Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
trimmen
Moderator: moderatorteam
- *Leen*
- Actief
trimmen
Hoi
Vanmiddag wordt Cerruti v 13u tot 16u getrimd. Het is hoognodig, hij heeft pakken haar die er duidelijk af moeten.
In die tijd zou ik naar de kapper willen, maar dat wilt zeggen dat hij daar dan alleen moet achterblijven.
Zou dit kwaad kunnen?
Vanmiddag wordt Cerruti v 13u tot 16u getrimd. Het is hoognodig, hij heeft pakken haar die er duidelijk af moeten.
In die tijd zou ik naar de kapper willen, maar dat wilt zeggen dat hij daar dan alleen moet achterblijven.
Zou dit kwaad kunnen?
Groetjes van Leentje en een poot van Bengo&Cerruti
*op maandag 8 maart hebben ze Bengo achter mijn rug om herplaatst. Bengo was een prachtige, lieve gezonde zwarte labrador. MIjn soulmate. Bij elke stap die ik zet denk ik aan hem. *
*op maandag 8 maart hebben ze Bengo achter mijn rug om herplaatst. Bengo was een prachtige, lieve gezonde zwarte labrador. MIjn soulmate. Bij elke stap die ik zet denk ik aan hem. *
-
- Zeer actief
ik ken meer mensen die niet bij hun hond blijven tijdens het trimmen, zelf zou ik er liever bij blijven, maar ik vertrouw mijn hond gewoon aan heel weinig mensen toe. Heb je een goed gevoel bij de trimmer en wat heeft die zelf het liefst want het is natuurlijk geen klein hondje dus misschien heeft ze je hulp nodig.
groetjes!

- M@ri@nne
- Zeer actief
- Moos
- Zeer actief
Ik ben er ook nooit bij hoor als Moos getrimt wordt. Sterker nog; ik wist niet eens dat dat een optie was....
Moos is erg op mij gericht, dus ik denk ook dat hij zich alleen maar aan zou gaan zitten stellen als ik er wel bij zou zijn
Hij komt altijd blij terug van de trimmer. Vaak mag hij ook gewoon los lopen als hij klaar is en lekker spelen met een andere hond die ook op het baasje wacht (mits dat leuk samen gaat), en dan wil hij niet eens meer mee als ik kom, heeft hij het veel te gezellig!
Moos is erg op mij gericht, dus ik denk ook dat hij zich alleen maar aan zou gaan zitten stellen als ik er wel bij zou zijn

Hij komt altijd blij terug van de trimmer. Vaak mag hij ook gewoon los lopen als hij klaar is en lekker spelen met een andere hond die ook op het baasje wacht (mits dat leuk samen gaat), en dan wil hij niet eens meer mee als ik kom, heeft hij het veel te gezellig!

Mijn trimster stond erop dat de eigenaar er NIET bij was.
Kijken bij het trimmen van een andere hond was overigens geen probleem.
De filosofie is dat de interactie tussen honden en baas, dwz tutten en betuttelen, voor de trimster alleen maar lastig werken is, niet in de laatste plaats omdat honden prima 'zielig' kunnen doen bij de baas die daar vaak ook nog op reageert. Van de regen in de drup.
Overigens vertrouwde ik haar volledig met mijn hond, maar ze was gewoon niet van al die poespas gediend.
Kijken bij het trimmen van een andere hond was overigens geen probleem.
De filosofie is dat de interactie tussen honden en baas, dwz tutten en betuttelen, voor de trimster alleen maar lastig werken is, niet in de laatste plaats omdat honden prima 'zielig' kunnen doen bij de baas die daar vaak ook nog op reageert. Van de regen in de drup.
Overigens vertrouwde ik haar volledig met mijn hond, maar ze was gewoon niet van al die poespas gediend.
- gyanty
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Border Collie
- Aantal honden: 2
-
- Actief
Re: trimmen
Ikheb mijn hond altijd alleen gelaten bij de trimster.
Volgens mij werkt dat beter dan erbij te blijven.
En daarbij heeft de trimster er voor geleerd, dus weet ze wel hoe zeeen grote hond aan moet pakken.
Natasja
Volgens mij werkt dat beter dan erbij te blijven.
En daarbij heeft de trimster er voor geleerd, dus weet ze wel hoe zeeen grote hond aan moet pakken.
Natasja
- Lysette
- Zeer actief
- Contacteer:
- *Leen*
- Actief
Cerruti is heel braaf geweest.
Ik ben naar de kapper gegaan en toen ik terugkwam zat hij in bad. Hij keek me heel lief aan en wou me entousiast begroeten en toen heb ik een kusje op zijn natte kopje gedrukt. Zo schattig!!
De laatste 10 minuten deed hij pas lastig, tijdens het drogen. Achteraf bleek dat hij gewoon dringend moest plassen, want zodra hij van de trimtafel af was, plaste mijnheertje alles onder.
Hij ziet er nu prachtig uit. Een stuk magerder, glanzend, zacht en hij ruikt lekker!
Ik ben naar de kapper gegaan en toen ik terugkwam zat hij in bad. Hij keek me heel lief aan en wou me entousiast begroeten en toen heb ik een kusje op zijn natte kopje gedrukt. Zo schattig!!
De laatste 10 minuten deed hij pas lastig, tijdens het drogen. Achteraf bleek dat hij gewoon dringend moest plassen, want zodra hij van de trimtafel af was, plaste mijnheertje alles onder.
Hij ziet er nu prachtig uit. Een stuk magerder, glanzend, zacht en hij ruikt lekker!

Groetjes van Leentje en een poot van Bengo&Cerruti