Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Jeuk en rode bultjes
Moderator: moderatorteam
-
- Vaste gebruiker
Jeuk en rode bultjes
Bono heeft de laatste tijd erg veel last van jeuk onder zijn oksels. Nu ben ik gestopt met pensstaafjes en runderlong (gedroogd) te geven om te kijken of het daar vandaan komt. Heb ook een paar keer talkpoeder erop gesmeerd maar dat lijkt ook niet te helpen. Ik denk dat daar trouwens de rode bultjes vandaan komen. We geven hem nu ook 's avonds een lepel veendrenkstof door zijn eten (Energique) en 's ochtends een teentje knoflook. We hebben hem vanmiddag gewassen dus ff kijken hoe het nu gaat. Weet iemand hier iets meer over of heeft iemand hetzelfde met zijn hond gehad?? Ik hoop snel te horen wat we hier het beste aan kunnen doen! Alvast bedankt! Groetjes Suus en Bono.
- Femia
- Zeer actief
- Contacteer:
-
- Zeer actief
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Franse bulldog
- Anja v.S.
- Vaste gebruiker
- Contacteer:
brandnetels
Volgens mij is het van de netels en het hoge gras. Paddy staat laag bij de grond en heeft er op het ogenblik erg veel last van.
Ik ben Anja, 45 jaar en in het bezit van een ruby Cavalier genaamd Paddy. Ik vind het leuk om op dit forum informatie in te winnen, en te praten over mijn ervaringen e.d. m.b.t. honden. Kijk ook eens op mijn website www.vantastotglas.nl
Re: Jeuk en rode bultjes
Bij Saar ging het ook over naar d'r liezen. Branderig rood werd het, alleen maar van het krabben. We hebben van alles geprobeerd: ander vloerschoonmaakmiddel, ander voer, bloedonderzoeken....Suus schreef:Bono heeft de laatste tijd erg veel last van jeuk onder zijn oksels.
Uiteindelijk gestopt met de Frontline. En de jeuk was over

-
- Zeer actief
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Franse bulldog
-
- Vaste gebruiker
Allemaal erg bedankt voor jullie antwoorden! Ik heb van iemand gehoord dat het waarschijnlijk aan het weer ligt. Ze raadde me aan om hydrocortiderm erop te smeren. En met dat talkpoeder ben ik een beetje voorzichtig, want de laatste keer dat ik dat erop had gedaan, kwamen die rode bultjes! Hopen dat het nu over gaat!! Groetjes Suus en Bono.
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Whippet en dwergpoedel
- Aantal honden: 2
Chaya heeft het ook, maar dat komt vooral van het gras en bloemen. IK heb weleens gelezen dat witte korharige honden extra gevoelig zijn voor allergieen en niet goed tegen planten, gras en bloemen kunnen.
Chaya zit na een uurtje ravotten door het hoge gras en spelen tussen het onkruid ook onder de bultjes enzo.
Alleen is het verschil dat zij er geen last van heeft.
Chaya zit na een uurtje ravotten door het hoge gras en spelen tussen het onkruid ook onder de bultjes enzo.
Alleen is het verschil dat zij er geen last van heeft.
Groetjes Rob
- Anja v.S.
- Vaste gebruiker
- Contacteer:
zyrtec
Hydrocotiderm is volgens mij een hormoonpreparaat. Haal bij apotheker of drogist Zyrtec of Claritine. Dit is een anit-allergiemiddel wat ook bij mensen wordt gebruikt. Paddy heeft het op advies van onze d.a. gebruikt en het werkt! De 1e dag 2 keer daags 1 tablet en de overige 6 dagen 2 keer daags een halve. Merkt je na een week geen verschil, dan kun je alsnog smeren met cortisone.
Ik ben Anja, 45 jaar en in het bezit van een ruby Cavalier genaamd Paddy. Ik vind het leuk om op dit forum informatie in te winnen, en te praten over mijn ervaringen e.d. m.b.t. honden. Kijk ook eens op mijn website www.vantastotglas.nl