Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Dringende vraag!!

Medische vragen en opmerkingen over de hond, zowel regulier als alternatief.
(Raadpleeg bij twijfelgevallen altijd uw dierenarts!)

Moderator: moderatorteam

jidde

Dringende vraag!!

Ongelezen bericht door jidde »

Nanni schraapt sinds een paar uur af en toe haar keel! Ik heb gevoeld langs haar hals, maar voel niets! Ze doet ff schrapen en gaat dan verder waarmee ze bezig was (vooral slapen zoals gewoonlijk)
Ze eet wel alles gewoon, dus ik denk niet dat er echt iets dwars zit.
Ook zag ik wat druppeltjes snot op haar neus. Kan het kennelhoest zijn?
Rataplan
Zeer actief
Mijn ras(sen): asielhonden!

Ongelezen bericht door Rataplan »

Braakt ze slijm?
en reageert ze als je aan haar strottehoofd voelt? (door te hoesten?)
Obelix 6-5- 2004 - 13-6- 2009 Rataplan 7-4 1998- 18-3-2013 Forever may not be long enough for this love....
jidde

Nee en nee.

Verder is ze helemaal goed, alleen dat schrapen zint mij niet 8O Ze heeft gewoon haar eten gehad en een koekje, dus kan er dan alsnog iets dwars zitten?
Normaal als er iets dwars zit (koekjes meestal) schraapt ze even een paar keer en dan is koekje naar boven. Nu schraapt ze (minder dan normaal) en gaat weer gewoon verder
Rataplan
Zeer actief

Kennelhoest is echt dat er een hoestbui is en bij de laatste kuch van de bui dan komt er op een gegeven moment slijm mee.
In het beginstadium keek ik altijd of ze op een lichte druk op het strottehoofd (bepaalde honden die aan de riem trekken hebben dat al bij het uitlaten) of ze daar op reageren door te kuchen of echt even goed te slikken. Dan is de keel al geirriteert en als ze met andere honden met kennelhoest in aanraking zijn geweest dan is de kans op kennelkuch groot.
Vooral wanneer het nat en winderig weer is heb je veel kennelhoest.
Nanni zou het voorstadium kunnen hebben maar dan weet je morgen zeker.
Kan nu ook zijn dan ze gras heeft gegeten of een haartje wat irriteert.
Succes!
Obelix 6-5- 2004 - 13-6- 2009 Rataplan 7-4 1998- 18-3-2013 Forever may not be long enough for this love....
jidde

Gister is ze bij de DA geweest. Daar heeft ze aan een lekker reutje gesnuffelt. Misschien had hij wel kennelkuch :?

Even een detail. Nanni zit sinds vandaag aan hormonen tegen allergie. Kan het geen negatieve bijwerking ervan zijn?
Rataplan
Zeer actief

Wat voor medicijnen? Prednison?
heb ik nooit gehoord als bijwerking maar misschine iemand anders.
Krijgt ze dat vandaag voor het eerst?
jidde

Ze heeft Alfasan Dexamethason 0,5 als medicijnen. het zijn hormonen.
Ze heeft vandaag voor het eerst 2 pilletjes gehad
jidde

Dexamethason 2mg/ml (Alfasan)

Dexamethasone is a synthetic glucocorticosteroid with anti-shock, anti-inflammatory, anti-allergic and gluconeogenic activities. Its actions are very similar to prednisolone, but the activity is approximately 5 to 8 times greater. Unlike prednisolone, its mineralocorticoid activity is minimal. Its anti-inflammatory activity is at least 30 times greater than cortisone.

