Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
"Fout" gefokte rassen, wel of niet zielig.
Moderator: moderatorteam
-
- Zeer actief
"Fout" gefokte rassen, wel of niet zielig.
Wat ik dus super sneu vind voor de hond (van het baasjes is het een keus geweest) is het fokken van rassen die door hun houding/haargroei/uitdrukkingen altijd de pisang zijn bij andere honden.
Neem een RR, vind ik al geen ras voor een beginner maar goed, dat is een andere discussie. Hier in het bos loopt iemand die maar niet begrijpen wil waarom haar hond zovaak gepakt word en hij nu steeds zelf in de aanval wil. Zij komt elke keer weer op me af en ik roep dan dat zij dat niet moet doen want het gaat niet tussen de honden en dan zijn de mijne rothonden 8O .
Nog een leuke is de sharpei. Ik vind het dus niet vreemd dat deze honden vaak de pisang zijn. Ligt niet aan de andere honden maar door het "mooie" dat de mens er in heeft willen fokken. Iemand die aan zo een ras begint weet ook wat hij/zij in huis haald lijkt mij.
Somige baasjes willen dat maar niet begrijpen en hoe sneu het ook voor de hond is, het is nou eenmaal zo dus heb je daar als baasje rekening mee te houden.
Wat is jullie mening hierover?
Neem een RR, vind ik al geen ras voor een beginner maar goed, dat is een andere discussie. Hier in het bos loopt iemand die maar niet begrijpen wil waarom haar hond zovaak gepakt word en hij nu steeds zelf in de aanval wil. Zij komt elke keer weer op me af en ik roep dan dat zij dat niet moet doen want het gaat niet tussen de honden en dan zijn de mijne rothonden 8O .
Nog een leuke is de sharpei. Ik vind het dus niet vreemd dat deze honden vaak de pisang zijn. Ligt niet aan de andere honden maar door het "mooie" dat de mens er in heeft willen fokken. Iemand die aan zo een ras begint weet ook wat hij/zij in huis haald lijkt mij.
Somige baasjes willen dat maar niet begrijpen en hoe sneu het ook voor de hond is, het is nou eenmaal zo dus heb je daar als baasje rekening mee te houden.
Onderschrift verwijderd door moderator ivm foutmelding afbeelding
Dyna, Lulu, Kito, Nikan
Dyna, Lulu, Kito, Nikan
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Whippet en dwergpoedel
- Aantal honden: 2
Ik vind dat als je het zo moet bekijken, het merendeel van de honden fout gefokt wordt. Sowieso alle honden die niet ouder dan 10 worden.. honden die door hun bouw niet goed uit de voeten kunnen, en honden die gefokt worden met een karakter wat al bijna niet te hanteren is.
Ik heb eerlijk gezegd liever een Rodesian Ridgeback dan een hond die ongezond gebouwd is, dus ik vind het niet fouter dan andere rassen.
*maar misschien is dit een andere discussie...*
Mijn honden reageren niet agressief op dit soort rassen (ook niet op bullen met rimpeling oid) maar het schijnt inderdaad wel voor te komen.
Ik heb eerlijk gezegd liever een Rodesian Ridgeback dan een hond die ongezond gebouwd is, dus ik vind het niet fouter dan andere rassen.
*maar misschien is dit een andere discussie...*
Mijn honden reageren niet agressief op dit soort rassen (ook niet op bullen met rimpeling oid) maar het schijnt inderdaad wel voor te komen.
Groetjes Rob
Herders worden in het algemeen ook vaker aangevallen dan bv labradors enzo. Dit omdat andere honden weer zijn aangevallen door een herder. Dit is zo een cirkel. Maar of het komt door uiterlijk gefokt? Duitse Herders bv hebben alleen staande oren, de staart hang tussen hun benen.
Neem trouwens een Fox Terriër. De staartaanzet is al hoog en de staart valt helemaal op de rug. Ook staan de oren naar voren gevouwen. Voor andere rassen kan dat aanleiding geven om aan te vallen. Een Akita is daar ook een goed voorbeeld van, die stralen ook dominantie uit.
