Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

De knoop Deur gehakt

Medische vragen en opmerkingen over de hond, zowel regulier als alternatief.
(Raadpleeg bij twijfelgevallen altijd uw dierenarts!)

Moderator: moderatorteam

Hutsje
Zeer actief
Mijn ras(sen): moddercockers
Aantal honden: 2

De knoop Deur gehakt

Ongelezen bericht door Hutsje »

Het is heel verschrikkelijk, maar vanaf vanmiddag heeft Deur geen ballen meer. De chemische castratie heeft niet aangeslagen en ik heb ook nog 2 weken Androcur geprobeerd maar het mocht allemaal niet baten. Hij zat zichzelf heel erg in de weg en was niet happy meer. Hij was de laatste tijd alleen maar met Pien bezig. Waar zij is is hij en als ik ze uit elkaar hou dan begint hij hartverscheurend te huilen. Pien is nog steeds niet loops maar zijn gedrag wordt elke dag erger. Zijn mand heeft hij al een week niet meer gezien, hij slaapt aan het voeteneind van Pien. Of waar zij dan ook ligt. Al moet hij op de kale plavuizen liggen. Hij loopt als een debiel achter haar aan en likt alleen maar haar doos en probeert haar te dekken. Dat is allemaal niet heel erg maar hij eet ook bijna niet meer. De extra kilo's vlogen er weer af. Vanaf dinsdag heb ik er 500 gram vlees ingekregen, meer niet. De dierenarts zei dat hij er wel 10 kilo bij kon hebben. Naar mijn mening is 5 ook voldoende, als hij maar eet. Aangezien zijn oor ook nog niet beter was en de poot van Pien ook niet had ik een afspraak gemaakt met de mogelijkheid als het nodig was hem te castreren. Dat was dus de enige mogelijkheid nog. Hij heeft heel weinig narcose gehad en de operatie is snel en goed verlopen. Hij had wel enorme ballen, vonden ze. Dat was ons al duidelijk ja. Ze hebben hem zo van de operatietafel in de auto gelegd en toen we thuis kwamen liep hij al bijna weer. Hij heeft er weinig hinder van ondervonden, is niet naar van de narcose en loopt sinds een uur Pien alweer af te lebberen en achterna te lopen. Hij heeft nu een ab kuurtje van 7 dagen en over 10 dagen moeten de hechtingen eruit. Hij moest een kraag om maar dat wilde ik niet omdat zij zo ook al overal tegenaan loopt omdat hij bijna blind is. Dus nu hebben we een soort zwemband omgedaan en we hopen dat het helpt. Het is vrij nieuw en ze hebben er goede ervaringen mee. Pien heeft een een klein beetje vaginitis en haar teentje waar de nagel af was is ontstoken. Dus die heeft ook een ab kuur, van 10 dagen.
Ik vind het heel erg dat hij dit nog op zijn leeftijd moest ondergaan, maar ik ben al een half jaar aan het proberen met pillen ed en niets werkte. Laten we hopen dat dit wel helpt en dat het niet voor niets geweest is.
Afbeelding
Daan

Ongelezen bericht door Daan »

Ik hoop dat het helpt voor die ouwe ge*le deur.
Sterkte met de ziekenboeg...
Wil de hond
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Wil de hond »

Er zat niks anders op.

Wat jammer dat de pillen niet aansloegen. Tegen zo´n overdreven prikkel als Pien viel gewoon niet op te boksen.

Gelukkig heeft hij de operatie goed doorstaan.

Nu maar hopen dat zijn prostaat weer tot normalere proporties terugkeert.

Ik duim met jullie mee.

Kop op Jessica,

Willy.
bulletjebe
Zeer actief
Mijn ras(sen): bullmastiff
Contacteer:

Ongelezen bericht door bulletjebe »

Ja, als ik het zo hoor had ik precies hetzelfde gedaan. Nu maar hopen dat het helpt.
Wel fijn dat het zonder al te veel narcose kon voor hem.
Nu is het afwachten of het daadwerkelijk helpt, maar hij loopt Pien weer af te lebberen en achterna te lopen :roll:
Hutsje
Zeer actief

Wil de hond schreef:Er zat niks anders op.

Wat jammer dat de pillen niet aansloegen. Tegen zo´n overdreven prikkel als Pien viel gewoon niet op te boksen.

Gelukkig heeft hij de operatie goed doorstaan.

Nu maar hopen dat zijn prostaat weer tot normalere proporties terugkeert.

Ik duim met jullie mee.

