in een vorig topic kon je lezen dat de bull van mijn vriendin praktisch 24 uur per dag doet staartjagen. De dierenarts heeft de hond nagekeken en lichaamlijk is er niks aan de hand. uiteindelijk zijn we nu nog geen steek verder. daar we uiteraard er alles aan doen om het gedrag te verklaren en te genezen zijn we overal info aan het zoeken over het staartjagen. we zijn nu uitgekomen bij de aandoening OCD, vandaar mijn vraag of er mensen zijn die bekend zijn hiermee.
Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
ocd????
Moderator: moderatorteam
-
whoopy
- Zeer actief
- Contacteer:
ocd????
zijn er hier mensen die ervaring hebben met OCD (obsessive compulsive disorders= steriotiep gedrag)????
in een vorig topic kon je lezen dat de bull van mijn vriendin praktisch 24 uur per dag doet staartjagen. De dierenarts heeft de hond nagekeken en lichaamlijk is er niks aan de hand. uiteindelijk zijn we nu nog geen steek verder. daar we uiteraard er alles aan doen om het gedrag te verklaren en te genezen zijn we overal info aan het zoeken over het staartjagen. we zijn nu uitgekomen bij de aandoening OCD, vandaar mijn vraag of er mensen zijn die bekend zijn hiermee.
groetjes
caroline, whooper en orbis
-
Brigitte
- Zeer actief
- Branka
- moderator
- Mijn ras(sen): Golden Retriever
- Aantal honden: 1
Ik ook, dacht aan osteochondritis dissecans. Dat is een afwijking van de gewrichten.Brigitte schreef:oeps verkeerd, dacht dat over wat anders ging
Ik denk dat de Nederlandse naam van wat Caroline (Whoopy) bedoelt OCS is: obsessieve compulsieve stoornis. Althans als ik mijn medische (zak) woordenboek moet geloven
-
Terra
Ik weet alleen vaag iets over de menselijke variant. Wat ik ervan (denk te) weet(en), is dat het niet te genezen is, maar wel erg terug te brengen door middel van gedragstherapie.
Ik heb momenteel iemand op mijn werk die vroeger het huis niet uit durfde en dagelijks vier keer alles poetste, en zichzelf tien keer douchte. Nu komt ze er weer uit, krijgt haar huis dagelijks ´maar´ één beurt, en doucht ze zelf ´nog´ maar drie á vier keer. Gezien waar ze vandaan kwam, is ze hier erg blij mee. Maar overgaan zal het bij haar niet.
Ik weet verder niet hoe je dat naar honden kan vertalen, maar misschien zitten hier mensen die daar weer wat meer vanaf weten? Succes ermee. Lijkt me een heel lastige situatie.
Ik heb momenteel iemand op mijn werk die vroeger het huis niet uit durfde en dagelijks vier keer alles poetste, en zichzelf tien keer douchte. Nu komt ze er weer uit, krijgt haar huis dagelijks ´maar´ één beurt, en doucht ze zelf ´nog´ maar drie á vier keer. Gezien waar ze vandaan kwam, is ze hier erg blij mee. Maar overgaan zal het bij haar niet.
Ik weet verder niet hoe je dat naar honden kan vertalen, maar misschien zitten hier mensen die daar weer wat meer vanaf weten? Succes ermee. Lijkt me een heel lastige situatie.
-
olijfje
- Vaste gebruiker
- Contacteer:
- Eline*
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Spaanse pepers!
- Aantal honden: 2
- Contacteer:
Een gedragsdeskundige kan je ook meer vertellen over bv medicatiegebruik en training. Ik weet niet wat je voor info wil via een forum. Dit is een probleem voor peuten, daar kan je via een forum niks mee. Je hond heeft pillen nodig.
Groet Eline,
Juno en Kiki
Nelson hoort ook bij ons, al is hij er niet meer...

