Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Schijnzwangerschap - Is sterilisatie een oplossing?

Medische vragen en opmerkingen over de hond, zowel regulier als alternatief.
(Raadpleeg bij twijfelgevallen altijd uw dierenarts!)

Moderator: moderatorteam

Vera
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): Shiba Inu
Aantal honden: 1

Schijnzwangerschap - Is sterilisatie een oplossing?

Ongelezen bericht door Vera »

Ik heb gisteren hetzelfde berichtje gepost, maar blijkbaar is het ergens misgelopen.
Onze jongste hond, Byala, nu 18 maanden oud, is voor de tweede keer loops geweest, wat voor een tweede keer wordt opgevolgd door een schijnzwangerschap. Heel veel in de tapijten krabben (nest maken) enkele dagen weinig eetlust ( de eerste dag zelfs braken ) en na enkele dagen merk je dat ze melkpakketjes begint te maken en een enkele druppel melk, maar na een tiental dagen gaat het tot nu toe spontaan voorbij.
Daar we niet van plan zijn met haar een nestje te kweken, hebben we ernstig over sterilisatie gedacht. Maar nu blijkt de mogelijkheid erin te zitten, dat een teefje, dat voor herhaalde schijnzwangerschappen gesteriliseerd wordt, een grote kans loop op blijvende incontinentie. Heeft iemand hier ervaring mee?
Is er ook mogelijkheid om via homeopathie voor verlichting te zorgen, of kan ze er nog over groeien?
Sietske*
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Sietske* »

Ik gebruik bij Liath Abla Vetsem. Dat is een homeopathisch middel van VSM dat schijnzwangerschap tegen gaat.
Ik moet eerlijk zeggen dat ik de schijnzwangerschappen van Liath niet ken (ze zit bij ons in de opvang sinds 1 maand en is nu ongeveer anderhalve week van haar loopsheid af). De vorige eigenaresse had me verteld dat Liath veel last had van schijnzwangerschap. Toen ze begon met speeltjes richting haar bench sjouwen ben ik gestart met het geven van Abla Vetsem en ik moet zeggen dat ze tot nu toe nergens last van heeft. Ik weet dus alleen niet wat er zou zijn gebeurd als ik het niet zou hebben gegeven ;) .

Maar het is de moeite van het proberen waard.
Groetjes van Sietske en een knuffel van Tara en Babbe

AfbeeldingAfbeelding
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

abla vetsem is idd. een homeopatisch middel wat goed kan werken tegen schijnzwangerschap. Of de normale geneesmiddelen van de dierenarts natuurlijk zoals Galastop of Lactafal....
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
magda
Zeer actief

Ongelezen bericht door magda »

ik gebruik op aanraden van mijn fokster pulsatilla korrels van vsm :ok: stacey is twee keer loops geweest en niet schijnzwanger geweest :ok:
Afbeelding
Noa
Vaste gebruiker

Ongelezen bericht door Noa »

De enige manier om voorgoed van de schijnzwangerschap af te komen is naar mijn mening sterilisatie. Het maakt niet uit wanneer de hond gesteriliseerd wordt of dat ze wel of niet schijnzwanger is geweest, of ze wel of niet incontinent wordt. Het komt trouwens vrijwel alleen voor bij grtoe rassen en is meestal goed te verhelpen met medicijnen.
laro
Actief

Ongelezen bericht door laro »

Naar mijn mening is steriliseren de beste oplossing. Je voorkomt er baarmoederontsteking voor en schijnzwanger zijn is ook geen pretje. Medicijnen tegen schijnzwangerschap hou ik ook niet zo van, je stopt je hond toch weer vol met allerlei troep en dat dan misschien wel 2 keer per jaar.
malinois
Zeer actief
Contacteer:

laro schreef:Naar mijn mening is steriliseren de beste oplossing. Je voorkomt er baarmoederontsteking voor en schijnzwanger zijn is ook geen pretje. Medicijnen tegen schijnzwangerschap hou ik ook niet zo van, je stopt je hond toch weer vol met allerlei troep en dat dan misschien wel 2 keer per jaar.
ja heb ik ook 2 x per jaar.. nog geen weekje... ze heeft er totaal geen last van met de medicijnen.. dus ik vind dat nog altijd beter dan sterilisatie.... maar dat is mijn eigen mening omdat ik niet van castreren hou... wat je ermee doet moet je maar zien... :ok:
Laatst gewijzigd door malinois op 09 jun 2004 21:32, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
malinois
Zeer actief
Contacteer:

magda schreef:ik gebruik op aanraden van mijn fokster pulsatilla korrels van vsm :ok: stacey is twee keer loops geweest en niet schijnzwanger geweest :ok:
waar haal je die korrels???
Afbeelding
Lisa
Zeer actief