Kop op Jessica,

Willy.
Dankje Willy. Ik vind het echt heel naar, zat met de tranen in mijn ogen de teruggreis. Wie ben je nu helemaal om te beslissen dat die ballen er ineens af moeten? Gelukkig heeft hij de narcose echt heel goed doorstaan, ik heb nog nooit een hond gehad die er zo weinig last van had en er zo snel weer bovenop is (tot nu toe dan he). Het is niet te zeggen of de prostaat kleiner wordt, maar hij wordt iig niet groter nu door de afwezigehid van de aanmaak van hormonen, tenzij er een tumor inzit.
Afbeelding
Hutsje
Zeer actief

bulletjebe schreef:Ja, als ik het zo hoor had ik precies hetzelfde gedaan. Nu maar hopen dat het helpt.
Nu is het afwachten of het daadwerkelijk helpt, maar hij loopt Pien weer af te lebberen en achterna te lopen :roll:
Hij is nog steeds vruchtbaar en het kan tot 6 weken duren voor alle hormonen uit zijn lijf zijn en je resultaat ziet. Kan, hoeft niet, maar aangezien er verder niets anders heeft geholpen zal hij de 6 weken ook wel volmaken..... :roll:
Ben wel blij dat ik me nu niet meer druk hoef te maken of ik het wel of niet moet doen, het is gebeurd en het kon niet anders.
Afbeelding
bulletjebe
Zeer actief
Mijn ras(sen): bullmastiff
Contacteer:

Ongelezen bericht door bulletjebe »

Hutsje schreef:
bulletjebe schreef:Ja, als ik het zo hoor had ik precies hetzelfde gedaan. Nu maar hopen dat het helpt.
Hij is nog steeds vruchtbaar en het kan tot 6 weken duren voor alle hormonen uit zijn lijf zijn en je resultaat ziet. Kan, hoeft niet, maar aangezien er verder niets anders heeft geholpen zal hij de 6 weken ook wel volmaken..... :roll:
Ben wel blij dat ik me nu niet meer druk hoef te maken of ik het wel of niet moet doen, het is gebeurd en het kon niet anders.
Ja die 6 weken zal hij dan wel volmaken ;) Maar ik hoop echt dat zijn prostaatproblemen minder worden. Je hebt gelijk hoor, het kon niet anders.
Wil de hond
Zeer actief
Contacteer:

Jessica,

Je moet blij wezen dat je dit nog voor hem hebt kunnen doen. Hijzelf zal er echt niet mee zitten hoor.

Als hij dankzij deze ingreep langer gezond kan blijven heb je iets goeds voor hem gedaan.

Is het niet mogelijk om Pien tijdelijk uit logeren te sturen, zodat hij tot rust kan komen?
Hutsje
Zeer actief

bulletjebe schreef:
Hutsje schreef:
Ja die 6 weken zal hij dan wel volmaken ;) Maar ik hoop echt dat zijn prostaatproblemen minder worden. Je hebt gelijk hoor, het kon niet anders.
Maar ik voel me wel rot hoor! Vind het echt zielig voor hem, maar hij zal er echt beter van worden want zo kon het ook niet.
Afbeelding
Hutsje
Zeer actief

Wil de hond schreef:Jessica,

Je moet blij wezen dat je dit nog voor hem hebt kunnen doen. Hijzelf zal er echt niet mee zitten hoor.

Als hij dankzij deze ingreep langer gezond kan blijven heb je iets goeds voor hem gedaan.

Is het niet mogelijk om Pien tijdelijk uit logeren te sturen, zodat hij tot rust kan komen?
Ja, rationeel gezien is dat ook zo, maar zo voelt het nog niet.

Ik kan Pien wel uit logeren sturen, maar A kwijnt Deur dan weg en B creeer ik dan een hoop onrust in de roedel. Pien is momenteel haar grenzen aan het verkennen en heeft laatst ruzie met Huts gehad. Ze weet nu weer even wie de baas is, maar om haar uit de roedel te halen en na een tijdje haar er weer bij te zetten lijkt me geen goed plan.
Afbeelding
Hutsje
Zeer actief

Daan schreef:Ik hoop dat het helpt voor die ouwe ge*le deur.
Sterkte met de ziekenboeg...
Dank je. Gaat weer lekker hier :?
Afbeelding
Caro.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse Draak
Aantal honden: 1
Contacteer:

Ongelezen bericht door Caro. »

Ach jee Jessica..... ik snap dat je het er moeilijk mee hebt, maar zo doorgaan was zeker voor Ouwe Deur ook geen leven meer.

Wel fijn dat hij zo goed door de narcose gekomen is!!!!!!

