Gisteren een niet zo leuke wandeling gemaakt

Boris heeft gevochten met een andere hond, die hond had hem vast bij zijn kop en beide honden stonden op hun achterpoten. Toen we ze uit elkaar hadden, zakte Boris door zijn achterpoten, heel eng om te zien. Hij kon er niet op staan, trappelde ermee in de lucht. Ik dacht eerst aan ontwrichte heupen of gebroken poten. Na een tijdje ging hij staan, met zijn achterpoten wijd uiteen en zijn staart tussen zijn poten, lopen wilde of kon hij niet. Zij spieren waren helemaal hard. We hebben hem toen gemasseerd en na een tiental minuten wilde hij terug mee wandelen. We zijn toen natuurlijk direct naar de auto gegaan, onderweg trok hij weer (blij dat ik daar nu eens mee was

)
Omdat ik toch ongerust was en omdat hij gaten in zijn kop en oren had toch even langs de dierenarts geweest. Die vertelde dat door het gevecht zijn adrenalinegehalte heel snel omhoog is gegaan uit een soort overlevingsreflex en dat daardoor zijn spieren versuikerd zijn. Helemaal weet ik het niet meer want ik was nog wat onder de indruk. Boris heeft een cortisone injectie gekregen om alles terug op orde te brengen, maar ik ben vergeten waarvoor dat juist goed was. Ik dacht wel dat cortisone heel slecht waren
Heeft er nog iemand dit meegemaakt en kreeg je hond dan ook cortisone?