Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

enting CAV2

Medische vragen en opmerkingen over de hond, zowel regulier als alternatief.
(Raadpleeg bij twijfelgevallen altijd uw dierenarts!)

Moderator: moderatorteam

annemie
Zeer actief

enting CAV2

Ongelezen bericht door annemie »

Hallo,
ik heb de fabrikant van Boris zijn cocktailenting gemaild over de juiste geldigheid van deze enting en waarvoor hij nu juist geënt was. hij is geënt voor hondenziekte, parvo en
CAV2 en leptospirose
Wat is CAV2, ik heb er nog nooit van gehoord en vindt er ook niets duidelijk over op het net. Ik dacht ook altijd dat parvo en hondenziekte hetzelfde was :?
groetjes!Afbeelding
Liesbeth
Zeer actief
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Liesbeth »

CAV2 = Canin AdenoVirus type 2 = para-influenza

Zie: http://www.dedierenarts.nl/hond/entingen/volwassen.htm
Groetjes Liesbeth en een lebber van Luuk.

Tessa 07-03-2007 --- 15-03-2018
laro
Actief

Ongelezen bericht door laro »

Inderdaad ja die is het, en hondeziekte en parvo is iets totaal anders!
Yari
Zeer actief

Ongelezen bericht door Yari »

Liesbeth schreef:CAV2 = Canin AdenoVirus type 2 = para-influenza

Wel een achterhaald vaccinatieschema; men is er tegenwoordig achtergekomen dat teveel enten ook weer niet goed is en o.a. auto-immuunziektes kan veroorzaken (wat dus NIET te genezen is). Uit challengeproeven is dan ook gebleken dat mits de hond minstens 3x de volledige cocktail heeft toegediend gekregen, dat er een bescherming van 3 tot 7 jaar aanwezig is (behalve Weil, die werkt max. 1 jr). Yari krijgt dan ook niet elk jaar de cocktail!!
Afbeelding

Groetjes: Mariëlle & Yari :voet:
muchra&diesel
Vaste gebruiker
Contacteer:

Ongelezen bericht door muchra&diesel »

als het 3 tot 7 jaar beschermd,waarom laten we onze honden dan jaarlijks inenten
Afbeelding
groetjes debby&de honden
Caro.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse Draak
Contacteer:

Ongelezen bericht door Caro. »

Een aantal weken geleden kwam ik dus met beiden honden bij de dierenarts voor enting: Moritz nog volledige cocktail en Kaya parvo/weil enting.

Discussie met de dierenarts toen ik zei alleen parvo/weil. Hij zegt dat het echt onzin is dat de cocktail langer dan 1 jaar werkt: anders zouden de ''toezichthouders'' hierop (ik weet de naam even niet) dit toch nooit goedkeuren???
Toen ik zei dat dit inmiddels toch wel algemeen bekend is, zei hij dat dit onzin was; een fabel.

Toch heb ik Kaya alleen parvo/weil laten enten, maar ik weet zo langzamerhand echt niet meer wat waarheid is :? :? :cry:

(voor de kosten hoeft de dierenarts het niet te zeggen, want parvo/weil is bijna net zo duur als de hele cocktail)
Afbeelding
A good dog never dies...

Ben je op zoek naar een gezellig en creatief PSP forum klik hier
muchra&diesel
Vaste gebruiker
Contacteer:

Ongelezen bericht door muchra&diesel »

Stang schreef:Een aantal weken geleden kwam ik dus met beiden honden bij de dierenarts voor enting: Moritz nog volledige cocktail en Kaya parvo/weil enting.

Discussie met de dierenarts toen ik zei alleen parvo/weil. Hij zegt dat het echt onzin is dat de cocktail langer dan 1 jaar werkt: anders zouden de ''toezichthouders'' hierop (ik weet de naam even niet) dit toch nooit goedkeuren???
Toen ik zei dat dit inmiddels toch wel algemeen bekend is, zei hij dat dit onzin was; een fabel.

Toch heb ik Kaya alleen parvo/weil laten enten, maar ik weet zo langzamerhand echt niet meer wat waarheid is :? :? :cry:

(voor de kosten hoeft de dierenarts het niet te zeggen, want parvo/weil is bijna net zo duur als de hele cocktail)
dat heb ik nou ook,ik hoor zoveel berichten over enten ,dat ik ook ga twijvelen om ze elk jaar een coktail te geven.
onze da zegt hetzelfde als die van jou.
Afbeelding
groetjes debby&de honden
qyan

Ongelezen bericht door qyan »

mijn da is voor ieder jaar parvo/ weil, en om de 2 jaar de hele cocktail.
dus als pup kreeg qyan cocktail, met 1 jaar en nog wat maanden kreeg hij parvo/ weil.
aanstaande oktober weer parvo/ weil en het jaar daarop, 2005 dus, pas weer de cocktail, maar dat zie ik in 2005 wel weer ;)
laeken
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door laeken »

