Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
etterdruppel op penis
Moderator: moderatorteam
etterdruppel op penis
nu heeft prins een probleem hij heeft een etterdruppltje althans lijkt het daarop voor de urinebuis moeilijk uit te leggen hoor
weten jullie wat het is of het kwaad kan ik ga zaterdag toch maar na dierenarts maar ik wil me niet onnodig ongerust maken
hij heeft er ook niet echt last van
weten jullie wat het is of het kwaad kan ik ga zaterdag toch maar na dierenarts maar ik wil me niet onnodig ongerust maken
hij heeft er ook niet echt last van
-
- Zeer actief
-
- Zeer actief
voorhuid ontsteking waarschijnlijk maar het kan geen kwaad er ff mee langs de da te gaan hoor. Wittig geel duidt meestal op een wat mildere infectie, waneer het groen wordt is het een wat sterkere infectie.
Bekent reuen probleempje je kunt als je het lastig vind bij de da een middeltje krijgen om het schoon te spoelen, je moet het wel regelmatig blijven doen maar dat kan als de infectie eenmaal weg is ook met mildere middeltjes
Bekent reuen probleempje je kunt als je het lastig vind bij de da een middeltje krijgen om het schoon te spoelen, je moet het wel regelmatig blijven doen maar dat kan als de infectie eenmaal weg is ook met mildere middeltjes
- M@scha
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labraque
- Aantal honden: 1
-
- Zeer actief
Ik kan me eerlijk gezegd niet zo goed voorstellen dat vit. C helpt. Maar je weet he tsoms nooit.massam schreef:ik heb van qyan de tip gehad sam vitamine c te geven en daardoor is het al veel minder!
koop wel pilletjes van 1000 mg... ik kocht 60mg en moest van qyan 1500 mg geven.. dat zijn een hoop pilletjes :p:
Hanneke
-
- Zeer actief
en of het helptelcolarsamy schreef:Ik kan me eerlijk gezegd niet zo goed voorstellen dat vit. C helpt. Maar je weet he tsoms nooit.massam schreef:ik heb van qyan de tip gehad sam vitamine c te geven en daardoor is het al veel minder!
koop wel pilletjes van 1000 mg... ik kocht 60mg en moest van qyan 1500 mg geven.. dat zijn een hoop pilletjes :p:
Hanneke

niet in lage dosering, denk bij een grote hond maar tussen de 2000 en 3000 mg per dag.
langzaam opbouwen ivm aan de diaree gaan en als je eenmaal op het aantal gram zit, dit 1 a 2 weken doen en weg is het.
dosering voor ene kleine hond durf ik niet te zeggen.
bij qyan deed ik het voor het eerst toen hij 8 maanden was, toen gaf ik hem 1500 of 2000 mg.
maar toen was ie al wel bijna net zo groot als dat hij nu is

niets om je ongerust over te maken hoorscooby doo schreef:ah oke ik, zal voor de zekereheid toch de da bezoeken dank u voor de reactie's maakte me wat ongerust

is trouwens iets waar dierenartsen heel erg graag voor castreren, terwijl het 9 van de 10x niets is

waarschijnlijk krijg je van je da een voorhuidcleaner mee, maar daar heb ik geen goede ervaringen mee. de voorhuid cleaners die ik een keer heb gehad leken alleen maar pijn te doen.
als qyan nu ene lichte voorhuidontsteking heeft met af en toe ene lichte druppel, geef ik gewoon vitamine c.
bij een wat ersntigere ontsteking, dus echt groene spetters en veel, geef ik ook vitamine c, maar maak zelf een voorhuidcleaner met of echinacea druppels opgelost in water, of ik doe het met camille thee.
heeft tot nu toe beter gewerkt als de voorhuid cleaners van de DA.

-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Border Collies.
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
-
- Zeer actief
tea tree werk ontsmettend dus werkt ook. Het grutje van de da bevat meestal iets van alcohol of zo lekker pikkend maar Ramses vind het dus wel fijn. Bij hem is het soms zo hardnekkig dat ik het een paar dagen gebruik maar meneer gaat klaar staan met zijn ene poot een stuk naar achteren en omhoog dus het zit wel goed bij hem, moet het wel snel doen want hij vind het te lekker geloof ik

:Vanubis schreef:tea tree werk ontsmettend dus werkt ook. Het grutje van de da bevat meestal iets van alcohol of zo lekker pikkend maar Ramses vind het dus wel fijn. Bij hem is het soms zo hardnekkig dat ik het een paar dagen gebruik maar meneer gaat klaar staan met zijn ene poot een stuk naar achteren en omhoog dus het zit wel goed bij hem, moet het wel snel doen want hij vind het te lekker geloof ik![]()
nee, qyan gaat er wel uitgebreid voor liggen alsof ie het idd wel prettig vindt, als ik het met camillethee doe, of een oplossing van echinacea.
maar met dat spul van de DA rent ie hard weg hoor

