Vind het alleen wel een beetje prijzig. Is er een goed alternatief of weet iemand waar het goedkoper gekocht kan worden??
Moderator: moderatorteam
Ik moest patrol volgens de dosering op de verpakking 4 maatschepjes geven!! En dan is zo´n pak natuurlijk wel sneller leeg!!Inge schreef:Ik vind de prijs wel meevallen, je doet er ook erg lang mee.
Heb hier een emmer staanen met 1 schepje per dag duurt het heel lang voordat die leeg is
na 3 maanden kun je over gaan op de onderhoudsdosering, dan dus 2 scheppen.Patrol schreef:Ik moest patrol volgens de dosering op de verpakking 4 maatschepjes geven!! En dan is zo´n pak natuurlijk wel sneller leeg!!Inge schreef:Ik vind de prijs wel meevallen, je doet er ook erg lang mee.
Heb hier een emmer staanen met 1 schepje per dag duurt het heel lang voordat die leeg is
Heb nu even geen pak in de buurt, maar zal het even nakijken welke hoeveelheid ze moet hebben precies en wanneer ze over kan op een onderhoudsdosering!!
Hoe kom jij trouwens aan een hele emmer??? waar koop je die?
Ik vind het wel echt goed spul, want ze huppelt nu echt beter rond en veel minder startproblemen!!
Hier is het zowel bij de dierenarts als bij de dierenwinkel te koop, scheelt weinig in prijs.Patrol schreef:
Ik vind het wel echt goed spul, want ze huppelt nu echt beter rond en veel minder startproblemen!!
Tegenwoordig is het ook voor honden in emmers te verkrijgen,via de site van primevalInge schreef:Patrol schreef:
Hier is het zowel bij de dierenarts als bij de dierenwinkel te koop, scheelt weinig in prijs.
De emmers zijn eigenlijk voor paarden geloof ik, maar bevat gewoon hetzelfde.
Ik geef het op het moment niet, alleen als het kouder en natter wordt buiten geef ik het Nika, ze heeft dan minder last van stijfheid dan zonder.
NEEEE..ik heb ooit begrepen dat dit middel dus echt eenpaardenmiddel is..en het niet helpt bij hondenInge schreef:[De emmers zijn eigenlijk voor paarden geloof ik, maar bevat gewoon hetzelfde.
Ik geef het op het moment niet, alleen als het kouder en natter wordt buiten geef ik het Nika, ze heeft dan minder last van stijfheid dan zonder.
Ik bestel altijd via de primevale site,de prime vale voor honden.ien schreef:NEEEE..ik heb ooit begrepen dat dit middel dus echt eenpaardenmiddel is..en het niet helpt bij hondenInge schreef:[De emmers zijn eigenlijk voor paarden geloof ik, maar bevat gewoon hetzelfde.
Ik geef het op het moment niet, alleen als het kouder en natter wordt buiten geef ik het Nika, ze heeft dan minder last van stijfheid dan zonder.![]()
maar dat weet de verkoopster van dit spul wel uit te leggen
heb je geen verpakking meer liggen van primeval.Patrol schreef:Ik heb ook al even gekeken op de website van dumuchi, maar ook daar spreekt de dosering zichzelf tegen.... eerst hebben zo het over 3 maatschapjes boven de 40 kg. hond en daarna hebben ze het over 7,5 gr en 3 gr. als onderhoudsdosering..... dus daar moet ik nog maar even goed na kijken!!
Ga morgen even op pad voor de ´hele emmel´![]()
Bedankt voor de tips!!
Kijk dat vind ik dus een inteligente vraag!!Roelfien schreef:Hoeveel gram is 1 schepje eigenlijk?
Op het schepje staat 7,5 gramPatrol schreef:Kijk dat vind ik dus een inteligente vraag!!Roelfien schreef:Hoeveel gram is 1 schepje eigenlijk?Ik zal even voor je gaan wegen.
1 maatschepje ( zonder bult ) is 9 gram
1 maatschepje met bult is 15 gram
Dus vanaf nu ga ik drie maatschepjes geven en dan als onderhoudsdocsering straks 1. Ik moet geloof ik ongeveer drie maanden gewone dosering geven en dan kan ik over op de onderhoudsdosering.
