Ik had in de fotohoek al een foto geplaats van Kenzo met de vraag wat jullie er nou inzagen. Een Mechelaar was me wel duidelijk, maar verder?
Nou heb ik die foto ook op een ander forum geplaatst en daar kreeg ik toch erg vaak de reactie dat hij wel erg veel van een Pit Bull weghad 8O
Hij komt uit Spanje via de stichting red een hond en nu is mijn vraag zijn er nog Pitjes in Spanje of zijn ze daar ook verboden?
http://www.hondenforum.nl/phpBB2/viewtopic.php?t=39638[/img]
Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Pit Bull in Spanje wel of niet verboden?
Moderator: moderatorteam
- Demi
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Rottweilers en het Kenzo, Izzy en Ivy ras!
- Aantal honden: 4
- Contacteer:
Pit Bull in Spanje wel of niet verboden?
Lieve lieve Lila, Calsey, Damien en Donja, ik mis jullie..
- SHOT
- geregistreerd lid
- Contacteer:
Ik denk dat je hier je antwoord zal vinden:
http://www.minlnv.nl/infomart/lba/2002/10/lba64.htm
Niet verboden in Spanje volgens dit artikel, maar
http://www.minlnv.nl/infomart/lba/2002/10/lba64.htm
Niet verboden in Spanje volgens dit artikel, maar
De eigenaren van dergelijke honden moeten een vergunning aanvragen, waarvoor fysieke en psychologische tests moeten worden afgelegd.
- Demi
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Rottweilers en het Kenzo, Izzy en Ivy ras!
- Aantal honden: 4
- Contacteer:
Maar wat gebeurd er met een Pit Bull die een zwervertje is in Spanje, wordt ie dan afgemaakt? Kenzo is dus een zwerver, dus de ouders van Kenzo vermoedelijk ook. Wat ik me dus afvraag eigenlijk of het mogelijk is dat er ook Pit bulls zwerven in Spanje? Ik kon op internet niet zou snel iets vinden.
Lieve lieve Lila, Calsey, Damien en Donja, ik mis jullie..
-
- Zeer actief
- Contacteer:
Het barst hier van de Pitbulls.
En zij worden hier samen met een aantal andere rassen, waaronder de Rottweiler, als gevaarlijke honden aangemerkt door de wet. Maar met die wet wordt eigenlijk niet veel gedaan. Honden in beslag nemen gebeurt hier niet zomaar.
Wat zwervende pitjes betreft. Die worden net zo behandeld als zwervende honden in het algemeen. Als ze van de straat gehaald worden door de overheidshandlangers die ook wel hondemeppers genoemd worden, dan komen zij in wat hier dan een asiel heet te zitten. Alwaar zij meestal binnen een paar dagen afgemaakt worden.
Vele asiels die wel aan herplaatsing doen willen niets voor Pitjes doen. Om diverse redenen. Onder andere omdat er veel randdebielen met pitjes en andere gevaarlijke honden gevechten organiseren. Eén groot zooitje hier in dat opzicht.

En zij worden hier samen met een aantal andere rassen, waaronder de Rottweiler, als gevaarlijke honden aangemerkt door de wet. Maar met die wet wordt eigenlijk niet veel gedaan. Honden in beslag nemen gebeurt hier niet zomaar.
Wat zwervende pitjes betreft. Die worden net zo behandeld als zwervende honden in het algemeen. Als ze van de straat gehaald worden door de overheidshandlangers die ook wel hondemeppers genoemd worden, dan komen zij in wat hier dan een asiel heet te zitten. Alwaar zij meestal binnen een paar dagen afgemaakt worden.
Vele asiels die wel aan herplaatsing doen willen niets voor Pitjes doen. Om diverse redenen. Onder andere omdat er veel randdebielen met pitjes en andere gevaarlijke honden gevechten organiseren. Eén groot zooitje hier in dat opzicht.