Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Vet-Concept??
Moderator: moderatorteam
- peet
- Actief
- Aantal honden: 1
Vet-Concept??
Kennen jullie dit nieuwe hondenvoer, Vet-Concept. Het komt uit Duitsland en mijn dierenarts heeft het aanbevolen, omdat Luna ontzettende buikpijn krijgt van Carnibest. Ik baal ontzettend want ik was net zo tevreden over Carnibest, maar ze stikt van de buikpijn (vooral 's ochtends). Ik wil eigenlijk niet terug naar brokken, maar ik vrees dat er niets anders op zit. Via mijn dierenarts kreeg ik wat proefzakjes van Vet-Concept, het schijnt hondenvoer te zijn met alleen maar natuurlijke toevoegingen en 100% kwaliteit vlees, dus geen conserveringsmiddelen etc.
Kennen jullie dit produkt? Wat is jullie ervaring. Andere tips of adviezen m.b.t. buikpijn van vers vlees zijn ook welkom.
Gr. Petra
Kennen jullie dit produkt? Wat is jullie ervaring. Andere tips of adviezen m.b.t. buikpijn van vers vlees zijn ook welkom.
Gr. Petra
-
- Zeer actief
heb je ook andere merken versvlees geprobeerd? Ik heb van meerdere mensen begrpen dat Carnibest vaak nogal zwaar op de maag ligt. Op zich niet erg, maar wel als je hond daar niet zo tegen kan. Andere merken zijn waarschijnlijk makkelijker verteerbaar. Een poging waard voor je terug gaat naar brokken, lijkt me...
Groetjes, Marielle, Sirena, Diaz, Rios en Boeli!

Voor altijd in onze herinnering... Vigo (+02-11-2012); Esperanza (+19-06-2012); Ferro (+04-08-10); Grandi (+15-01-09); Moya (+01-02-08 ); Berta (+27-11-06); Ymke (+04-07-06); Nora (+02-12-05)
Voor altijd in onze herinnering... Vigo (+02-11-2012); Esperanza (+19-06-2012); Ferro (+04-08-10); Grandi (+15-01-09); Moya (+01-02-08 ); Berta (+27-11-06); Ymke (+04-07-06); Nora (+02-12-05)
- peet
- Actief
- yamie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Jack Russell Terriers
- Contacteer:
petra, welke carnibest geef je, geef je natuurmix? anders zou je de light kunnen proberen. die is minder vet en heeft meer pens.peet schreef:Wat heb je nog meer voor vers vleesvoer, wat ongeveer hetzelfde is als Carnibest (kant-en-klaar), dus dat ik niet naar de slager hoef voor een halve koe :p:
Gr. Petra
verder de volgende sites:
www.bibidiervoeding (komt meest dicht in de buurt van carnibest)
www.rodi-petfood.nl
www.energique.nl
www.ahv-breda.nl
www.ducknatuurvoeding.nl
- yamie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Jack Russell Terriers
- Contacteer:
- peet
- Actief
[/quote]
petra, welke carnibest geef je, geef je natuurmix? anders zou je de light kunnen proberen. die is minder vet en heeft meer pens.
[/quote]
Ik heb van Carnibest alles geprobeerd; light, lam-rijst, kip-rijst en eend-rijst. Ze reageert het beste op kip en eend. Maar zodra ik dat 's ochtends geef heeft ze daar ook last van. Ze heeft het alleen van vlees, als ik haar 's ochtends groenten of brood geef, heeft ze er geen last van. Bedankt voor de sites, ik ga gelijk even kijken.
Staat Carnibest er bekend om dat het zwaarder is?
petra, welke carnibest geef je, geef je natuurmix? anders zou je de light kunnen proberen. die is minder vet en heeft meer pens.
[/quote]
Ik heb van Carnibest alles geprobeerd; light, lam-rijst, kip-rijst en eend-rijst. Ze reageert het beste op kip en eend. Maar zodra ik dat 's ochtends geef heeft ze daar ook last van. Ze heeft het alleen van vlees, als ik haar 's ochtends groenten of brood geef, heeft ze er geen last van. Bedankt voor de sites, ik ga gelijk even kijken.
Staat Carnibest er bekend om dat het zwaarder is?
petra, welke carnibest geef je, geef je natuurmix? anders zou je de light kunnen proberen. die is minder vet en heeft meer pens.peet schreef:
[/quote]
Staat Carnibest er bekend om dat het zwaarder is?[/quote]
carnibest is geloof ik op dit moment het vleesmerk waar het meetse vet in is en waar veel spiervlees in zit.
juist dat vette kunnen sommige honden problemen mee hebben.
qyan kreeg hiervoor bibi en heb ik ook niet zomaar over kunnen zetten op carnibest. eerst 3 dagen de kook erover, toen alleen nog heet water en zo beetje bij beetje naar lauw.
heb voor qyan weleens de carnibest actief geprobeerd, maar dat is in die mate vet dat er gewoon problemen van kwamen en hij idd ook buikpijn en darmirritaties kreeg.
op de natuurmix gaat het gelukkig goed.
maar als je ene hond hebt waar het toch te vet voor is, dan kun je idd beter verder zoeken naar een ander merk, wat idd niet zo vet is.
soms is het ff zoeken, met qyan hebben we er bijna een jaar over gedaan om ene voer te vinden waar het goed op ging (maar dat had ook nog andre oorzaken)
- peet
- Actief
Ik twijfel tussen Duck en Bibi, weet niet goed wat het verschil is, kan om de een of andere reden niet op de sites. Koop je Duck of Bibi in de winkel?
Zijn er nog meer mensen hier die een hond met buikpijn hebben (geen diarree of obstipatie, maar gewoon in bidhouding na het eten) en wat geven jullie te eten?
Pfff, ik kom er even niet meer uit, heb voor volgende week weer een paar kilo Carnibest besteld, dus ik moet snel handelen, zodat ik dat nog af kan zeggen.
Gr. Petra
Zijn er nog meer mensen hier die een hond met buikpijn hebben (geen diarree of obstipatie, maar gewoon in bidhouding na het eten) en wat geven jullie te eten?
Pfff, ik kom er even niet meer uit, heb voor volgende week weer een paar kilo Carnibest besteld, dus ik moet snel handelen, zodat ik dat nog af kan zeggen.
Gr. Petra
het petra,peet schreef:Ik twijfel tussen Duck en Bibi, weet niet goed wat het verschil is, kan om de een of andere reden niet op de sites. Koop je Duck of Bibi in de winkel?
Gr. Petra
duck kan je in de dierenwinkel krijgen.
bibi werkt net als carnibest met verkooppunten.
probeer het gewoon beide uit, en kijk waar je hond goed op reageerd.
qyan heeft zowel duck als bibi gehad en deed het op beide wel goed.
dus kijk gewoon hoe je hond reageerd.
je komt niet op de sites

