Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
helaas
Moderator: moderatorteam
- little-wolf
- Zeer actief
- Aantal honden: 1
helaas
............
Laatst gewijzigd door little-wolf op 08 apr 2004 08:02, 1 keer totaal gewijzigd.
- Caro.
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Spaanse Draak
- Contacteer:
- little-wolf
- Zeer actief
- plop
- Zeer actief
Re: helaas
Absoluuthoniahaka-kuckunniwi schreef: Dit is dus echt gebeurd afgelopen zaterdag.
Zo zie je maar dat een harde aanpak altijd gevolgen heeft voor baas en hond...
Ik ben en zal altijd een voorstander blijven van positief trainen.
Ik denk als jullie dit lezen dat jullie er ook zo over denken.

- Dingo
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse herder
inderdaadStang schreef:Je bent natuurlijk ook een vuile kl**tzak als je je hond zo behandeld!![]()
Maar laten we wel reeël zijn en dit niet als voorbeeld voor de africhting nemen, alhoewel ik mij dus verbaas dat een africhtingsclub dit toestaat!!!! Volgens mij is een geslepen prikband sowieso al verboden.

Who finds a faithful friend, finds a treasure.
- malinois
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
een TT en een (normale) prikband die goed gebruikt worden heb ik geen problemen mee, maar bovenstaande natuurlijk wel. Wat een eikel zeg.. z'n eigen hond maar af laten maken omdat hij z'n hond niet de baas kan...

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
- little-wolf
- Zeer actief
- malinois
- Zeer actief
- Contacteer:
een prikband die goed gebruikt wordt zie ik liever dan een slipketting die slecht wordt gebruikt... levert veel schade op.scooby doo schreef:een tt niets op tegen maar het moet idd bediend worden door een ervaren africhter mer ervaring een prikband is op vele plaatsen verboden
maar voor probleemhonden is het soms nodig alhoewel een goed gebruikte tt minder schade aanricht dan een verkeerd gebruikt van een prikband

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
malinois schreef:een prikband die goed gebruikt wordt zie ik liever dan een slipketting die slecht wordt gebruikt... levert veel schade op.scooby doo schreef:een tt niets op tegen maar het moet idd bediend worden door een ervaren africhter mer ervaring een prikband is op vele plaatsen verboden
maar voor probleemhonden is het soms nodig alhoewel een goed gebruikte tt minder schade aanricht dan een verkeerd gebruikt van een prikband
van een prikband kan de hond wondjes krijgen en lidtekens
een slip is slecht voor het strottehoofd alles is slecht bij verkeerd gebruik

- malinois
- Zeer actief
- Contacteer:
mijn hond heeft een tijdje met een prikband getraind... heb nergens wondjes of littekens gevonden..ligt er allemaal aan hoe je ermee omgaat.scooby doo schreef:malinois schreef:een prikband die goed gebruikt wordt zie ik liever dan een slipketting die slecht wordt gebruikt... levert veel schade op.scooby doo schreef:een tt niets op tegen maar het moet idd bediend worden door een ervaren africhter mer ervaring een prikband is op vele plaatsen verboden
van een prikband kan de hond wondjes krijgen en lidtekens
een slip is slecht voor het strottehoofd alles is slecht bij verkeerd gebruik

- little-wolf
- Zeer actief
- malinois
- Zeer actief
- Contacteer:
ok mamhoniahaka-kuckunniwi schreef:laten we hier ajb niet weer een discussie beginnen wat wel of niet goed is.

- Caro.
- Zeer actief
- Contacteer:
- billy
- Erelid
- Mijn ras(sen): Fox en Duitse Jacht terrier
De club waar ik een heel klein tijdje trainde ( is al wel jaren terug ), daar hadden alle honden standaard een geslepen prikker om.Stang schreef:Maar wel even dan nog een vraagje: een geslepen prikband is toch verboden?

Er werd niet gekeken naar hoe en wat maar hup en degene die ze sleep was er best trots op dat hij het zo goed kon. Ik heb hem nog hier in de kast hangen, alleen hadden ze hem mijn hond omgedaan zonder het te zeggen, dat was ook mn laatste training daar.
En wie moet dat controleren.
Groetjes Els
- Caro.
- Zeer actief
- Contacteer:
Niemand die dat dus blijkbaar controleert, gezien het topicverhaal, jouw verhaal en ook mijn verhaal....... Bij de club waar ik trainde, was ook één hond met een prikband om, ja een geslepen dus 8O Toen werd mij verteld dat ik mijn mond moest houden omdat dit eigenlijk verboden was, maar dat die man zo goed wist wat hij deed dat ze dit bij hem toelietenbilly schreef:De club waar ik een heel klein tijdje trainde ( is al wel jaren terug ), daar hadden alle honden standaard een geslepen prikker om.Stang schreef:Maar wel even dan nog een vraagje: een geslepen prikband is toch verboden?![]()
Er werd niet gekeken naar hoe en wat maar hup en degene die ze sleep was er best trots op dat hij het zo goed kon. Ik heb hem nog hier in de kast hangen, alleen hadden ze hem mijn hond omgedaan zonder het te zeggen, dat was ook mn laatste training daar.
En wie moet dat controleren.
Groetjes Els

