Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
versvlees,welke verbeteringen zagen jullie?
Moderator: moderatorteam
- schelsey
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Bernerteefjes Nisha en Mila
- Aantal honden: 3
versvlees,welke verbeteringen zagen jullie?
Toen jullie besloten om van brok af te stappen en versvlees te geven,welke verbeteringen zagen jullie dan bij je honden?
Geef je de hoeveelheid dat op de verpakking staat,of meer/minder en met bijvulling zoals rijst/groenten?
sonja
Geef je de hoeveelheid dat op de verpakking staat,of meer/minder en met bijvulling zoals rijst/groenten?
sonja
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): 2 Griekse herplaatsers
- Aantal honden: 2
Wat mij als eerste opviel was veel meer glans over de vachten. Verder mooiere
ontlasting. Ivan had altijd last van een huidkwaaltje, is weg. Kortom, ik vind de algehele conditie stukken beter. Verder voer ik een beetje op het oog, ik hou me niet echt aan de richtlijnen op de verpakking. Aan extra krijgen ze hier botten om op te knagen, en de gewone tussendoortjes. (Die we nu wel minderen want Ivan wordt iets te dik.) En nog 1 brokkendag hebben ze, verder vers.

-
- Zeer actief
- Roelfien
- Zeer actief
- Aantal honden: 0
Het begon met veel betere ontlasting. Daarna zag ik de conditie van vooral mijn oude honden stukken beter worden, meer energie en daarna zag ik echt de vacht beter worden. Eigenlijk had ik niet het idee dat het beter kon met mijn honden, ze deden het prima. Maar blijkbaar kon het toch nog beter.
Ik geef er meer van dan van brokken. En ik voeg niks toe als ze versvlees krijgen. Wel geef ik ook 2 dagen per week zelf samengestelde maaltijden en dan zit er vanalles doorheen: botten, vlees, groente, oud brood soms, eitje, yoghurt, afhankelijk wat ze die maaltijd krijgen.

Ik geef er meer van dan van brokken. En ik voeg niks toe als ze versvlees krijgen. Wel geef ik ook 2 dagen per week zelf samengestelde maaltijden en dan zit er vanalles doorheen: botten, vlees, groente, oud brood soms, eitje, yoghurt, afhankelijk wat ze die maaltijd krijgen.
Bevriend met rooie kaai Herman en dametje Ici.
In memoriam Yentie en Toby
In memoriam Yentie en Toby
-
- Zeer actief
- Contacteer:
Hier zagen we de vacht verbeteren, meer glanzen, diepere kleur en langer haar.
Ook hebben ze meer energie gekregen en Bo-ghy is vrolijker geworden lijkt wel.
Hier krijgen er 3 volgens de richtlijnen en 2 krijgen er meer dan de richtlijnen. Dus het is niet te voorspellen hoeveel ze nodig hebben.
Ook hebben ze meer energie gekregen en Bo-ghy is vrolijker geworden lijkt wel.
Hier krijgen er 3 volgens de richtlijnen en 2 krijgen er meer dan de richtlijnen. Dus het is niet te voorspellen hoeveel ze nodig hebben.
Groetjes Sylvia

Stanley zit nog steeds op 4 dagen brok en 3 dagen vers vlees, maar wat ik na 3 weken al merkte is dat z'n vacht nog meer glanst en 'voller' begint te worden. Ontlasting is nog hetzelfde, kan niet zeggen dat daar verbetering in zit. Vond vers vlees altijd erg omslachtig en durfde er nooit aan vanwege zijn darmproblemen, maar ik kom er van terug. Denk wel dat het goed is.
Waar ik wel mee oppas is het geven van rauwe botten etc. Daar is hij van de week flink van aan de race gegaan, dus houd ik het alleen bij zijn brok en Energique.
Waar ik wel mee oppas is het geven van rauwe botten etc. Daar is hij van de week flink van aan de race gegaan, dus houd ik het alleen bij zijn brok en Energique.
- Scarlett
- Actief
Absoluut nog mooiere, vollere vachten, stevige en goede ontlasting. Ook heel belangrijk; vrolijke, energieke honden!
Hier vinden ze een bakje karnemelk ná hun versvlees, helemaal het einde, is ook goed voor de darmflora.
Kan dus alleen maar verbeteringen opnoemen. Als je twijfelt; niet twijfelen maar het gewoon een maand of zo proberen en je zal zien.
Lijkt wel een verkooppraatje! (hihihi)
Hier vinden ze een bakje karnemelk ná hun versvlees, helemaal het einde, is ook goed voor de darmflora.
Kan dus alleen maar verbeteringen opnoemen. Als je twijfelt; niet twijfelen maar het gewoon een maand of zo proberen en je zal zien.