- peet
- Actief
- peet
- Actief
- peet
- Actief
Nou ik kom er echt niet meer uit
: Duck verkopen ze (hier in Dieren) alleen per 16 kg! Beetje veel als je 150 gr. per dag geef. Energique bevat meer vet dan Carnibest (hebben ook niet alleen kip). Rodi bevat ook meer vet. En Bibi kan ik nog steeds niet bekijken (alleen maar kruisjes op de site). Het heeft volgens mij geen zin om iets te geven waar meer vet in zit dan Carnibest. Iemand nog een leuke tip???????? Wordt een beetje wanhopig, heb een jaar gezocht naar voeding waar ze geen allergie op haar longen van kreeg, dit was eindelijk gelukt met Carnibest, heeft ze hier weer buikpijn van............Ik hoop dat iemand een mailtje stuurt met "ja dat heb ik ook gehad en dit moet je geven". Ben de wanhoop nabij :cry2:
Gr. Petra

Gr. Petra
wel vreemd, de site van bibi doet het bij mij wel gewoonpeet schreef:Nou ik kom er echt niet meer uit: Duck verkopen ze (hier in Dieren) alleen per 16 kg! Beetje veel als je 150 gr. per dag geef. Energique bevat meer vet dan Carnibest (hebben ook niet alleen kip). Rodi bevat ook meer vet. En Bibi kan ik nog steeds niet bekijken (alleen maar kruisjes op de site). Het heeft volgens mij geen zin om iets te geven waar meer vet in zit dan Carnibest. Iemand nog een leuke tip???????? Wordt een beetje wanhopig, heb een jaar gezocht naar voeding waar ze geen allergie op haar longen van kreeg, dit was eindelijk gelukt met Carnibest, heeft ze hier weer buikpijn van............Ik hoop dat iemand een mailtje stuurt met "ja dat heb ik ook gehad en dit moet je geven". Ben de wanhoop nabij :cry2:
Gr. Petra

maar is er echt geen andere dierenwinkel waar je duck gewoon los kunt krijgen???
energique meer vet dan carnibest 8O
een andere tip: zelf samenstellen en gaan barfen wellicht

