Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Komt dit door de verwaarlozing?
Moderator: moderatorteam
- gyanty
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Border Collie
- Aantal honden: 2
Komt dit door de verwaarlozing?
Winnie, de 10 jarige Schotse Collie, hebben wij vorig jaar februari uit het asiel gehaald. Ze is daar gekomen omdat ze verwaarloosd werd door de vorige eigenaar. Na 1 week asiel en 1 week bij ons hebben we haar voor het eerst gewogen ze woog toen 17 kilo en was al duidelijk aangekomen. Nu weegt ze 26 kilo en zit weer netjes in het haar. Maar toch gaat het niet echt lekker.
Tot een jaar hebben we niet echt gemerkt dat ze loops was. Wel heeft ze een tijdje gehad dat ze veel snuffelde en meer plaste, maar aantrekkelijk was ze niet voor reuen.
Februari dit jaar was ze wel aantrekkelijk voor mannetjes en bood zich ook aan, maar volgends onze dierenarts was ze niets loops, want het flapje boven de vulva was niet gezwollen. Nu zo'n 3 maanden later lijkt ze weer loops. Ze eet niets tot nauwelijk, is sloom, plast veel, is dwangmatig aan de vulva aan het likken, Bas snuffelt meer aan haar en reuen lopen haar achterna (ze snauwt ze nog wel af). Moet ik me zorgen maken, moet ik naar de dierenarts. Vooral omdat ze nu ook eigenlijk niet eet, ik krijg er echt bijna niks in. Op zich is dat niet zo erg, maar ze eet nu al meer dan een week als het al geen twee weken is erg slecht en je ziet (nou ja voelen, want haar dikke vacht verhult de boel)haar magerder worden.
Tot een jaar hebben we niet echt gemerkt dat ze loops was. Wel heeft ze een tijdje gehad dat ze veel snuffelde en meer plaste, maar aantrekkelijk was ze niet voor reuen.
Februari dit jaar was ze wel aantrekkelijk voor mannetjes en bood zich ook aan, maar volgends onze dierenarts was ze niets loops, want het flapje boven de vulva was niet gezwollen. Nu zo'n 3 maanden later lijkt ze weer loops. Ze eet niets tot nauwelijk, is sloom, plast veel, is dwangmatig aan de vulva aan het likken, Bas snuffelt meer aan haar en reuen lopen haar achterna (ze snauwt ze nog wel af). Moet ik me zorgen maken, moet ik naar de dierenarts. Vooral omdat ze nu ook eigenlijk niet eet, ik krijg er echt bijna niks in. Op zich is dat niet zo erg, maar ze eet nu al meer dan een week als het al geen twee weken is erg slecht en je ziet (nou ja voelen, want haar dikke vacht verhult de boel)haar magerder worden.

- Rataplan
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): asielhonden!
- gyanty
- Zeer actief
Maar dit is natuurlijk al langer aan de gang dan enkele dagen, daarbij braakt ze niet (volgens mij ook niet misselijk, want ze kwijlt niet meer dan normaal) en heb ik ook geen koorts geconstateerd, want natuurlijk syptomen zijn van een ontsteking en daarbij binnen een paar dagen(of misschien wel korter..?) is een baarmoederonsteking toch al gevaarlijk?