Neem trouwens een Fox Terriër. De staartaanzet is al hoog en de staart valt helemaal op de rug. Ook staan de oren naar voren gevouwen. Voor andere rassen kan dat aanleiding geven om aan te vallen. Een Akita is daar ook een goed voorbeeld van, die stralen ook dominantie uit.
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Whippet en dwergpoedel
Volgens mij komt het ook doordat de rug zo laag is. Dan lijkt de schoft hoger en lijkt het dus alsof de hond een dominante houding aanneemt. Of zie ik dat verkeerd?jidde schreef:Herders worden in het algemeen ook vaker aangevallen dan bv labradors enzo. Dit omdat andere honden weer zijn aangevallen door een herder. Dit is zo een cirkel. Maar of het komt door uiterlijk gefokt? Duitse Herders bv hebben alleen staande oren, de staart hang tussen hun benen.
Groetjes Rob
En mechelaars dan???? En nee een duitse herder die gewoon loopt, loopt net als een labrador hoor. Als ik naar Nanni kijk, die loopt altijd met haar kop onder haar schouders, dus draagt haar hoofd laag. Alleen als ze iets ziet, gaat haar hoofd overeind. En dan nog, een hond van voren kan niet zien dat haar kont lager is hoorTarz schreef:Volgens mij komt het ook doordat de rug zo laag is. Dan lijkt de schoft hoger en lijkt het dus alsof de hond een dominante houding aanneemt. Of zie ik dat verkeerd?jidde schreef:Herders worden in het algemeen ook vaker aangevallen dan bv labradors enzo. Dit omdat andere honden weer zijn aangevallen door een herder. Dit is zo een cirkel. Maar of het komt door uiterlijk gefokt? Duitse Herders bv hebben alleen staande oren, de staart hang tussen hun benen.

-
- Zeer actief
Ik denk dat er een onderscheid gemaakt kan/moet worden tussen karaktereigenschappen en uiterlijk taalgebruik van een hond in deze discussie.
De RR waar ik het over had is een hond die zich is gaan gedragen op deze manier omdat hij regelmatig aangevallen werd. Het baasje is een scheet van een mens maar snapt niet dat ook zij daar de oorzaak van is dat zij juist honden wil opzoeken om haar hond mee te laten "spelen"
In het duin liep een RR pup die vond Scar helemaal geweldig. Nu hij groter is is Scar een van de weinigen reuen die hem accepteerd en waar hij zelfs mee gaat spelen ondanks de kam die de RR op zijn rug heeft. Zijn baasje vind dit op zich heel erg jammer maar let wel op de honden die aan komen lopen en komt op tijden dat niet iedereen met zijn hond loopt. Daarbij doet zij hem aan de riem en loopt de andere kant op bij het zien van vreemde reuen.
Zij houd dus rekening met haar hond, hoe lullig ze het ook vind.
De RR waar ik het over had is een hond die zich is gaan gedragen op deze manier omdat hij regelmatig aangevallen werd. Het baasje is een scheet van een mens maar snapt niet dat ook zij daar de oorzaak van is dat zij juist honden wil opzoeken om haar hond mee te laten "spelen"
In het duin liep een RR pup die vond Scar helemaal geweldig. Nu hij groter is is Scar een van de weinigen reuen die hem accepteerd en waar hij zelfs mee gaat spelen ondanks de kam die de RR op zijn rug heeft. Zijn baasje vind dit op zich heel erg jammer maar let wel op de honden die aan komen lopen en komt op tijden dat niet iedereen met zijn hond loopt. Daarbij doet zij hem aan de riem en loopt de andere kant op bij het zien van vreemde reuen.
Zij houd dus rekening met haar hond, hoe lullig ze het ook vind.
