Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

longontsteking

Medische vragen en opmerkingen over de hond, zowel regulier als alternatief.
(Raadpleeg bij twijfelgevallen altijd uw dierenarts!)

Moderator: moderatorteam

Nel van Wijngaarden
Actief
Contacteer:

longontsteking

Ongelezen bericht door Nel van Wijngaarden »

Misschien is dit probleem al eens aan de orde geweest, maar ik kon het niet direct vinden.
Mijn kleine Quirina, een Bolognees van ruim 12 jaar heeft longontsteking opgelopen. Vanmiddag vond ik haar ineens erg sloom worden, lopen ging moeilijk, eten wilde ze niet meer, terwijl ze normaal eet als een dijker!
En doorslaggevend om naar de dokter te gaan was haar koorts: 40.06.
Diagnose was dus longontsteking. 2 vette prikken antibiotika er in en een pillenkuur van een week. Probleem nu echter is dat ze ook aan het kotsen is. De pillen krijg ik er niet in, want ze eet gewoon niet.
Wat doen jullie in zo'n geval?
Bedankt voor de adviezen alvast!
Nel
Van de opbrengst van mijn schilderijen gaat altijd een deel naar een goed doel voor dieren. Momenteel is dat www.dierenthuis.nl
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
Roos
Zeer actief

Re: longontsteking

Ongelezen bericht door Roos »

Nel van Wijngaarden schreef: Wat doen jullie in zo'n geval?
DA bellen als je die pillen er echt niet in krijgt, want die pillen moet ze hebben.
Met iets heel lekkers (worst o.i.d.) al geprobeerd?
Achter in de bek stoppen en keeltje wrijven doet hier wonderen.
Sterkte.
Afbeelding
Caro.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse Draak
Aantal honden: 1
Contacteer:

Ongelezen bericht door Caro. »

Ja, inderdaad: zielig, maar toch even hard aanpakken. Bek open, naar achteren houden, pil in keelgat mikken, bek dichtknijpen net zolang tot ze geslikt heeft.

Let op dat in het overgeefsel geen hele pillen zitten, want dan is het dus duidelijk niet opgenomen en moet je even de dierenarts bellen.

Sterkte met je lieverd!!!!!
Afbeelding
A good dog never dies...

Ben je op zoek naar een gezellig en creatief PSP forum klik hier
Novy
Actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Novy »

Mijn hond heeft afgelopen winter 5 keer longontsteking achterelkaar gehad,en moest ook totaal 6 AB kuren slikken en wilde dus niet eten,maar ja om de pillen erin te krijgen moest hij eerst wel eten in zijn maag hebben ,anders kotste hij de pillen eruit
Ik ben toen over gestapt op vers voer en hem steeds hapjes gegeven zodat hij wat in zijn maag had,en daardoor de pillen gedaan .

Ze kunnen best ziek zijn van de longontsteking ik weet er alles van,en hoop ook dat ze snel weer opknapt.

Sterkte.
Yvon ,

Tyquera & Tarquin † voor altijd in mijn hart 23-05-03/ 13-03-07

en kleine Novy
AfbeeldingAfbeelding
Nel van Wijngaarden
Actief
Contacteer:

Re: longontsteking

Ongelezen bericht door Nel van Wijngaarden »

Nel van Wijngaarden schreef:Misschien is dit probleem al eens aan de orde geweest, maar ik kon het niet direct vinden.
Mijn kleine Quirina, een Bolognees van ruim 12 jaar heeft longontsteking opgelopen. Vanmiddag vond ik haar ineens erg sloom worden, lopen ging moeilijk, eten wilde ze niet meer, terwijl ze normaal eet als een dijker!
En doorslaggevend om naar de dokter te gaan was haar koorts: 40.06.
Diagnose was dus longontsteking. 2 vette prikken antibiotika er in en een pillenkuur van een week. Probleem nu echter is dat ze ook aan het kotsen is. De pillen krijg ik er niet in, want ze eet gewoon niet.
Wat doen jullie in zo'n geval?
Bedankt voor de adviezen alvast!
Nel
Bedankt voor jullie tips! Stand van zaken met kleine Quirina nu: het gaat redelijk de goede kant op. Koorts is wat gezakt. De pillen heb ik fijngemalen en in Cesar gedaan. Dit krijgt ze normaal nooit, ze heeft haar nierdieetbrokjes. Maar het moet maar, want dit slobbert ze mondjesmaat weg, Drinken doet ze nu ook. Laten we nog niet te vroeg juichen. Voor de rest ligt ze er als een zombie bij. Bij het uitlaten loopt ze heel langzaam, alsof ze op adem moet komen. Veel slapen nu, maar dat kan geen kwaad........
Van de opbrengst van mijn schilderijen gaat altijd een deel naar een goed doel voor dieren. Momenteel is dat www.dierenthuis.nl
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
Roos
Zeer actief

Ongelezen bericht door Roos »

Gelukkig lukt het met de pillen :ok:
Beterschap verder met haar!
Hopelijk gaat het snel weer wat beter
Afbeelding
gromm
Vaste gebruiker

Ongelezen bericht door gromm »

Dit is een oud topic. Mijn hondje Smokey heeft nu longonsteking, hoe is het met jouw Quirina afgelopen? Misschien heb je tips?
Plaats reactie

Terug naar “Medisch”