-
- Zeer actief
mischien houd Ramses wel een beetje van sm :p: :p: :p:qyan schreef::Vanubis schreef:tea tree werk ontsmettend dus werkt ook. Het grutje van de da bevat meestal iets van alcohol of zo lekker pikkend maar Ramses vind het dus wel fijn. Bij hem is het soms zo hardnekkig dat ik het een paar dagen gebruik maar meneer gaat klaar staan met zijn ene poot een stuk naar achteren en omhoog dus het zit wel goed bij hem, moet het wel snel doen want hij vind het te lekker geloof ik![]()
nee, qyan gaat er wel uitgebreid voor liggen alsof ie het idd wel prettig vindt, als ik het met camillethee doe, of een oplossing van echinacea.
:V :V :Vanubis schreef:mischien houd Ramses wel een beetje van sm :p: :p: :p:qyan schreef::Vanubis schreef:tea tree werk ontsmettend dus werkt ook. Het grutje van de da bevat meestal iets van alcohol of zo lekker pikkend maar Ramses vind het dus wel fijn. Bij hem is het soms zo hardnekkig dat ik het een paar dagen gebruik maar meneer gaat klaar staan met zijn ene poot een stuk naar achteren en omhoog dus het zit wel goed bij hem, moet het wel snel doen want hij vind het te lekker geloof ik![]()
ja wie weet
- malinois
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
8O 8O :V **proest** ik ga me er niets bij voorstellen...anubis schreef:mischien houd Ramses wel een beetje van sm :p: :p: :p:qyan schreef::Vanubis schreef:tea tree werk ontsmettend dus werkt ook. Het grutje van de da bevat meestal iets van alcohol of zo lekker pikkend maar Ramses vind het dus wel fijn. Bij hem is het soms zo hardnekkig dat ik het een paar dagen gebruik maar meneer gaat klaar staan met zijn ene poot een stuk naar achteren en omhoog dus het zit wel goed bij hem, moet het wel snel doen want hij vind het te lekker geloof ik![]()

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
-
- Zeer actief
Nee moet je ook zeker niet doenmalinois schreef:8O 8O :V **proest** ik ga me er niets bij voorstellen...anubis schreef:mischien houd Ramses wel een beetje van sm :p: :p: :p:qyan schreef::Vanubis schreef:tea tree werk ontsmettend dus werkt ook. Het grutje van de da bevat meestal iets van alcohol of zo lekker pikkend maar Ramses vind het dus wel fijn. Bij hem is het soms zo hardnekkig dat ik het een paar dagen gebruik maar meneer gaat klaar staan met zijn ene poot een stuk naar achteren en omhoog dus het zit wel goed bij hem, moet het wel snel doen want hij vind het te lekker geloof ik![]()

- Hutsje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): moddercockers
- Aantal honden: 2
-
- Actief
- Contacteer:
- M@scha
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labraque
- Aantal honden: 1
dat vraag ik me ook af.Hutsje schreef:Waar baseer je dat op?elcolarsamy schreef:
Ik kan me eerlijk gezegd niet zo goed voorstellen dat vit. C helpt. Maar je weet he tsoms nooit.
Hanneke
ik heb het gewoon geprobeert en omdat ik met teveel begon heeft hij een paar dagen dunne ontlasting gehad.
ik merk nu dat de kleur steeds minder geel wodt en de hoeveelheid wordt ook minder en ik geef niks anders dan anders. alleen die pillen.
de pest is alleen dat ik eerst die 60 mg op wil maken, waardoor hij nu 2x per dag 10 pilletjes krijgt in een worstje...
zo gauw ze op zijn ga ik 1000 mg zoeken!

Bij mijn hond (Neo) is het dus groenig... ik doe dit indien het er is met gekookt water weghalen dit op aanraden v/d DA.
Idemdito voor vuile ogen waar Neo ook heel erg last van heeft.
Zo kreeg ik van iemand hier uit de buurt de tip een cola fles te nemen en er soda in te doen en dit dan op zijn penis te plaatsen had ook nare ervaringen met voorhuid reiniger. (Dit echter niet geprobeerd...)
Idemdito voor vuile ogen waar Neo ook heel erg last van heeft.
Zo kreeg ik van iemand hier uit de buurt de tip een cola fles te nemen en er soda in te doen en dit dan op zijn penis te plaatsen had ook nare ervaringen met voorhuid reiniger. (Dit echter niet geprobeerd...)
-
- Zeer actief
- Contacteer:
In die voorhuidcleaner die ik van de da kreeg zat hetzelfde bestanddeel als Dettol.
Diesel heeft er al een tijd geen last meer van maar ik gebruik dus wat ik in huis heb.
Ik heb dettol gebruikt, (verdund natuurlijk) en dat hielp goed.
Ik heb calendulanemulsie gebruikt, ook verdund, en dat hielp ook.
En die voorhuidcleaner... die prikte , en daar protesteerde hij hevig bij.
Kamillethee, of teatree, is voor de volgende keer.
Die teatree, in welke verhouding verdun je dat?
Diesel heeft er al een tijd geen last meer van maar ik gebruik dus wat ik in huis heb.
Ik heb dettol gebruikt, (verdund natuurlijk) en dat hielp goed.
Ik heb calendulanemulsie gebruikt, ook verdund, en dat hielp ook.
En die voorhuidcleaner... die prikte , en daar protesteerde hij hevig bij.
Kamillethee, of teatree, is voor de volgende keer.
Die teatree, in welke verhouding verdun je dat?