Dyna, Lulu, Kito, Nikan
Dyna, Lulu, Kito, Nikan
-
- Zeer actief
Akita's en GJD's worden ook vaak bij voorbaat al agressief benaderd door andere honden, vanwege lichaamshouding en staartdracht. Op zich is dat niet echt een probleem, want die honden zijn ook dominant. En in een sharpei kan bijvoorbeeld ook behoorlijk wat dominantie zitten...vind het dus opzich niet zo'n probleem. Het wordt pas een probleem als de eigenaar van de hond daar niet mee om kan gaan (zoals je ook al zei).
Als je zo'n hond neemt moet je daar rekening mee houden.
Als je zo'n hond neemt moet je daar rekening mee houden.

When I’m good, I’m very very good
And when I’m evil, man am I evil !!!
- Podenji
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Podenco Ibicenco, Basenji
- Aantal honden: 8
- Contacteer:
tja mijn honden dragen hun oren ook fier rechtop, staan hoog op de poten en dragen hun staart hoog, maar probelemn heb ik hier niet mee ondervonden, dat ze agressiever of wat dan ook benadert worden door andere honden. Ik weet wel wat je bedoeld en weet ook dat het idd bij andere rassen voorkomt, maar zoals in mijn geval de basenji, daar is weinig tussenkomst van mensen geweest die op uiterlijk fokken, in afrika lopen nog steeds precies exacte basenjis rond enkel zonder stamboom, basnejis zijn na hun erkenning nog steeds nauwelijk van hun "wilde"soortegnoten te onderscheiden. Dus dit uiterlijk met hoge staart e.d. is puur natuur. Ik dacht dat de ridge bijeen ridgeback ook puur natuur is? kijk naar de Thai of de honden van Phu Quoc denk dat de mense daar weinig mee te maken heeft dit uiterlijk erin te fokken, de mensen daar hebben andere dingen aan hun hoofd.
Ik weet wel dat yorkies op een of andere manier door veel honden niet aangezien worden als hond maar als konijn ofzo????
Ik weet wel dat yorkies op een of andere manier door veel honden niet aangezien worden als hond maar als konijn ofzo????
My dogs are very distinguished and sophisticated, they dont play with balls they play with edgeless cubes.
Re: "Fout" gefokte rassen, wel of niet zielig.
Wat is een RR?chrico schreef:Neem een RR, vind ik al geen ras voor een beginner maar goed, dat is een andere discussie. Hier in het bos loopt iemand die maar niet begrijpen wil waarom haar hond zovaak gepakt word en hij nu steeds zelf in de aanval wil.
-
- Zeer actief
Rodhesian Ridgebacksypke schreef:Wat is een RR?chrico schreef:Neem een RR, vind ik al geen ras voor een beginner maar goed, dat is een andere discussie. Hier in het bos loopt iemand die maar niet begrijpen wil waarom haar hond zovaak gepakt word en hij nu steeds zelf in de aanval wil.
Dyna, Lulu, Kito, Nikan
Dyna, Lulu, Kito, Nikan
natuurlijk! stom dat ik dat niet zag. sypke vindt die heel erg leuk omdat ze zo lekker lomp kunnen spelen. mees ontwijkt ze meestal, op een na hier in de buurt waar hij ook mee speelt.chrico schreef:Rodhesian Ridgebacksypke schreef:Wat is een RR?
Maar een dominante uitstraling hoeft toch niet per definitie een probleem te zijn. Wel als de hond een agressieve houding uitstraalt. Door gewoon eigenschappen die bij zijn ras horen. Maar ik weet niet of dat de borstelende rug van een RR is, want een hond doet dat toch ook bij opwinding, dus dat is dan toch niet per definitie dominant of agressief.
Een Sharpei kan ik wel begrijpen dat dat vaak verkeerd wordt geinterpreteerd door andere honden want daarbij lijkt het net of de neus wordt opgetrokken door al die rimpels. Ik begrijp werkelijk dus niet dat dit soort honden gefokt worden.
