Hoi,
Onze Golden Misty eet echt niet veel, maar begint nu toch echt dik te worden.
Als ik haar smorgens voer geef (Kenner,brokken) keurt ze die geen blik waardig.
Pas smiddags na de wandeling of zwempartij begint ze eraan. Soms zelfs dan nog geeneens.
's avonds krijgt ze brokken met een beetje blikvoer erdoor.
Tussendoor krijgt ze een paar Frolicjes en soms een hondenkoekje.
Kan het dikworden een andere oorzaak hebben?
Volgens mij krijgt ze genoeg beweging en is het al meer dan een half jaar geleden dat ze gecastreerd is.
groetjes Anna
Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
weinig eten, wel dikker worden
Moderator: moderatorteam
- anna
- nieuw lid
- Yari
- Zeer actief
Hoeveel gram krijgt ze dan op een dag??
Vergeet niet dat door sterilisatie/castratie de stofwisseling trager kan gaan werken waardoor ze dus van dezelfde hoeveelheid voor als voor de sterilisatie/castratie dikker kunnen worden.
Als ze zelfs het eten laat staan denk ik toch echt dat ze gewoon teveel krijgt. Als ze het nl. bijv. aan de schildklier hebben (te traag werkende dan) dan worden ze ook dikker ondanks dat ze weinig te eten krijgen, maar die honden hebben wel altijd vreselijke honger in de regel!!
Ik voer zelf geen brokken maar versvlees en Yari krijgt daar 600 gr op een dag van en is superslank (en ook gesteriliseerd). Yari is een labradorteefje. Ik heb in het begin ook meerdere soorten brokken gevoerd en daar gaf ik altijd ongeveer 10 g/ kg lichaamsgewicht/ dag van.
Ze is nu precies goed en weegt 27.4 kg dus naar brokken vertaald zou dat dan rond de 270 g per dag zijn. Voeren doe je op het oog en trap vooral niet in de enorme hoeveelheden die op de verpakking staan. Als je tussendoortjes geeft, moet je wel wat van het gewone voer afhalen. Een deel van het voer door groentes vervangen is ook prima!! Hebben ze toch maagvulling maar het zet niet aan!!
Vergeet niet dat door sterilisatie/castratie de stofwisseling trager kan gaan werken waardoor ze dus van dezelfde hoeveelheid voor als voor de sterilisatie/castratie dikker kunnen worden.
Als ze zelfs het eten laat staan denk ik toch echt dat ze gewoon teveel krijgt. Als ze het nl. bijv. aan de schildklier hebben (te traag werkende dan) dan worden ze ook dikker ondanks dat ze weinig te eten krijgen, maar die honden hebben wel altijd vreselijke honger in de regel!!
Ik voer zelf geen brokken maar versvlees en Yari krijgt daar 600 gr op een dag van en is superslank (en ook gesteriliseerd). Yari is een labradorteefje. Ik heb in het begin ook meerdere soorten brokken gevoerd en daar gaf ik altijd ongeveer 10 g/ kg lichaamsgewicht/ dag van.
Ze is nu precies goed en weegt 27.4 kg dus naar brokken vertaald zou dat dan rond de 270 g per dag zijn. Voeren doe je op het oog en trap vooral niet in de enorme hoeveelheden die op de verpakking staan. Als je tussendoortjes geeft, moet je wel wat van het gewone voer afhalen. Een deel van het voer door groentes vervangen is ook prima!! Hebben ze toch maagvulling maar het zet niet aan!!

Groetjes: Mariëlle & Yari :voet:
- laro
- Actief
- anna
- nieuw lid
weinig eten, wel dikker worden
bedankt voor de tips,
ik heb de brokken eens gewogen en denk dat ze toch wel iets teveel krijgt.
Inmiddels is ze op dieet :p:
Morgen ga ik even met haar naar de da, ze loopt af en toe wat mank. Vraag dan meteen even of het iets bijzonders kan zijn of dat het echt aan de hoeveelheid eten ligt.
Sorry voor de late reactie trouwens.
Groetjes Anna
ik heb de brokken eens gewogen en denk dat ze toch wel iets teveel krijgt.
Inmiddels is ze op dieet :p:
Morgen ga ik even met haar naar de da, ze loopt af en toe wat mank. Vraag dan meteen even of het iets bijzonders kan zijn of dat het echt aan de hoeveelheid eten ligt.
Sorry voor de late reactie trouwens.
Groetjes Anna

Ik heb dezelfde ervaring met Balou. De brokken at ze pas in de middag om een uurtje of drie echt goed. Als ik het eerder gaf liet ze ze staan. En ze kreeg al minder als voorgeschreven was. Ze is ook gesteriliseerd en vanaf die tijd werd ze wat dikker. Zo jammer, want het is een mooie hond. En ze krijgt voldoende beweging, daar ligt het niet aan.
Nu geef ik al mijn honden sinds een paar weken Duck, vervlees compleet.
Je ziet haar slanker worden, terwijl ze gewoon krijgt wat ze mag hebben wat betreft haar gewicht. Ze ziet er mooi uit nu, nog ietsje slanker en ze is weer zoals ze was. Ik ben er erg tevreden over. Ze eet nu ook gelijk 'smorgens alles op wat ze kijgt.
Nu geef ik al mijn honden sinds een paar weken Duck, vervlees compleet.
Je ziet haar slanker worden, terwijl ze gewoon krijgt wat ze mag hebben wat betreft haar gewicht. Ze ziet er mooi uit nu, nog ietsje slanker en ze is weer zoals ze was. Ik ben er erg tevreden over. Ze eet nu ook gelijk 'smorgens alles op wat ze kijgt.