Stichting Dierenhulp Cadiz
Boek Spaanse honden in Nederland;handleiding bij adoptie
Juno en Kiki

- LongFields
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos - Aantal honden: 3
Het is niet haar hond, maar van een vriendin heb ik begrepen. Mar je verhaal gaat dan natuurlijk ook op.Eline* schreef:Een gedragsdeskundige kan je ook meer vertellen over bv medicatiegebruik en training. Ik weet niet wat je voor info wil via een forum. Dit is een probleem voor peuten, daar kan je via een forum niks mee. Je hond heeft pillen nodig.
-
whoopy
- Zeer actief
- Contacteer:
ik denk ook dat een gedragdeskundige hier veel mee kan, maar weet je wat het is, als jouw hond 24 uur per dag rondjes aan het draaien is, piept, hijgt, zijn voetzoelen compleet verslijt tot bloedens toe, je andere bull er knettergek van wordt, je twee kinderen van 2 en 4 er knettergek van worden, JEZELF er knettergek van wordt, je als tig keren bij verschillende dierenartsen bent geweest, verschillende medicijnen hebt gekregen voor je hond, etc etc. dan ben je echt wel op een gegeven moment ten einde raad. en wat voor info wil je dan van een forum??? alle info die je je maar kan bedenken. je weet nooit of toevallig iemand het leest die hetzelfde hebben meegemaakt en wellicht DE persoon kent die dit probleem op kan lossen, of wat voor info dan ook.Eline* schreef:Een gedragsdeskundige kan je ook meer vertellen over bv medicatiegebruik en training. Ik weet niet wat je voor info wil via een forum. Dit is een probleem voor peuten, daar kan je via een forum niks mee. Je hond heeft pillen nodig.
daarom hebben wij dit op een forum geplaatst, puur omdat er hier en niet alleen hier, veel mensen zitten met honden en er dus veel verschillende mensen zijn met verschillende meningen, adviezen, en ervaringen.
ter info voor iedereen !! het is niet mijn hond maar van mijn vriendin
groetjes
-
Wil de hond
- Zeer actief
- Contacteer:
Natuurlijk is dit om gek van te worden, als hond, en als eigenaar.
Het gaat om zeer moeilijk te doorbreken dwangmatig gedrag, en in plaats van je tijd te verdoen met het vragen om info op een forum moet je met grote spoed kontakt opnemen met een gedragsdeskundige met ervaring met dit soort gevallen. Om zo snel mogelijk te kunnen beginnen met het proberen om deze hond van zijn stoornis af te helpen. Hoe langer je daarmee wacht, hoe moeilijker het wordt om dit gedrag te doorbreken, en hoe waarschijlijker het wordt dat hij er nooit meer vanaf komt.
Het is niet voor niets dat Eline adviseert om kontakt op te nemen met een dekundige.
Ik weet van honden waarbij in een uiterste poging tot genezing de staart volledig geamputeerd is. Met een wisselend resultaat.
Het gaat om zeer moeilijk te doorbreken dwangmatig gedrag, en in plaats van je tijd te verdoen met het vragen om info op een forum moet je met grote spoed kontakt opnemen met een gedragsdeskundige met ervaring met dit soort gevallen. Om zo snel mogelijk te kunnen beginnen met het proberen om deze hond van zijn stoornis af te helpen. Hoe langer je daarmee wacht, hoe moeilijker het wordt om dit gedrag te doorbreken, en hoe waarschijlijker het wordt dat hij er nooit meer vanaf komt.
Het is niet voor niets dat Eline adviseert om kontakt op te nemen met een dekundige.
Ik weet van honden waarbij in een uiterste poging tot genezing de staart volledig geamputeerd is. Met een wisselend resultaat.
-
whoopy
- Zeer actief
- Contacteer:
even voor de goede orde Wil, want die zin die je schrijft dat je in plaats je tijd te verdoen op het forum schiet bij mij toch een klein beetje in het verkeerde keelsgat. IK zit hier info te zoeken en NIET de eigenaar van de hond, die is 24 uur per dag met haar hond bezig, zelf 's nachts. ze heeft een afspraak met een neuroloog in een kliniek in Utrecht, en contact met een deskundige in Engeland die haar weer door verwijst naar deskundige op dit gebied. ze moet een goede deskundige hebben voor dit probleem en dat valt niet mee.Wil de hond schreef:Natuurlijk is dit om gek van te worden, als hond, en als eigenaar.
die verhalen van staartamputie kennen wij ook
groetjes
- Eline*
- Zeer actief
- Contacteer:
Tjonge jonge, er gaat iets mijn pet te boven. Ik heb een dag of 3 geleden in het andere topic al een gedragstherapeut geadviseerd. Bel een goede peut op in nederland en je bent klaar. Daarvoor hoef je toch niet naar Engeland?
Groet Eline,
Juno en Kiki