gelijk naar de dierenarts, baarmoederonsteking kan al weken aan de gang zijn en zich nu pas echt openbaren! zeker als ze ook al aan het verzwakken is en magerder aan het worden. op die leeftijd komt een eventuele operatie hard aan en een goede conditie zou heel veel helpen, dus hoe slechter ze wordt, des te meer risico's bij een operatie, buiten de normalen risico's die er altijd al zijn.
- gyanty
- Zeer actief
- Rataplan
- Zeer actief
Ik had toch geprobeerd om vandaag nog langs te komen, want als het wel een baarmoederontsteking zou zijn (en dat kan ook je dierenarts door de telefoon niet zien) kun je er niet te vroeg bij zijn. Is er geen dierenarts nog die vanavond of morgen 'n 'loop in' spreekuur heeft??gyanty schreef:Heb een dierenarts gebeld(degene die haar 3 maanden geleden heeft gezien), maar die vermoed geen noodsituatie en heb dus maar een afspraak voor maandag. Heb een andere dierenarts gemaild (waar Winnie dit jaar ook een keer geweest is) en wacht ook nog op antwoord, jullie horen de uitkomst!
-
- Zeer actief
- gyanty
- Zeer actief
Eigenlijk verandert er weinig. Vanmiddag geen hond gezien en aangezien ik afgelopen dagen buiten met koekjes heb getrained is ze ook niet ongehorzaam zoals bij de vorige vermoedelijk loopsheid. Wel plaste ze niet zoveel vandaag als afgelopen dagen, maar dat kan ook komen omdat ik haar niet zo lang los heb gehad. Ze is buiten nog steeds sloomHoe is het met haar? Nog veranderingen in haar gedrag?en de reuen?
Tja de dierenarts die ik gebelt heb kent haar situatie goed, mocht er verandering komen moet ik met een andere dierenarts contact opnemen en nog een andere dierenarts die ik heb gemailed heeft nog niet geantwoord, maar kent haar situatie ook redelijk goed. Deze heeft het weekend gewoon open spreekuur, maar aangezien het al 1,5 week aan de gang is vermoeden ze niet zozeer een baarmoederonsteking.Ik had toch geprobeerd om vandaag nog langs te komen, want als het wel een baarmoederontsteking zou zijn (en dat kan ook je dierenarts door de telefoon niet zien) kun je er niet te vroeg bij zijn. Is er geen dierenarts nog die vanavond of morgen 'n 'loop in' spreekuur heeft??
Nee ze heeft geen koorts eerder zelfs koude oren en pootjesEen kennis heeft een teefje gehad die vaak en onregelmatig loops werd soms al een paar weken na haar laatste loopsheid en soms na 8 maanden. Was een hormonale kwestie geloof ik (is al heel lang geleden) Dat kan dus ook nog lijkt mij.
Kijk een of ze koorts heeft?
Ik blijf deze situatie goed in de gaten houden en hopenlijk wordt het niet erger en is mijn vermoeden ongegrond. Maar er zijn gewoon zoveel dingen die niet te plaatsen zijn. Wel aantrekkelijk voor reuen, zelfs aanbieden(is dat ook normaal bij baarmoederontsteking?), maar toch werd ze vorige keer niet als loops bestempeld door de dierenarts omdat haat vulva niet opgezwollen was, echt vloeien deed ze ook niet (hoewel dat meer honden dat natuurlijk hebben), maar toch kwam er wel wat vocht uit. Echt niet willen eten, zelfs geen vlees!(terwijl het normaal een vreselijke hongerlap is) ook bedenk ik me ineens dat haar ogen de laatste 1,5 week ook weer wat viezer waren(maar dat kan ook door het mooie weer volgens mij gekomen zijn).

-
- Zeer actief
Drinkt ze meer dan normaal? Een van de symptomen van baarmoederontsteking is dat ze veel meer gaan drinken, maar je zegt dat ze niet veel plast, dus dat denk ik dan eigenlijk niet... Zie je gelige/groene uitscheiding uit de vulva? Is ze nog steeds zo sloom? Eet ze helemaal niet, of alleen extra lekkere dingen?
Groet,
Dorien
Dorien
-
- Zeer actief
- Contacteer:
Dit zou wel eens een dierenarts kunnen zijn die graag een rustig weekendje heeft.gyanty schreef:Heb een dierenarts gebeld(degene die haar 3 maanden geleden heeft gezien), maar die vermoed geen noodsituatie en heb dus maar een afspraak voor maandag.
Wat jij hier beschrijft lijkt me toch wel iets om urgent naar te kijken, mede gezien haar leeftijd en algehele staat.
- gyanty
- Zeer actief
Alhoewel ik gister eigenlijk ineens hele goed hoop had, is dat vanochtend weer ingezakt. Gisteravond had ze ineens honger en at zonder pardon haar etensbak leeg (alleen brokken). Maar ik las net een briefje van mijn moeder (die slaapt nu heeft nachtdienst gehad) 1 van de honden had slijmerig gekotst. Ik heb wel mijn vermoedens dat dat van Winnie is want Bas kotst 's nachts eigenlijk alleen zijn mand onder en gaat niet naar de woonkamer. Maar ja met zekerheid kan ik het niet zeggen dus.
Nou ik zal haar uitlaten, kijken of ik daar nog iets nieuws op kan merken.
Nou ik zal haar uitlaten, kijken of ik daar nog iets nieuws op kan merken.