Als je hond denkt dat jij de belangrijkste persoon ter wereld bent, hoef je geen andere opinie meer te raadplegen.
- - - - - - - - - - - -
Het leven is een feest, alleen moet je wel zelf de slingers ophangen.
- - - - - - - - - - - -
Het leven is een feest, alleen moet je wel zelf de slingers ophangen.
-
- Erelid
- Contacteer:
Re: versvlees,welke verbeteringen zagen jullie?
hier hebben ze nog nooit brokken gehad,dus ik weet het niet,wel dat ik nog nooit zo'n heerlijk ruikende en mooie honden heb vergeleken bij mijn vorige honden.schelsey schreef:Toen jullie besloten om van brok af te stappen en versvlees te geven,welke verbeteringen zagen jullie dan bij je honden?
sonja
Hier kijgen ze al 5 en resp 4 jaar volgens de BARFmethode te eten!

maag/ darmproblemen verdwenen (na ongeveer 6 maanden chronische diaree)
hondenlucht verdween
schonere tanden
een hond die voldaan is
glimmende vacht en geen roos ed meer
ik voer op het oog en naar activiteit.
qyan kreeg eerst 1 kilo carnibest per dag en kwam daar geen grammetje van aan. is meer als de hoeveelheid die je eigenlijk moet voeren, want dat is voor zijn gewicht tussen de 700 en 800 gram.
nu krijgt hij omdat hij niets mag doen 350 gram en 250 gram kruidenmix (maaginhoud van kalf) en komt er ook niets van aan.
dus is gewoon naar je hond kijken.
bij afvallen meer, bij aankomen minder.
hondenlucht verdween
schonere tanden
een hond die voldaan is
glimmende vacht en geen roos ed meer
ik voer op het oog en naar activiteit.
qyan kreeg eerst 1 kilo carnibest per dag en kwam daar geen grammetje van aan. is meer als de hoeveelheid die je eigenlijk moet voeren, want dat is voor zijn gewicht tussen de 700 en 800 gram.
nu krijgt hij omdat hij niets mag doen 350 gram en 250 gram kruidenmix (maaginhoud van kalf) en komt er ook niets van aan.
dus is gewoon naar je hond kijken.
bij afvallen meer, bij aankomen minder.
- cloris
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Dogo Argentino en de Portugese Keizerhond
- Aantal honden: 1
De vacht werd beter, geen rode plekken meer, mooie witte honden.
Maar het meest belangrijke vond ik dat hij van zijn maag- darmproblemen af was
Plus dat ze nu echt genieten van hun eten.
Maar het meest belangrijke vond ik dat hij van zijn maag- darmproblemen af was

Plus dat ze nu echt genieten van hun eten.

De Koning is dood, lang leve de Keizer
Juan Manuel Fangio is one of the best car racers the world has ever known
Fangio; I would give anything for just one minute with you... Ik mis je vriend...
-
- Zeer actief
De vachten werden voller, langere beharing en meer glans, ze vinden het veel lekkerder, energieker. Dus een en al verbetering.
Moet wel zeggen dat ik het met Carnibest beter vind gaan dan met Energique, 2 honden hebben nog een tijdje Energique gehad voordat ze ook overgingen naar de Carnibest en nu ze ook op Carnibest staan zie je de vachten nog meer glanzen.
Moet wel zeggen dat ik het met Carnibest beter vind gaan dan met Energique, 2 honden hebben nog een tijdje Energique gehad voordat ze ook overgingen naar de Carnibest en nu ze ook op Carnibest staan zie je de vachten nog meer glanzen.
- Cyntha
- Actief
Verbetring: Nope!
Zijn vacht werdt dof, hij wilde het niet eten en kreeg diarree...
Dus voor mij geen versvoer meer, zoals ik al eerder zei: Ik zal wel een rare hond hebben,want die doet een moord voor brokken!
Dus voor mij geen versvoer meer, zoals ik al eerder zei: Ik zal wel een rare hond hebben,want die doet een moord voor brokken!
Groetjes Cyntha..Trotse eigenaresse van mijn newfoundlander Bas, paard Storm, prairiehondjes en slang!

