Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Stik erin!
Moderator: moderatorteam
- Lysette
- Zeer actief
- Contacteer:
- Hutsje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): moddercockers
- Aantal honden: 2
- Dingo
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse herder
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Golden retriever
Niks tegengekomen om te vechten en anders was het yorkie-achtige geen partij voor d'r geweest. Oh ja en nog 'n collie maar die was net zo braaf als Tirsa. Meer blafspul zijn we neit tegengekomen, lag allemaal nog te knorren.Hutsje schreef:Gelukkig heeft ze niet gevochten![]()
![]()
![]()
(sorry, kon het niet laten)
hahaha, wat een suf antwoord.Neeltje schreef:Tja, ze doet het gewoonweg niet. Nooit niet afgeleerd, maar ja je doet gewoon de roedelleider na en die loopt ook gewoon door.joe schreef:Waarom mag ze niet achter joggers en fietsers aan?Dingo schreef:Waarom mag ze het water niet in?
Dat beest mag ook niets van jou
Al die honden die wel achter fietsers en joggers aangaan doen natuurlijk gewoon de baas na. :V
Wat een truttig hondje heb jij zeg.
-
- Zeer actief
- Contacteer:
Jaloers Daan?Daan schreef:hahaha, wat een suf antwoord.Neeltje schreef:Tja, ze doet het gewoonweg niet. Nooit niet afgeleerd, maar ja je doet gewoon de roedelleider na en die loopt ook gewoon door.joe schreef:Waarom mag ze niet achter joggers en fietsers aan?Dingo schreef:Waarom mag ze het water niet in?
Al die honden die wel achter fietsers en joggers aangaan doen natuurlijk gewoon de baas na. :V
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Golden retriever
:V :V :VDaan schreef:hahaha, wat een suf antwoord.Neeltje schreef:Tja, ze doet het gewoonweg niet. Nooit niet afgeleerd, maar ja je doet gewoon de roedelleider na en die loopt ook gewoon door.joe schreef:Waarom mag ze niet achter joggers en fietsers aan?Dingo schreef:Waarom mag ze het water niet in?
Enne .........wat ben ik blij dat mijn hond mij niet nadoet.
Anders pikte hij de computer wel erg vaak in

effe verder kattenNeeltje schreef:Waarschijnlijk en zou zich wat happy vinden met zo'n hond. De mijne gaat tenminste niet op de grond liggen zoals zovele golden retrievers als wij langs gelopen komen.Wil de hond schreef:Jaloers Daan?Daan schreef:hahaha, wat een suf antwoord.Neeltje schreef: Tja, ze doet het gewoonweg niet. Nooit niet afgeleerd, maar ja je doet gewoon de roedelleider na en die loopt ook gewoon door.
Ik doe mijn hond niet weg als hij gaat vechten

Nee, want Diesel luistert tegenwoordig wel weer heel erg goed Wil.Wil de hond schreef:Jaloers Daan?Daan schreef:hahaha, wat een suf antwoord.Neeltje schreef:Tja, ze doet het gewoonweg niet. Nooit niet afgeleerd, maar ja je doet gewoon de roedelleider na en die loopt ook gewoon door.joe schreef: Waarom mag ze niet achter joggers en fietsers aan?
Dat trekken heb ik hem helaas niet afgeleerd gekregen.

Maar het weglopen en uitvallen aan de riem is gewoon over.
Hij loopt eigenlijk weer altijd los.
Ik heb dus ook een brave hond die luistert. Meestal. En dat hij in het bos een spurt neemt en ik hem 20 minuten later weer ontmoet omdat meneer een sluipweggetje naar het water weet en alvast wat baantjes aan het trekken is neem ik voor lief.
Mag ook wel iets onverwachts inzitten.

- Inge
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse Herder
- Contacteer:
Goh....moet toch eens ophouden met iedere keer in het water te duiken als ik langs een sloot of ven kom. Daarom doen mijn honden dat namelijk, ze doen mij na 8O
Jeetje Neeltje, wat kan jij soms een onzin uitkramen

Jeetje Neeltje, wat kan jij soms een onzin uitkramen

Groetjes Inge

Danco 16-02-1996 † 30-12-2006 Snoepie 03-07-1994 † 03-07-2008 Nika 07-07-1999 - † 10-08-2009 Marouck 24-08-2002 † 22-05-2012 Numa 11-05-2011 † 2017

Danco 16-02-1996 † 30-12-2006 Snoepie 03-07-1994 † 03-07-2008 Nika 07-07-1999 - † 10-08-2009 Marouck 24-08-2002 † 22-05-2012 Numa 11-05-2011 † 2017
- vinkje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Golden Retriever
Boomertje - Locatie: eindhoven
Hahahaha een Golden Retriever is tenminste een echte hond.Neeltje schreef:Waarschijnlijk en zou zich wat happy vinden met zo'n hond. De mijne gaat tenminste niet op de grond liggen zoals zovele golden retrievers als wij langs gelopen komen.Wil de hond schreef:Jaloers Daan?Daan schreef:hahaha, wat een suf antwoord.Neeltje schreef: Tja, ze doet het gewoonweg niet. Nooit niet afgeleerd, maar ja je doet gewoon de roedelleider na en die loopt ook gewoon door.