Maar als ik dan zo'n hond had dan zou ik inderdaad vinden dat ik me het zelf op de hals heb gehaald en daar dus niet de hond de dupe van kan laten zijn. Maar ik kies nooit voor zo'n ras. Omdat ik ze zielig vind. Hoe kunnen die nou echt ooit hond zijn.
Een Sharpei kan ik wel begrijpen dat dat vaak verkeerd wordt geinterpreteerd door andere honden want daarbij lijkt het net of de neus wordt opgetrokken door al die rimpels. Ik begrijp werkelijk dus niet dat dit soort honden gefokt worden.
Maar als ik dan zo'n hond had dan zou ik inderdaad vinden dat ik me het zelf op de hals heb gehaald en daar dus niet de hond de dupe van kan laten zijn. Maar ik kies nooit voor zo'n ras. Omdat ik ze zielig vind. Hoe kunnen die nou echt ooit hond zijn.
- Mol
- Zeer actief
- Roosje
- Zeer actief
- Aantal honden: 1
Ik denk dat er veel meer komt kijken dan borstelend haar op de rug,rimpels in de gezicht, staartjes die rechtop staat, geen staarten enz. Lichaamstaal zend veel meer signalen uit dan uiterlijke kenmerken van een hond b.v weg kijken, met een boog om de andere hond heen lopen, plat op de grond gaan liggen, hoofd laag houden, oren naar achteren enz. Honden pikken meerdere signalen op, veel meer dan we denken. Al hebben Dot en Mo b.v geen staart en maken ze knorrende geluiden, andere honden verstaan hun prima en ik maak mij dan ook geen zorgen wanneer we andere honden tegenkomen. Dot en Mo hebben ook wel eens dat hun haar borstelt op hun rug wanneer ze iets eng vinden, maar ze worden daarvoor niet aangevallen, omdat honden kunnen zien aan de andere lichaamstekens dat het niet aggresief bedoeld is.
Mo is zo'n hondje die heel goed lichaamstaal van andere honden kan intreperteren. Als pup was het een echte dondersteen en was niet snel onder de indruk van grommende honden. Ze wist precies hoe ver ze kon gaan. Honden van wie ik wist, dat is oppassen geblazen, liep ze met een grote boog omheen, grommende honden die ze bleef uitdagen, bleken inderdaad niet verder te gaan dan grommen. En hoe ze dat kon weten, geen idee. Dot is daar veel onhandiger in en in haar onnozelheid heeft ze als pup een aantal correcties gekregen terwijl ze van geen kwaad bewust was. Ze heeft geleerd om een afwachtende houding aan te nemen, terwijl Mo erop af gaat om uit te zoeken wat voor vlees ze in de kuip heeft.
Ik liet laatst samen met Dot en Mo de hond van onze overburen uit, een Fox Terrier. Zijn baasje durfde hem eigenlijk nooit echt los te laten omdat hij wel eens werd aangevallen door andere honden. In eerste instantie liet ik hem ook niet los, maar toen ik merkte dat andere honden prima op hem reageerde en hij op hun heb ik hem los gelaten en er was niets aan de hand. Zelfs met de Macho van het laantje ging het goed. Misschien ligt het o.a ook aan de houding van de baas hoe andere honden reageren????
Roosje
Mo is zo'n hondje die heel goed lichaamstaal van andere honden kan intreperteren. Als pup was het een echte dondersteen en was niet snel onder de indruk van grommende honden. Ze wist precies hoe ver ze kon gaan. Honden van wie ik wist, dat is oppassen geblazen, liep ze met een grote boog omheen, grommende honden die ze bleef uitdagen, bleken inderdaad niet verder te gaan dan grommen. En hoe ze dat kon weten, geen idee. Dot is daar veel onhandiger in en in haar onnozelheid heeft ze als pup een aantal correcties gekregen terwijl ze van geen kwaad bewust was. Ze heeft geleerd om een afwachtende houding aan te nemen, terwijl Mo erop af gaat om uit te zoeken wat voor vlees ze in de kuip heeft.