-
- Zeer actief
Wat heel snel opviel was de glans en de stank uit hun bek was direct weg!
De ontlasting was minder en geen last meer van diarree.Zijn huidprobleem was ook weg en het gal spugen was ook veel minder,iets wat waarschijnlijk kwam door een teveel aan suikers in de brokken.
En verder???Ze vreten het als gekken op!haphaphaphaphaphap......op!

De ontlasting was minder en geen last meer van diarree.Zijn huidprobleem was ook weg en het gal spugen was ook veel minder,iets wat waarschijnlijk kwam door een teveel aan suikers in de brokken.
En verder???Ze vreten het als gekken op!haphaphaphaphaphap......op!

-
- Zeer actief
De vacht van Sandro is iets veranderd. Eerder voelde het nog wel eens vettig aan en was het wat pluizerig. Nu glimt het mooi en is hij heel zacht (tis net een kuikentje)
Hij heeft sinds BARF geen last meer van zijn darmen (had hij nog wel eens, ontstoken darmvlies ofzo)
En hij ruikt heerlijk
Yildah kreeg vanaf dat ze hier was al BARF, en ik weet niet wat ze in griekenland te eten kreeg.
Hij heeft sinds BARF geen last meer van zijn darmen (had hij nog wel eens, ontstoken darmvlies ofzo)
En hij ruikt heerlijk

Yildah kreeg vanaf dat ze hier was al BARF, en ik weet niet wat ze in griekenland te eten kreeg.
- Yari
- Zeer actief
-
- Zeer actief
- Elvira
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): golden retriever
- Aantal honden: 1
- Contacteer:
Ik ben overgegaan op Duck omdat hij nogal vaak diarhee had (de dierenarts kwam al met dieet voer aan, maar daar trapte ik niet in). Met duck geen problemen en veel minder ontlasting. Aangezien ik z'n vacht niet zo goed vond ben ik over gegaan op carnibest. Hierna kreeg hij een glimmende vacht, hij werd een stuk energieker (hij ging zelfs op op andere honden rijen, dus daar was ik niet zo blij mee, maar hij had al snel door dat hij dan aangelijnd werd en de pret dus over was). Ook hierbij heel weinig ontlasting. Ze drinken trouwens ook veel minder met vers vlees.
Dus ook hier : tevreden hond en eigenaar.
Groetjes Elvira
Dus ook hier : tevreden hond en eigenaar.
Groetjes Elvira
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Whippet en dwergpoedel
-
- Vaste gebruiker
- Contacteer:
Ik merkte ook aanzienlijke verbeteringen bij mijn twee honden, maar die zijn allemaal al opgenoemd
. Maar ik heb er nog een: ik heb eerst een 1/2 jaar gebarft en ben daarna op compleet versvlees voer overgegaan. Mijn labrador van 10 jaar had artrose in zijn linker schouder. Vroeger fietste ik altijd met hem, maar door zijn schouder ben ik daar drie jaar geleden mee gestopt, hij liep zo mank en had erge pijn na het fietsen. Gezien hij op versvlees stukken beter is gaan lopen dacht ik eergisteren laat ik weer eens wat met hem gaan fietsen. Nou hij liep als gesmeerd :p: . Ook de volgende dag geen last met lopen. Ben ontzettend blij. Ook heb ik nog een voorbeeld wat het verschil misschien wat duidelijker maakt. Door tijdelijk een gebrek aan vriesruimte hebben mijn honden ongeveer drie maanden geleden eenmalig een paar weken farmfood gegeten. Nou is dat toch wel een eerlijke brok, maar ik zag mijn honden gewoon achteruit gaan. Niet heel erg maar er miste gewoon iets, een bepaalde vitaliteit die vooral bij mijn labrador in die korts tijd verdwenen was. Hij zag er wel gezond uit, maar miste dus dat beetje extra waar alleen versvlees voor kan zorgen. Ook wou ik nog zeggen dat ik hier bibi en carnibest voer (ook mijn katten) en dat er ook onder de versvlees merken kwaliteit verschil zit. Rodi b.v heb ik even geprobeerd, maar daar ging mijn herder van aan de schijt. Dus het is zeker het proberen waard wanneer een merk je niet bevalt eens een ander merk te proberen. O, ja nog een plus puntje is dat ze sinds versvlees geen echte diarree meer gehad hebben, dat terwijl ze vroeger elk jaar wel aan de race gingen. Naar mijn idee zorgt versvlees dus ook voor een beter afweersysteem. Wanneer iemand toch brokken wil blijven voeren zeg ik altijd wel dat versvlees op zijn minst een goede aanvulling is op een toch wel saaie maaltijd :F .
Groetjes Rosita

Groetjes Rosita
Our greatest moments are... when not much happened

- schelsey
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Bernerteefjes Nisha en Mila
momenteel geef ik hills maar ze doet niets anders dan poepen en ruift al zeker 4 maanden,vacht is dof en niet mooie meer.
Ik heb vroeger wel eens versvlees gegeven en had toen ook het idee dat ze een betere vacht had veel minder ruifde en meer energie had maar wist niet zeker dat dit door het vlees kwam,maar zo te lezen dus wel.
sonja
Ik heb vroeger wel eens versvlees gegeven en had toen ook het idee dat ze een betere vacht had veel minder ruifde en meer energie had maar wist niet zeker dat dit door het vlees kwam,maar zo te lezen dus wel.
sonja
Cyber heeft 4,5 jaar brokken (diner met blik) gehad, daarna overgegaan op Barf met uitzonderingen van de vakantie dan krijgen ze (hij en Duncan) weer brok
Duncan van pup af aan... eerst vers (diepvries) maar wel volgens de barfmethode dus aangelengt met GFT-mix e.d. (durfde het niet aan om met een pup meteen te barfen, was bang om voedingsfouten te maken)
daarna Barf
Bij Duncan kan ik dus geen verbetering noteren, bij Cyber dus wel aangaande:
Gebitsverbetering (geen tandplak meer) mooie witte tanden.
Vachtverbetering, nu glansde zijn vacht altijd wel maar ik merkte het aan het verharen. Cyber verhaart wel maar de periode is stukke korter.
Ontlasting. Minder ontlasting
Sterke maag. (makkelijk om te switchen doordat ze iedere dag al een verscheidenheid aan voeding krijgen en niet alleen maar de brok en blik)
En ik vind het makkelijker om Cyber af te laten vallen.
Doordat hij een x-ing Rotweiler is, dus met de eigenschap om wat dikker te worden, hoef ik nu maar iets minder te geven of iets meer groenten en minder vlees te geven en hij valt al af... terwijl als ik dat met brokken probeerde ik hem bijna helemaal niks meer kon geven.
Duncan van pup af aan... eerst vers (diepvries) maar wel volgens de barfmethode dus aangelengt met GFT-mix e.d. (durfde het niet aan om met een pup meteen te barfen, was bang om voedingsfouten te maken)
daarna Barf
Bij Duncan kan ik dus geen verbetering noteren, bij Cyber dus wel aangaande:
Gebitsverbetering (geen tandplak meer) mooie witte tanden.
Vachtverbetering, nu glansde zijn vacht altijd wel maar ik merkte het aan het verharen. Cyber verhaart wel maar de periode is stukke korter.
Ontlasting. Minder ontlasting
Sterke maag. (makkelijk om te switchen doordat ze iedere dag al een verscheidenheid aan voeding krijgen en niet alleen maar de brok en blik)
En ik vind het makkelijker om Cyber af te laten vallen.
Doordat hij een x-ing Rotweiler is, dus met de eigenschap om wat dikker te worden, hoef ik nu maar iets minder te geven of iets meer groenten en minder vlees te geven en hij valt al af... terwijl als ik dat met brokken probeerde ik hem bijna helemaal niks meer kon geven.
- wilco
- Vaste gebruiker
- Mijn ras(sen): Bassethound
(Sharpei RIP) - Aantal honden: 2
-
- Actief
- Moniek B.
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Flatcoated en Golden Retriever
- Contacteer:
Charly krijgt geen diepvries-vers, maar alleen maar rauw en zo.. Barf dus (alleen aangepast omdat hij geen botten eet
)
Sinds de start betere vacht: glanzend en langer. Hij laat minder winden en het borrelt niet zo mega-meer in zijn buik. Minder en vastere ontlasting. En voor mij het belangrijkste: zijn hyperactiviteit is weg! Het is nog steeds niet een hond die de hele dag ligt te slapen, maar hij neemt nu rust 's avonds als hij voldoende beweging heeft gehad. Nu moet ik wel eerlijk zeggen: hij heeft ook bach druppels gehad en ik heb zelf een aantal gedragsmatige dingen aangepakt, dus het zal niet alleen van het vlees zijn. Maar ik ben ervan overtuigd dat het een gunstig effect heeft gehad.
Tijdens mijn vakantie heeft mijn zusje brokken gegeven omdat dat een stuk makkelijker was. Maar zijn vacht was een stuk doffer toen ik terug kwam. Voor mij het bewijs dat het Barf echt werkt!

