Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Wuilus heeft een woekering in haar bek :( (=OK!!!!)

Medische vragen en opmerkingen over de hond, zowel regulier als alternatief.
(Raadpleeg bij twijfelgevallen altijd uw dierenarts!)

Moderator: moderatorteam

laeken
Zeer actief
Aantal honden: 0

Wuilus heeft een woekering in haar bek :( (=OK!!!!)

Ongelezen bericht door laeken »

Ik zat eergister in de auto met Wuilus en toen zag ik een teek op haar lip, tenminste dat dacht ik :( Toen ik haar bek wat open deed om de teek weg te trekken zag ik een gezwel in haar wang hangen, een soort trosje teken in de kleuren roze rood en paars.
Ik dacht eerst aan kanker maar de vriend van mijn zus is tandarts en die zei dat het ook een woekering kan zijn die je vaak ziet bij kunstgebitten en bruggen, een soort vleesuitstulpingen door irritaties ontstaan.

Heeft iemand wel eens zoiets met zijn hond gehad? Ik ga deze week naar de dierenarts maar wil zelf ook voorbereid zijn. Het kan nog steeds een tumor zijn want het ziet er slecht uit maar niet bloederig. Het zit in haar wang en dan vooral in haar onderlip naast de kiezen.

Erg zorgelijk moet ik zeggen want ze zit al onder de bulten en ik vertrouw het helemaal niet. :cry2:
Laatst gewijzigd door laeken op 24 mei 2004 15:29, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding
velvet29
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door velvet29 »

Volgens mij zijn het epitulen?? ( weet ff niet hoe je het schrijft)
Maar boxers en bordeaux doggen blijken er vaker last van te hebben,
Het is vaak goedaardig, en als ze het weghalen dan komt het vaak weer terug.
Meen dat Inge en Brigitte er ervaringen mee hebben

Sterkte iig
groetjes Angela SBT kennel Nirindy's
Afbeelding
anubis
Zeer actief

Ongelezen bericht door anubis »

Een bouvier van een kennis had het en daar werd het steeds weggehaald maar kwam het snel weer terug na onderzoek bleek het bij haar wel kwaadaardig te zijn.
Groetjes Birgit en een lebber van Ramses
AfbeeldingRIP
Afbeelding
http://www.zivotinjsko-carstvo.com/imag ... odenco.jpg
dogluna
Zeer actief
Mijn ras(sen): De Duitse Dog

Ongelezen bericht door dogluna »

Mijn ouders hebben een boxer gehad die dit head.
Het is een aantal keren door de d-arts weggehaald,de laatste keer in Utrecht,daar kregen ze te horen dat het kwaadaardig was en kregen het advies hem te laten inslapen :cry2: wat toen ook gebeurd is :cry2:
Afbeelding

Groetjes van Ans en een doggenlebber van Lotte en Guus
Luna 25-11-1999-28-12-2006 Dimple 22-11-2000_ 07-05-2009 Voor altijd in mijn hart
majelle
Zeer actief

Ongelezen bericht door majelle »

Wat Velvet schreef had mijn vorige boxer ook, het begon met eentje en later ging het over zijn tanden groeien. We hebben er niets aan gedaan( overleg met da natuurlijk) Hij was al 13 en het deed hem geen zeer. Maar dat ding zat wel op zijn kaakvlees niet op of in zijn wang. Duurde wel een poos voordat dat ene ding verspreid was zeg maar. Maar ik weet niet of dat nou net in ons geval was of dat dat algemeen is.
bram en thijs
Zeer actief
Mijn ras(sen): Grote Zwitserse Sennenhond

Ongelezen bericht door bram en thijs »

Wanneer heb je voor het laatst haar bek bekeken en zat er toen nog niets?
AfbeeldingAfbeelding
jip007
Erelid
Mijn ras(sen): naakthonden .
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door jip007 »

ik heb er geen ervaring mee , maar het klinkt niet fijn :cry2: Ik hoop dat het iets goed aardigs is, sterkte.
Afbeelding
Knuffies van Flirtje, Sophietje, Pommelien en Splinter.
laro
Actief

Ongelezen bericht door laro »

Het heet epuliden, meestal zitten deze aan het tanvlees en dat groeit dan vaak over de tanden heen. Als je ze weg haald komen ze vrij snek weer terug, maar anders worden ze vaak erg groot, gaan ze stinken en dat heeft ook weer geen goede uitwerking op het gebit natuurlijk!
Inge
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herder
Aantal honden: 2
Contacteer:

Ongelezen bericht door Inge »

Epuliden zijn woekeringen van het tandvlees.
Danco heeft het inderdaad zo'n 2 jaar geleden gehad. Bij hem bleven er etensresten achterhangen, wat voor een ophoop van bacteriën zorgden die een vreselijke vislucht veroorzaakten. :kotz:
Tot op heden is het nog niet echt teruggekomen, althans geen grote woekeringen. Vaak komen ze echter wel vrij snel terug.
Jij hebt het echter over een woekering in de wang, weet niet of dat hetzelfde is
Groetjes Inge
Afbeelding

Danco 16-02-1996 † 30-12-2006 Snoepie 03-07-1994 † 03-07-2008 Nika 07-07-1999 - † 10-08-2009 Marouck 24-08-2002 † 22-05-2012 Numa 11-05-2011 † 2017
Niekie
Zeer actief

Ongelezen bericht door Niekie »

Marc, ik heb er geen ervaringen mee. Ik wil je wel succes en sterkte wensen...
Groetjes Anique

Doerak, voor altijd een plekje in mijn hart...
Afbeelding
Caro.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse Draak
Aantal honden: 1
Contacteer:

Ongelezen bericht door Caro. »

:? oei, ik vind het ook wel verontrustend klinken..... laat je een kweekje nemen Marc indien de dierenarts denkt dat het kwaadaardig kan zijn?

Sterkte..... :cry: (en knuf aan Wuilus natuurlijk)
Afbeelding
A good dog never dies...

Ben je op zoek naar een gezellig en creatief PSP forum klik hier
Gast

Ongelezen bericht door Gast »

Eng idee! Ik zou het laten onderzoeken door de dierenarts. Sterkte!
laeken
Zeer actief

Oei, klinkt niet goed deze verhalen en ik was zelf ook al aardig bezorgd. Wanneer het er precies gekomen is weet ik niet want ik moet bekennen dat ik geen vaste bekcontrole doe ofzo, wel weet ik dat ik elke dag naar haar kijk en ze veel hijgt met dit weer, nu zie ik het zo zitten en vorige week heb ik haar koppie nog helemaal bijgeknipt en zag ik niks. Mijn vermoeden is dat het dus heeeeel snel gekomen is.

Het zit in het deel dat omlaag hangt van de onderlip, dat wat dat zwarte randje vormt dat een beetje naar buiten komt, daar hangt nu een rood balletje uit ter grootte van een flinke teek. Aan die lip hangen nog 5 van die balletjes in een tros waarvan er 1 donkerpaars is en heel goor en strak om te zien :cry2:

Omdat ze fysiek verder erg lekker draait en glanst verwacht ik niet dat ze er al last van heeft, maar door al die bobbels overal kan het zo zijn dat het een uitzaaiing is :( Het is ook niet van die aard dat het over de tanden zal groeien, het zal eerder uit haar bek gaan hangen :?

Ik ben nu in Amsterdam en probeer woensdagochtend naar mijn eigen dierenarts te gaan. :jank:
Afbeelding
laeken
Zeer actief

anubis schreef:Een bouvier van een kennis had het en daar werd het steeds weggehaald maar kwam het snel weer terug na onderzoek bleek het bij haar wel kwaadaardig te zijn.
Hoe is dit afgelopen dan? Groot laten worden en als er pijn komt inslapen? Of gelijk inslapen of steeds maar weer weghalen? Ik ga Wuil nl niet meerdere keren per jaar laten opereren op haar 13e.
Afbeelding
laeken
Zeer actief

Kleine toevoeging op het vorige bericht, uiteraard als het erg kwaadaardig blijkt, anders wordt ze gelijk geopereerd en als het niet goed is ook denk ik, mits de 20 andere bobbels niet ook kwaadaardig blijken, dan houdt het op ben ik bang :cry2: Dan wacht ik op de eerste tekenen van aftakeling en verwen ik haar tot ze er bij neervalt, wat een ontzettend kutidee trouwens!