Verder sterkte met alles meis..... pffff, het zit jullie ook niet mee hoor :cry:
Afbeelding
A good dog never dies...

Ben je op zoek naar een gezellig en creatief PSP forum klik hier
vinkje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Golden Retriever
Boomertje

Ongelezen bericht door vinkje »

Je moet jezelf geen verwijten maken Jessica,
je hebt het beste met je honden voor, ze hebben een goed leven bij jullie.
Dit moest je gewoon doen, natuurlijk vindt je het niet leuk, maar dit moest gewoon gebeuren voor de rust voor Ouwe Deur en ook voor Pien. Je hebt het juiste gedaan. :ok:
Afbeelding

Als je de mensen leert kennen, ga je van dieren houden.
anubis
Zeer actief

Ongelezen bericht door anubis »

ach den deur is zijn toeter kwijt geraakt :mrgreen: Hopelijk heeft het effect is natuurlijk ook beter voor pienemien en zijn prostaat, geeft hem maar een knuffel ... en Pien .... en Huts natuurlijk ;)
Groetjes Birgit en een lebber van Ramses
AfbeeldingRIP
Afbeelding
http://www.zivotinjsko-carstvo.com/imag ... odenco.jpg
chrico
Zeer actief

Ongelezen bericht door chrico »

We gaan gewoon duimen dat zijn prostaatproblemen hiermee ook opgelost zijn, arme ouwe deur :cry:
Geef hem maar een lekkere knuffel die kerel :ok:
Onderschrift verwijderd door moderator ivm foutmelding afbeelding
Dyna, Lulu, Kito, Nikan
Jacky
Zeer actief
Mijn ras(sen): retrievers
Contacteer:

Ongelezen bericht door Jacky »

Je hebt vast de goede zet gedaan Jessica, het is ook heel belangrijk dat hij lekker gelukkig is en gewoon weer gaat eten. Beterschap met hem.
Afbeelding

Odin 2001-2013
Ivan 2001
bram en thijs
Zeer actief
Mijn ras(sen): Grote Zwitserse Sennenhond
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door bram en thijs »

Omdat ik weet dat je altijd het best voor honden voor ogen hebt en daar ook alles voor doet en laat is deze beslissing gewoon het beste. Het is voor Deur geen doen om op zijn oude dag nog zo opgewonden te zijn, zeker niet als al die nodig kilo's eraf vliegen.
AfbeeldingAfbeelding
Wendy!
Zeer actief

Ongelezen bericht door Wendy! »

Je hebt de goede beslissing genomen hoor! Voel je niet schuldig!
Groetjes Wendy en Vonya.
In loving memory Aaron (06-04-1994 - 24-05-2007).
You will be missed forever...
AfbeeldingAfbeelding
Hutsje
Zeer actief

Nou, over de gevolgen van de narcose maak ik me absoluut geen zorgen, het gaat fantastisch met hem! Hij is lekker mee geweest met de wandeling vanomrgen en was zo fit als een hoentje! Hij heeft nog niet gegeten maar ik hoop dat hij vanavond wel wil. Zal wel moeten want hij heeft sinds woensdag niets meer gehad.
Afbeelding
bram en thijs
Zeer actief
Mijn ras(sen): Grote Zwitserse Sennenhond
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door bram en thijs »

Hutsje schreef:Nou, over de gevolgen van de narcose maak ik me absoluut geen zorgen, het gaat fantastisch met hem! Hij is lekker mee geweest met de wandeling vanomrgen en was zo fit als een hoentje! Hij heeft nog niet gegeten maar ik hoop dat hij vanavond wel wil. Zal wel moeten want hij heeft sinds woensdag niets meer gehad.
Meneer Deur is volgens mij ook wel een harde, doet me wel wat aan Bram denken. Als die niet wil eten dan gebeurt dat ook niet, al gaan we op ons hoofd staan. Pas als Bram van mening is dat het weer kan wordt er gegeten. Maar Deur moet inderdaad een beetje opschieten, hij kan zijn kilo's goed gebruiken.
AfbeeldingAfbeelding
Roos
Zeer actief

Ongelezen bericht door Roos »

Achgos die Deur, maar het kon gewoon niet anders.
Fantastisch dat hij de narcose zo goed heeft doorstaan.
Dat is jullie werk geweest hoor, dat beest heeft gewoon een topconditie :-D Petje af dus voor jullie :ok:
Ik hoop dat het met z'n prostaat nu ook de goede kant opgaat :ok:
Afbeelding
cloris
Zeer actief
Mijn ras(sen): Dogo Argentino en de Portugese Keizerhond