Sinds de start betere vacht: glanzend en langer. Hij laat minder winden en het borrelt niet zo mega-meer in zijn buik. Minder en vastere ontlasting. En voor mij het belangrijkste: zijn hyperactiviteit is weg! Het is nog steeds niet een hond die de hele dag ligt te slapen, maar hij neemt nu rust 's avonds als hij voldoende beweging heeft gehad. Nu moet ik wel eerlijk zeggen: hij heeft ook bach druppels gehad en ik heb zelf een aantal gedragsmatige dingen aangepakt, dus het zal niet alleen van het vlees zijn. Maar ik ben ervan overtuigd dat het een gunstig effect heeft gehad.
Tijdens mijn vakantie heeft mijn zusje brokken gegeven omdat dat een stuk makkelijker was. Maar zijn vacht was een stuk doffer toen ik terug kwam. Voor mij het bewijs dat het Barf echt werkt!
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Whippet en dwergpoedel
- Hutsje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): moddercockers
-
- Zeer actief
Over brokken lees ik vaak dat je niet in een keer op een ander merk mag overstappen (wat ik trouwens wel gewoon doe)
Maar hoe zit het met vlees.
Ik heb het dan over diepvriesvlees, mag je meerdere merken doorelkaar geven of moet je je bij 1 merk houden.
En degene die hier versvlees geven, bedoelen jullie dan Barf of ook diepvriesvlees als rodi enz.
Maar hoe zit het met vlees.
Ik heb het dan over diepvriesvlees, mag je meerdere merken doorelkaar geven of moet je je bij 1 merk houden.
En degene die hier versvlees geven, bedoelen jullie dan Barf of ook diepvriesvlees als rodi enz.
groetjes Marja Zara en Stapper

- malinois
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
- Contacteer:
nee hoor, ik ken er ook watCyntha schreef:Verbetring: Nope!

ze doen het prima op brokken goede en mooie vacht, super conditie, witte tanden, prima ontlasting wat wil je nog meer....

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
- stanly
- Vaste gebruiker
toen ik mijn hond met brokken voerde moest hij veel meer poepen en niet zon beetje ook 8O maar nu is het niet meer zo veel perdag moet hij maar 1 keer,en met brokken had hij veel jeuk en wat rode puistjes,maar nu niks meer en die jeuk is ook weg.
en hij had met brokken veel haar uitval en moest wel per dag 2 x stofzuigen,maar gelukkig is dat nu ook verdweenen en dronk ook veel water met brokken zie hem nu niet meer zo vaak naar de water bak gaan
dus ik heb veel veranderingen gezien met over stappen naar versvoer(rodi,duck)en is nu veel meer speels en de vacht is ook super!!!!
ben blij dat ik die overstap heb gedaan van brok naar vers :E
en hij had met brokken veel haar uitval en moest wel per dag 2 x stofzuigen,maar gelukkig is dat nu ook verdweenen en dronk ook veel water met brokken zie hem nu niet meer zo vaak naar de water bak gaan

ben blij dat ik die overstap heb gedaan van brok naar vers :E