Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Vraagje van een leek

Medische vragen en opmerkingen over de hond, zowel regulier als alternatief.
(Raadpleeg bij twijfelgevallen altijd uw dierenarts!)

Moderator: moderatorteam

NUN
Vaste gebruiker

Vraagje van een leek

Ongelezen bericht door NUN »

Het is zo dat we sinds enige tijd wij een Rottie teefje Salsa van 7 erbij hebben. De laatste paar dagen is ze loops, maar ze is gesteriliseerd. Kan dat ? (volgens mij wel) Verder heb ik een intakte reu die helemaal gek wordt hier. Kan ik ze hun gang laten gaan of is dit niet wenselijk.
Inge
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herder
Aantal honden: 2
Contacteer:

Ongelezen bericht door Inge »

Bij echte sterilisatie (dus afbinden van de eileiders) blijft de teef inderdaad loops worden. Normaal gesproken wordt er echter gecastreerd en worden de eierstokken dus weggehaald (en eventueel de baarmoeder) en dan wordt de teef niet meer loops.
Ze hun gang laten gaan? Tja, als je zeker weet dat ze onvruchtbaar is zou je dat kunnen doen, maar door het eventuele geslachtsverkeer kunnen ook bacteriën binnenkomen en dat kan leiden tot een baarmoederontsteking. Ik zou daar dus niet voor kiezen.
Groetjes Inge
Afbeelding

Danco 16-02-1996 † 30-12-2006 Snoepie 03-07-1994 † 03-07-2008 Nika 07-07-1999 - † 10-08-2009 Marouck 24-08-2002 † 22-05-2012 Numa 11-05-2011 † 2017
laro
Actief

Ongelezen bericht door laro »

Als ze echt gecastreerd is dan is dat niet mogelijk!!, Dan is er een stukje (soms inactief) eileider weefsel blijven zitten en dat veroorzaakt dan een normale loopsheid. Hoe lang geleden is ze gesteriliseerd? Als het dus is blijven zitten zou ze opnieuw geopereerd moeten worden vrees ik. Anders heeft de sterilisatie geen voordelen meer, alleen baarmoederontsteking kan niet want die is er waarschijnlijk ook uit.
Succes!!
Neeltje

Ongelezen bericht door Neeltje »

laro schreef:Als ze echt gecastreerd is dan is dat niet mogelijk!!, Dan is er een stukje (soms inactief) eileider weefsel blijven zitten en dat veroorzaakt dan een normale loopsheid. Hoe lang geleden is ze gesteriliseerd? Als het dus is blijven zitten zou ze opnieuw geopereerd moeten worden vrees ik. Anders heeft de sterilisatie geen voordelen meer, alleen baarmoederontsteking kan niet want die is er waarschijnlijk ook uit.
Succes!!
Bij steriliseren gaat de baarmoeder er niet uit, worden alleen de eileiders afgebonden en ja, kan ze nog steeds loops worden, alleen is ze dan niet meer vruchtbaar.
gyanty
Zeer actief
Mijn ras(sen): Border Collie

Ongelezen bericht door gyanty »

alleen kan met steriliseren de eileiders weer aan elkaar groeien toch? Je bent dan dus alsnog niet echt safe
Afbeelding
Tarz
Zeer actief
Mijn ras(sen): Whippet en dwergpoedel

Ongelezen bericht door Tarz »

Als de teef gedekt is maar niet zwanger is kan ze schijnzwanger worden. Ik geloof dat elke teef dat is na de loopsheid maar als ze ook nog eens gedekt is is dit heftiger. Tenminste, dat is wat ik mij heb laten vertellen (zelf geen ervaring mee).
Groetjes Rob
laro
Actief

Ongelezen bericht door laro »

ja dat weet ik ook wel, maar veel mensen noemen echt castreren van een teef steriliseren. Er staat niet duidelijk bij wat er gedaan is. En bij een castratie gaat vaak ook de baarmoerder eruit, vandaar dat ik het zo opgeschreven heb
Plaats reactie

Terug naar “Medisch”