Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Knie-probleem

Medische vragen en opmerkingen over de hond, zowel regulier als alternatief.
(Raadpleeg bij twijfelgevallen altijd uw dierenarts!)

Moderator: moderatorteam

Christine
Vaste gebruiker

Knie-probleem

Ongelezen bericht door Christine »

Hallo,

Gisteren is Dixie onderuit gegaan in een kuiltje op de hondenwei terwijl hij achter Musti was aan 't crossen. Nadien mankte hij wel wat. Ik heb het even aangezien, maar vandaag was er absoluut nog geen beterschap. Hij gebruikt zijn pootje wel wanneer hij stapt, maar wanneer hij moet lopen, gaat de poot direct de lucht in. Uiteindelijk vanavond toch maar naar de dierenarts geweest. Knietje is blijkbaar toch wat geraakt. Nu heeft hij een spuitje gekregen en dient hij enkele dagen Rymadil (tegen ontsteking) te nemen. Als het woensdag echter niet voorbij is, zal hij verdoofd worden voor een grondig onderzoek van de knie. En daar zie ik BERGENHOOG tegenop!!! :jank: Maar ondertussen blijft hij wel lekker spelen en achter Musti aanzitten, waardoor hij nadien natuurlijk veel meer last heeft.
Ik kan hem toch moeilijk al die tijd vastbinden? Iemand een beetje raad of advies? Alles is welkom :-)

Bedankt alvast!
Groetjes,
Christine, Musti en Dixie
AfbeeldingAfbeelding
Maria
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Maria »

Wij hebben 1x een hond met ingescheurde kruisbanden gehad en er is maar een manier om het te laten genezen. RUST RUST EN NOG EEN RUSTEN.

Houdt in dat hij in de Bench moet en niet mag springen en alleen mag worden uitgelaten aan de riem. En alleen rechtopgaande bewegingen mag maken. Deze heeft 6 weken bench en riemrust gehad en gelukkig is dat geheel goed gekomen, zoniet dan was een operatie de enigste mogelijkheid geweest.

Ook hebben we een met patella luxatie die daaraan 3x is geopereerd. Na elke operatie bench en riemrust.

Geef hem rust en bouw rustig aan de beweging op maar niet laten spelen, rennen en dergelijk

HEel veel beterschap met de patient

Maria.
Christine
Vaste gebruiker

knie-probleem

Ongelezen bericht door Christine »

Daar ligt nu juist al het probleem...
Ik heb geen bench. Die heb ik al lang weg gedaan, omdat hij hier dood ongelukkig in was (stak niks uit en had een ander eigen plekje). Maar hij is zo'n hevig beestje hé!!!!! Ik ben nu nog enkele dagen thuis, maar vanaf volgende week moet ik terug volle dagen gaan werken en wat dan?
Ik zorg er wel voor dat hij zo goed als niet meer springt, ik draag hem de trap op, zet hem zelf in de auto... Maar als ik even mijn rug draai of bv aan de strijk begin, dan schiet hij de tuin in om met de oudste te beginnen spelen.... Volgens de DA zal hij zelf wel stoppen als hij teveel pijn zou krijgen, maar ik vraag me af of hij dat inderdaad zou doen, rekening houdend met het hevig ventje dat hij is...
Toch bedankt voor 't advies!
Groetjes,
Christine, Musti en Dixie
AfbeeldingAfbeelding
jores
Zeer actief
Mijn ras(sen): engelse springer spaniel en engelse cocker spaniel
Aantal honden: 7
Contacteer:

Ongelezen bericht door jores »

Zolang jij rimadyl geeft gaat hij door de pijngrens want buiten dat rimadyl de ontsteking remt, is het ook nog eens een forse pijnstiller.

Als ik jou was zou ik toch gaan kijken voor een bench, ik denk niet dat je blij bent als de knie slecht blijft of als hij geopereerd moet worden doordat hij niet genoeg rust heeft gehouden.
groetjes Annemie

Afbeelding verwijderd door moderator ivm foutmelding

http://www.vdjorishoeve.nl
https://www.facebook.com/vdjorishoeve
Maria
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Maria »

jores schreef:Zolang jij rimadyl geeft gaat hij door de pijngrens want buiten dat rimadyl de ontsteking remt, is het ook nog eens een forse pijnstiller.

Als ik jou was zou ik toch gaan kijken voor een bench, ik denk niet dat je blij bent als de knie slecht blijft of als hij geopereerd moet worden doordat hij niet genoeg rust heeft gehouden.
Daar sluit ik mij totaal bij aan!!!!!!!!!!!!

Maria
Hutsje
Zeer actief
Mijn ras(sen): moddercockers
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Hutsje »

Een vasn mijn bullen had een ingescheurde knieband. Hij was niet doorgescheurd dus een operatie was niet nodig. Ik zou een foto laten maken want als de band wel doorgescheurd is zit er niets anders op dan een operatie. Bij Huts hielp rust, pijnstilling en aanlijnen niet. Ik kreeg bij de 2e da het advies om met haar te gaan fietsen, 2 keer 10 minuten per dag en dit opbouwen. Dit was om de spieren en pezen er omheen sterker te maken zodat die het werk konden op vangen van de band. Dit is het enige dat geholpen heeft. Nu kan ze alles weer, spelen, rennen, noem het maar. Ze heeft nooit in een bench gezeten.
Afbeelding
Yuno
Vaste gebruiker

Ongelezen bericht door Yuno »

Misschien is in plaats van de bench een kinderbox een oplossing. Ik zag tenminste in je onderschrift dat je kleine hondjes hebt.

Mijn oudste heeft ook een hekel aan de bench, maar in de box kan hij aardig zijn rust vinden. Misschien heeft hij dan toch een minder opgesloten gevoel.

In ieder geval veel sterkte met de patient.
Groetjes Lilian, Yuno en Dano*
Noa
Vaste gebruiker

Ongelezen bericht door Noa »

Kan je hem niet opsluiten in een apart kamertje? Verder moet je hem aan de lijn uitlaten en alleen kleine stukjes lopen. Als je geen rust geeft geneest het natuurlijk nooit goed. Door de pijnstiller zal hij het alleen maar gaan forceren. Met andere honden spelen is natuurlijk funest als iets moet genezen.
Yari
Zeer actief

Ongelezen bericht door Yari »

Maria schreef:
jores schreef:Zolang jij rimadyl geeft gaat hij door de pijngrens want buiten dat rimadyl de ontsteking remt, is het ook nog eens een forse pijnstiller.

Daar sluit ik mij totaal bij aan!!!!!!!!!!!!

Maria
Hier nog 1!! :ok:
Afbeelding

Groetjes: Mariëlle & Yari :voet:
Plaats reactie

Terug naar “Medisch”