Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Tips gevraagd

Medische vragen en opmerkingen over de hond, zowel regulier als alternatief.
(Raadpleeg bij twijfelgevallen altijd uw dierenarts!)

Moderator: moderatorteam

Brigitte
Zeer actief

Tips gevraagd

Ongelezen bericht door Brigitte »

Heeft iemand nog tips hoe je de achterhand van je hond gespierder kan maken/houden. Ik ben flink in de weer met Alano maar hij blijft een smal kontje houden en volgens mij mag hij nog wel wat bespierder worden. Ik loop heel veel met hem en laat hem flinke stukken op het paardepad lopen en klimmen. Hij krijgt Vit C en als het wat warmer wordt gaan we weer zwemmen. Kan ik nog meer doen om de spieren te kweken en te behouden. Of moet dit voldoende zijn. Naar mijn idee wordt hij niet echt gespierder en dit is voor hem toch eigenlijk wel erg belangrijk ;)
billy
Erelid
Mijn ras(sen): Fox en Duitse Jacht terrier
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door billy »

Fietsen misschien :ok:
Groetjes Els
Afbeelding
Roelfien
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Roelfien »

Naast de fiets en zwemmen. Ik heb bij Toby zijn achterhand wat sterker gekregen daardoor. :ok:

Maar ik denk dat Alano ook nog wat uit moet groeien, hij is toch nog geen 3? Dus het kan nog wat meer komen hoor. Maar je stimuleert het wel met fietsen en zwemmen. Of op de tredmolen.
Bevriend met rooie kaai Herman en dametje Ici.
In memoriam Yentie en Toby
LongFields
Zeer actief
Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door LongFields »

Ik heb ook wel eens gehoord van hydrotherapie bij honden. Zou zoiets voor hem niet kunnen werken? Heb daar verder geen verstand van hoor.
Mol
Zeer actief

Ongelezen bericht door Mol »

tot hoever wil je gaan bri? ik bedoel wil je het natuurlijk blijven doen ?

mol 8)
laro
Actief

Ongelezen bericht door laro »

Zwemmen en naast de fiets is denk ik het beste en het minste belastend voor de spieren. Je moet oppassen dat je geen blessures krijgt!
Je moet ook niet teveel willen? Hoe oud is hij, misschien komt het nog? Ik zou maar oppassen anders zit je dadelijk bij orthopeet, niet teveel in 1 keer en langzaam opbouwen! :zwaai:
Sylvi@
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Sylvi@ »

Misschien nog een ander voedingspupplement erbij, eiwitten en aminozuren zijn toch de voeding voor spieren? (oh jee, niet echt opgelet bij KK2 geloof ik, want ik twijfel)
Dus misschien kan je kijken of daar nog iets te doen valt, als je hem verder goed traint, dan kan je denk ik verder niet zo vreselijk veel meer doen, nou kan wel natuurlijk....

Shannado blijft er ook papperig uitzien hoor :? Denk dat iig in Shannado's geval een stukje aanleg meespeelt, ik denk echt dat sommige honden veel meer aanleg hebben om er mooi gespierd uit te zien dan andere honden. Savanne was op 6 maanden leeftijd al super gespierd, terwijl ik zeer weinig nog met haar deed op die leeftijd.

Succew emee en ik ben benieuwd of je nog een goed middel tegenkomt ;) zou ik dat ook voor Shannado kunnen proberen :-D
Lysette
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Lysette »

Floor flyballt in een manegebak (los zand dus) en die heeft wel een gespiert kontje :mrgreen:
Onderschrift verwijderd door moderator ivm foutmelding foto

In liefdevolle herinnering; Job & Floor
Zoie
Zeer actief

Ongelezen bericht door Zoie »

Zoe krijgt anabole steroide , maar dat moet je bij een gezonde jonge hond natuurlijk niet doen .
Afbeelding
Gast

Ongelezen bericht door Gast »

Zwemmen is heel goed. Hij moet dan lange afstanden achter elkaar zwemmen. Moet je wel opbouwen natuurlijk.
vuilnisbas
Actief
Mijn ras(sen): Kruising en een Galgo espanol
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door vuilnisbas »

Hoi,

Lekker in de duinen naar boven en naar beneden laten rennen in het losse zand.

[img]http://images.photogra.com/PhotoX/Image ... I=&OP=h100;[/img]
Of lekker laten springen.

Groetjes,

Nanda, Bas en Gossa

P.s. Bas heeft nu zo'n lekker kontje hij heeft altijd wel een andere hond achter hem aan :roll: .
FoN
Actief

Ongelezen bericht door FoN »

Trekken! Krijgt ie een ongelofelijk gespierde kont van: )
Het mag geloof ik niet in Nederland, weightpulling, maar gewoon aan de riem doen ze het meestal vanzelf wel... Leer hem bijvoorbeeld op commando te trekken, misschien vindt ie het wel hartstikke leuk: )
Het riesenschnauzer forum!

Trotse eigenaar van: Indy, Duitse dog 23-02-2003 Hoolie, +/- 11-2002 en Irish, bastaardje +/- 10-2002
Plaats reactie

Terug naar “Medisch”