Hoewel kanker in slechte vorm wel heel gedefinieert is en je dan niet met het steeds slechter worden van je hond te maken krijgt, iets waarbij het maken van een beslissing erg moeilijk wordt dan.
Afbeelding
linlin

Ongelezen bericht door linlin »

Afbeelding

is het zoiets, marc, maar dan meer op de lip??
Caro.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse Draak
Aantal honden: 1
Contacteer:

Ongelezen bericht door Caro. »

MARC_S schreef:Kleine toevoeging op het vorige bericht, uiteraard als het erg kwaadaardig blijkt, anders wordt ze gelijk geopereerd en als het niet goed is ook denk ik, mits de 20 andere bobbels niet ook kwaadaardig blijken, dan houdt het op ben ik bang :cry2: Dan wacht ik op de eerste tekenen van aftakeling en verwen ik haar tot ze er bij neervalt, wat een ontzettend kutidee trouwens!

Hoewel kanker in slechte vorm wel heel gedefinieert is en je dan niet met het steeds slechter worden van je hond te maken krijgt, iets waarbij het maken van een beslissing erg moeilijk wordt dan.
He kop op Marc! Nog niet in zeven sloten tegelijk lopen.... het kan ook best iets onschuldigs zijn.

Eerst richting dierenarts en dan even alles verder bekijken!

(al snap ik je zorgen natuurlijk volkomen ''kwaaaaaak'', maar probeer nog niet het ergste te denken hoor ;) )
Afbeelding
A good dog never dies...

Ben je op zoek naar een gezellig en creatief PSP forum klik hier
laeken
Zeer actief

linlin schreef:Afbeelding

is het zoiets, marc, maar dan meer op de lip??
Nee, lijkt er niet op. Het lijkt meer een trosje van 5 rode teken in een verschillende kleur en dus een paars. Soort over elkaar schuivende liggende gladde balletjes, redelijk griezelig dat ze er evt aan krabt.

Enne Caroline, ik denk ook niet alleen het ergste hoor ;) Ben alleen lichtelijk bezorgd natuurlijk, maar ook heel realistisch, wat wil je met een oude hond van 13,5 ongeveer. Eens houdt het op natuurlijk ;)
Afbeelding
bram en thijs
Zeer actief
Mijn ras(sen): Grote Zwitserse Sennenhond

Ongelezen bericht door bram en thijs »

Het is goed om realistisch te zijn. Het is nog beter om eerst het oordeel van de dierenarts af te wachten, want het kan best nog eens meevallen. De oude muts heeft je wel vaker de stuipen op het lijf gejaagd tenslotte.
AfbeeldingAfbeelding
Eline*
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse pepers!
Aantal honden: 2
Contacteer:

Ongelezen bericht door Eline* »

:| Naar Marc! Aan de andere kant zit Wuil vol bulten en joost mag weten wat dat doet in haar lijf. Dit is nog zichtbaar en het brengt op zich geen gevaar in die vorm dat het organen echt beschadigd.
Ik hoop ieder geval dat het niet iets wat explosief groeit of gaat groeien, zodat ze er echt last van krijgt.
Bah!
Groet Eline,
Juno en Kiki
Nelson hoort ook bij ons, al is hij er niet meer...
Afbeelding
Stichting Dierenhulp Cadiz
Boek Spaanse honden in Nederland;handleiding bij adoptie
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

zoiets dan?? heb er geen verstand van hoor.. maar deze zijn paars...

Afbeelding
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
Femia
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Femia »

Hè gatverdarrie! Ik kan me voorstellen dat je hevig bezorgd bent.
Als ik jou was zou ik proberen wat sneller naar de DA te gaan, want die onzekerheid is ook slopend.
Sterkte ermee en ik zal duimen voor Wulius!
Afbeelding
anubis
Zeer actief

Ongelezen bericht door anubis »

MARC_S schreef:
anubis schreef:Een bouvier van een kennis had het en daar werd het steeds weggehaald maar kwam het snel weer terug na onderzoek bleek het bij haar wel kwaadaardig te zijn.
Hoe is dit afgelopen dan? Groot laten worden en als er pijn komt inslapen? Of gelijk inslapen of steeds maar weer weghalen? Ik ga Wuil nl niet meerdere keren per jaar laten opereren op haar 13e.
Ik weet dat het 2 keer is weggehaalt daar was ik zelf bij omdat de baasje hond niet onder controle had. Het zag er bij haar niet uit zoals op de foto maar het waren dunnere "dingen" die bros werden vaak en snel bloedde ondanks dat leek ze er geen last van te hebben alleen als het weer in haar hele bek en lippen zat. Ze hebben haar laten inslapen omdat ze het haar niet meer wilde aandoen op haar leeftijd (ze was 12) maar haar bek was echt overwoekert met dat spul.