Ongelezen bericht door Lisa »

malinois schreef:
magda schreef:ik gebruik op aanraden van mijn fokster pulsatilla korrels van vsm :ok: stacey is twee keer loops geweest en niet schijnzwanger geweest :ok:
waar haal je die korrels???
Apotheek kan het voor je bestellen als je juiste benaming + potentie doorgeeft.
Groetjes Lisa
Vera
Vaste gebruiker

Wil je even de potentie doorgeven? In het homeopatisch boek van Atjo Westerhuis wordt de potentie D30 opgegeven, maar als een enkelvoudig homeopatisch middel. Zijn de korrels van VSM enkelvoudig of is het een samengesteld middel (met nog andere bestanddelen dan Pulsatilla?)
laro
Actief

En toch vindt ik iedere keer schinzwanger niet goed, je onderdrukt het met medicijnen. Het is voor een hond natuurlijk toch ook niet natuurlijk om schijnzwager te zijn, hooguit als een dekking mislukt zou zijn in de natuur! Al die hormonen!
malinois
Zeer actief
Contacteer:

laro schreef:En toch vindt ik iedere keer schinzwanger niet goed, je onderdrukt het met medicijnen. Het is voor een hond natuurlijk toch ook niet natuurlijk om schijnzwager te zijn, hooguit als een dekking mislukt zou zijn in de natuur! Al die hormonen!
wolven zijn vaak altijd schijnzwanger.. heeft ook nog nut hoor.. niet alleen ongemak ;)
Afbeelding
Vera
Vaste gebruiker

Hallo Magda,

Je schreef:
ik gebruik op aanraden van mijn fokster pulsatilla korrels van vsm stacey is twee keer loops geweest en niet schijnzwanger geweest

Kan je even laten weten welke potentie die Pulsatilla korrels hebben, en ook of het een enkelvoudig homeopatisch middel is (dus enkel Pulsatilla) of een samengesteld (met nog andere middelen erin verwerkt? )
Dank je
Vera
Vaste gebruiker

Nu is het gelukt met die quote. Wat ik me dus afvraag, Magda, wat juist zijn de Pulsatilla korrels van VSM, want hier in België kan ik ze niet gewoon in de apotheek bestellen, maar eventueel wel van een ander merk, als ik precies weet wat erin zit. Dank je
Sietske*
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Sietske* »

Pulsatilla is een enkelvoudig homeopathisch middel. Van welk merk je dat koopt maakt in principe niets uit (hooguit in de prijs). Abla Vetsem van VSM is een complexmiddel (dus een samenstelling van verschillende middelen die allemaal in meer of mindere mate werkzaam zijn tegen verschillende uitingen van schijnzwangerschap). Abla Vetsem bevat onder meer Pulsatilla.

De Abla Vetsem heb ik gewoon via de dierenarts besteld.
Groetjes van Sietske en een knuffel van Tara en Babbe

AfbeeldingAfbeelding
Tarz
Zeer actief
Mijn ras(sen): Whippet en dwergpoedel
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Tarz »

Ik had voor Nina die pulsatilla korreltjes, maar het hielp niet veel. Die arme hond werd superdepri van de schijnzwangerschap, dus ik heb haar alsnog laten castreren.
Nu heeft ze een gelijkmatig karakter. Ze is actiever en minder humeurig, alleen de vacht is iets minder.
Groetjes Rob
laro
Actief