Ik liet laatst samen met Dot en Mo de hond van onze overburen uit, een Fox Terrier. Zijn baasje durfde hem eigenlijk nooit echt los te laten omdat hij wel eens werd aangevallen door andere honden. In eerste instantie liet ik hem ook niet los, maar toen ik merkte dat andere honden prima op hem reageerde en hij op hun heb ik hem los gelaten en er was niets aan de hand. Zelfs met de Macho van het laantje ging het goed. Misschien ligt het o.a ook aan de houding van de baas hoe andere honden reageren????
Roosje

- Joy C
- Zeer actief
Dat denk ik dus ook, want laten we eerlijk zijn: wij, de mens zogezegd, hebben de huishonden min of meer gecreëerd, heeeeeeeeeeeeel lang geledenv.d Lupinehof schreef:maar wat is fout gefokt? is dat niet voor iedereen anders?
mol
Groetjes Joyce
† Nick 16.08.1999 - 22.01.2009
† Terry 16.07.1998 - 09.01.2012

† Nick 16.08.1999 - 22.01.2009
† Terry 16.07.1998 - 09.01.2012

-
- Zeer actief
Buiten onze eigen meningen zijn er een aantal rassen die door hun uiterlijk regelmatig in de problemen komen. Over dei rassen heb ik het.v.d Lupinehof schreef:maar wat is fout gefokt? is dat niet voor iedereen anders?
mol
Dyna, Lulu, Kito, Nikan
Dyna, Lulu, Kito, Nikan
- Mol
- Zeer actief
Zoals Whera al noemde de Rodesian Ridgeback en de Sharpeiv.d Lupinehof schreef:hmmm en welke rassen zijn dat dan volgens jou?chrico schreef:Buiten onze eigen meningen zijn er een aantal rassen die door hun uiterlijk regelmatig in de problemen komen. Over dei rassen heb ik het.v.d Lupinehof schreef:maar wat is fout gefokt? is dat niet voor iedereen anders?
mol
mol

Die komen vaak in de problemen met andere honden (die dan op die honden klappen waarna de Sharpei en de RR een ander gedrag gaan vertonen)
En (hoewel off-topic maar toch on-topic want het is ook gewoon een verkeerde fok)
De steeds meer terugdringen van de neus van o.a. de boxer (die was vroeger veel langer en veel boxers hebben nu toch last van hun te korte neus)
De lage achterhand van de Duitse Herder (nog ff en dan zit die DH met zijn kont helemaal op de grond terwijl de DH van vroeger gewoon bijna nagenoeg recht was)
Bij pekinezen moet je voortaan opletten of bij stress vallen de ogen uit hun kassen.
Kleine kaken bij terriers, lange rug bij teckels
En zo zijn er nog wel meer verkeerde fokken te noemen waar de hond hetzij geen omgangsproblemen door krijgt zij het wel lichamelijke problemen
En soms vraag ik me af wat is mooi.
Persoonlijk vind ik dus die korte neuzen en die lage achterhanden nou niet echt om naar huis toe te schrijven.

Horand vom Grafrath, de eerste Duitse Herder met stamboom

- Mol
- Zeer actief
-
- Zeer actief
Als je gaat kijken naar de neutrale houding, zal deze voor ieder ras anders zijn en zelfs binnen de rassen zullen er ook verschillen optreden. Pas als mensen weten wat welke lichaamsuitdrukkingen wat uitdrukken, zullen ze misschien gaan nadenken wat er ich afspeelt bij ontmoetingen tussen honden. Rimpelen van de neus = agressie = neutraal voor shar pei, boxer en anderen. Hoge staartdracht en hoog op de poten staan = neutraal voor akita's en veel terrier rassen , borstelen = agressie = neutraal voor de ridgebacks en ga zo maar door. Wat je denk ik in ogenschouw moet houden is dat het merendeel van de hondenbezitters geen kaas heeft gegeten van het gedrag van honden, laat staan van lichaamshoudingen van honden. Bovendien is het onmogelijk om je hond met alle rassen bekend te maken, dus zullen deze honden vaak de "pisang" blijven.
