Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

helpt castreren tegen overdreven rij-gedrag?

Medische vragen en opmerkingen over de hond, zowel regulier als alternatief.
(Raadpleeg bij twijfelgevallen altijd uw dierenarts!)

Moderator: moderatorteam

britty
Zeer actief
Mijn ras(sen): KruisingEngelse Bulldog
Aantal honden: 1

helpt castreren tegen overdreven rij-gedrag?

Ongelezen bericht door britty »

Djerbo fietst tegenwoordig overal op , en vooral de kids moeten het ontgelden..ik vind dit erg vervelend, hij is ook erg snuffelig buiten.. moet ik hem laten castreren?
Life is not about the amount of breaths you take...its about the moments that take your breath away.
Ca Cajuina
Zeer actief

Ongelezen bericht door Ca Cajuina »

Nee,

Hoe oud is hij. Volgens mij is hij zijn grenzen aan het verleggen. Even weer goed laten merken waar zij nplaats is (vooral als hij de kids als opklimstuk heeft gevonden)
Groetjes Michelle en een kus van Conan en Akira en Hera

Afbeelding
M@ri@nne
Zeer actief

Ongelezen bericht door M@ri@nne »

Groetjes, Marianne.
Afbeelding
mechelaar_fan
Zeer actief

Ongelezen bericht door mechelaar_fan »

je kunt strenger en kordater optreden tegen je hond, en zelf veel initiatief nemen, en het initiatief niet aan je hond overlaten, zorg ervoor dat je hond zich niet verveelt. Dit helpt met een zekerheid van 100%.
whoopy
Zeer actief
Contacteer:

Re: helpt castreren tegen overdreven rij-gedrag?

Ongelezen bericht door whoopy »

britty schreef:Djerbo fietst tegenwoordig overal op , en vooral de kids moeten het ontgelden..ik vind dit erg vervelend, hij is ook erg snuffelig buiten.. moet ik hem laten castreren?
nee niet castreren! opvoeden :ok:
Afbeelding Afbeelding

groetjes
caroline, whooper en orbis
Nancy
Zeer actief

Ongelezen bericht door Nancy »

Castreren helpt niet veel tegen rijgedrag.De hond wordt misschien iets minder dominant maar door castratie zal je dit probleem niet kwijtraken.
Charlotte*
Zeer actief

Ongelezen bericht door Charlotte* »

Je moet niks :mrgreen:
Maar castratie kan zeker wel helpen tegen overdreven veel rijgedrag.
Het is aan jou of je hem wilt laten castreren.
Groetjes van Charlotte
Afbeelding
Nancy
Zeer actief

Ongelezen bericht door Nancy »

Het kan soms wel ja.Maar ik zou het toch eerst op een andere manier eruit trainen.Aangezien door castratie soms ook het karakter meeverandert bij de een is dat voordelig en bij de ander is dat nadelig.Ik zou er in ieder geval even goed over nadenken.

Als ik uit eigen ervaring spreek heeft het lichtelijk geholpen maar niet veel.
laro
Actief

Ongelezen bericht door laro »

Als je het er niet zo uit krijgt dan zou ik zeker castreren. Zeker als je hond toch wel tot last is van andere mensen, hij is tenslotte jouw verantwoording :zwaai:
whoopy
Zeer actief
Contacteer:

laro schreef:Als je het er niet zo uit krijgt dan zou ik zeker castreren. Zeker als je hond toch wel tot last is van andere mensen, hij is tenslotte jouw verantwoording :zwaai:
dus haal je zijn ballen er maar af 8O :?
Afbeelding Afbeelding

groetjes
qyan

Ongelezen bericht door qyan »

