Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Teek
Moderator: moderatorteam
- Woody
- Actief
teken kunne rare ziektes overbrengen, zoals lyme. maar als alleen t koppie blijft zitten kan je m er nog uit peuteren met n tekentangetje, tis ff prutsen mar t lukt vaak nog wel. En je mag n teek er nooit uittrekken maar aleen eruit draaien en dan blijft eigenlijk nooit t koppie zitten. Na een aanhechting van 48 uur kunnen teken pas ziektes overbrengen, dus probeer binnen die tijd te blijven.
zal morgenavond wel even opschrijven welke ziektes ze allemaal over kunnen brengen en de beschrijvingen van die ziektes, ben nu n beetje moei 
Sonja
- Scooby
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse dog
- Aantal honden: 1
- Contacteer:
Hoi,
Op zich geen ramp, want als de teek ziek was, heeft het kwaad zich dan toch al geschied. Als je het kopje van de teek er niet uitkrijgt, zweert die er vanzelf wel uit.
Op zich geen ramp, want als de teek ziek was, heeft het kwaad zich dan toch al geschied. Als je het kopje van de teek er niet uitkrijgt, zweert die er vanzelf wel uit.
Groetjes, Karen
Duitse doggen 'Uut Sutfene'
Duitse doggen 'Uut Sutfene'
- Liesbeth
- Zeer actief
-
miekmiek
-
PoohPie
- Actief
-
MissHobje
- Vaste gebruiker
nee je moet gewoon draaien.. draaien is draaienPoohPie schreef:Bedankt voor de antwoorden , zoals ik al zei (misschien overheen gelezen) is het hier gelukkig neit , maar nu is de tekentijd weer , en stel dat het eens mis gaat weet ik dus dat er niets aan de hand is.![]()
Draaien wist ik al , maarre is het nou echt waar dat je met de klok mee moet draaien???
vroem vroem.....MissHobje door de bocht.-
Nancy
- Zeer actief
- Liesbeth
- Zeer actief
Een levende teek kan bepaalde ziekten overbrengen.
Als je een teek binnen 24 uur verwijderd (helemaal of deels) dan is er niets aan de hand.
De ziektekiemen die een teek kán overbrengen (niet iedere teek is besmet) hebben minimaal een dag nodig om vanuit de maag van de teek naar de bek te 'kruipen'.
Als je de teek zo snel mogelijk verwijderd is er dus niks aan de hand, zelfs niet als de kop blijft zitten (wat nog wel eens gebeurt).
Stel dat de kop van een teek blijft zitten is het nog geen ramp, de huid stoot het vreemde voorwerp vanzelf uit. Je kan er alleen voor zorgen dat er geen ontsteking ontstaat. Regelmatig ontsmetten dus.
Teken groeien echt niet meer aan als ze onthoofd zijn, nooit eigenlijk. Er zijn maar een paar dieren die in staat zijn om ledematen te vervangen, maar een heel lijf ................... echt niet.
Als je een teek binnen 24 uur verwijderd (helemaal of deels) dan is er niets aan de hand.
De ziektekiemen die een teek kán overbrengen (niet iedere teek is besmet) hebben minimaal een dag nodig om vanuit de maag van de teek naar de bek te 'kruipen'.
Als je de teek zo snel mogelijk verwijderd is er dus niks aan de hand, zelfs niet als de kop blijft zitten (wat nog wel eens gebeurt).
Stel dat de kop van een teek blijft zitten is het nog geen ramp, de huid stoot het vreemde voorwerp vanzelf uit. Je kan er alleen voor zorgen dat er geen ontsteking ontstaat. Regelmatig ontsmetten dus.
Teken groeien echt niet meer aan als ze onthoofd zijn, nooit eigenlijk. Er zijn maar een paar dieren die in staat zijn om ledematen te vervangen, maar een heel lijf ................... echt niet.
Groetjes Liesbeth en een lebber van Luuk.
Tessa 07-03-2007 --- 15-03-2018
Tessa 07-03-2007 --- 15-03-2018
-
Nancy
- Zeer actief
- Rossi
- Zeer actief
-
PoohPie
- Actief
Ik vond het al raar dat je een bepaalde kant op moest draaien , maar het had natuurlijk gekunt hé.
Nogmaals bedankt voor de reacties , maar nu nog 1 vraag.
Hoe weet je nu zeker of je de teek voor 24 uur verwijderd hebt?
Ik controleer ze hier elke avond een keer , dan voel ik ze helemaal na , gewoon lekker tijdens het spelen , maar stel nou dat ik dit niet zou doen , en de teek zou er langer zitten?
Kan je het dan merken aan ziekte gedrag o.i.d?
Ik controleer ze hier elke avond een keer , dan voel ik ze helemaal na , gewoon lekker tijdens het spelen , maar stel nou dat ik dit niet zou doen , en de teek zou er langer zitten?
-
PoohPie
- Actief
hihi , ook hier was ik benieuwd naar , wat er nou eigenlijk voor ziektes overgebracht kunnen worden , en wat de symptomen zijn.Woody schreef:teken kunne rare ziektes overbrengen, zoals lyme. maar als alleen t koppie blijft zitten kan je m er nog uit peuteren met n tekentangetje, tis ff prutsen mar t lukt vaak nog wel. En je mag n teek er nooit uittrekken maar aleen eruit draaien en dan blijft eigenlijk nooit t koppie zitten. Na een aanhechting van 48 uur kunnen teken pas ziektes overbrengen, dus probeer binnen die tijd te blijven.zal morgenavond wel even opschrijven welke ziektes ze allemaal over kunnen brengen en de beschrijvingen van die ziektes, ben nu n beetje moei
Ik ga zo wel eens op zoek naar een site over teken , is makkelijker dan hier vraag-maar-raak gast te spelen
- vinkje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Golden Retriever
Boomertje - Locatie: eindhoven
Nee dat is niet raar dat je een bepaalde kant op moet draaien, want dat is wel het geval.PoohPie schreef:Ik vond het al raar dat je een bepaalde kant op moest draaien , maar het had natuurlijk gekunt hé.
Je moet TEGEN de KLOK indraaien.

Als je de mensen leert kennen, ga je van dieren houden.
- LongFields
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos - Aantal honden: 3
Waarom persé tegen de klok in?vinkje schreef:Nee dat is niet raar dat je een bepaalde kant op moet draaien, want dat is wel het geval.PoohPie schreef:Ik vond het al raar dat je een bepaalde kant op moest draaien , maar het had natuurlijk gekunt hé.
Je moet TEGEN de KLOK indraaien.
Ik draai altijd met de klok mee (het gebeurt gelukkig niet vaak dat de honden hier een teek hebben) en er is nog nooit iets engs gebeurd daarna...
-
PoohPie
- Actief
ja.. en wie heeft nou gelijk dan?MissHobje schreef:nee je moet gewoon draaien.. draaien is draaienPoohPie schreef:Bedankt voor de antwoorden , zoals ik al zei (misschien overheen gelezen) is het hier gelukkig neit , maar nu is de tekentijd weer , en stel dat het eens mis gaat weet ik dus dat er niets aan de hand is.![]()
Draaien wist ik al , maarre is het nou echt waar dat je met de klok mee moet draaien???![]()
- Branka
- moderator
- Mijn ras(sen): Golden Retriever
- Duvel
- Actief
- Contacteer: