Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

plek op rug

Medische vragen en opmerkingen over de hond, zowel regulier als alternatief.
(Raadpleeg bij twijfelgevallen altijd uw dierenarts!)

Moderator: moderatorteam

Patrol
Zeer actief

plek op rug

Ongelezen bericht door Patrol »

Ja hoor het overbezorgde baasje weer..... Jullie hulp wordt weer op prijs gesteld, hoewel ik eigenlijk direct wel naar de DA wil rennen!

Mijn oog viel gisteravond op een vieze plek op Patrol haar rug, ik dacht dat ze ergens in had zitten rollen en dat daardoor wat modder en haar samengeklikt was............. Dus ik ging haar net even borstelen en wat denk je 8O 8O Een vieze, beetje etterende korst..... heel voorzichtig verder geborsteld en die vieze plak weggehaald om te kijken wat er onder zat en er zit dus een wondje van ongeveer 1 cm. rond. Het ziet er goed uit, hoewel een beetje ontstoken.....

Hellup!! Wat moet ik ermee doen???

Ik durf er verder even niet aan te zitten, aangezien ik het losse stukje ook van haar voetzooltje had afgehaald ( zie andere topic ) wat dus niet had gemogen..... Maar wat moet ik er nu dan wel mee doen??
Afbeelding
Maaike
Zeer actief

Ongelezen bericht door Maaike »

Als het wondje er rustig uit ziet verder, zou ik het schoonmaken met ontsmettingsmiddel en verder zo laten. Wel regelmatig even cotroleren of het droog blijft en de heling goed gaat.
Groetjes van mij en een poot van Casper
Afbeelding
**Ella**
Trina
Zeer actief
Mijn ras(sen): Newfoundlander
Golden Retriever
Australien Kelpie
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door Trina »

Dermacure poeder. Ik zweer er bij, (positief bedoeld dan hè).
Je kunt het kopen bij de drogist, het is eigenlijk voor mensen.
De wond wordt droog door de poeder en het ontsmet, eventuele jeuk is onmiddellijk over.

Zo nu en dan heeft Oberon ook een plekje waar hij steeds aan zit te bijten, poeder er op en de volgende dag is het vurige al weg.
Afbeelding
miranda

Ongelezen bericht door miranda »

Hoe is het met de patient?
En het wondje.

Misschien heeft je hond zich ergens aan gestoten of zo of opengehaald
Inderdaad... ff lekker schoonmaken en goed in de gaten houden.
Mocht het na een dag of 2 er nog niet mooi uitzien (bijvoorbeeld een gele korst en vuurrode randjes) dan zou het kunnen zijn dat er iets in zit en dan zou je even langs de DA kunnen gaan.
Heel veel beterschap :ok:
Patrol
Zeer actief

Ongelezen bericht door Patrol »

Ik heb het wondje schoongemaakt en de rommel weggeborsteld, maar het ´oude´ korstje ´valt´ er nog wel overheen...... moet ik die ook helemaal weghalen? Mag ik alle ´vieze´stukjes weghalen, dus samengeklite troepies e.d.??

Ik heb er twee druppeltjes jodium opgedaan, Patrol gaf geen kik, dus ik denk dat het wel meevalt.

Ik vind mezelf wel stom dat ik het niet eerder heb gezien, maar ja het zit onder haar vacht, in haar ondervacht. Ik denk dat het gebeurd is toen ze bij haar oppasadres was, want anders zou ik het niet weten.

De patient maakt het dus goed, slaapt en snurkt na een bak pens! :mrgreen: :mrgreen:
Afbeelding
miranda

Ongelezen bericht door miranda »

Patrol schreef:Ik heb het wondje schoongemaakt en de rommel weggeborsteld, maar het ´oude´ korstje ´valt´ er nog wel overheen...... moet ik die ook helemaal weghalen? Mag ik alle ´vieze´stukjes weghalen, dus samengeklite troepies e.d.??

Ik heb er twee druppeltjes jodium opgedaan, Patrol gaf geen kik, dus ik denk dat het wel meevalt.

De patient maakt het dus goed, slaapt en snurkt na een bak pens! :mrgreen: :mrgreen:
:ok:

Als het korstje er echt vies uit ziet dan mag je het wel weghalen
(Je kent dat misschien wel van jezelf, zo'n korst die van de bovenkant droog is maar de onderkant gelig en nat.
Is het een mooi droog korstje dan laat het maar zitten, dan valt het er mettertijd zelf af
Jodium ontsmet goed. desnoods vanavond nog een keertje een druppel erop doen.

En de patient.... laat die maar lekker snurken hihihihi
Plaats reactie

Terug naar “Medisch”