laro schreef:Als je het er niet zo uit krijgt dan zou ik zeker castreren. Zeker als je hond toch wel tot last is van andere mensen, hij is tenslotte jouw verantwoording :zwaai:
als hij andere mensen tot last is, dan heeft dat er gewoon mee te maken dat de eigenaar niet dominant genoeg is en overduidelijk niet de baas.
een stuk opvoeding.
ook snuffelen buiten, je hond heeft gewoon door te lopen.
qyan mag los alles doen wat ie zelf wil, zolang ie maar luistert. die rent hard achter me aan hoor, als ik doorloop.
buiten aan de lijn, toen hij net begon met zijn poot optillen: overal snuffelen en overal een spoortje willen zetten.
ik zal hem toch wel gewoon mee gesleurt hebben aan de lijn, stevig doorlopen.
nu een paar maanden verder probeert ie het niet eens meer.
rijden tegen visite, 3x geprobeerd, geloof me, hij krijgt er echt van langs en sodemieter hem in zijn nekvel zijn mand in, ik bepaal of er wordt gereden en gedekt en niet hij.
en het is nooit meer gebeurt.
rijden op andere honden als ze bezig zijn met een dominantiespel, ze zoeken het maar uit, bemoei ik me niet mee en dan is het ook zo afgelopen.
overmatig rij-gedrag op een teef, gebeurt hier echt niet hoor ;)
veel zaken zijn er uit te krijgen door consequent op te treden en de baas te zijn.
maar nee, lekker makkelijk die ballen eraf.
door castreren zal dat gedrag niet verdwijnen :roll:
maar maakt het uit, het zijn maar honden, gewoon de ballen eraf :cry:
qyan

whoopy schreef:
dus haal je zijn ballen er maar af 8O :?
ja natuurlijk, want dat helpt, zelfs dierenartsen zeggen het :roll:
bram en thijs
Zeer actief
Mijn ras(sen): Grote Zwitserse Sennenhond
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door bram en thijs »

metaveenendaal schreef:Wij hebben hem dus wel laten helpen
Het is gewoon castreren hoor, hoe vriendelijk je het ook formuleert.
AfbeeldingAfbeelding
qyan

metaveenendaal schreef:Onze hond was hier ook heel erg vervelnd in
Wij hebben hem dus wel laten helpen
en sorry hoor maar wij zijn er nog steeds blij om dat we het hebben laten doen
Kwa karakter is hij niet veranderd en de katten en kinderen hier in huis hoeven het niet meer te ontgelden
dat je er blij mee bent, prima, maar zodra kinderen en katten het moeten ontgelden, is er toch sprake van een dominantieprobleem in mijn ogen.
zoals gezegd, qyan reed ook op visite, heeft het ook op mijn moeder geprobeerd.
3x hard, en dan echt heel hard opgetreden, hij heeft het maar gewoon uit zijn hoofd te laten.
samen met die harde anapak zijn ook de regels aangescherpt in huis en alle regeltjes weer boven tafel.
ik bepaal, niet hij.
ook overmatig snuffelen krijgt ie gewoon geen kans voor, hij heeft maar gewoon mee te lopen.
nu een paar maanden verder, nergens meer last van, en dat zonder dat zijn ballen eraf zijn gehaald.
castreren om dominant rij-gedrag, sorry, maar kan er bij mij echt niet in.
zat andere manieren dan ballen eraf om dat er uit te krijgen.
Yari
Zeer actief

Ongelezen bericht door Yari »

Ik ben ook van mening dat het toch echt voor het grootste deel op te lossen is met een juiste en consequente opvoeding. Maar helaas moet je dan moeite doen hè om je hond dus bepaalde dingen af te leren en dat is voor de meeste mensen tegenwoordig te veel werk dus worden gemakshalve de ballen er maar vanaf gehaald!! :kotz:
Afbeelding

Groetjes: Mariëlle & Yari :voet:
Yari
Zeer actief

Ongelezen bericht door Yari »

P.S: Castreren werk vaak trouwens wel tegen overdreven rijgedrag, maar ik vind dit geen oplossing ervoor. Je kunt er trouwens ook een probleem voor terug krijgen en dat is dat andere reuen als hij gecastreerd is constant op hem willen gaan rijden.... nee das fijn.... :?
Afbeelding