Als je de mensen leert kennen, ga je van dieren houden.
- Caro.
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Spaanse Draak
- Aantal honden: 1
- Contacteer:
- Dingo
- Zeer actief
Ik kan tenminste met een gerust hart zeggen dat mijn hond ook op en top HOND kan zijn, en heerlijk kan smeren in sloten en kan rennen wanneer hij dat wil, en niet slaafs achter mijn kont aan hoeft te lopen, de hele wandeling..wie gaat er dan ook nu in een broedgebied lopen 

Who finds a faithful friend, finds a treasure.
- Dingo
- Zeer actief
Oh je geniet maar hoorNeeltje schreef:Om gewoon samen van de natuur te genieten. Maar je kunt zitten stoken wat je wilt, Tirsa en ik blijven samen genieten van waar wij van genieten. Dat je het iemand nog niet eens gunt om ergens van te genieten, bewijst eens te meer, hoe weinig je zelf van je leven kunt genieten. Jammer voor je, maar ik ga me hier nergens voor zitten verdedigen, omdat ik een fijne wandeling heb gehad met mijn hond.Dingo schreef:Ik kan tenminste met een gerust hart zeggen dat mijn hond ook op en top HOND kan zijn, en heerlijk kan smeren in sloten en kan rennen wanneer hij dat wil, en niet slaafs achter mijn kont aan hoeft te lopen, de hele wandeling..wie gaat er dan ook nu in een broedgebied lopen

-
- Zeer actief
Neeltje ik vind het heel fijn dat je een leuke wandeling hebt gehad.Ik las het en dacht..zo die heeft genoten,en dan lees ik dit weerNeeltje schreef:
Ja echt wel. Kom alleen maar grote angsthazen tegen. Nog geen een Golden Retriever tegen gekomen die niet bang is voor mijn hond. Ja, het zijn makkelijke honden zonder karakter ja, dat zijn het. Voor geen goud zou ik er een willen hebben.

Ik heb ook gelezen wat de voorgaande reacties waren maar volgens mij waren die niet zo bot als die van jou,jammer hoor.
Trouwens,ben nog geen ene Golden tegen gekomen die geen 'karakter hebben' zoals dat zo mooi staat.

- Caro.
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Spaanse Draak
- Aantal honden: 1
- Contacteer:
Misschien houdt haar hond helemaal niet van water???Dingo schreef:Oh je geniet maar hoorNeeltje schreef:Om gewoon samen van de natuur te genieten. Maar je kunt zitten stoken wat je wilt, Tirsa en ik blijven samen genieten van waar wij van genieten. Dat je het iemand nog niet eens gunt om ergens van te genieten, bewijst eens te meer, hoe weinig je zelf van je leven kunt genieten. Jammer voor je, maar ik ga me hier nergens voor zitten verdedigen, omdat ik een fijne wandeling heb gehad met mijn hond.Dingo schreef:Ik kan tenminste met een gerust hart zeggen dat mijn hond ook op en top HOND kan zijn, en heerlijk kan smeren in sloten en kan rennen wanneer hij dat wil, en niet slaafs achter mijn kont aan hoeft te lopen, de hele wandeling..wie gaat er dan ook nu in een broedgebied lopenen dat jij meent te weten hoe dus niet van het leven kan genieten vind ik heel knap. Maar uit jou mond vind ik dat een compliment
en zoals ik al zei, ik laat mijn hond liever hond zijn. JIJ vind dat je hond zich keurig heeft gedragen, maar dat wil niet zeggen dat je hond er OOK zo van genoten heeft........
als een hond de sloot in springt, doet hij dat omdat HIJ/ZIJ dat lekker vind, niet omdat de hond denkt dat jij het zo genieten vind....maar geniet samen lekker verder van prachtige wandelingen, da's beter als vechten
En als iemand hier schrijft dat haar hond achter een jogger aangegaan is en die een schop heeft gekregen, wordt er gezegd "tja, moet je je hond maar bij je houden".
Zo is het nooit goed natuurlijk

