Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

verschrikkelijk verharen en poepen/spugen ...iemand?

Medische vragen en opmerkingen over de hond, zowel regulier als alternatief.
(Raadpleeg bij twijfelgevallen altijd uw dierenarts!)

Moderator: moderatorteam

felicia
Zeer actief

verschrikkelijk verharen en poepen/spugen ...iemand?

Ongelezen bericht door felicia »

Hoi allemaal,

Ayka die verhaart de laatste tijd ontzettend erg, onze andere twee honden helemaal niet. ook poept ze de laatste tijd weer ontzettend veel en vaak zo veel dat het op een gegeven moment dun wordt.

ayka heeft een complexe achtergrond met voeding.. ze heeft haar hele leven al problemen ermee gehad, zo is ze allergisch voor kleurstoffen, van rauwe worst of een plakje ham gaat ze van aan de dunne en ander voedsel kan ze niet verdragen. Ze geeft vaker dan gemiddeld over, meestal de hele maaltijd maar soms ook weleens gal (groen/geel braaksel) als jonge hond was ze best vaak aan de dunne.. iemand op straat gaf haar eens onvermoedt een kwart frolic-je (veel kleurstoffen) en daar is ze toen 2 weken van slag van geweest. Nu ging het de laatste tijd beter en kan ze ook meer verdragen,
Maar ze begint weer zo ontzettend te verharen en 'raar' te poepen. ook is ze best wel dun. vaak moeten we er 's nachts of 's ochtends vroeg uit om haar te laten poepen omdat ze voor de deur staat te piepen, terwijl ze de avond tevoren om 23.00 nog uit is geweest.

heeft iemand ervaring met moeilijke honden op dit gebied en een oplossing..?
Afbeelding
felicia
Zeer actief

zal ik dan maar gewoon weer naar de DA gaan...hij zal wel ander voer voorschrijven, maar dat is ook een probleem want daar kan ze ook weer niet tegen..ook niet als je het opbouwt :roll: en ze stond al langer op dit voer..
Afbeelding
qyan

Ongelezen bericht door qyan »

kan je hond ook niet tegen ene vleesvoeding.
en dan niet meteen rauw geven, maar eerst 3 tot 4 dagen gekookt, de daarop volgende dagen overgieten met gewoon warm water en dan steeds meer naar rauw.
qyan heeft als pup zijnde 6 maanden chronische diaree gehad en moest ook op hypoallergeen, totdat ik het zat was.
ben toen dus ook eerst het vlees gaan koken, en langzaam ana over naar rauw.

als je het nog niet geprobeerd hebt althans?
felicia
Zeer actief

bedankt voor je antwoord!
dat heb ik nog niet geprobeerd ik heb er wel over gelezen in het andere topic, maar is het niet slecht voor de tanden als ze alleen maar rauw vlees krijgen? had jij problemen met overschakelen naar rauw vlees?

Vanochtend heeft ze ook weer dr voer uitgekotst..
Ik weet dat als ik haar op ander voer overschakel ze dan doodziek is ook al doe ik het geleidelijk..zelfs binnen een merk op ander voer hadden we toen problemen.. het ging nu een hele tijd goed, maar de laatste tijd gaat het weer slechter.

Dat Duck voer, waar kun je dat eigenlijk krijgen? gewoon in de dierenwinkel?
Afbeelding
miranda

Ongelezen bericht door miranda »

Dat verharen kan ook komen omdat het nu wel ineens weer warm is buiten.
Hondenvachten reageren daarop, dus dat hoeft niet persee een medische oorzaak te hebben.

Maar ja als zij alleen verhaard en die andere niet... dan ga je daar inderdaad je vraagtekens bij zetten.

Hoe zit het met de verhouding van vitamines in het voer.
Vitamine B en E is namelijk goed voor de vacht en de huid.

Hmmm dat gal overgeven zint me niet, Rockey deed dat ten einde ook dus dat zit me niet lekker.

Je schrijft dat als je rauwe worst geeft of ham dat ze dan al aan de dunne geraakt.
Ten eerste je hond nooit rauwe worst of ham geven die voor menselijke consumptie is. Meestal is dit varkensvlees en dat is niet echt goed voor een hond... het is in iedergeval vet... en voor jouw hondje te vet dat ze daar op reageerd.

Ik denk toch dat ik naar de DA zou gaan om haar te laten onderzoeken.
Neem voor de zekerheid wat ontlasting mee (zowel de kleine als de grote boodschap)
Peet2
Zeer actief

Ongelezen bericht door Peet2 »

Ik zou ook proberen om te schakelen naar vers-vlees voeding, die is in vele varianten te koop, en is geheel compleet. Dat brokken de tanden zouden poetsen is echt een fabeltje...

