Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
oog verwijderen
Moderator: moderatorteam
- kiddie
- Vaste gebruiker
- Contacteer:
oog verwijderen
Wie heeft er ervaring met het verwijderen van een oog bij een hond.
Bij mijn hond wordt volgende week zijn oog er uit gehaald....
Kan iemand me wat vertellen? Ervaringen?
Bedankt alvast.
Bedankt alvast.
- kiddie
- Vaste gebruiker
- Contacteer:
-
- Vaste gebruiker
bij mijn SWH reu toen 7 jaar werd acute glaucoom geconstateerd,wat zeer pijnlijk is,heb ik het oog laten verwijderen.Hij heeft hier nooit last van gehad,later werd hij ook blind aan het andere oog,maar ook daar kon hij goed mee leven .Hij is bijna 13 jaar oud geworden,maar moest hem in laten slapen door achterhandsverlamming.Een hond kan zeer goed leven met 1 oog,of te wel blind.Ze doen alles dan op geur en gehoor!
veel sterkte met de operatie maar het komt goed!
groetjes marleen en de doggies
veel sterkte met de operatie maar het komt goed!
groetjes marleen en de doggies
-
- Actief
- Mijn ras(sen): Boerenfox
- Aantal honden: 1
Re: oog verwijderen
Mijn ervaring is dat het echt goed komt,kiddie schreef:Wie heeft er ervaring met het verwijderen van een oog bij een hond.
Bedankt alvast.
Oog moest verwijderd worden i.v.m. beet van andere hond, dat oog hing er dus helemaal uit.
De DA heeft het verwijderd, in het begin liep hij nog wel eens ergens tegen aan maar dat heeft zich vrij vlot hersteld,
kon dus gewoon weer spelen rennen enz.
En niemand die het opviel.
Dus het komt echt goed hoor.
Groetjes Ben.
- kiddie
- Vaste gebruiker
- Contacteer:
Re: oog verwijderen
Ik ga er vanuit dat het allemaal goed zal gaan.Jamyra schreef:
Mijn ervaring is dat het echt goed komt,
Oog moest verwijderd worden i.v.m. beet van andere hond, dat oog hing er dus helemaal uit.
De DA heeft het verwijderd, in het begin liep hij nog wel eens ergens tegen aan maar dat heeft zich vrij vlot hersteld,
kon dus gewoon weer spelen rennen enz.
En niemand die het opviel.
Dus het komt echt goed hoor.
Groetjes Ben.
Karzan is de jongste alleen niet meer.... 14 is ie en overgevoelig voor narcose dus dat wordt ook spannend.
Het oog zelf zal hij niet missen, hij ziet er toch al niks meer mee...
Anja.
-
- Actief
Hoi Anja,
Jamyra was 11 jaar oud toen het oog verwijdert werd,
en omdat zij al last had van een onregelmatige hartslag en DA een ruis hoorde durfde hij geen narcose te geven en heeft toen alleen een kalmeringsmiddel gegeven,
en tijdens de operatie wat lachgas toegediend, dat bleek voor Jamyra voldoende te zijn.
Maar de ene oude hond is natuurlijk de andere niet.
Als ik jou was zou ik eens goed overleg plegen met de DA en je zorgen kenbaar maken zeker gezien de leeftijd en overgevoeligheid voor narcose bij Karzan.
Is het dan echt noodzakelijk dat het oog eruit moet?
Groetjes Ben.
en omdat zij al last had van een onregelmatige hartslag en DA een ruis hoorde durfde hij geen narcose te geven en heeft toen alleen een kalmeringsmiddel gegeven,
en tijdens de operatie wat lachgas toegediend, dat bleek voor Jamyra voldoende te zijn.
Als ik jou was zou ik eens goed overleg plegen met de DA en je zorgen kenbaar maken zeker gezien de leeftijd en overgevoeligheid voor narcose bij Karzan.
Groetjes Ben.
- kiddie
- Vaste gebruiker
- Contacteer:
De DA is op de hoogte van Karzan zijn situatie en tijdens ons laatste gesprek vertelde hij dat Karzan waarschijnlijk overgevoelig is voor het middel wat het roesje geeft. Ik weet de naam ff niet. Hij gaat dat ook rustig opbouwen.Jamyra schreef:Hoi Anja,
Groetjes Ben.
Hij heeft daarna behoorlijk wat tijd nodig om er van bij te komen.
Het is in zoverre noodzakelijk dat we de hond alleen maar pesten als het oog blijft zitten. Hij ziet er niks mee en het beweegt ook bijna niet meer. Omdat het wat weggezakt is in de kas, is het constant geirriteerd en regelmatig ontstoken. Karzan is verder harstikke gezond en fief alleen is hij de hele dag met dat oog bezig.
Anja.