Ongelezen bericht door cloris »

Nou je moet jezelf niets kwalijk nemen hoor Jessica, maar ik weet wel ongeveer wat je bedoeld, heb het nog niet zo heel lang geleden met Fangio doorgemaakt en ondanks dat ik wist dat het het enige was wat ik kon doen voelde ik me toch "schuldig"
Bij Deur is het ook gewoon de beste oplossing geweest ;) en ik ben blij dat hij de operatie zo goed heeft doorstaan.
Afbeelding
De Koning is dood, lang leve de Keizer
Juan Manuel Fangio is one of the best car racers the world has ever known
Fangio; I would give anything for just one minute with you... Ik mis je vriend...
jidde

Ongelezen bericht door jidde »

En hoe gaat het nu met Ouwe Deur? Merk je al wat van zijn casteratie?
Hutsje
Zeer actief

Het gaat heel goed, gister zijn de hechtingen eruit gegaan. Hij heeft wel een likplek maar hij hoeft niets meer om. Het duurt alleen wat langer voor het helemaal dicht is. Zijn oor is ook leeggehaald, maar loopt alweer vol :cry: . Hij heeft het dmv een spuit leeg proberen te halen maar vanwege grote stolsels lukte dit niet en heeft hij het leeggedrukt. Hij doet het 1 keer, als het meteen weer vol loopt helpt het nl niet en kan het elke keer terugkomen. Gelukkig heeft hij er weinig last van. Inmiddels is Pien loops en hij loopt er nauwelijks achteraan. Als het zo uit komt maakt hij wel haar doos goed schoon, maarhij wil haar niet meer dekken en is niet meer zo obsessief met haar bezig. Hij eet ook een stuk beter sinds ik terug ben. Hij is weer redelijk relaxed aan het worden :ok: .
Laatst gewijzigd door Hutsje op 15 jun 2004 12:20, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding
Tarz
Zeer actief
Mijn ras(sen): Whippet en dwergpoedel

Ongelezen bericht door Tarz »

Goede beslissing Jessica :ok:
Voel je niet schuldig, iedereen weet toch dat jij het beste met je honden voor hebt.
Groetjes Rob
Daisy@
Zeer actief
Mijn ras(sen): Herders
Aantal honden: 3
Locatie: Dreischor Baasje van Indy en een klein beetje van Mike en Remy

Ongelezen bericht door Daisy@ »

Kan me voorstellen dat je het heel moeilijk vond.

Maar als ik verder lees gaat het weer wel met Deur.
Fijn dat hij zo snel ervan opknapt.

Anders had hij ook geen leven.
Roos
Zeer actief

Ongelezen bericht door Roos »

Gaat de goede kant op dus :ok:
Vervelend van z'n oor, hopelijk gaat dat ook snel beter!
Afbeelding
Wil de hond
Zeer actief
Contacteer:

Dat klinkt alsof het de goede kant opgaat. Houwen zo.

Wel erg jammer van dat oor weer.

Ik heb begrepen van mijn DA dat veel reuen oorproblemen hebben die in direkt verband staan met een hoge testosteron-produktie. Met een kastratie lossen deze problemen zich op. Hopelijk is dit bij Ouwe ook zo.

Ik zat me al af te vragen of die zwemband goed geholpen had. Maar begrijp uit wat je vertelt dat hij zich wél heeft kunnen likken. Wat vind jij van het gebruik van die band, heb je daar wat aan gehad?
Demi
Zeer actief
Mijn ras(sen): Rottweilers en het Kenzo, Izzy en Ivy ras!
Aantal honden: 4
Contacteer:

Ongelezen bericht door Demi »

Ik lees het nu pas :oops:
Ik denk dat je er goed aan gedaan hebt voor Deur, denk dat je niet veel keus had.
Ben blij dat het nu goed met hem gaat en dat hij weer beter eet :ok:

Maarre Pientje loops? :?
Lieve lieve Lila, Calsey, Damien en Donja, ik mis jullie..
Hutsje
Zeer actief

Demi schreef:Ik lees het nu pas :oops:
Ik denk dat je er goed aan gedaan hebt voor Deur, denk dat je niet veel keus had.
Ben blij dat het nu goed met hem gaat en dat hij weer beter eet :ok:

Maarre Pientje loops? :?
Ja, Pientje is vrijdag loops geworden, ik wilde je nog mailen of Kenzo gecastreerd is. Anders ook geen probleem, hij kan in de kennel en ook in huis, we kunnen ze scheiden.
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Medisch”