had je graag verder willen helpen, maar weet het ook niet.
ga anders ff naar www.barfplaats.nl (misschien dat je de site al kent, merendeel voert gewoon KVV, maar er zitten wel enkele die je misschien verder kunnen helpen, paul barte misschien!)
Hoop dat je verder nog tips krijgt waar je iets mee kan

succes!
gr wendy
-
- Erelid
- Contacteer:
[quote="peet]
en als je het s'avonds geeft??
vlak voordat ze gaat slapen zodat ze goed kan verteren en verder geen activiteiten heeft??
Je kan s'morgens dan een beetje yoghurt geven.Je kan ook bij www.barf-natuurlijk.nl voor info :p:
succes.
en als je het s'avonds geeft??
vlak voordat ze gaat slapen zodat ze goed kan verteren en verder geen activiteiten heeft??
Je kan s'morgens dan een beetje yoghurt geven.Je kan ook bij www.barf-natuurlijk.nl voor info :p:
succes.

-
- Zeer actief
- Contacteer:
Overstappen op een goed merk brokjes bijv. FF en dan geleidelijk aan zelf aanvullende maaltijden maken. Dan kun je in ieder geval de voeding afstemmen op de hond. Of is dit geen optie voor je?
En ja, ik heb wel vaker gehoord dat honden problemen hebben met het vetgehalte van bibi en carnibest - maar weer andere honden hebben problemen met het graangehalte in Duck en Energique. Er zit niets anders op dan te experimenteren en uit te proberen tot je iets gevonden hebt wat wel goed valt...
De ultieme oplossing zou BARF zijn, want dan kun je de voeding tenminste afstemmen op je hond.
Groetjes en succes,
Ignit.
http://www.barf-natuurlijk.nl
En ja, ik heb wel vaker gehoord dat honden problemen hebben met het vetgehalte van bibi en carnibest - maar weer andere honden hebben problemen met het graangehalte in Duck en Energique. Er zit niets anders op dan te experimenteren en uit te proberen tot je iets gevonden hebt wat wel goed valt...
De ultieme oplossing zou BARF zijn, want dan kun je de voeding tenminste afstemmen op je hond.

Groetjes en succes,
Ignit.
- peet
- Actief
In principe gaat het al goed als ik het om een uur of 10.00 geef. Maar volgens mijn dierenarts moet ik toch een voeding geven waar ze helemaal geen last van heeft, omdat het toch een soort allergie voor iets is. Ik had ook het idee om dan helemaal niet meer 's ochtends te geven, maar volgens hem is dat het probleem omzeilen.en ls je het s'avonds geeft??
vlak voordat ze gaat slapen zodat ze goed kan verteren en verder geen activiteiten heeft??]
succes.
Het vervelende is dat ik niet weet of Luna heel de dag pijn heeft en het alleen maar laat zien als het niet meer uit te houden is.
Heb vanochtend als proef Rodi compleet gekocht, makkelijk even bij de supermarkt 1 doosje. Morgenochtend kijken wat ze hier van vind. Ik weet dat barfen heel goed is, maar van wat ik ervan weet, ben je heel de dag in de weer met eten maken, lijkt me zo'n gedoe of heb ik gewoon een vooroordeel?
Gr. Petra
- Roelfien
- Zeer actief
- Aantal honden: 0
Je hebt inderdaad een vooroordeel.
In het begin is het even zoeken naar hoe je het precies allemaal moet doen, veel lezen en dan kost het klaarmaken ook wel even wat tijd. Maar als je dat eenmaal in de vingers hebt dan zeker niet. Vooral omdat je in principe niet veel hoeft klaar te maken, want vlees en dergelijke gaat rauw richting hond. Alleen bijvoorbeeld de Groente en Fruit mix en dergelijke kost wat tijd.
Maar met een fatsoenlijk keukenmachientje om te pureren en een vriezer hoef je dat maar 1 keer in de zoveel tijd te doen.
Probleem met BARF is vaak het vinden van vlees en botten voor een prijs die redelijk betaalbaar is. En ook diversiteit is vaak moeilijk. Maar dat ligt een beetje aan de stad waar je woont. In Almere is het gewoon lastiger dan in een stad met een slachterij of een grote hoeveelheid islamitische slagerijen.

Maar met een fatsoenlijk keukenmachientje om te pureren en een vriezer hoef je dat maar 1 keer in de zoveel tijd te doen.