- Yari
- Zeer actief
Ken een aantal honden bij wie er een oog uitgehaald is (omdat het inderdaad al blind was en steeds ontstoken en pijnlijk was en ook omdat er 1 tumoreus was en een andere met een vreselijk pijnlijke glaucoom). Gaan allemaal prima!!
Wat ik wel zou vragen in jouw geval i.v.m. z'n leeftijd en de gevoeligheid voor narcose om het deels met Domitor te doen. Dit is een narcosemiddel waarbij je na afloop een tegennarcose prik (Antisedan) kan geven, waardoor het middel snel weer uit het lichaam verdwenen is en de hond dus weer snel uit de narcose is. Beter is het nog om de hond niet middels injecties onder narcose te brengen maar m.b.v. gasnarcose. Daarbij is veel beter de exacte hoeveelheid narcose te regelen en ligt je hond normaal gesproken ook aan de beademing en hartbewaking. Is een stuk veiliger!
Wat ik wel zou vragen in jouw geval i.v.m. z'n leeftijd en de gevoeligheid voor narcose om het deels met Domitor te doen. Dit is een narcosemiddel waarbij je na afloop een tegennarcose prik (Antisedan) kan geven, waardoor het middel snel weer uit het lichaam verdwenen is en de hond dus weer snel uit de narcose is. Beter is het nog om de hond niet middels injecties onder narcose te brengen maar m.b.v. gasnarcose. Daarbij is veel beter de exacte hoeveelheid narcose te regelen en ligt je hond normaal gesproken ook aan de beademing en hartbewaking. Is een stuk veiliger!

Groetjes: Mariëlle & Yari :voet:
- kiddie
- Vaste gebruiker
- Contacteer:
oog verwijderen -update-
Karzan zijn oog is er inmiddels uit.
Alles is goed gegaan en ze hebben zelfs nog het onschuldige bultje op zijn rug ook weggehaald.
Met de narcose ging alles goed. De DA had goed rekening gehouden met Karzan zijn leeftijd en supergevoeligheid op de narcose.
Dit was de eerste keer in al die jaren dat hij rustig insliep met een narcose.
Vorig jaar mochten we hem smiddags na een operatie nog niet meenemen omdat hij zo slecht was. En konden we hem pas savonds meenemen en toen heeft het nog een halve dag geduurd voor hij weer wat te been was.
Nu hadden ze zelfs al een stukje met hem gewandeld!
Toen we er om 16:00 waren en gingen kijken was hij dus, voor Karzan zijn doen, al goed wakker. Toen ik tegen hem praatte ging hij zelfs staan en begon te kwispelen. Ik was helemaal verbaasd!!
Nu, een aantal dagen later, is hij nog wel aan het bijkomen hoor maar ja hij is dan ook al bijna 14!
Hij wankelt af en toe nog wat maar heeft met zijn ene oog toch al weer 2 keer achter een kat aangezeten.
Kortom, alles is tot nu toe reuze meegevallen.
Grotendeels door de goede zorg van en bij de DA.
Hier nog 2 foto's van Karzan:
http://www.anjapuntnl.nl/kapitein1OOG.jpg
http://www.anjapuntnl.nl/opgelucht.JPG
Anja.
Alles is goed gegaan en ze hebben zelfs nog het onschuldige bultje op zijn rug ook weggehaald.
Met de narcose ging alles goed. De DA had goed rekening gehouden met Karzan zijn leeftijd en supergevoeligheid op de narcose.
Dit was de eerste keer in al die jaren dat hij rustig insliep met een narcose.
Vorig jaar mochten we hem smiddags na een operatie nog niet meenemen omdat hij zo slecht was. En konden we hem pas savonds meenemen en toen heeft het nog een halve dag geduurd voor hij weer wat te been was.
Nu hadden ze zelfs al een stukje met hem gewandeld!
Toen we er om 16:00 waren en gingen kijken was hij dus, voor Karzan zijn doen, al goed wakker. Toen ik tegen hem praatte ging hij zelfs staan en begon te kwispelen. Ik was helemaal verbaasd!!
Nu, een aantal dagen later, is hij nog wel aan het bijkomen hoor maar ja hij is dan ook al bijna 14!
Hij wankelt af en toe nog wat maar heeft met zijn ene oog toch al weer 2 keer achter een kat aangezeten.
Kortom, alles is tot nu toe reuze meegevallen.
Grotendeels door de goede zorg van en bij de DA.
Hier nog 2 foto's van Karzan:
http://www.anjapuntnl.nl/kapitein1OOG.jpg
http://www.anjapuntnl.nl/opgelucht.JPG
Anja.
