Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

etterdruppel op penis

Medische vragen en opmerkingen over de hond, zowel regulier als alternatief.
(Raadpleeg bij twijfelgevallen altijd uw dierenarts!)

Moderator: moderatorteam

scooby doo

etterdruppel op penis

Ongelezen bericht door scooby doo »

nu heeft prins een probleem hij heeft een etterdruppltje althans lijkt het daarop voor de urinebuis moeilijk uit te leggen hoor

weten jullie wat het is of het kwaad kan ik ga zaterdag toch maar na dierenarts maar ik wil me niet onnodig ongerust maken

hij heeft er ook niet echt last van
Charlotte*
Zeer actief

Ongelezen bericht door Charlotte* »

Wat voor kleur is het precies??
Sandro heeft ook vaak een druppel hangen :mrgreen: Een beetje wittige vloeistof. Hij ruimt het altijd zelf op :mrgreen:
Groetjes van Charlotte
Afbeelding
scooby doo

Sandro schreef:Wat voor kleur is het precies??
Sandro heeft ook vaak een druppel hangen :mrgreen: Een beetje wittige vloeistof. Hij ruimt het altijd zelf op :mrgreen:
het is inderdaad wit gelig ik dacht eerst aan etter mn zus zei meybe blaasonsteking
anubis
Zeer actief

Ongelezen bericht door anubis »

voorhuid ontsteking waarschijnlijk maar het kan geen kwaad er ff mee langs de da te gaan hoor. Wittig geel duidt meestal op een wat mildere infectie, waneer het groen wordt is het een wat sterkere infectie.
Bekent reuen probleempje je kunt als je het lastig vind bij de da een middeltje krijgen om het schoon te spoelen, je moet het wel regelmatig blijven doen maar dat kan als de infectie eenmaal weg is ook met mildere middeltjes
Groetjes Birgit en een lebber van Ramses
AfbeeldingRIP
Afbeelding
http://www.zivotinjsko-carstvo.com/imag ... odenco.jpg
M@scha
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labraque
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door M@scha »

ik heb van qyan de tip gehad sam vitamine c te geven en daardoor is het al veel minder!

koop wel pilletjes van 1000 mg... ik kocht 60mg en moest van qyan 1500 mg geven.. dat zijn een hoop pilletjes :p:
Afbeelding
anubis
Zeer actief

vitamine C kun je ook in poedervorm kopen bij de apotheek.
AfbeeldingRIP
Afbeelding
elcolarsamy

Ongelezen bericht door elcolarsamy »

massam schreef:ik heb van qyan de tip gehad sam vitamine c te geven en daardoor is het al veel minder!

koop wel pilletjes van 1000 mg... ik kocht 60mg en moest van qyan 1500 mg geven.. dat zijn een hoop pilletjes :p:
Ik kan me eerlijk gezegd niet zo goed voorstellen dat vit. C helpt. Maar je weet he tsoms nooit.

Hanneke
anubis
Zeer actief

vitamine c maak de urine zuurder waardoor het leefklimaat voor de bacterie slechter word ;)
AfbeeldingRIP
Afbeelding
qyan

Ongelezen bericht door qyan »

massam schreef:ik heb van qyan de tip gehad sam vitamine c te geven en daardoor is het al veel minder!

dank u :mrgreen:
qyan

elcolarsamy schreef:

Ik kan me eerlijk gezegd niet zo goed voorstellen dat vit. C helpt. Maar je weet he tsoms nooit.

