Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Insuline
Moderator: moderatorteam
-
- Zeer actief
- Aantal honden: 0
Insuline
Ik heb zelf suikerziekte en spuit insuline. Nou vraag ik me af wat voor insuline honden met suikerziekte krijgen. En is dat dan speciaal voor dieren ontwikkelde insuline of is het gewoon dezelfde als die mensen gebruiken.
Dat is dan hetzelfde waar katten meebehandeld worden want dat staat hier ook op het flesje Caninsulin. Even verder de kleine lettertjes gelezen en er staat op dat het voor honden en katten is.miranda schreef:Offtopic- Neeltje gecondoleerd met het overlijden van Gijs en veel sterkte
Ontopic-
Je hebt humaan insuline (voor mensen) en Canine insuline (voor honden) en een hond kan met beide behandeld worden.
- laro
- Actief
Honden en katten worden inderdaad beide behandeld met Caninsulin. Het is een langwerkend insuline. De hond moet 1 keer per dag, een kat kan beter op 2 keer per dag. Bij een kat werkt de insulie nl maar 12 uur en als je maar 1 keer zou prikken is hij dus snel ontregeld en komt hij er nooit vanaf (bij katten is deze kans nl aanwezig, zo'n 25 % mits er goed gespoten en gecontroleerd wordt)
-
- Zeer actief
- Aantal honden: 0
Meet je dat dan net als ik met een prikpen en een apparaatje met een stripje erin? Waar prik je dan bij een dier ?laro schreef:Honden en katten worden inderdaad beide behandeld met Caninsulin. Het is een langwerkend insuline. De hond moet 1 keer per dag, een kat kan beter op 2 keer per dag. Bij een kat werkt de insulie nl maar 12 uur en als je maar 1 keer zou prikken is hij dus snel ontregeld en komt hij er nooit vanaf (bij katten is deze kans nl aanwezig, zo'n 25 % mits er goed gespoten en gecontroleerd wordt)
- jip007
- Erelid
- Mijn ras(sen): naakthonden .
- Aantal honden: 4
- Yari
- Zeer actief
Klopt! Meestal haal je wat bloed uit de ader van een voorpoot, maar je kunt ook de kussentjes aanprikken.teckeltoos schreef:Meet je dat dan net als ik met een prikpen en een apparaatje met een stripje erin? Waar prik je dan bij een dier ?laro schreef:Honden en katten worden inderdaad beide behandeld met Caninsulin. Het is een langwerkend insuline. De hond moet 1 keer per dag, een kat kan beter op 2 keer per dag. Bij een kat werkt de insulie nl maar 12 uur en als je maar 1 keer zou prikken is hij dus snel ontregeld en komt hij er nooit vanaf (bij katten is deze kans nl aanwezig, zo'n 25 % mits er goed gespoten en gecontroleerd wordt)

Groetjes: Mariëlle & Yari :voet:
- laro
- Actief
Het meest betrouwbare is om bloed uit de ader van de poot te halen, een druppel is voldoende en je doet et in hetzelfde apparaatje als bij de mens gebruikt wordt. Je kan ook bloed uit oorrand of poot kussentje van daan halen alleen je hebt dan altijd een risico dat je meer vocht dan bloed krijgt en dat is weer niet betrouwbaar. Ja moet dan dus diep, in1 keer en zonder te knijpen bloed krijgen!