Zaterdag liepen we op de hei te wandelen toen ineens Meilee op 3 poten liep. We zijn meteen terug gegaan naar de auto en hebben haar daar zolang ingelegd terwijl wij ons rondje afmaakten. Ik had gehoopt dat het na wat rust beter zou gaan maar vanochtend liep ze nog steeds niet op haar linkerachterpoot dus ben ik naar de dierenarts gegaan. Mijn eigen dierenarts is er donderdag pas weer ivm carnaval dus ben ik doorgereden naar de Dierenkliniek van Best. Daar is Meilee bekeken door de da en die kwam tot de conclusie dat haar voorste kruisband gescheurd is Woensdag wordt ze geopereerd waarna ze een aantal dagen in de kliniek zal moeten blijven ivm de rust
Mijn medische wrak heeft weer wat
Ik moet de da nog even terugbellen omdat ik vergeten ben te vragen of het mogelijk is om Meilee haar KIVO vers te laten eten. Daar zit ze nu sinds 2 weken op en haar prednison gebruik is al van 2 naar 1 pil per dag gezakt. Ik wil dat dus eigenlijk niet onderbreken.
Heeft iemand al een keer ervaring gehad met zo'n operatie?
Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kruisband gescheurd
Moderator: moderatorteam
- Helen
- Actief
Kruisband gescheurd
Groetjes van Helen, Max, Meilee, Sita en Sam

-
- Zeer actief
Yep,mijn Blis is nu voor de 2-de keer geopereerd en heeft een kunststof band nu,en is perfect gegaan.Nu is hij pas ook geopereerd en zit in de revalidatie,maar geef hem ook gewoon vers zoals normaal.Het been is wel ingezakt qua massa maar das logisch,maar gewoon normaal blijven voeren en als hij weer wat actiever kan zijn dan weer effe opbulken om zijn spiermassa terug te krijgen.
Wel vreemd dat de arts zolang wachtte met opereren die van mij opereerde gelijk,maar daar gaar het niet om.
Veel sterkte met je hond.
Wel vreemd dat de arts zolang wachtte met opereren die van mij opereerde gelijk,maar daar gaar het niet om.
Veel sterkte met je hond.

- Yari
- Zeer actief
Hoi,
Yari heeft ook een kniebandoperatie ondergaan ruim een jaar geleden. Ze heeft alleen de kunstbanden die erin gezet waren later weer afgescheurd.... die zijn er toen weer uitgehaald en nu loopt ze super (en dus zonder kniebanden!!)
Wel vervelend dat je hond daar een paar dagen moet blijven. Ik kon d'r gewoon meteen mee naar huis nemen...
Als je vragen hebt, stel ze gerust!
Mooi trouwens dat je zo snel terecht kan, des te sneller je opereert des te minder kans dat er al arthrose gevormd is.
Yari heeft ook een kniebandoperatie ondergaan ruim een jaar geleden. Ze heeft alleen de kunstbanden die erin gezet waren later weer afgescheurd.... die zijn er toen weer uitgehaald en nu loopt ze super (en dus zonder kniebanden!!)
Wel vervelend dat je hond daar een paar dagen moet blijven. Ik kon d'r gewoon meteen mee naar huis nemen...
Als je vragen hebt, stel ze gerust!

Mooi trouwens dat je zo snel terecht kan, des te sneller je opereert des te minder kans dat er al arthrose gevormd is.

Groetjes: Mariëlle & Yari :voet:
- Mol
- Zeer actief