Juno en Kiki

-
whoopy
- Zeer actief
- Contacteer:
ik vroeg of iemand bekend was met ocd. heb eigelijk geen zin om alle detail uit te leggen het hoe en waarom ze in contact is gekomen met een engelse arts. en helaas is het niet zo simpel als jij denkt. maar jij adviseerd een peut, goed advies. thanxxEline* schreef:Tjonge jonge, er gaat iets mijn pet te boven. Ik heb een dag of 3 geleden in het andere topic al een gedragstherapeut geadviseerd. Bel een goede peut op in nederland en je bent klaar. Daarvoor hoef je toch niet naar Engeland?
groetjes
- Eline*
- Zeer actief
- Contacteer:
Het maakt mij verder niet uit hoor, en je bent me ook geen verantwoording schuldig, dus Olijfje moet gewoon lekker doen wat ze denkt dat goed is. Ik begrijp het alleen niet helemaal. Blijkbaar is iedereen erg wanhopig en dan lijkt het me dat je gebaat bent met snelle hulp bij een kundig iemand. Er zijn een aantal echt goede peuten in Nederland die je zo kan bellen.whoopy schreef:ik vroeg of iemand bekend was met ocd. heb eigelijk geen zin om alle detail uit te leggen het hoe en waarom ze in contact is gekomen met een engelse arts. en helaas is het niet zo simpel als jij denkt. maar jij adviseerd een peut, goed advies. thanxx
Groet Eline,
Juno en Kiki

Juno en Kiki

-
whoopy
- Zeer actief
- Contacteer:
ik heb je ff een pb'tje gestuurdEline* schreef:Het maakt mij verder niet uit hoor, en je bent me ook geen verantwoording schuldig, dus Olijfje moet gewoon lekker doen wat ze denkt dat goed is. Ik begrijp het alleen niet helemaal. Blijkbaar is iedereen erg wanhopig en dan lijkt het me dat je gebaat bent met snelle hulp bij een kundig iemand. Er zijn een aantal echt goede peuten in Nederland die je zo kan bellen.whoopy schreef:ik vroeg of iemand bekend was met ocd. heb eigelijk geen zin om alle detail uit te leggen het hoe en waarom ze in contact is gekomen met een engelse arts. en helaas is het niet zo simpel als jij denkt. maar jij adviseerd een peut, goed advies. thanxx
groetjes
- Eline*
- Zeer actief
- Contacteer:
Ik jou ook! 
Groet Eline,
Juno en Kiki

Juno en Kiki

- Caro.
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Spaanse Draak
- Contacteer:
- Eline*
- Zeer actief
- Contacteer:
Doe niet zo intelligent jij!Stang schreef:Nou dan lijkt het me handig als de namen van die goede peuten uitgewisseld worden, toch?
Groet Eline,
Juno en Kiki