Hanneke
en of het helpt ;)
niet in lage dosering, denk bij een grote hond maar tussen de 2000 en 3000 mg per dag.
langzaam opbouwen ivm aan de diaree gaan en als je eenmaal op het aantal gram zit, dit 1 a 2 weken doen en weg is het.
dosering voor ene kleine hond durf ik niet te zeggen.
bij qyan deed ik het voor het eerst toen hij 8 maanden was, toen gaf ik hem 1500 of 2000 mg.
maar toen was ie al wel bijna net zo groot als dat hij nu is :mrgreen:
scooby doo

ah oke ik, zal voor de zekereheid toch de da bezoeken dank u voor de reactie's maakte me wat ongerust
qyan

scooby doo schreef:ah oke ik, zal voor de zekereheid toch de da bezoeken dank u voor de reactie's maakte me wat ongerust
niets om je ongerust over te maken hoor ;) hoort gewoon bij het reu zijn.
is trouwens iets waar dierenartsen heel erg graag voor castreren, terwijl het 9 van de 10x niets is :roll:
waarschijnlijk krijg je van je da een voorhuidcleaner mee, maar daar heb ik geen goede ervaringen mee. de voorhuid cleaners die ik een keer heb gehad leken alleen maar pijn te doen.
als qyan nu ene lichte voorhuidontsteking heeft met af en toe ene lichte druppel, geef ik gewoon vitamine c.
bij een wat ersntigere ontsteking, dus echt groene spetters en veel, geef ik ook vitamine c, maar maak zelf een voorhuidcleaner met of echinacea druppels opgelost in water, of ik doe het met camille thee.
heeft tot nu toe beter gewerkt als de voorhuid cleaners van de DA. :mrgreen:
Bea.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Border Collies.
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door Bea. »

Hebben bijna alle jonge reuen.Ik heb het bij Bowie meestal gespoeld met verdunde tea trea oil,opzuigen in een spuitje,in het zaakje spuiten,beetje masseren :mrgreen: en laat het maar weer eruit lopen.
Afbeelding
qyan

Bea. schreef:Hebben bijna alle jonge reuen.Ik heb het bij Bowie meestal gespoeld met verdunde tea trea oil,opzuigen in een spuitje,in het zaakje spuiten,beetje masseren :mrgreen: en laat het maar weer eruit lopen.
oh, wist niet dat het ook met tea trea kon :mrgreen:
altijd handig om te weten ;)
anubis
Zeer actief

tea tree werk ontsmettend dus werkt ook. Het grutje van de da bevat meestal iets van alcohol of zo lekker pikkend maar Ramses vind het dus wel fijn. Bij hem is het soms zo hardnekkig dat ik het een paar dagen gebruik maar meneer gaat klaar staan met zijn ene poot een stuk naar achteren en omhoog dus het zit wel goed bij hem, moet het wel snel doen want hij vind het te lekker geloof ik :roll: :mrgreen:
AfbeeldingRIP
Afbeelding
qyan

anubis schreef:tea tree werk ontsmettend dus werkt ook. Het grutje van de da bevat meestal iets van alcohol of zo lekker pikkend maar Ramses vind het dus wel fijn. Bij hem is het soms zo hardnekkig dat ik het een paar dagen gebruik maar meneer gaat klaar staan met zijn ene poot een stuk naar achteren en omhoog dus het zit wel goed bij hem, moet het wel snel doen want hij vind het te lekker geloof ik :roll: :mrgreen:
:V
nee, qyan gaat er wel uitgebreid voor liggen alsof ie het idd wel prettig vindt, als ik het met camillethee doe, of een oplossing van echinacea.
maar met dat spul van de DA rent ie hard weg hoor :mrgreen:
anubis
Zeer actief

qyan schreef:
anubis schreef:tea tree werk ontsmettend dus werkt ook. Het grutje van de da bevat meestal iets van alcohol of zo lekker pikkend maar Ramses vind het dus wel fijn. Bij hem is het soms zo hardnekkig dat ik het een paar dagen gebruik maar meneer gaat klaar staan met zijn ene poot een stuk naar achteren en omhoog dus het zit wel goed bij hem, moet het wel snel doen want hij vind het te lekker geloof ik :roll: :mrgreen:
nee, qyan gaat er wel uitgebreid voor liggen alsof ie het idd wel prettig vindt, als ik het met camillethee doe, of een oplossing van echinacea.
mischien houd Ramses wel een beetje van sm :p: :p: :p:
AfbeeldingRIP
Afbeelding
qyan

anubis schreef:
qyan schreef:
:V :V :V
ja wie weet
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

anubis schreef:
qyan schreef:
8O 8O :V **proest** ik ga me er niets bij voorstellen...
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
anubis
Zeer actief

malinois schreef:
anubis schreef:
qyan schreef:
8O 8O :V **proest** ik ga me er niets bij voorstellen...
Nee moet je ook zeker niet doen :mrgreen:
AfbeeldingRIP
Afbeelding
Hutsje
Zeer actief
Mijn ras(sen): moddercockers
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Hutsje »

elcolarsamy schreef:

Hanneke
Waar baseer je dat op?
Afbeelding
Novy
Actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Novy »

Mag ik vragen hoeveel druppels TT olie je moet gebruiken in een kopje gekookt water om te spoelen????
Yvon ,

Tyquera & Tarquin † voor altijd in mijn hart 23-05-03/ 13-03-07

en kleine Novy
AfbeeldingAfbeelding
M@scha
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labraque
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door M@scha »

Hutsje schreef:
elcolarsamy schreef:

Hanneke
Waar baseer je dat op?
dat vraag ik me ook af.

ik heb het gewoon geprobeert en omdat ik met teveel begon heeft hij een paar dagen dunne ontlasting gehad.

ik merk nu dat de kleur steeds minder geel wodt en de hoeveelheid wordt ook minder en ik geef niks anders dan anders. alleen die pillen.

de pest is alleen dat ik eerst die 60 mg op wil maken, waardoor hij nu 2x per dag 10 pilletjes krijgt in een worstje...

zo gauw ze op zijn ga ik 1000 mg zoeken!
Afbeelding
Gast

Ongelezen bericht door Gast »

ik zou niet naar de d.a gaan die komt zeer warschijnlijk aan zetten met een voorhuiclaner
terwijl je het ook zelf kan spoelen .
maar vit,c de zure soort helpt inderdaad hoor
mijn reu heeft er geen last meer
van .
Gast

ohh zit me suf te prakkiseren hoe dat spul heet wat je moet verdunnen en waarmee je moet spoelen
het etiket is er bij mij af
misschien weet wendy het v gyan.
had de tip van paul barte van barfplaats.
hij heeft het nu al meer dan een jar niet meer terug gehad
mijn hond dan niet he .
Ordell

Ongelezen bericht door Ordell »

Citopogeen..... ;)
DigitalT

Ongelezen bericht door DigitalT »

Bij mijn hond (Neo) is het dus groenig... ik doe dit indien het er is met gekookt water weghalen dit op aanraden v/d DA.
Idemdito voor vuile ogen waar Neo ook heel erg last van heeft.
Zo kreeg ik van iemand hier uit de buurt de tip een cola fles te nemen en er soda in te doen en dit dan op zijn penis te plaatsen had ook nare ervaringen met voorhuid reiniger. (Dit echter niet geprobeerd...)
Wil de hond
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Wil de hond »

Zo kreeg ik van iemand hier uit de buurt de tip een cola fles te nemen en er soda in te doen en dit dan op zijn penis te plaatsen had ook nare ervaringen met voorhuid reiniger. (Dit echter niet geprobeerd...)
Je zal die fles er maar niet meer vanaf krijgen. :roll:
Daan

Ongelezen bericht door Daan »

In die voorhuidcleaner die ik van de da kreeg zat hetzelfde bestanddeel als Dettol.
Diesel heeft er al een tijd geen last meer van maar ik gebruik dus wat ik in huis heb.
Ik heb dettol gebruikt, (verdund natuurlijk) en dat hielp goed.
Ik heb calendulanemulsie gebruikt, ook verdund, en dat hielp ook.
En die voorhuidcleaner... die prikte , en daar protesteerde hij hevig bij.

Kamillethee, of teatree, is voor de volgende keer.
Die teatree, in welke verhouding verdun je dat?
Gast

ordel,
bedankt!!!!
dat is het wendy had het me ook al gemaild,
maar hoe gaat het met max?
en met je pup?
al aan het africhten?????
:zwaai:
diana
Plaats reactie

Terug naar “Medisch”