Groetjes: Mariëlle & Yari :voet:
laro
Actief

Dat bedoelde ik ook, als je je hond niet aan kan en hem niet opvoed dan ik castratie misschien een oplossing. Je gaat naturlijk niet zomaar die balen eraf halen. De reuen die wij vroeger hadden zijn nooit gecastreerd. Bij de eerste keer rijen meteen goed optreden en ze hebben het nooit meer gedaaan, maar als dat niet lukt, of de opvoeding is niet goed dan zal je toch wat moeten voordat de hele buurt op je stoep staat
qyan

laro schreef:Dat bedoelde ik ook, als je je hond niet aan kan en hem niet opvoed dan ik castratie misschien een oplossing. Je gaat naturlijk niet zomaar die balen eraf halen. De reuen die wij vroeger hadden zijn nooit gecastreerd. Bij de eerste keer rijen meteen goed optreden en ze hebben het nooit meer gedaaan, maar als dat niet lukt, of de opvoeding is niet goed dan zal je toch wat moeten voordat de hele buurt op je stoep staat
natuurlijk, uiteindelijk moet je iets, ben ik met je eens.
maar tegenwoordig zie je op ieder forum bij de eerste keer rijden al staan, zijn ballen gaan eraf, want volgens de dierenarts is dat ook het beste en het mag vooral niet teveel moeite kosten.
castreren lijkt tegenwoordig wel opeens de oplossing voor alles, niet voor iedereen (begrijp me niet verkeerd) maar het is voor veel mensen wel de makkelijkste en snelste oplossing aan het worden.
ik zeg niet iedereen, want er zijn zat mensen die wel eerst de moeite hebben genomen om het anders te proberen!
qyan was 6 maanden, begon de dierenarts (een andere dan we nu hebben) al over castreren als hij 1 was, want dat reuengedrag kon weleens vervelend worden en hij zou weg gaan lopen en zou dominant worden en nog zoveel dingen meer 8O :roll: :kotz:
laro
Actief

Ja oke dat vind ik ok erg overdreven en ennodig. maar ja je hebt tegenwoordig nou eenmaal veel eigenaren die hun hond eigenlijk niet aankunnen en als je hond dan andere tot last is dan denk ik toch dat het beter is hem te laten castreren. Nou zou je als je je hond helemaal niet onder controle hebt ook geen hond moeten hebben maar oke. Er zijn ook wel honden waar het niet uit te trainen is, vooral de kleinere rassen zijn weleens oversexed, dan zou ik wel castreren
whoopy
Zeer actief
Contacteer:

laro schreef: maar ja je hebt tegenwoordig nou eenmaal veel eigenaren die hun hond eigenlijk niet aankunnen en als je hond dan andere tot last is dan denk ik toch dat het beter is hem te laten castreren.
of het beestje een baasje geven die hem wel aankan ;)
Afbeelding Afbeelding

groetjes
laro
Actief

Ja dat zou de beste oplossing zijn maar dat krijg je denk ik niet voor elkaar!!! :zwaai:
qyan