Juno en Kiki

- Caro.
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Spaanse Draak
- Contacteer:
-
bullseye
- geregistreerd lid
- Contacteer:
Hallo hier de fokker van Apollo (onder iemands anders naam maar ik kon NIET wachten tot ik zelf account had!) Ik was vastberaden om hierniet op te gaan reageren MAAR..................whoopy schreef:ik denk ook dat een gedragdeskundige hier veel mee kan, maar weet je wat het is, als jouw hond 24 uur per dag rondjes aan het draaien is, piept, hijgt, zijn voetzoelen compleet verslijt tot bloedens toe, je andere bull er knettergek van wordt, je twee kinderen van 2 en 4 er knettergek van worden, JEZELF er knettergek van wordt, je als tig keren bij verschillende dierenartsen bent geweest, verschillende medicijnen hebt gekregen voor je hond, etc etc. dan ben je echt wel op een gegeven moment ten einde raad.
Ten eerst snap ik niet waar Caroline zich überhaupt mee bemoeit! Iemand die zelf niet eens een bot van haar hond kan afpakken moet zich eerst maar eens met haar eigen honden bemoeien! Ik snap dat ze wilt helpen maar ik denk dat er op deze manier niets zinnigs van haar kant komt.
Waar heb je de informatie vandaan die hier boven aangehaald word? Ik sta regelmatig in contact met Ramona (bel haar elke dag om op de hoogte te blijven en advies te geven voor zover mogelijk) Ik heb echter maar van 1 dierenarts gehoord en van 1 medicijn!!!!!! Ook weet ik dat ze in contact staat met een engelse arts maar meerder artsen en meerdere medicijnen????????????
Ook hebben we al meerdere malen aangeboden om Apollo te gaan halen om op deze manier proberen het gedrag te doorbreken. Ik snap wel dat Ramona er voor kiest om Apollo bij zich te houden nu hij zo is en eerst andere dingen wilt proberen. Ramona weet echter wel dat we ALLES zullen doen om Apollo beter te krijgen!!!!
Wij hebben contact met andere fokkers en dierenartsen en die weten nu ook niets anders dan een gedragstherapeut en een doorverwijzing voor verdere medische stappen.
Ik hoop dat jullie nou snappen dat wij als fokkers machteloos staan. We willen alleen het beste voor Ap en hebben verder geen zin in gezeur en gedraai en zeker niet van jou Caroline, dus ZIT NEER!
-
Dorien
- Zeer actief
-
whoopy
- Zeer actief
- Contacteer:
Kun je ff een beetje normaal doen of is dat teveel gevraagd. als je iets zinnigs te melden hebt weet je me verdomt goed te vinden en dan hoef je dat niet op zo'n arrogante manier te doen. wie heeft het hier over fokkers, snap niet waardoor jij je eigen zo aangesproken voelt. en waar ik me mee bemoei? met een vriendinbullseye schreef:Hallo hier de fokker van Apollo (onder iemands anders naam maar ik kon NIET wachten tot ik zelf account had!) Ik was vastberaden om hierniet op te gaan reageren MAAR..................whoopy schreef:ik denk ook dat een gedragdeskundige hier veel mee kan, maar weet je wat het is, als jouw hond 24 uur per dag rondjes aan het draaien is, piept, hijgt, zijn voetzoelen compleet verslijt tot bloedens toe, je andere bull er knettergek van wordt, je twee kinderen van 2 en 4 er knettergek van worden, JEZELF er knettergek van wordt, je als tig keren bij verschillende dierenartsen bent geweest, verschillende medicijnen hebt gekregen voor je hond, etc etc. dan ben je echt wel op een gegeven moment ten einde raad.
Ten eerst snap ik niet waar Caroline zich überhaupt mee bemoeit! Iemand die zelf niet eens een bot van haar hond kan afpakken moet zich eerst maar eens met haar eigen honden bemoeien! Ik snap dat ze wilt helpen maar ik denk dat er op deze manier niets zinnigs van haar kant komt.
Waar heb je de informatie vandaan die hier boven aangehaald word? Ik sta regelmatig in contact met Ramona (bel haar elke dag om op de hoogte te blijven en advies te geven voor zover mogelijk) Ik heb echter maar van 1 dierenarts gehoord en van 1 medicijn!!!!!! Ook weet ik dat ze in contact staat met een engelse arts maar meerder artsen en meerdere medicijnen????????????
Ook hebben we al meerdere malen aangeboden om Apollo te gaan halen om op deze manier proberen het gedrag te doorbreken. Ik snap wel dat Ramona er voor kiest om Apollo bij zich te houden nu hij zo is en eerst andere dingen wilt proberen. Ramona weet echter wel dat we ALLES zullen doen om Apollo beter te krijgen!!!!
Wij hebben contact met andere fokkers en dierenartsen en die weten nu ook niets anders dan een gedragstherapeut en een doorverwijzing voor verdere medische stappen.
Ik hoop dat jullie nou snappen dat wij als fokkers machteloos staan. We willen alleen het beste voor Ap en hebben verder geen zin in gezeur en gedraai en zeker niet van jou Caroline, dus ZIT NEER!
ik, namens velen, vraag hier gewoon om info en als je daar niet tegen kan heb je vette pech, ga nou toch snel heen.
en ZIT NEER???? voor niemand
groetjes
- Eline*
- Zeer actief
- Contacteer:
Ik hoop dat ze de gedragstherapeut gaat bellen.
We wachten af!
Groet Eline,
Juno en Kiki