Laatst gewijzigd door kiddie op 13 mei 2004 18:48, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- Actief
- Annet
- Zeer actief
- Yari
- Zeer actief
- kiddie
- Vaste gebruiker
- Contacteer:
Waarschijnlijk heeft Karzan toch iets van een zuurtof tekort gehad tijdens de narcose.
Toen we vorige week Karzan bij de DA ophaalde had mijn vriend al wat meegemaakt toen hij Karzan de auto in liet. Hij was even helemaal van de wereld en schudde met zijn kop. Ik was er niet bij. Hij dacht dat hij nog van de narcose was.
Hij vertelde het me later en hij heeft het nog 2 keer gezien afgelopen week.
Vanavond zag ik het dus ook. Hij schudde met zijn kop zacht heen en weer en zijn oog draaide helemaal rond.
We zijn een uur later naar de DA geweest en daar kreeg hij het dus weer. Aan de ene kant wel fijn want nu zagen ze het daar ook. Zijn pupil reageerde niet. Vrijdag moeten de hechtingen er uit dus wil ze nog even wachten met evt. behandelen omdat het van de narcose kan komen en dan kan het nog wat herstellen.
Toen we eenmaal thuis waren, nog geen half uur later, kreeg hij er weer
een.... Deze duurde 40 seconden. We moeten nu even bijhouden hoe wat en wanneer en even opschrijven en ze vroeg of ik hoe dan ook morgen even wil bellen.
Het zit die oude niet mee....
Toen we vorige week Karzan bij de DA ophaalde had mijn vriend al wat meegemaakt toen hij Karzan de auto in liet. Hij was even helemaal van de wereld en schudde met zijn kop. Ik was er niet bij. Hij dacht dat hij nog van de narcose was.
Vanavond zag ik het dus ook. Hij schudde met zijn kop zacht heen en weer en zijn oog draaide helemaal rond.
We zijn een uur later naar de DA geweest en daar kreeg hij het dus weer. Aan de ene kant wel fijn want nu zagen ze het daar ook. Zijn pupil reageerde niet. Vrijdag moeten de hechtingen er uit dus wil ze nog even wachten met evt. behandelen omdat het van de narcose kan komen en dan kan het nog wat herstellen.
een.... Deze duurde 40 seconden. We moeten nu even bijhouden hoe wat en wanneer en even opschrijven en ze vroeg of ik hoe dan ook morgen even wil bellen.
- laro
- Actief
- Yari
- Zeer actief
Hè bah, dat klinkt minder... Ik vind het een beetje klinken als toevalletjes. Wat voor narcosemiddel heeft hij gehad?? Weet je dat?? Ik weet nl. dat ze bijv. van vetranquil epileptische aanvallen kunnen krijgen.kiddie schreef:Waarschijnlijk heeft Karzan toch iets van een zuurtof tekort gehad tijdens de narcose.
Sterkte met em verder en hopen dat die aanvalletjes ook weer verdwijnen!!

Groetjes: Mariëlle & Yari :voet:
- Caro.
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Spaanse Draak
- Contacteer:
- kiddie
- Vaste gebruiker
- Contacteer:
Hij heeft idd pijnstillers. Maar Karzan is altijd heel gevoelig voor narcose geweest. We hopen maar het beste...laro schreef:Nou sterkte ermee!!Ik hoop dat het allemaal goed komt. Zal wel toch? Mijn ervaringen zjn dat dat wel snel hersteld hoor. Hij zal ook wel hoofdpijn hebben!, Heeft hij ook pijnstilling mee?
- kiddie
- Vaste gebruiker
- Contacteer:
Vanavond heeft hij weer een klein "toevalletje" gehad, een hele korte van een seconde of 15.Yari schreef:
Hè bah, dat klinkt minder... Ik vind het een beetje klinken als toevalletjes. Wat voor narcosemiddel heeft hij gehad?? Weet je dat?? Ik weet nl. dat ze bijv. van vetranquil epileptische aanvallen kunnen krijgen.
Sterkte met em verder en hopen dat die aanvalletjes ook weer verdwijnen!!
De narcose was "gasnarcose".
Zolang ik hem heb is hij al gevoelig voor narcoses. Deze keer ging het eindelijk goed. (niet helemaal dus)
We hopen maar op het beste..
- kiddie
- Vaste gebruiker
- Contacteer:
Dank je.Stang schreef:Bah, wat naar zeg![]()
![]()
Ik kan je er niks zinnigs over vertellen, maar wil je wel sterkte toewensen en ik zal duimen dat hij toch nog weer helemaal hersteld!
Ik ben allang blij dat Karzan er zelf weinig van merkt en het niet bewust meemaakt.
Ik zelf heb er meer last van.
Maar tis zo jammer. Leek het er eindelijk op dat we zijn laatste tijd nog plezierig voor hem konden maken door die oogoperatie en dan dit weer....