Nu ik eraan denk heeft Zerna mijn oude boef het ook eens gehad niet zoals de hond hierboven maar het leek net een druifje zeg maar bolletje met een smalle basis. Enne dat kan geen kwaad was een soort wratje zeg maar. Da heeft het zonder verdoving met een schaartje afgeknipt en toen het na een lange periode terug kwam heb ik het iedere keer zelf weggehaald zonder probleem. Ga hier maar van uit want ik denk dat dit het vaakste voorkomt ;)
Groetjes Birgit en een lebber van Ramses
AfbeeldingRIP
Afbeelding
http://www.zivotinjsko-carstvo.com/imag ... odenco.jpg
laeken
Zeer actief

Nou Malinois, daar lijkt het meer op alleen dan niet aan de basis van de tand maar in de lipkwab/wang zeg maar. Op de plaats waar je bij jezelf je mondhoek hebt, dan in de onderkaak op de plaats waar je uitkomt als je je vinger in je mondhoek naar beneden doet, dus niet aan de basis van de tand :? Dat is wel raar want datgene wat ik hier zie komt uit de tandwortel, dat staat ook op sites, dit wat Wuil heeft dus niet.

Heel misschien ga ik morgenmiddag al naar de DA in Amsterdam, dat die me maar even van de zorgen af helpt, hoop ik dan maar :?
Afbeelding
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

MARC_S schreef:Nou Malinois, daar lijkt het meer op alleen dan niet aan de basis van de tand maar in de lipkwab/wang zeg maar. Op de plaats waar je bij jezelf je mondhoek hebt, dan in de onderkaak op de plaats waar je uitkomt als je je vinger in je mondhoek naar beneden doet, dus niet aan de basis van de tand :? Dat is wel raar want datgene wat ik hier zie komt uit de tandwortel, dat staat ook op sites, dit wat Wuil heeft dus niet.

Heel misschien ga ik morgenmiddag al naar de DA in Amsterdam, dat die me maar even van de zorgen af helpt, hoop ik dan maar :?
he jakkes.. ziet er ook niet lekker uit... hoop dat het niks ergs is..
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
chrico
Zeer actief

Ongelezen bericht door chrico »

Hopelijk valt het mee en is het iets goedaardigs.
Ben benieuwd wat het is volgens je dierenarts.
Onderschrift verwijderd door moderator ivm foutmelding afbeelding
Dyna, Lulu, Kito, Nikan
linlin

Ongelezen bericht door linlin »

MARC_S schreef: Heel misschien ga ik morgenmiddag al naar de DA in Amsterdam, dat die me maar even van de zorgen af helpt, hoop ik dan maar :?
nou, als je maar blijft piekeren vind ik dat zeker iets om te overwegen. :?
LongFields
Zeer actief
Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos

Ongelezen bericht door LongFields »

Ik zou ook niet te lang wachten denk ik Marc, en als het enigszins kan zo snel mogelijk naar de dierenarts. Wat een schrik zal je gehad hebben toen je die dingen ontdekt hebt.
Ik ga voor jou en Wuilus duimen dat het niet iets ernstigs is en dat ze nog een poos van jou (en jij van haar) mag genieten.
Sterkte ermee, blijf in ieder geval positief en wacht het rustig af tot je bij de dierenarts geweest bent.
Ik weet hoe het voelt met een oude hond die kwaaltjes krijgt, het is niet leuk... :?
laeken
Zeer actief

Ik ben al wat gerustgesteld in die zin dat ik nu twee berichten, 1 pb ;) , heb gehad waarin het gaat over een soort wratjes die op steeltjes staan. Daar lijkt het nl wel op want zover ik me kan herinneren en heb gekeken (ze is nu bij mijn zus nl. ) zag je geen deel waar het vastzat, het lijkt inderdaad op een los bolletje wat ergens vast moet zitten, waarschijnlijk dus een steeltje :-D Verder ga ik morgen maar naar de DA als het lukt en dan weet ik het gewoon.
Afbeelding
miranda

Ongelezen bericht door miranda »

Ik denk voor je eigen gemoedsrust en voor Wuilius dat je beter ff morgen langs de DA kunt gaan.
Mocht het een tumor zijn dan is het beter dat je daar snel bij bent.

Sterkte en een knuf voor Wuilius.
Plaats reactie

Terug naar “Medisch”