Order Code
018002

Packing Per Unit
100ml / bot

Order Units
1 bot

dit is wat ik erover kon vinden
Rataplan
Zeer actief

Ja ik ken het maar ik heb hoesten nooit als bijwerking gehoord maar misschien anderen op het forum :roll: wel
Gaan ze nog onderzoeken waar Nanni allergisch voor is?
Waarin uitte de allergie zich? (Was dit ook hoesten/kuchen?)
laeken
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door laeken »

Als ze gewoon eet zit haar niks dwars en zal er dus een irritatie zijn. De medicijnen zouden dan wel heel snel bijwerkingen geven als je net bent begonnen. Ik denk aan een verkoudheidje of een klein ontstekingetje in de keel, dat kunnen honden ook gewoon hebben. Misschien kan je haar drinkgedrag in de gaten houden en kijken of ze een ijsklontje lust, dat verzacht de keel een beetje. ;)

Als het kennelhoest is wordt het vanaf nu steeds erger maar ook dat is meestal geen ramp bij een gezonde niet gestresste hond. Wuilus heeft het twee keer gehad maar daar was ze in een week weer overheen, meestal was het enige symptoom dat ze niet meer kon blaffen en wat hoeste.
Afbeelding
jidde

Ze is allergies voor bepaald water. Ze heeft een "algemene" anti-allergie gehad, geen specifieke. Ze had ontzettend last van JEUK! Dat is ook voorbij.

Owja, nog iets! ze heeft gister ook ene prikje gehad, het was eigenlijk een paardenmiddel. De jeuk is wel weg
jidde

MARC_S schreef:Als ze gewoon eet zit haar niks dwars en zal er dus een irritatie zijn. De medicijnen zouden dan wel heel snel bijwerkingen geven als je net bent begonnen. Ik denk aan een verkoudheidje of een klein ontstekingetje in de keel, dat kunnen honden ook gewoon hebben. Misschien kan je haar drinkgedrag in de gaten houden en kijken of ze een ijsklontje lust, dat verzacht de keel een beetje. ;)

Als het kennelhoest is wordt het vanaf nu steeds erger maar ook dat is meestal geen ramp bij een gezonde niet gestresste hond. Wuilus heeft het twee keer gehad maar daar was ze in een week weer overheen, meestal was het enige symptoom dat ze niet meer kon blaffen en wat hoeste.
Dank je voor de geruststelling! ik ben altijd gelijk in paniek als er iets is met Nanni :roll:
1 van de bijwerkingen van de hormonen zijn veel drinken. Dat weet ik wel. Dus ik kan kijken hoeveel ze drinkt (was opzich nog best weinig, ondanks het mooie wee), maar dat is niet al geheel realistisch door de medicijnen.
Kan kennelhoest al binenn een dag licht zichtbaar zijn?
jidde

Ik ga slapen, zoek voor de zekerheid nummer van de DA op.
Inge
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herder
Aantal honden: 2
Contacteer:

Ongelezen bericht door Inge »

jidde schreef: Kan kennelhoest al binenn een dag licht zichtbaar zijn?
Nee, dat duurt een aantal dagen na een besmetting voordat je iets merkt.
Kan dus niet van die hond van gisteren zijn.
Misschien heeft ze iets wat irriteert in haar keel zitten, geef haar anders wat witbrood te eten, als er iets in haar keel zit plakt dit aan het witbrood vast. ;)
Groetjes Inge
Afbeelding

Danco 16-02-1996 † 30-12-2006 Snoepie 03-07-1994 † 03-07-2008 Nika 07-07-1999 - † 10-08-2009 Marouck 24-08-2002 † 22-05-2012 Numa 11-05-2011 † 2017
Dorien
Zeer actief

Ongelezen bericht door Dorien »

Neuh, kan niet van de dexamethason zijn. Zo veel honden met kennelhoest heb ik ook niet bij de da gezien, dus de kans daarop lijkt me vrij klein. Don't worry.
Groet,
Dorien
jidde

Ik heb vandaag bij haar op de bank geslapen. Tot 3 uur. Ze had nergens last van, en ik sliep voor geen meter. Ik ben om 3 uur weer lekker op mijn eigen bed wezen slapen :mrgreen:

Ik kijk het nog aan natuurlijk, maar de hele dag heeft ze nog nergens last van gehad :ok:
Plaats reactie

Terug naar “Medisch”