Verder een goede bron van omega3 en omega6, dus visolie of lijnzaadolie capsules kopen (hebben ze gewoon bij de hema).

Af en toe een gekookt visje is zacht voor hun maag. En 1 keer per week een lapje vuile pens is reinigend voor de darmen.

Geen worst, geen mais, geen tarwe...geeft alleen maar problemen. Probeer eens bibi, of rodi, (of carnibest light..)eventueel met een soepje van getrokken mergpijp (niet het bot geven).
Succes! :zwaai:
Peet
jelle
Zeer actief

Ongelezen bericht door jelle »

Als je nog nooit een komplete versvleesvoeding hebt geprobeerd zou ik dat absoluut gaan doen. Er zijn vele merken mogelijk, Carnibest, Bibi, Energique, Duck, Rodi, AHV, Smuldier, KIVO...
Rodi is bij de meeste supermarkten al te koop, andere merken hebben vaak hun verkoopadressen op hun internetsites staan.

Omdat ze al een probleemhondje is wat dit betreft kan het best zijn dat je even moet zoeken naar de juiste verse voeding en misschien gaat ook dit niet vanaf dag 1 super, maar ik zou het zeker eens een week of twee, drie een kans geven. Begin inderdaad met de voeding eerst licht te koken, en dan langzaam over naar echt rauw. Een gezonde hond kan het als het goed is ook wel gelijk rauw eten, maar als ze al niet lekker is is het zo beter. He is wel de bedoeling dat je het zo snel mogelijk echt rauw gaat geven!

En zorg dat je een complete versvleesvoeding geeft, de meeste merken hebben zowel complete varianten als enkelvoudige soorten waar je nog het een en ander bij moet doen.

Duck zou wat mij betreft misschien voor haar nog niet de eerste keus zijn, er zitten relatief veel granen in en er zijn honden die juist daar problemen mee hebben. Verder is de volgorde waarin ik de merken opnoem een beetje gerelateerd aan wat ik denk dat beter en minder goed is, maar kijk gewoon wat voor Ayka het beste is.

En dat het slecht zou zijn voor de gebitten is gelukkig pure onzin. Ferro hier heeft jarenlang brokken gehad, met een niet al te schoon gebit tot gevolg. Na een overstap met versvleesvoeding krijgt hij nu alles vers/zelf samengesteld en het gebit heeft er nog nooit zo goed uit gezien.
Als je nog overtuiging nodig hebt van mensen die met de honden sporten zou je eens bij Ordell te rade kunnen gaan...

Nog wat leesvoer voor je:
heel veel algemene info en kennis:

www.barfplaats.nl

Merken:
www.carnibest.nl
www.bibidiervoeding.nl
www.energique.nl
www.rodipetfood.nl
www.ducknatuurvoeding.com
www.ahv-breda.nl
www.kivo-petfood.nl

Succes!
Groetjes, Marielle, Sirena, Diaz, Rios en Boeli!

Afbeelding

Voor altijd in onze herinnering... Vigo (+02-11-2012); Esperanza (+19-06-2012); Ferro (+04-08-10); Grandi (+15-01-09); Moya (+01-02-08 ); Berta (+27-11-06); Ymke (+04-07-06); Nora (+02-12-05)
Yari
Zeer actief

Ongelezen bericht door Yari »

't Wordt een beetje eentonig...maarre... ook ik zou je aanraden eens versvlees uit te gaan proberen. Ik weet dat Bibi in ieder geval een lichtverteerbare lam en rijst variant heeft. De eerste keren zou je het inderdaad kunnen koken (stinkt wel hoor!! :mrgreen: ) en daarna eens kijken hoe het gaat als je het gewoon zo geeft (ontdooit op kamertemp.) Niet brokken met versvlees gaan mengen!! Kan juist problemen met de spijsvertering geven schijnt, omdat brokken op een andere manier verteerd worden dan vlees. Verder kun je als het goed gaat ook bijv. 1 x per week vuile pens geven wat helemaal goed is voor de maag/darmflora.
Verder is het bullshit dat brokken beter voor de tanden zouden zijn.... Vergelijk het bij jezelf maar eens als je een paar koekjes op hebt of een stuk vlees.... wat blijft er nou meer aan je tanden plakken?!?! Geef gewoon regelmatig wat om goed op te kauwen buffelhuidjes/ oren
/ bullepezen/ mergpijp (rauw), etc.) en wedden dat z'n gebit mooi schoon blijft?! Ikzelf poets ook nog een een keer of 2 per week Yari's tanden voor de zekerheid, maar goed dat moet een ieder voor zich weten.
Succes ermee en houd je ons op de hoogte?
Afbeelding

Groetjes: Mariëlle & Yari :voet:
qyan

felicia schreef:bedankt voor je antwoord!
dat heb ik nog niet geprobeerd ik heb er wel over gelezen in het andere topic, maar is het niet slecht voor de tanden als ze alleen maar rauw vlees krijgen? had jij problemen met overschakelen naar rauw vlees?

