Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kattenbeet
Moderator: moderatorteam
-
- Vaste gebruiker
Kattenbeet
Ontsmetten hebben we al gedaan maar als het bij mensen gebeurd moeten we voor een tetanusprik.Is dit ook het geval bij dieren.
En binnen hoeveel tijd na de beet moet je dit gaan doen.
Zijn er hier mensen die hier ervaring mee hebben of er meer van weten?
B.v.d. Joel
En binnen hoeveel tijd na de beet moet je dit gaan doen.
Zijn er hier mensen die hier ervaring mee hebben of er meer van weten?
B.v.d. Joel
- Inge
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse Herder
- Aantal honden: 2
- Contacteer:
Toevallig was dat afgelopen week bij dat dierenartsenprogramma op SBS.
Ik heb begrepen dat kattenbeten gevaarlijker zijn als hondenbeten, en er behoorlijke ontstekingen kunnen ontstaan! Lijkt me verstandig om zeker de arts in te schakelen. Tenminste....dat was bij een mens die gebeten was door een kat. Maar ik begrijp nu dat de hond gebeten is? Misschien even de dierenarts bellen?
Ik heb begrepen dat kattenbeten gevaarlijker zijn als hondenbeten, en er behoorlijke ontstekingen kunnen ontstaan! Lijkt me verstandig om zeker de arts in te schakelen. Tenminste....dat was bij een mens die gebeten was door een kat. Maar ik begrijp nu dat de hond gebeten is? Misschien even de dierenarts bellen?
Groetjes Inge

Danco 16-02-1996 † 30-12-2006 Snoepie 03-07-1994 † 03-07-2008 Nika 07-07-1999 - † 10-08-2009 Marouck 24-08-2002 † 22-05-2012 Numa 11-05-2011 † 2017

Danco 16-02-1996 † 30-12-2006 Snoepie 03-07-1994 † 03-07-2008 Nika 07-07-1999 - † 10-08-2009 Marouck 24-08-2002 † 22-05-2012 Numa 11-05-2011 † 2017
- Caro.
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Spaanse Draak
- Aantal honden: 1
- Contacteer:
- Branka
- moderator
- Mijn ras(sen): Golden Retriever
Van het weekend was ik op de show in Goes en de keurmeester mw. Brooymans werd door een hond gegrepen. De EHBO-er adviseerde haar wel om een tetanusinjectie te halen. Mw. Brooymans was zelf d.a. en weigerde dit. Reden: het was een oppervlakkige bloedend wondje en daardoor een schone wond. Als het een diepere wond is die snel dichttrekt en niet bloed was, wat vaak het geval is bij een kattenbeet, dan is de kans op tetanus wel groter. Maar dan nog kan je je afvragen of je het met een tetanusinjectie wil verhelpen of met antibiotica.
Hoe het precies met honden is weet ik niet, ik heb in ieder geval nog nooit gehoord dat dieren een tetanusinjectie kregen. Mogelijk kan een telefoontje naar je d.a. je meer duidelijk geven.
Hoe het precies met honden is weet ik niet, ik heb in ieder geval nog nooit gehoord dat dieren een tetanusinjectie kregen. Mogelijk kan een telefoontje naar je d.a. je meer duidelijk geven.

- malinois
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
nee dieren hebben dat niet nodig. Heb het een keer gevraagd aan mijn DA toen een van mijn honden echt goed gebeten was door een andere hond, met grote scheurwonden...Branka schreef:Van het weekend was ik op de show in Goes en de keurmeester mw. Brooymans werd door een hond gegrepen. De EHBO-er adviseerde haar wel om een tetanusinjectie te halen. Mw. Brooymans was zelf d.a. en weigerde dit. Reden: het was een oppervlakkige bloedend wondje en daardoor een schone wond. Als het een diepere wond is die snel dichttrekt en niet bloed was, wat vaak het geval is bij een kattenbeet, dan is de kans op tetanus wel groter. Maar dan nog kan je je afvragen of je het met een tetanusinjectie wil verhelpen of met antibiotica.

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
- Branka
- moderator
- Mijn ras(sen): Golden Retriever
Wist het niet zeker, maar vermoedde wel al zoiets. De kat van mijn ouders had op een gegeven moment een flink abces op zijn keel zitten. Volgens de d.a. mogelijk een kattenbeet (of -nagel). Dat werd geopend om het te legen en verder met antibiotica behandeld.malinois schreef:nee dieren hebben dat niet nodig. Heb het een keer gevraagd aan mijn DA toen een van mijn honden echt goed gebeten was door een andere hond, met grote scheurwonden...Branka schreef:Van het weekend was ik op de show in Goes en de keurmeester mw. Brooymans werd door een hond gegrepen. De EHBO-er adviseerde haar wel om een tetanusinjectie te halen. Mw. Brooymans was zelf d.a. en weigerde dit. Reden: het was een oppervlakkige bloedend wondje en daardoor een schone wond. Als het een diepere wond is die snel dichttrekt en niet bloed was, wat vaak het geval is bij een kattenbeet, dan is de kans op tetanus wel groter. Maar dan nog kan je je afvragen of je het met een tetanusinjectie wil verhelpen of met antibiotica.

-
- Vaste gebruiker
Bedankt voor jullie reakties.
Ben inderdaad maar ff naar da geweest.
Hij heeft een spuitje gehad en wat pillen voor deze week.
De beten waren eigenlijk direkt dicht en gistermorgen was er nog maar klein bultje te zien maar in de middag was dit al veel groter.
Nu een dag later met wat pillen en de spuit gaat het al weer stukken beter.Het abces/bult neemt al weer af.
Als je er niks aan zou doen dan zou de hond koorts krijgen omdat ie dan soort bloedvergiftiging krijgt en het abces zal op de duur gaan knappen.Als dit dan niet goed heelt zal het gaan infecteren en kan het hele tijd duren voordat het weer beter is.
Dus gewoon op te lossen met anti biotica.
Open snijden van de bult was nog niet aan de orde omdat ie nog te vers was.
Ben inderdaad maar ff naar da geweest.
Hij heeft een spuitje gehad en wat pillen voor deze week.
De beten waren eigenlijk direkt dicht en gistermorgen was er nog maar klein bultje te zien maar in de middag was dit al veel groter.
Nu een dag later met wat pillen en de spuit gaat het al weer stukken beter.Het abces/bult neemt al weer af.
Als je er niks aan zou doen dan zou de hond koorts krijgen omdat ie dan soort bloedvergiftiging krijgt en het abces zal op de duur gaan knappen.Als dit dan niet goed heelt zal het gaan infecteren en kan het hele tijd duren voordat het weer beter is.
Dus gewoon op te lossen met anti biotica.
Open snijden van de bult was nog niet aan de orde omdat ie nog te vers was.