Juno en Kiki

-
whoopy
- Zeer actief
- Contacteer:
Sorry Eline..... maar met pillen los je niets alles op. Zou verdomd makkelijk zijn om overal pilletjes voor te hebben he???Eline* schreef:Een gedragsdeskundige kan je ook meer vertellen over bv medicatiegebruik en training. Ik weet niet wat je voor info wil via een forum. Dit is een probleem voor peuten, daar kan je via een forum niks mee. Je hond heeft pillen nodig.
Info die we zoeken over eventuele lotgenoten wat dacht je daarvan??? ervaringen uitwisselen.. dat is toch wat er op een forum gebeurd???
Misschien dat er iemand door een soortgelijke ervaring meer kan vertellen... dat is wat we zoeken. En zelfs gedragstherapeuten staan soms met hun oren te klapperen als je problemen voorlegt.
By the way ik ben niet Caroline, maar een vriendin van zowel Caroline als van Ramona en ook ik ben hard bezig met inwinnen van info en op zoek naar de oplossing, maar het grote probleem is dta er hier in Nederland ontzettend weinig over bekend is. Bij mensen wel, daar kun je pagina's vol over vinden maar voor honden zoals Apollo.... dat is moeilijk
groetjes
-
whoopy
- Zeer actief
- Contacteer:
ik ookEline* schreef:De discussie krijgt een rare wending. Wat ik niet snap is dat de eigenaar van Appie alias Olijfje ook op dit forum heeft getikt bij het topic staart najagen bij gedrag. Hierin onderschrijft ze overigens inderdaad het verhaal van de fokker.
Ik hoop dat ze de gedragstherapeut gaat bellen.
We wachten af!
groetjes
-
whoopy
- Zeer actief
- Contacteer:
zo nu iedereen weer onder zijn eigen account
ik snap heel het probleem niet. ik doe er alles en dan ook ALLES aan wat ik kan om appie en mijn vriendin te helpen en als iemand dat niet bevalt, jammer dan.
Eline wil ik in iedergeval ff heel erg bedanken voor het doorgeven van het telefoonnummer van een goede gedragstherapeut. ik denk dat dit een goede stap in de richting is.
ik snap heel het probleem niet. ik doe er alles en dan ook ALLES aan wat ik kan om appie en mijn vriendin te helpen en als iemand dat niet bevalt, jammer dan.
Eline wil ik in iedergeval ff heel erg bedanken voor het doorgeven van het telefoonnummer van een goede gedragstherapeut. ik denk dat dit een goede stap in de richting is.
groetjes
- Eline*
- Zeer actief
- Contacteer:
whoopy schreef:Sorry Eline..... maar met pillen los je niets alles op. Zou verdomd makkelijk zijn om overal pilletjes voor te hebben he???Eline* schreef:Een gedragsdeskundige kan je ook meer vertellen over bv medicatiegebruik en training. Ik weet niet wat je voor info wil via een forum. Dit is een probleem voor peuten, daar kan je via een forum niks mee. Je hond heeft pillen nodig.
Info die we zoeken over eventuele lotgenoten wat dacht je daarvan??? ervaringen uitwisselen.. dat is toch wat er op een forum gebeurd???
Misschien dat er iemand door een soortgelijke ervaring meer kan vertellen... dat is wat we zoeken. En zelfs gedragstherapeuten staan soms met hun oren te klapperen als je problemen voorlegt.
By the way ik ben niet Caroline, maar een vriendin van zowel Caroline als van Ramona en ook ik ben hard bezig met inwinnen van info en op zoek naar de oplossing, maar het grote probleem is dta er hier in Nederland ontzettend weinig over bekend is. Bij mensen wel, daar kun je pagina's vol over vinden maar voor honden zoals Apollo.... dat is moeilijk
Ik schrijf alleen wat ik lees.
Pillen lost inderdaad niet alles op, maar de goede medicatie geeft wel opening iets aan het gedrag te veranderen. Dwangmatig gedrag doorbreek je niet alleen met therapietjes.
Er wordt gesuggereerd dat de nood vreselijk hoog is, maar ondertussen gebeurt er mijns inziens erg weinig concreets. Info inwinnen is helemaal okee, maar als ik met mijn poot onder een auto kom ga ik niet eerst zoeken waar de korte wachtlijst is en de beste dokter. Dan ga ik naar het ziekenhuis.
Groet Eline,
Juno en Kiki

Juno en Kiki

- Eline*
- Zeer actief
- Contacteer:
Ben jij Caroline?? 8O In dat geval, graag gedaan!whoopy schreef:zo nu iedereen weer onder zijn eigen account![]()
Groet Eline,
Juno en Kiki