laro schreef:Ja oke dat vind ik ok erg overdreven en ennodig. maar ja je hebt tegenwoordig nou eenmaal veel eigenaren die hun hond eigenlijk niet aankunnen en als je hond dan andere tot last is dan denk ik toch dat het beter is hem te laten castreren. Nou zou je als je je hond helemaal niet onder controle hebt ook geen hond moeten hebben maar oke. Er zijn ook wel honden waar het niet uit te trainen is, vooral de kleinere rassen zijn weleens oversexed, dan zou ik wel castreren
en toch vindt ik het vaak kiezen voor de makkelijkste weg.
als mijn hond met overdreven rij-gedrag andere tot last zou zijn, geloof me, hij krijgt echt op zijn flikker en dan niet ene foei, nee echt op zijn flikker op zo'n manier dat ie het maar 1x doet.
maar castreren, nooit. dan maar wat moeite en uitleg aan de eigenaren dat we dat gedrag eruit aan het trainen zijn evenals aan visite, kan je het ook aan uitleggen.
maar alleen je hond op zijn flikker geven helpt niet, je zal baas moeten worden over je hond, zeker als het rij-gedrag binnen de eigen roedel tegen kinderen is. castratie geeft geen garantie zonder verandering.
verder gaat het op dominant rij-gedrag en niet om oversexed rij-gedrag. doninant rij-gedrag is met veel geduld, consequent optreden en de baas worden en er tijd instoppen naar mijn idee toch uit te halen, mits de eigenaar er wat moeite voor wil doen.
dobers zijn ook oversexed, veel doberreuen kunnen gewoon niet los, en vanwege weglopen en vanwege dominante agressie naar andere reuen, alsnog geen reden om te laten castreren, je weet wat voor ras je kiest.
pas als je alles geprobeerd hebt en het lukt nog niet, wordt het een ander verhaal.
maar zoveel mensen en zoveel meningen, maar ik ben tegen om te snijden in gezonde dieren.
Dingo
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse herder

Ongelezen bericht door Dingo »

Is geen garantie hoor ;) hier in de straat hebben ze van een hond ook de ballen eraf gehaald, en hij rijdt nog steeds ;)
AfbeeldingAfbeelding
Who finds a faithful friend, finds a treasure.
twinkeltje
moderator
Mijn ras(sen): De liefste rassen die bestaan
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door twinkeltje »

heeft ook niet veel met ballen te maken denk ik wand zelfs teefjes rijen
Afbeelding
Anja v.S.
Vaste gebruiker
Contacteer:

chemische castratie

Ongelezen bericht door Anja v.S. »

Allereerst is het een opvoedingsprobleem. Lukt dat niet, dan kun je een chemische castratie overwegen. De hond krijgt dan een vrouwelijk hormoon ingespoten, Tardac genaamd. Dit doet de mannelijke hormonen tijdelijk opheffen waardoor het een castratie nabootst. Ze worden hier wel suffer van dan van een castratie. Werkt de tardac niet, dan denk ik, dat een castratie ook niet werkt.
Ik ben Anja, 45 jaar en in het bezit van een ruby Cavalier genaamd Paddy. Ik vind het leuk om op dit forum informatie in te winnen, en te praten over mijn ervaringen e.d. m.b.t. honden. Kijk ook eens op mijn website www.vantastotglas.nl
laro
Actief

Ja tardak kan helpen, maar is lang niet zo sterk als een echte castratie!, dus als dit niet helpt dan zegt dat niet dat een echte castratie niet zou helpen!
teckeltoos
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door teckeltoos »

twinkeltje schreef:heeft ook niet veel met ballen te maken denk ik wand zelfs teefjes rijen
Pcies....Sarah rijdt ook heel fanatiek op de kussentjes op de bank. Nooit op voeten ofzo. Ik stoor me er niet aan.
Anja v.S.
Vaste gebruiker
Contacteer:

Tardac

Ongelezen bericht door Anja v.S. »

Het klopt wat er gezegd wordt over Tardac. Ik heb een Cavalier, een kleine hond dus, die na een Tardac-injectie nog steeds in huis bleef plassen. Terug naar de d.a. die een halve dosis bij heeft gespoten. Toen waren de problemen over. Helaas, na 3 maanden goed gewerkt te hebben, begon het plassen in huis weer. Uiteindelijk maar besloten om Pad er "van af te laten helpen"! Nooit spijt van gehad, trouwens.
Ik ben Anja, 45 jaar en in het bezit van een ruby Cavalier genaamd Paddy. Ik vind het leuk om op dit forum informatie in te winnen, en te praten over mijn ervaringen e.d. m.b.t. honden. Kijk ook eens op mijn website www.vantastotglas.nl
Plaats reactie

Terug naar “Medisch”