Oke de ene hond heeft meer last dan de andere, maar als ze er last van hebben zie ik hetnut er niet van in zoals jullie zeggen!! wat heeft die hond er nou aan?? En trouwens de alfa wolf wordt gedekt en dus niet schijnzwager en een wolf wordt maar 1 keer per jaar loops, dus dat is totaal niet te vergelijken!! Die cyclus is gewoon anders!
malinois
Zeer actief
Contacteer:

laro schreef:Oke de ene hond heeft meer last dan de andere, maar als ze er last van hebben zie ik hetnut er niet van in zoals jullie zeggen!! wat heeft die hond er nou aan?? En trouwens de alfa wolf wordt gedekt en dus niet schijnzwager en een wolf wordt maar 1 keer per jaar loops, dus dat is totaal niet te vergelijken!! Die cyclus is gewoon anders!
alle tantes worden bijna schijnzwanger zodat ze de welpen kunnen voeden als de moeder er niet is ;)
Afbeelding
laro
Actief

Dat werkt dan dus heel anders als bij de huishond en is dus niet echt vergelijkbaar.
malinois
Zeer actief
Contacteer:

laro schreef:Dat werkt dan dus heel anders als bij de huishond en is dus niet echt vergelijkbaar.
het is dus wel gewoon heel natuurlijk... daar gaat het om... ;)
Afbeelding
laro
Actief

Schijnzwagerschap is dan dus bij de huishond niet natuurlijk, want die leven niet in groepen, zorgen meestal niet voo ;) r elkaars jongen en alle teven worden loops en zouden door de reu gedekt worden en dat gaat bij wolven niet zo!
malinois
Zeer actief
Contacteer:

laro schreef:Schijnzwagerschap is dan dus bij de huishond niet natuurlijk, want die leven niet in groepen, zorgen meestal niet voo ;) r elkaars jongen en alle teven worden loops en zouden door de reu gedekt worden en dat gaat bij wolven niet zo!
het is natuurlijk!!! dat zeg ik nou steeds.. er is niets onnatuurlijks aan, wel aan casteren! dat bedoel ik nou steeds te zeggen....
Afbeelding
laro
Actief

Nou zo natuurlijk is het niet, want een hond leeft niet in het wild (zeker niet alle rashonden) en ze staan erg ver bij de natuur vandaan. Zit weinig meer van een wolf in toch??!! Ik zie een tzih tzu nog geen eigen prooi vangen, trouwens mij eigen hond ook niet! Maar ja maakt ook niet uit, dit blijft natuurlijk altijd een punt van discussies. Laten we er maar over op houden want geen van ons beide gaat zijn mening aanpassen of veranderen toch?!
malinois
Zeer actief
Contacteer:

laro schreef:Nou zo natuurlijk is het niet, want een hond leeft niet in het wild (zeker niet alle rashonden) en ze staan erg ver bij de natuur vandaan. Zit weinig meer van een wolf in toch??!! Ik zie een tzih tzu nog geen eigen prooi vangen, trouwens mij eigen hond ook niet! Maar ja maakt ook niet uit, dit blijft natuurlijk altijd een punt van discussies. Laten we er maar over op houden want geen van ons beide gaat zijn mening aanpassen of veranderen toch?!
:ok: hoeft toch ook niet, we hebben beiden voor en nadelen waar we onze beslissing uit genomen hebben... en daar zijn we beiden tevreden over toch... ;)
Afbeelding
Noa
Vaste gebruiker

Ongelezen bericht door Noa »

Door al die schijnzwangerschappen ontstaat ook nog eens meer kans op mammatumoren, want afrbraakprodukten van melk zijn locaal kankerverwekkend. Nog een reden dus om te steriliseren.
malinois
Zeer actief
Contacteer:

Noa schreef:Door al die schijnzwangerschappen ontstaat ook nog eens meer kans op mammatumoren, want afrbraakprodukten van melk zijn locaal kankerverwekkend. Nog een reden dus om te steriliseren.
die hadden we al gehad... da's geen nieuwe... ;)
Afbeelding
malinois
Zeer actief
Contacteer:

Inge O schreef:
malinois schreef:
Noa schreef:Door al die schijnzwangerschappen ontstaat ook nog eens meer kans op mammatumoren, want afrbraakprodukten van melk zijn locaal kankerverwekkend. Nog een reden dus om te steriliseren.
die hadden we al gehad... da's geen nieuwe... ;)
maar niet in dit topic, dus kan voor vera wel van belang zijn.
ja da's waar :ok:
Afbeelding
laro
Actief

O ja die was ik vergeten. dom dom, ach ja blond he!!
Plaats reactie

Terug naar “Medisch”