Enne..... vinden jullie het ook zo lekker ruiken![]()
Ja, maar dat is dus zodat je er dus per ongeluk steeds wat te veel van geeft en dat je dus meer consumeert.......Angelique25 schreef:Op het schepje staat 7,5 gramPatrol schreef:Kijk dat vind ik dus een inteligente vraag!!Roelfien schreef:Hoeveel gram is 1 schepje eigenlijk?Ik zal even voor je gaan wegen.
Dus vanaf nu ga ik drie maatschepjes geven en dan als onderhoudsdocsering straks 1. Ik moet geloof ik ongeveer drie maanden gewone dosering geven en dan kan ik over op de onderhoudsdosering.
Klopt, dat is mijn tokoPatrol schreef:Ja, maar dat is dus zodat je er dus per ongeluk steeds wat te veel van geeft en dat je dus meer consumeert.......Angelique25 schreef:Op het schepje staat 7,5 gramPatrol schreef:Kijk dat vind ik dus een inteligente vraag!!Roelfien schreef:Hoeveel gram is 1 schepje eigenlijk?Ik zal even voor je gaan wegen.
![]()
www.dumuchi.nl zag ik onder jouw profiel staan?? Is dat bedrijf van jouw??
Er zijn best veel mensen die het middel preventief geven. De een omdat ze veel met de hond sporten (behendigheid e.d.) wat toch een extra belasting op de botten en gewrichten geeft en de ander omdat ze een ras, of een hond met een minder goede afstamming wat hd/ed betreft hebben waarbij in de toekomt geheid problemen te verwachten zijn.Baily schreef:Kun je dit ook geven aan je honden ter voorkoming van aandoeningen. Of ga je dit middel pas geven als de hond iets mankeert of aanleg heeft. Het lijkt me wel goed, als het verder geen bijwerkingen heeft of nadelen.
Mijn honden zijn nog jong, maar het lijkt me goed om bepaalde aandoeningen voor te zijn. 1 van mijn honden is wel eens mank geweest, maar de d.a. kon niks onderzoeken omdat het iedere keer weer over was. Hij liep heel incidenteel mank. Hij is nu een jaar. Ik zou het hem wel willen geven, maar dan zou ik de rest van mijn honden misschien ook preventief kunnen geven? Ook al hebben ze nergens last van?
Hahahaha, nou ik moet eerlijk zeggen dat ik sinds een maand of twee ook gestopt ben met dat spul te geven (ivm een proef van Rimadyl, dit heeft ze 4 dagen gehad) en ze loopt als een speer de laatste tijd 8Oien schreef:hier dus voor geen meterInge schreef:Hahaha paardemidel of niet, het helpt bij NikaRoelfien schreef:Vandaar dat Inge ook maar 1 schepje hoeft te gebruiken.![]()
maar nu zonder wat dan ook loopt ze beter dan ooiten niet mank meer
Oh, maar dan kan ik het sneller ophalen in Nieuw-Weerdinge!!Angelique25 schreef:Klopt, dat is mijn tokoPatrol schreef:Ja, maar dat is dus zodat je er dus per ongeluk steeds wat te veel van geeft en dat je dus meer consumeert.......Angelique25 schreef:Op het schepje staat 7,5 gramPatrol schreef: Kijk dat vind ik dus een inteligente vraag!!Ik zal even voor je gaan wegen.
![]()
www.dumuchi.nl zag ik onder jouw profiel staan?? Is dat bedrijf van jouw??![]()
Waarom zou je er steeds teveel van geven als je de schep aanhoud, koffie moet je ook doseren met een vlak afgestreken lepel, dus dit eigenlijk ook.
Maar goed, afhanlijk van de klachten doseren de meesten uberhaupt te hoog. Ik geef het zelf aan onze oudste artrosekip van 11 jaar en rond de 35 kilo en die heeft nooit meer dan 1 schep per dag gehad, dit voor een half jaartje totdat ze stabiliseerde en nu zit ze al 2 jaar op een onderhoudsdosering van een half schepje per dag en dat gaat prima.