Vanochtend heeft ze ook weer dr voer uitgekotst..
Ik weet dat als ik haar op ander voer overschakel ze dan doodziek is ook al doe ik het geleidelijk..zelfs binnen een merk op ander voer hadden we toen problemen.. het ging nu een hele tijd goed, maar de laatste tijd gaat het weer slechter.

Dat Duck voer, waar kun je dat eigenlijk krijgen? gewoon in de dierenwinkel?
slecht voor de tanden: qyan zijn tanden zijn nog nooit zo wit geweest.
op brokken had hij altijd tandplak.
maar hij hefet wel voldoende kauwmateriaal en ik poets zijn tanden NIET.
ik heb wel wat problemen gehad met overschakelen, vandaar de eerste dagen gekookt.
qyan zijn darmen waren totaal niet geschikt om cold turkey over te schakelen.
met koken gaan er wel voedingsstoffen verloren, maar aangezien je dat maar een paar degn doet kan het niet zoveel kwaad.
ik heb dus 3 tot 4 dagen gekookt.
daarna 2-3 dagen lauw warm water eroverheen.
en toen gewoon rauw.
sindsdien helemala gene darmproblemen meer gehad, terwijl we al zo'n 6 maanden chronische diaree achter de rug hadden.
verteringsonderzoken, alles hebben we gedaan.
toen zij de DA hypoallergene brokken en toen was ik het zat.
alle brokken de deur uit gegooid en ze zijn er nooit meer in gekomen.

hoe langer je door blijft gaan met brokken, des te slechter wordt de darmflora van je hond en des te slechter zal je hond voedingsstoffen tot zich gaan nemen.

duck is niet aan te raden, misschien heeft je hond wel iets met granen!!!
duck bevat vrij veel graan en moet je bovendien erg veel van voeren.
probeer eens een tijdje bibi of carnibest! bevatten beide erg weinig graan, je hoeft er niet veel van te voeren (20-25 gr per KG lichaamsgewicht)
enige probleem met bibi of carnibest is dat ze werken met verkooppunten, maar wellicht zit er iets in je buurt
www.bibidiervoeding.nl
www.carnibest.nl
qyan

miranda schreef:Dat verharen kan ook komen omdat het nu wel ineens weer warm is buiten.
Hondenvachten reageren daarop, dus dat hoeft niet persee een medische oorzaak te hebben.

Maar ja als zij alleen verhaard en die andere niet... dan ga je daar inderdaad je vraagtekens bij zetten.

Hmmm dat gal overgeven zint me niet, Rockey deed dat ten einde ook dus dat zit me niet lekker.

Je schrijft dat als je rauwe worst geeft of ham dat ze dan al aan de dunne geraakt.
Ten eerste je hond nooit rauwe worst of ham geven die voor menselijke consumptie is. Meestal is dit varkensvlees en dat is niet echt goed voor een hond... het is in iedergeval vet... en voor jouw hondje te vet dat ze daar op reageerd.

Neem voor de zekerheid wat ontlasting mee (zowel de kleine als de grote boodschap)
idd, ham is uit den boze!!!
kan de ziekte van aujeski bevatten en dara kan je hond dood aan gaan.
nooit meer geven!
een verteringsonderzoek is zeker aan te raden, kom je ook achter de werking van de pancreas.
voordat we qyan helemaal op vers hebben gezet heeft hij bij de da ook eerst een verteringsonderzoek gehad.
aangezien alles goed was hebben we hem toen niet op hypoallergeen gezet, maar alle brokken de deur uit gegooid.
qyan

jelle schreef: Als je nog overtuiging nodig hebt van mensen die met de honden sporten zou je eens bij Ordell te rade kunnen gaan...
Succes!
vergeet Crutz (carmen) niet :mrgreen:
jelle
Zeer actief

qyan schreef:
jelle schreef: Als je nog overtuiging nodig hebt van mensen die met de honden sporten zou je eens bij Ordell te rade kunnen gaan...
Succes!
tsjek!
en (oeps) bij jou natuurlijk ;-)

Afbeelding

Voor altijd in onze herinnering... Vigo (+02-11-2012); Esperanza (+19-06-2012); Ferro (+04-08-10); Grandi (+15-01-09); Moya (+01-02-08 ); Berta (+27-11-06); Ymke (+04-07-06); Nora (+02-12-05)
qyan

jelle schreef:
qyan schreef:
Succes!
tsjek!
en (oeps) bij jou natuurlijk ;-)
wij sporten niet meer vanwege zijn poten!
en karakter was ook een twijfelgeval, tikkeltje agressief.
qyan is gewoon een gezellige huishond nu. :mrgreen:
ducktails
Actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door ducktails »