In Amerika zijn ze al lang niet meer zo achterhaald als hier en dus is Wuilus de laatste jaren om de drie jaar geent, prima volgens mijn dierenarts. Ze is ook nog nooit ziek geweest, afkloppen ;)
Afbeelding
Liesbeth
Zeer actief

Ongelezen bericht door Liesbeth »

Yari schreef:
Liesbeth schreef:CAV2 = Canin AdenoVirus type 2 = para-influenza

Wel een achterhaald vaccinatieschema; men is er tegenwoordig achtergekomen dat teveel enten ook weer niet goed is en o.a. auto-immuunziektes kan veroorzaken (wat dus NIET te genezen is). Uit challengeproeven is dan ook gebleken dat mits de hond minstens 3x de volledige cocktail heeft toegediend gekregen, dat er een bescherming van 3 tot 7 jaar aanwezig is (behalve Weil, die werkt max. 1 jr). Yari krijgt dan ook niet elk jaar de cocktail!!
Ben ik helemaal met je eens, het ging me in dit geval/link ook niet om het schema, maar om de uitleg van de ziekten.
Kevin is vroeger, min of meer, regelmatig geënt. Vorig jaar alleen PPi/Lepto (oftewel Parvo, Para-influenza en Weil) van Nobivac.
Dit jaar is hij alleen tegen Weil gevaccineerd, omdat ík dat wilde. Nobivac zelf geeft al aan dat de Parvo-enting 2 jaar werkzaam is (kan je de donder op zeggen dat het nog langer werkt ;) ). Mijn DA is er niet echt blij mee, maar zij respecteerd mijn keuze :ok: .
Wat ik volgend jaar doe (als hij bijna 12 jaar is) weet ik nog niet, maar zoals het er nu uit ziet wordt het weer alleen Weil :mrgreen:
Groetjes Liesbeth en een lebber van Luuk.

Tessa 07-03-2007 --- 15-03-2018
Baily

Ongelezen bericht door Baily »

Mijn honden zijn nog geen twee dus ze hebben nog geen drie keer de grote cocktail gehad. Maar ik ga ze dus wel ieder jaar volledig laten enten. Ik hoor nu ook bij kinderen (als ik even die vergelijking mag maken, heeft misschien niks met elkaar te maken) die minder ingeent worden dat kinkhoest weer de kop op steekt.

Dat honden die minder geent worden ook niet ziek worden kan ook te maken hebben met het feit dat de omgeving wel goed is ingeent, en dat daardoor deze ziektes alvast niet zoveel kans hebben de kop op te steken.

Als je een niet geente hond hebt, en de rest is wel ingeent, zal die ook niet zo snel ziek worden. Maar als er geen een voldoende is ingeent denk ik dat er toch wel een probleem kan ontstaan.
Yari
Zeer actief

muchra&diesel schreef:als het 3 tot 7 jaar beschermd,waarom laten we onze honden dan jaarlijks inenten
Ten eerste omdat dat de DA meer geld oplevert en ten tweede omdat dat makkelijker is; je hoeft niet èn de cocktail èn de losse entingen in huis te hebben en ten derde omdat dat ook weer makkelijker is met de administratie omdat een hoop DA's herinneringskaartjes versturen voor de entingen en dan zou je daar ook weer 2 soorten van gaan krijgen.

Ik heb hier meerdere boekjes liggen van fabrikanten van vaccins en heb zelf contact opgenomen met een vertegenwoordiger van Pfizer en die zeggen dat echt niet voor niets hoor, die hebben liever dat je de duurdere cocktails bij ze koopt!! Ook staan de diergeneeskundige tijdschriften er vol mee, maar goed, als jij denkt dat het niet waar is, terwijl er meerdere onderzoeken naar gedaan zijn, dan geef je maar gewoon elk jaar de hele cocktail hoor! Alleen loop je wel sneller het risico dat je hond een auto-immuunziekte krijgt daardoor...
De DA's die elk jaar nog gewoon de cocktail geven, doen dit om bovengenoemde redenen of omdat ze zich niet bijscholen.... :zwaai:
Afbeelding

Yari
Zeer actief

Baily schreef:Mijn honden zijn nog geen twee dus ze hebben nog geen drie keer de grote cocktail gehad. Maar ik ga ze dus wel ieder jaar volledig laten enten. Ik hoor nu ook bij kinderen (als ik even die vergelijking mag maken, heeft misschien niks met elkaar te maken) die minder ingeent worden dat kinkhoest weer de kop op steekt.