Groetjes van mij en een poot van Casper

**Ella**

**Ella**
-
- Zeer actief
Het gaat er nogmaals niet om wie wat mooi vind, anders had iedereen met een dog gelopen waarschijnlijk of juist iedereen met een teckel.
Het gaat om het uiterlijk van de hond, gefokt door mensen die dat mooi vinden maar een verkeerde reactie oproepen bij andere honden.
Mijn vraag was dan ook:
Sommige baasjes willen dat maar niet begrijpen en hoe sneu het ook voor de hond is, het is nou eenmaal zo dus heb je daar als baasje rekening mee te houden.
Het gaat om het uiterlijk van de hond, gefokt door mensen die dat mooi vinden maar een verkeerde reactie oproepen bij andere honden.
Mijn vraag was dan ook:
Sommige baasjes willen dat maar niet begrijpen en hoe sneu het ook voor de hond is, het is nou eenmaal zo dus heb je daar als baasje rekening mee te houden.
Dyna, Lulu, Kito, Nikan
Dyna, Lulu, Kito, Nikan
Dat kan wel zijn dat wij mensen dat wel allemaal mooi vinden maar daar hoeft het dier toch niet onder te lijden, maar het dier heeft geen eigen keus, wij mensen wel.v.d Lupinehof schreef: beaty is in the eye off the beholther of zoiets![]()
mol
Als Jan het mooi zou vinden dat ik een neus zou hebben van 1cm (waardoor ik dus slechter zou ademhalen) zou ik toch zeggen van je bekijkt het maar. Was ik een hond dan zou ik dat dus maar moeten nemen omdat ik zo gefokt was.... voor de mooiigheid.
Inderdaad wie mooi wil zijn moet pijn lijden... maar dan wel als het je eigen keuze is.
Yeplinlin schreef:huh?miranda schreef: Kleine kaken bij terriers
Sommige terriers (niet allen) hebben tenopzichte van vroeger kleinere kaken. Door dit zo te fokken hebben deze terriers een afwijkende botgroei in de kaken waardoor ze problemen hebben of kunnen krijgen met kauwen.
Mijn mening hierover is dat ik het onbegrijpelijk vind dat de mensen soms zo onnadenkend kunnen fokken!chrico schreef:Het gaat er nogmaals niet om wie wat mooi vind, anders had iedereen met een dog gelopen waarschijnlijk of juist iedereen met een teckel.
Mijn vraag was dan ook:
Een beetje fokker moet ook bekend zijn met de gedragscodes van de hond. (Daar is ruimvoldoende naar gekeken en zijn boeken genoeg over geschreven) En dan kun je wel een hond fokken met een staart die altijd omhoog wijst... je moet dan als fokker op je vingers na kunnen tellen dat deze hond in hondentaal als dominant gezien wordt en dat het beestje onder andere honden het niet gemakkelijk zal krijgen.
- Mol
- Zeer actief
simpel daar ben ik het niet mee eens, dit omdat wat hier al eerder is aan gegeven, er meer komt kijken dan alleen haren die tegen de rihting in groeien en of over matige rimpeling ,ik denk eerder dat het temaken heeft met corect honden gedrag en of dit er wel in zit of niet er word nogsteeds gefokt met gedrag gestoorde honden ik den kdat dit meer de aanlijding is dant het uiterlijk van een hond.chrico schreef:Het gaat er nogmaals niet om wie wat mooi vind, anders had iedereen met een dog gelopen waarschijnlijk of juist iedereen met een teckel.
Mijn vraag was dan ook:
mol

-
- Zeer actief
Maar buiten het onnadenkend fokken vind ik dat de sommige mensen juist van dit soort rassen, niet op de hoogte zijn van wat hen kan gaan overkomen, niet goed voorgelicht zijn, niet kunnen begrijpen wat er gebeurd tussen honden.
Neem nou de wandeling vorig jaar bij de gaasperplas.