- gyanty
- Zeer actief
- gyanty
- Zeer actief
Het was inderdaad een baarmoederonsteking. Gister was ze zo gigantisch aan het vloeien dat het kleed helemaal nat was, wij snel naar de dierenarts. Nu wordt ze geopereerd. Haar tanden worden meeteen meegenomen en misschien een klein knobbeltje bij een tepel.... kassa, kostingraming.....546 euro, daar gaat mijn vakantiegeld!

- Rataplan
- Zeer actief
Nou ik zou me niet zo druk maken om het geld maar meer of ze goed door dit alles heen zou komen. Ik ken zat honden die aan een baarmoederontsteking zijn doodgegaan.gyanty schreef:Het was inderdaad een baarmoederonsteking. Gister was ze zo gigantisch aan het vloeien dat het kleed helemaal nat was, wij snel naar de dierenarts. Nu wordt ze geopereerd. Haar tanden worden meeteen meegenomen en misschien een klein knobbeltje bij een tepel.... kassa, kostingraming.....546 euro, daar gaat mijn vakantiegeld!
Beterschap.
Obelix 6-5- 2004 - 13-6- 2009 Rataplan 7-4 1998- 18-3-2013 Forever may not be long enough for this love....
Waarom heb je dan ook 'n hele week gewacht om te gaan?? Ik zal voor je duimen dat ze er goed doorheen komt. Met dit soort dingen moet je echt nooit nooit wachten als je het niet zeker weet. Voor hetzelfde geld was de baarmoeder gebarsten en was je hond er niet meer geweest.
Vloeiing uit de vulva als je hond niet loops is moet je altijd meteen na laten kijken en geen risico lopen. 500 Euro valt nog mee.
Vloeiing uit de vulva als je hond niet loops is moet je altijd meteen na laten kijken en geen risico lopen. 500 Euro valt nog mee.
- gyanty
- Zeer actief
Nog even voor de duidelijkheid, we wisten niet zeker of het loopsheid was of juist pus! Daarbij waren de symptomen niet duidelijk genoeg. Daarbij kan een openbaarmoederonsteking niet barsten, omdat het als naar buiten komt, barsten gebeurt bij een gesloten baarmoederonsteking!
Verder gaat het uitstekend met Winnie nu. Achteraf heeft ze toch al langer met problemen gelopen. Gister heeft ze sinds tijden in 1 keer haar bak leeg gegeten.
De operatie ging niet geheel vlekkenloos. Ze hebben heel voorzichtig gedaan met narcose(collie kunnen niet tegen gewone narcose), maar toch wilde ze niet wakker worden, ze had een ademshalingdepressie, gelukkig is het allemaal goed gekomen. Ze is nog wel erg zwak (ze kan absoluut geen groot blokje om). Maar ze knapt goed op! Haar tanden zijn ook meteen gedaan. Ze ziet er weer helemaal goed uit en gelukkig zie je de kaal geschoren buik niet daar het verdere lange haar. Met de kap leert ze wel beter omgaan, maar ze vind het wel wat eng allemaal, als ze ergens tegen opknalt en gaat dan maar snel liggen
Verder gaat het uitstekend met Winnie nu. Achteraf heeft ze toch al langer met problemen gelopen. Gister heeft ze sinds tijden in 1 keer haar bak leeg gegeten.
De operatie ging niet geheel vlekkenloos. Ze hebben heel voorzichtig gedaan met narcose(collie kunnen niet tegen gewone narcose), maar toch wilde ze niet wakker worden, ze had een ademshalingdepressie, gelukkig is het allemaal goed gekomen. Ze is nog wel erg zwak (ze kan absoluut geen groot blokje om). Maar ze knapt goed op! Haar tanden zijn ook meteen gedaan. Ze ziet er weer helemaal goed uit en gelukkig zie je de kaal geschoren buik niet daar het verdere lange haar. Met de kap leert ze wel beter omgaan, maar ze vind het wel wat eng allemaal, als ze ergens tegen opknalt en gaat dan maar snel liggen