Probleem met BARF is vaak het vinden van vlees en botten voor een prijs die redelijk betaalbaar is. En ook diversiteit is vaak moeilijk. Maar dat ligt een beetje aan de stad waar je woont. In Almere is het gewoon lastiger dan in een stad met een slachterij of een grote hoeveelheid islamitische slagerijen.
Bevriend met rooie kaai Herman en dametje Ici.
In memoriam Yentie en Toby
In memoriam Yentie en Toby
- peet
- Actief
-
- Zeer actief
Peet, als je hond alleen 's morgens buikpijn krijgt van CB en niet van een licht ontbijt, waarom geef je 's morgens dat lichte ontbijt dan niet en 's avonds iets minder CB? Zeker omdat je voor de rest tevreden bent over het merk.
In Duck zit overigens vrij veel graan en in Bibi minder (alleen rijst). Als je niet kunt klikken op de bibi-site, moet je even naar de java-instellingen van je computer kijken. De navigatiebuttons zijn nl. java-applets.
In Duck zit overigens vrij veel graan en in Bibi minder (alleen rijst). Als je niet kunt klikken op de bibi-site, moet je even naar de java-instellingen van je computer kijken. De navigatiebuttons zijn nl. java-applets.

Nai nauvalyë moica alasailarin...
- peet
- Actief
Dat dacht ik dus ook, gewoon 's ochtends niet geven, maar mijn dierenarts zegt dat dat het probleem omzeilen is en dat je het produkt waar ze last van heeft, uit haar voeding moet schrappen. Maar vanochtend heb ik haar biogarde gegeven en daar had ze ook buikpijn van. Ik denk dat ze 's ochtends gewoon niets meer kan verdragen (behalve boontjes). Daarom blijf ik inderdaad gewoon Carnibest-kip geven. Want ik denk dus niet dat het aan het vlees ligt, maar dat ze 's ochtends gewoon niets meer kan verdragen.Janet schreef:Peet, als je hond alleen 's morgens buikpijn krijgt van CB en niet van een licht ontbijt, waarom geef je 's morgens dat lichte ontbijt dan niet en 's avonds iets minder CB? Zeker omdat je voor de rest tevreden bent over het merk
Denken jullie dat als een hond een beetje pijn heeft, je dat bijvoorbeeld niet hoeft te merken. Ik ben nl zo bang dat ze heel de dag pijn heeft, maar ik dat niet aan haar ziet. Of werkt het zo niet bij beesten. Hebben die gewoon pijn of geen pijn. Mensen zitten iets gecompliceerde in elkaar. Misschien maakt het baasje van Luna (moi) zich meer zorgen dan Luna zelf............

-
- Zeer actief
- Contacteer:
Soms is het enige wat je kan doen om te ontdekken WAT er niet klopt in de voeding die je nu geeft, meegaan met wat er wel goed valt en van daar uit verder gaan zoeken. Stapje voor stapje…peet schreef:Dat dacht ik dus ook, gewoon 's ochtends niet geven, maar mijn dierenarts zegt dat dat het probleem omzeilen is en dat je het produkt waar ze last van heeft, uit haar voeding moet schrappen. Maar vanochtend heb ik haar biogarde gegeven en daar had ze ook buikpijn van. Ik denk dat ze 's ochtends gewoon niets meer kan verdragen (behalve boontjes). Daarom blijf ik inderdaad gewoon Carnibest-kip geven. ............
Dus – als ze ´s morgens wel boontjes kan verdragen, is het aan jou om uit te zoeken WAAROM dat zo is en daar verder op in te spelen.
Wat Cbkip daar mee te maken heeft, kan ik niet helemaal volgen… bestaat deze commerciële voeding uit kip, vet en boontjes misschien?
Groetjes en succes,
Ignit.
- peet
- Actief
Ze heeft waarschijnlijk gewoon overgevoelige darmen (de dierenarts heeft haar een keer geopereerd en naar haar darmen gekeken) wat te maken heeft met een imuunstoornis. Ik denk dat ze 's ochtends wel boontjes verdraagt, omdat daar geen vet en eiwit in zit. Om een uur of 10 verdraagt ze het wel, dus alleen 's ochtends niet.ignit schreef:Soms is het enige wat je kan doen om te ontdekken WAT er niet klopt in de voeding die je nu geeft, meegaan met wat er wel goed valt en van daar uit verder gaan zoeken. Stapje voor stapje…
Dus – als ze ´s morgens wel boontjes kan verdragen, is het aan jou om uit te zoeken WAAROM dat zo is en daar verder op in te spelen
-
- Zeer actief
En een groentenmixje 's morgens ipv alleen maar boontjes?
Wat mij een beetje bevreemd is dat ze 's morgens geen vet en eiwit verdraagt en om een uur of 10 niet.
Wat jouw da zegt over het probleem omzeilen, vind ik trouwens ook vaag. Als je hond het nou goed doet op alleen 's avonds eten en geen schooigedrag vertoont, waarom zou je de hond dan 'pesten' door toch vast te houden aan een ontbijt?
Wat mij een beetje bevreemd is dat ze 's morgens geen vet en eiwit verdraagt en om een uur of 10 niet.
Wat jouw da zegt over het probleem omzeilen, vind ik trouwens ook vaag. Als je hond het nou goed doet op alleen 's avonds eten en geen schooigedrag vertoont, waarom zou je de hond dan 'pesten' door toch vast te houden aan een ontbijt?