Best moeilijke honden die er bij aanwezig waren maar het ging eigenlijk allemaal goed op 1 hond na. Die was keer op keer de pineut, gewoon tot het zielige aan toe. Baasje bleef stug meelopen. Ik zou voor mijn hond gekozen hebben en rechtsomkeert gemaakt hebben en het juist niet opzoeken. (was een sharpei)
Neem nou de wandeling vorig jaar bij de gaasperplas.
Best moeilijke honden die er bij aanwezig waren maar het ging eigenlijk allemaal goed op 1 hond na. Die was keer op keer de pineut, gewoon tot het zielige aan toe. Baasje bleef stug meelopen. Ik zou voor mijn hond gekozen hebben en rechtsomkeert gemaakt hebben en het juist niet opzoeken. (was een sharpei)
Dyna, Lulu, Kito, Nikan
Dyna, Lulu, Kito, Nikan
- Mol
- Zeer actief
ik vind dit een kromme denk wijze zoals jij het nu schrijft is elk ras fout omdat elk ras gekreerd door mensen handmiranda schreef:Dat kan wel zijn dat wij mensen dat wel allemaal mooi vinden maar daar hoeft het dier toch niet onder te lijden, maar het dier heeft geen eigen keus, wij mensen wel.v.d Lupinehof schreef: beaty is in the eye off the beholther of zoiets![]()
mol
Als Jan het mooi zou vinden dat ik een neus zou hebben van 1cm (waardoor ik dus slechter zou ademhalen) zou ik toch zeggen van je bekijkt het maar. Was ik een hond dan zou ik dat dus maar moeten nemen omdat ik zo gefokt was.... voor de mooiigheid.
Inderdaad wie mooi wil zijn moet pijn lijden... maar dan wel als het je eigen keuze is.
mol

-
- Zeer actief
Daar ben ik het dus niet mee eens als ik kijk naar mijn eigen honden en de reactie die bepaalde rassen bij hen oproept.v.d Lupinehof schreef:simpel daar ben ik het niet mee eens, dit omdat wat hier al eerder is aan gegeven, er meer komt kijken dan alleen haren die tegen de rihting in groeien en of over matige rimpeling ,ik denk eerder dat het temaken heeft met corect honden gedrag en of dit er wel in zit of niet er word nogsteeds gefokt met gedrag gestoorde honden ik den kdat dit meer de aanlijding is dant het uiterlijk van een hond.chrico schreef:Het gaat er nogmaals niet om wie wat mooi vind, anders had iedereen met een dog gelopen waarschijnlijk of juist iedereen met een teckel.
Mijn vraag was dan ook:
mol
Als ik een sharpei zie aankomen gooi ik de mijne vast. Reu of teef maakt in dat geval gewoon niet uit.
Hier woont iemand met twee sharpei`s. Twee totaal verschillende lijnen. De een, redelijk normale neus, bouw enz enz. Baasje heeft zelden problemen als hij met dei hond loopt. De ander, op en top rimpel enz enz, altijd narigheid terwijl dit juist de liefste en zachtaardigste van de twee is.
Mijn honden leg ik af als ik hem zie en gaan aan de riem zodat hij normaal langs kan lopen. Ook hij zoekt tijden dat zijn honden lekker kunnen ravotten. Deze man is zich bewust wat het ras oproept bij andere honden en gaat geen ellende opzoeken.
Dyna, Lulu, Kito, Nikan
Dyna, Lulu, Kito, Nikan
- Mol
- Zeer actief
-
- Zeer actief
Dat kan, sommige honden hebben dat nou eenmaal.v.d Lupinehof schreef:tja ach ik zie het niet zo,maar goed ik ben dan eerder van mening dat een hond een antipatie heeft tegen een ander ras ,zoals bijvoorbeeld tegen een zwarte hond
mol
Alleen valt het me op dat bepaalde rassen wel heel vaak ongevraagt in de problemen komen.
Dyna, Lulu, Kito, Nikan
Dyna, Lulu, Kito, Nikan