- billy
- Erelid
- Mijn ras(sen): Fox en Duitse Jacht terrier
jammer dat de hond het met zijn leven heeft moeten bekopen, hij had helemaal gelijk :cry2:
stelletje idioten
de vereniging waar ik eerst met qyan trainde hielden ze er dus ook zulke trainingsmethoden op na.
(inmiddels is er wel 1 en ander veranderd geloof ik.)
standaard alle honden op een leeftijd van 6 maanden ene prikband om, de meeste honden allemaal een TT.
puppies die het leven in werden gecorrigeerd, niet mogen belonen met voer, alles moest meteen perfect gaan bij de pups, bah
1 dober ingeslapen na een corectie van de eigenaar waarna de hond terugsloeg, dober pikte het ook niet meer
stelletje idioten

de vereniging waar ik eerst met qyan trainde hielden ze er dus ook zulke trainingsmethoden op na.
(inmiddels is er wel 1 en ander veranderd geloof ik.)
standaard alle honden op een leeftijd van 6 maanden ene prikband om, de meeste honden allemaal een TT.
puppies die het leven in werden gecorrigeerd, niet mogen belonen met voer, alles moest meteen perfect gaan bij de pups, bah

1 dober ingeslapen na een corectie van de eigenaar waarna de hond terugsloeg, dober pikte het ook niet meer

- Inge
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse Herder
- Aantal honden: 2
- Contacteer:
Dit is dus een voorbeeld van excessen die naar buiten komen en blijven hangen. En daarop wordt vaak een mening gebaseerd.
Een paar jaar geleden was ik fel tegen een tt, nu ik heb gezien dat het ook op de juiste manier gebruikt kan worden zonder dat de hond daar schade van ondervindt, heb ik mijn mening bijgesteld.
Is dit verhaal nou afgelopen zaterdag gebeurd of al langer geleden? Dit vraag ik omdat er verder verteld wordt dat iemand daarna een pup aan die man verkocht heeft?
Een paar jaar geleden was ik fel tegen een tt, nu ik heb gezien dat het ook op de juiste manier gebruikt kan worden zonder dat de hond daar schade van ondervindt, heb ik mijn mening bijgesteld.
Is dit verhaal nou afgelopen zaterdag gebeurd of al langer geleden? Dit vraag ik omdat er verder verteld wordt dat iemand daarna een pup aan die man verkocht heeft?
Groetjes Inge

Danco 16-02-1996 † 30-12-2006 Snoepie 03-07-1994 † 03-07-2008 Nika 07-07-1999 - † 10-08-2009 Marouck 24-08-2002 † 22-05-2012 Numa 11-05-2011 † 2017

Danco 16-02-1996 † 30-12-2006 Snoepie 03-07-1994 † 03-07-2008 Nika 07-07-1999 - † 10-08-2009 Marouck 24-08-2002 † 22-05-2012 Numa 11-05-2011 † 2017
[quote="Inge"]Dit is dus een voorbeeld van excessen die naar buiten komen en blijven hangen. En daarop wordt vaak een mening gebaseerd.
[quote]
klopt ook, na die ervaring was ik ook zwaar tegen, maar heb inmiddels allang gezien dat het ook heel anders kan en dat er wel degelijk normaal met deze middelen om gegaan kan worden, zonder dat de honden daaronder leiden
[quote]
klopt ook, na die ervaring was ik ook zwaar tegen, maar heb inmiddels allang gezien dat het ook heel anders kan en dat er wel degelijk normaal met deze middelen om gegaan kan worden, zonder dat de honden daaronder leiden

- little-wolf
- Zeer actief
- crutz
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse Herders (FCI)
- Aantal honden: 7
- Contacteer:
ik wil zeker niet goed praten wat er dus gebeurd is, want dat is gewoon belachelijk en er ligt idd ook een stuk verantwoordelijkheid bij de clubgenoten om tijdig in te grijpen, maar kennelijk weten ze daar niet beterhoniahaka-kuckunniwi schreef:het is afgelopen zaterdag gebeurd.Inge schreef:Dit is dus een voorbeeld van excessen die naar buiten komen en blijven hangen. En daarop wordt vaak een mening gebaseerd.
even bijstellen over de aanschaf van die nieuwe hond, die schijnt al eerder besteld te zijn. hopelijk ziet die "fokker" er vanaf. al vrees ik van niet. die heeft zn hond ook altijd een tt om.