Nai nauvalyë moica alasailarin...
- peet
- Actief
Ja, het is me inderdaad een raadsel waarom 's ochtends vroeg niet en om 10 uur wel vlees. Misschien moet er eerst iets in zitten wat een bodempje vormt. Wat mijn dierenarts betreft, is inderdaad vreemd (prima dierenarts hoor, maar met dit probleem een beetje vreemd). Ik kan ook niet zoeken naar iets wat ze 's ochtends wel verdraagt, want dat bestaat bijna niet, dus dan maar niet denk ik dan. Janet wat bedoel je met groentenmixje? Wat gooi je daar dan in en moet je dat koken?Janet schreef:En een groentenmixje 's morgens ipv alleen maar boontjes?
-
- Actief
Voor honden is groenten in feite (en rauw zeker niet) niet tot nauwelijks te verteren.
Wel koken dus, of blenden (zo kan je heerlijke zelf samengestelde groentemixjes maken).
Brood is tarwe en gluten en daar kunnen honden ECHT NIET tegen.
Carnibest is wel een zware voeding (de light, echter, heb ik nog nooit geprobeerd, maar
alle andere wel).
Rodi is wat dat betreft een stuk lichter (vind ik overigens niet de allerbeste, maar
voor een wat lichtere maaltijd vind ik het een prima voer).
Wat is er mis mee met 'm s'morgens een klein beetje Rodi te geven en dan 'savonds
het voer wat je zelf wat beter vind. Met Rodi is echt niets mis hoor, altijd nog beter
dan welke brok dan ook. Ik ben dus benieuwd hoe Rodi "valt"
Hoe verdeel je het voer? Je zou ook 'smorgens een heel klein beetje, s'middags
een heel klein beetje, en dan 'savonds de "hoofdmaaltijd" zal ik maar zeggen, geven.
Wel koken dus, of blenden (zo kan je heerlijke zelf samengestelde groentemixjes maken).
Brood is tarwe en gluten en daar kunnen honden ECHT NIET tegen.
Carnibest is wel een zware voeding (de light, echter, heb ik nog nooit geprobeerd, maar
alle andere wel).
Rodi is wat dat betreft een stuk lichter (vind ik overigens niet de allerbeste, maar
voor een wat lichtere maaltijd vind ik het een prima voer).
Wat is er mis mee met 'm s'morgens een klein beetje Rodi te geven en dan 'savonds
het voer wat je zelf wat beter vind. Met Rodi is echt niets mis hoor, altijd nog beter
dan welke brok dan ook. Ik ben dus benieuwd hoe Rodi "valt"
Hoe verdeel je het voer? Je zou ook 'smorgens een heel klein beetje, s'middags
een heel klein beetje, en dan 'savonds de "hoofdmaaltijd" zal ik maar zeggen, geven.
Lieve groet van Eefy
-
- Zeer actief
- Contacteer:
Ben niet Janet, maar op de volgende link is goede info te vinden over hoe je kunt beginnen met een gfmix.peet schreef:Janet, wat bedoel je met groentenmixje? Wat gooi je daar dan in en moet je dat koken?
http://www.barf-natuurlijk.nl/09%20barfkiss040311.htm
Groetjes en succes,
Ignit.
-
- Actief
Hoi Ignit,ignit schreef:Ben niet Janet, maar op de volgende link is goede info te vinden over hoe je kunt beginnen met een gfmix.peet schreef:Janet, wat bedoel je met groentenmixje? Wat gooi je daar dan in en moet je dat koken?
http://www.barf-natuurlijk.nl/09%20barfkiss040311.htm
Groetjes en succes,
Ignit.
Leuke sites hoor. Wil je nog wel even vragen ivm de gepureerde groenten:
Ik neem aan dat die rauw gepureerd kunnen worden?
Welke groenten zijn nu goed om hiervoor te gebruiken?
Verder dan worteltjes, boontjes, brocoli en tomaten kom ik eigenlijk niet.
Is er nog iets specifieks wat heel erg goed is voor honden?
(Ik ben met de groentemixjes nog maar pas begonnen, zie je)
Bedankt.
Lieve groet van Eefy