Juno en Kiki

-
whoopy
- Zeer actief
- Contacteer:
Dorien ik sluit me helemaal bij je aan. Ook ik (vriendin van beide) ben zoals je misschien al gelezen hebt ook mee aan het zoeken voor Ramona en Apollo. Ook dit grijpt ons hard aan omdat we beide goed kennen.Dorien schreef:Ik heb het 3 keer nagelezen, maar ik kan toch echt niets raars ontdekken in wat Caroline geschreven heeft. Begrijp die opgefokte reactie dus totaal niet.
Wat is het probleem Brigitte???
Waarom mogen andere mensen niet helpen??
Je moet juist blij zijn dat andere mensen helpen!!
En denk je echt dat de oplossing ligt in het bij jullie plaatsen van Apollo, sorry daarin spreek je ik compleet tegen, want Ap is inmiddels zo verslaafd aan de endorfine die vrijkomt door het draaien dat zelfs omgevingswisseling niet zal helpen. Je hebt zelf al 3 Bullen in huis lopen, waarvan 1 midden in de pubertijd.... nee dat is pas bevordelijk voor Apollo.....
Als je je eigen bericht nu eens terug leest Brigitte ... waar gaat het dan werkelijk over??? Je was vastberaden om niet te reageren.... toch doe je het..... waarom??? In mijn ogen gaat het nergens over, want je reageert je op iemand af die zich net als meerdere mensen volledig inzet om de oplossing voor Apollo te vinden. Ook voor ons eigenaren van Bullen is dit iets waar we meer van willen weten. Ik tenminste wel en meerdere met mij. Waarom zo geheimzinnig erover doen?? Het kan allemaal andere mensen helpen.....
In korte tijd zijn er met Apollo erbij al 3 Bullen geweest die dit gedrag vertoonde.... Hier moet over gepraat worden, maar graag wel op een normale manier zoals je zelf ook behandeld wilt worden, want ik geloof er niets van dat dit de manier is zoals jij behandeld zou willen worden.
We willen allemaal dat voor zowel Apollo als voor Ramona en haar gezin dat de oplossing er is en dat Ap weer de oude Ap wordt, want dit doet enorm pijn om dit te moeten zien en zeker voor Ramona en haar gezin.
Dus schei uit met dat verwijt naar anderen en zoek mee naar de oplossing
Patricia
Laatst gewijzigd door whoopy op 12 jul 2004 18:34, 1 keer totaal gewijzigd.
groetjes
-
whoopy
- Zeer actief
- Contacteer:
Ja sorry.... is best verwarrend, maar ik kon niet meer reageren onder mijn eigen account, vandaar dat Caroline even haar account aan mij heeft uitgeleend....... En idd je hebt gelijk maar je had het in je berichtje zo raar geschreven over die pillen vandaar mij reactie. Sorry bedoelde het niet zo en begreep van Caro al dat je adressen hebt gestuurdEline* schreef:whoopy schreef:Sorry Eline..... maar met pillen los je niets alles op. Zou verdomd makkelijk zijn om overal pilletjes voor te hebben he???Eline* schreef:Een gedragsdeskundige kan je ook meer vertellen over bv medicatiegebruik en training. Ik weet niet wat je voor info wil via een forum. Dit is een probleem voor peuten, daar kan je via een forum niks mee. Je hond heeft pillen nodig.
By the way ik ben niet Caroline, maar een vriendin van zowel Caroline als van Ramona en ook ik ben hard bezig met inwinnen van info en op zoek naar de oplossing, maar het grote probleem is dta er hier in Nederland ontzettend weinig over bekend is. Bij mensen wel, daar kun je pagina's vol over vinden maar voor honden zoals Apollo.... dat is moeilijkHeb ik het nou gedaan?? Er wordt door jullie zelf onduidelijkheid gecreerd doordat blijkbaar Caroline zelf onder haar naam tikt en ook gepbt heeft met mij, jij als vriendin onder haar account zit en ook Olijfje zelf hier berichten plaats..als je allemaal wat anders tikt creeer je verwarring en daar ben je zelf oorzaak van.
Ik schrijf alleen wat ik lees.
Pillen lost inderdaad niet alles op, maar de goede medicatie geeft wel opening iets aan het gedrag te veranderen. Dwangmatig gedrag doorbreek je niet alleen met therapietjes.
Er wordt gesuggereerd dat de nood vreselijk hoog is, maar ondertussen gebeurt er mijns inziens erg weinig concreets. Info inwinnen is helemaal okee, maar als ik met mijn poot onder een auto kom ga ik niet eerst zoeken waar de korte wachtlijst is en de beste dokter. Dan ga ik naar het ziekenhuis.
Groetjes
Patricia
groetjes