maar om ff op je uitspraak, dat die hond ook altijd een tt om heeft, terug te komen, als je besluit met tt te gaan trainen is dat ook wel zo verstandig omdat je dan de hond niet tt-wijs maakt, zelf gebruik ik in enkele oefeningen ook de tt, maar Ace heeft eerst een half jaar de tt om gehad als halsband zonder dat ik hem gebruikte, ook nu gebruik ik hem de meeste trainingen niet, maar heeft hij hem wel om, dus om hebben wil niet gelijk zeggen dat je bij iedere "scheet" ook op t knopje drukt

- little-wolf
- Zeer actief
- crutz
- Zeer actief
- Contacteer:
om dus zoals ik uitlegde (en je ook in de topic over de tt kan lezen) de hond niet tt-wijs te maken, zodat de hond niet de link gaat leggen, DIE band om, dan MOET ik luisteren anders kan het baasje me wel corrigeren, andere band of niet om, dan kan ik "schijt hebben" aan mn baashoniahaka-kuckunniwi schreef: waarom moet je dat ding in vredesnaam altijd dan om hebben?
en op examens en wedstrijden mag het niet eens.
in pricipe is het het zelfde als wanneer je bv met een slip, half-slip, halsband, lange lijn etc werkt, uiteindelijk bouw je af en kan de hond los (zonder halsband of lange lijn mee), vooral bij mensen die een langelijn willen proberen voor bv hierkomen zie je vaak dat de honden op den duur wel komen als die lijn er aan zit (omdat ze dan weten dat er ingegrepen kan worden) maar niet komen als die lijn er niet aan zit, dit omdat de baas vaak te vroeg al weer zonder die lijn is gaan oefenen (want het ging zo goed met die lijn),
uiteindelijk worden de honden idd op wedstrijden en examens los voorgebracht, waar dus wel naar toe gewerkt moet worden, maar dat is met iedere methode

- little-wolf
- Zeer actief
-
- geregistreerd lid
- little-wolf
- Zeer actief
- crutz
- Zeer actief
- Contacteer:
waarom niet een stapje terug,honiahaka-kuckunniwi schreef:als ik kijk naar hoe ze het bij medio-timing in dinteloord doen,crutz schreef:om dus zoals ik uitlegde (en je ook in de topic over de tt kan lezen) de hond niet tt-wijs te maken, zodat de hond niet de link gaat leggen, DIE band om, dan MOET ik luisteren anders kan het baasje me wel corrigeren, andere band of niet om, dan kan ik "schijt hebben" aan mn baashoniahaka-kuckunniwi schreef: waarom moet je dat ding in vredesnaam altijd dan om hebben?
en op examens en wedstrijden mag het niet eens.
in pricipe is het het zelfde als wanneer je bv met een slip, half-slip, halsband, lange lijn etc werkt, uiteindelijk bouw je af en kan de hond los (zonder halsband of lange lijn mee), vooral bij mensen die een langelijn willen proberen voor bv hierkomen zie je vaak dat de honden op den duur wel komen als die lijn er aan zit (omdat ze dan weten dat er ingegrepen kan worden) maar niet komen als die lijn er niet aan zit, dit omdat de baas vaak te vroeg al weer zonder die lijn is gaan oefenen (want het ging zo goed met die lijn),
uiteindelijk worden de honden idd op wedstrijden en examens los voorgebracht, waar dus wel naar toe gewerkt moet worden, maar dat is met iedere methode
gaat dat goed aangezien op hoog niveau meedraaien. en daar heeft geen enkele hond constant een tt om.
daar wordtie alleen gebruikt als het nodig schijnt te zijn. en het blijkt te werken.
ik heb deze vraag al eerder gesteld, maar helaas nog geen antwoord gehad.
kun jij dan uitleggen waarom er een tt genruikt wordt, en niet gewoon een stapje terug gedaan wordt met de hond. dat lijkt me beter.
dit omdat de hond dat dondersgoed doorheeft, zo zal een hond als je kort werkt t prima doen, maar op het moment dat je langer gaat werken kan de hond misbruik maken van de afstand tussen hem en de geleider
ik heb ook eerder al geschreven dat (in elkgeval voor de KNPV africhting omdat dit vaak praktijk honden worden) de hond "bedrijfszeker" moet zijn, dit omdat er als de hond tijdens een werk situatie ingezet wordt wel t eea vanaf kan hangen, je moet dus ook op afstand zekerheid hebben over het correct functioneren van de hond (dwz dat hij dus doet wat hij op dat moment doen moet, bv dat hij idd de bewijs stukken zoekt en er niet een spelletje van maakt (niet zo lullig bedoeld als dat het hier staat