Ze schrijft gewoon dat ze een leuke wandeling heeft gehad en tegelijk met haar hond heeft getrained. Een andere keer gaat ze waarschijnlijk, neem ik aan, naar een ander gebied waar Tirsa wel kan struinen.
Ik vind dit een beetje op elke slak bakken met zout leggen hoor!
- Dingo
- Zeer actief
Kom op zeg, Neeltje is nou niet bepaald heilig. Ik vroeg haar waarom haar hondje niet in water mag....tussen achter een jogger aanrennen en gewoon lekker "hond "mogen zijn en lekker los mogen lopen zit een wereld van verschil.Stang schreef: Misschien houdt haar hond helemaal niet van water???
En als iemand hier schrijft dat haar hond achter een jogger aangegaan is en die een schop heeft gekregen, wordt er gezegd "tja, moet je je hond maar bij je houden".
Zo is het nooit goed natuurlijk![]()
Ze schrijft gewoon dat ze een leuke wandeling heeft gehad en tegelijk met haar hond heeft getrained. Een andere keer gaat ze waarschijnlijk, neem ik aan, naar een ander gebied waar Tirsa wel kan struinen.
Ik vind dit een beetje op elke slak bakken met zout leggen hoor!
Bovendien snap ik niet zo goed waarom je het zo voor Neeltje opneemt, of ze nou wel of niet de volgende keer naar een gebied gaat waar haar hondje kan struinen, ga ik me nu niet mee bezig houden, net zo min de vraag of haar hondje nou wel of niet van water houdt. Maar goed, ik begrijp dat Neeltje een beetje ontzien moet worden....Bij deze dan, dit was voor dit onderwerp mijn bijdrage

- malinois
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
ik heb elke dag zulke fijne wandelingen hoor, en ook springen ze regelmatig in de sloten, of rennen ze achter konijntjes aan die ik even niet zo snel gezien had... maar ze mogen gewoon hond zijn hoor.. dus lekker rennen!Neeltje schreef:Om gewoon samen van de natuur te genieten. Maar je kunt zitten stoken wat je wilt, Tirsa en ik blijven samen genieten van waar wij van genieten. Dat je het iemand nog niet eens gunt om ergens van te genieten, bewijst eens te meer, hoe weinig je zelf van je leven kunt genieten. Jammer voor je, maar ik ga me hier nergens voor zitten verdedigen, omdat ik een fijne wandeling heb gehad met mijn hond.Dingo schreef:Ik kan tenminste met een gerust hart zeggen dat mijn hond ook op en top HOND kan zijn, en heerlijk kan smeren in sloten en kan rennen wanneer hij dat wil, en niet slaafs achter mijn kont aan hoeft te lopen, de hele wandeling..wie gaat er dan ook nu in een broedgebied lopen

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
- Eline*
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Spaanse pepers!
- Contacteer:
Ik moet eerlijk zeggen dat ik verdomd weinig franse bulletjes ken met een enorm jachtinstinkt of die bij elke sloot een duik nemen, of achter joggers aanhollen, simpelweg omdat het ze ook niet boeit.
Geen verdienste dus dat een bulletje dat niet doet, net zo min als het een verdienste is dat de gemiddelde normale golden vriendelijk is tegen mensen en wel dol is op water.
Maar goed, Neeltje ( ik blijf het een prachtig gekozen naam vinden die getuigd van enige zelfkennis..je hoeft er alleen maar "ouwe" voor te plakken) heeft voorlopig gewoon een hond gekozen die prima bij haar past en waar ze heel gelukkig mee is.
Mooi toch?
Geen verdienste dus dat een bulletje dat niet doet, net zo min als het een verdienste is dat de gemiddelde normale golden vriendelijk is tegen mensen en wel dol is op water.
Maar goed, Neeltje ( ik blijf het een prachtig gekozen naam vinden die getuigd van enige zelfkennis..je hoeft er alleen maar "ouwe" voor te plakken) heeft voorlopig gewoon een hond gekozen die prima bij haar past en waar ze heel gelukkig mee is.
Mooi toch?
Groet Eline,
Juno en Kiki
Nelson hoort ook bij ons, al is hij er niet meer...

Stichting Dierenhulp Cadiz
Boek Spaanse honden in Nederland;handleiding bij adoptie
Juno en Kiki

- malinois
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
mag ik hopen dan maar want als hij maar 1 x bijt dan gaat ie wegEline* schreef:Ik moet eerlijk zeggen dat ik verdomd weinig franse bulletjes ken met een enorm jachtinstinkt of die bij elke sloot een duik nemen, of achter joggers aanhollen, simpelweg omdat het ze ook niet boeit.
Mooi toch?

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
- Eline*
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Spaanse pepers!
- Contacteer:
Laten we dan maar hopen dat Tirsa daarin niet op haar baasje lijkt! 8Omalinois schreef:mag ik hopen dan maar want als hij maar 1 x bijt dan gaat ie weg
En de partner van Neeltje niet op Neeltje..

Groet Eline,
Juno en Kiki

Juno en Kiki