Dat honden die minder geent worden ook niet ziek worden kan ook te maken hebben met het feit dat de omgeving wel goed is ingeent, en dat daardoor deze ziektes alvast niet zoveel kans hebben de kop op te steken.

Als je een niet geente hond hebt, en de rest is wel ingeent, zal die ook niet zo snel ziek worden. Maar als er geen een voldoende is ingeent denk ik dat er toch wel een probleem kan ontstaan.
Dit is gewoon onzin, want er zijn juist onderzoeken gedaan waarbij de mate van immuniteit gemeten is door honden juist bloot te stellen aan die ziektes..... Daar is dus uit gebleken dat de immuniteit 3 tot 7 jaar gewaarborgd is... dus als je nou elke 3 jaar de hele cocktail laat geven i.p.v. elk jaar dan zit je echt wel safe hoor!!! ;)
Afbeelding

marjolijn
Erelid

Ongelezen bericht door marjolijn »

Inmiddels is het mogelijk de titer te meten van de cocktail. Mijn honden hebben dit jaar geen cocktail gehad en volgend jaar laat ik ze meten.
Ik ben ervan overtuigd dat er overent wordt door de dierenartsen. Zelf heb ik een schrijven van onze DA gehad waarin staat dat de inzichten veranderd zijn en dat zij nu alleen nog gericht enten. Volgens zijn schema is dat elk jaar Weil en kennelhoest en elke twee jaar de cocktail.
Kennelhoest ga ik zowiezo niet in mee en over Weil twijfel ik nog omdat het zo weinig voorkomt in Nederland.
Marjolijn

Afbeelding
Caro.
Zeer actief
Contacteer:

marjolijn schreef:Inmiddels is het mogelijk de titer te meten van de cocktail. Mijn honden hebben dit jaar geen cocktail gehad en volgend jaar laat ik ze meten.
Ik ben ervan overtuigd dat er overent wordt door de dierenartsen. Zelf heb ik een schrijven van onze DA gehad waarin staat dat de inzichten veranderd zijn en dat zij nu alleen nog gericht enten. Volgens zijn schema is dat elk jaar Weil en kennelhoest en elke twee jaar de cocktail.
Kennelhoest ga ik zowiezo niet in mee en over Weil twijfel ik nog omdat het zo weinig voorkomt in Nederland.
Werd er ook iets geschreven over Parvo?
Afbeelding
A good dog never dies...

jip007
Erelid
Mijn ras(sen): naakthonden .
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door jip007 »

MARC_S schreef:In Amerika zijn ze al lang niet meer zo achterhaald als hier en dus is Wuilus de laatste jaren om de drie jaar geent, prima volgens mijn dierenarts. Ze is ook nog nooit ziek geweest, afkloppen ;)
in amerika komt parvo haast niet meer voor volgens onze DA, daarom enten ze daar niet elk jaar tegen parvo . Maar dat is hier in nederland niet het geval , daarom moet parvo en weil wel elk jaar.
Afbeelding
Knuffies van Flirtje, Sophietje, Pommelien en Splinter.
Yari
Zeer actief

Stang schreef:
marjolijn schreef:Inmiddels is het mogelijk de titer te meten van de cocktail. Mijn honden hebben dit jaar geen cocktail gehad en volgend jaar laat ik ze meten.
De parvo-enting van Intervet werkt tenminste 2 jaar, die garantie geven ze in ieder geval, maar ook hier weer is gebleken dat het vaak veel langer nog werkt. Ook bij black and tan honden!!! ;)
Afbeelding

Caro.
Zeer actief
Contacteer:

Yari schreef:
Stang schreef:
De parvo-enting van Intervet werkt tenminste 2 jaar, die garantie geven ze in ieder geval, maar ook hier weer is gebleken dat het vaak veel langer nog werkt. Ook bij black and tan honden!!! ;)
Dan word je toch ook helemaal moedeloos van die dierenartsen?! :evil: :? Ik heb er uitgebreid over gesproken en er werd mij voor 100% verzekerd dat jaarlijks inenting echt noodzakelijk is.... niet te vertrouwen dus :cry:
En naar zo'n dierenarts moet je met je doodzieke beestje.... ik word er moedeloos van :?
Afbeelding
A good dog never dies...

Wendy!
Zeer actief

Ongelezen bericht door Wendy! »

Stang schreef:Een aantal weken geleden kwam ik dus met beiden honden bij de dierenarts voor enting: Moritz nog volledige cocktail en Kaya parvo/weil enting.

Jouw dierenarts moet zijn vakliteratuur iets beter bijhouden.
Groetjes Wendy en Vonya.
In loving memory Aaron (06-04-1994 - 24-05-2007).
You will be missed forever...
AfbeeldingAfbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Medisch”