Ik zou inderdaad vers vlees proberen.
Ook zou ik me aanmelden op www.barfplaats.nl
Daar zitten veel mensen die er verstand van hebben.
Ria
felicia
Zeer actief

bedankt voor de reacties en alle informatie!
dat van die tanden dacht ik omdat toen we monty nog hadden, zij op versvlees stond maar een erg slecht gebit. (zwerfhond uit spanje) de DA had toen aangeraden om brokken te geven dus vandaar..

idd stom van me, maar ik heb het maar 1 keer gegeven..(de ham) toen wist ik genoeg :mrgreen: ik wist alleen niet dat aujesky ook in ham enz kon zitten, ik dacht alleen in verse slagersbotten..

Verder, ik ben vanmiddag naar de dierenwinkel geweest, ik had hem gevraagd naar versvleesvoer en de situatie nog eens uitgelegd.
Hij zei toen dat versvoer erg duur was op den duur en je er veel van moest geven :?: ..
ze zat op royal canin Selection Croc en hij beveelde aan om op de maxi size nutrition van royal canin over te gaan. hij gaf als reden dat je minder hoefde te geven en zo het spijsverteringsstelsel minder belast wordt..

ik heb nu dus een zak van dat voer gekocht en vanavond een klein handje vermengd met haar normale voer.. intussen ga ik info inslaan over dat versvoer, want als ik daar op over ga dan gaan de andere honden ook mee. ik heb al gezien dat ze in waddinxveen ong een half uur rijden van ons die carnibest hebben, het zag er "goed" uit op de site. Onze dierenwinkel had alleen rodi diepvriesvoer.
hebben jullie een indicatie van hoeveel het ongeveer kost als je versvoer gaat geven ? ayka is nu ong 26 kg, jewel 30 kg, en alva 21 kg.
en gaan ze daar veel van poepen? (ayka kan het niet goed ophouden dan staat ze midden in de nacht voor de deur te piepen.. :roll: de muts.. :mrgreen: )
Afbeelding
felicia
Zeer actief

qyan schreef:
miranda schreef:Dat verharen kan ook komen omdat het nu wel ineens weer warm is buiten.

idd, ham is uit den boze!!!
kan de ziekte van aujeski bevatten en dara kan je hond dood aan gaan.
nooit meer geven!
een verteringsonderzoek is zeker aan te raden, kom je ook achter de werking van de pancreas.
voordat we qyan helemaal op vers hebben gezet heeft hij bij de da ook eerst een verteringsonderzoek gehad.
aangezien alles goed was hebben we hem toen niet op hypoallergeen gezet, maar alle brokken de deur uit gegooid.
een tijd geleden had de dierenarts het daar ook over gehad.. toen had ze nl bloed bij de ontlasting (nu gelukkig niet hoor) en was ze erg mager geworden.. dat is al iets van 4 maanden geleden, want daarna ging het weer best goed met r. al heeft onze DA erg snel de neiging om je hond op een of ander duur voer te zetten. zo'n verteringsonderzoek, hebben ze toen de bloedwaarden onderzocht ?
Afbeelding
felicia
Zeer actief

ducktails schreef:Ik zou inderdaad vers vlees proberen.
Ria
thanks ik ga eens kijken!

heb net gekeken er zijn best veel bekenden van dit forum daar! interessante site trouwens.

ok ik heb wat rondgesnuffeld en zou ik het zo goed doen..
stel ik ga op versvleesvoeding van Carnibest.

Ze moet dan per dag 1 kg krijgen. (diepvries zal wel vol zitten dan :mrgreen: )

de eeste 3 dagen koken
dan 3 dagen met lauw water overgieten
daarna rauw.

iets van 1 keer in de week een gekookt visje.
geen brood en graanproducten.

zou dat goed zijn ?

groetjes Felicia
Laatst gewijzigd door felicia op 04 feb 2004 18:46, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding
jelle
Zeer actief

felicia schreef:
Verder, ik ben vanmiddag naar de dierenwinkel geweest, ik had hem gevraagd naar versvleesvoer en de situatie nog eens uitgelegd.
Hij zei toen dat versvoer erg duur was op den duur en je er veel van moest geven :?: ..
ze zat op royal canin Selection Croc en hij beveelde aan om op de maxi size nutrition van royal canin over te gaan. hij gaf als reden dat je minder hoefde te geven en zo het spijsverteringsstelsel minder belast wordt..
Als je minder hoeft te geven is het wel weer een meer geconcentreerde brok, lijkt me. De vraag is of ze die nu kan verteren...
ik heb nu dus een zak van dat voer gekocht en vanavond een klein handje vermengd met haar normale voer.. intussen ga ik info inslaan over dat versvoer, want als ik daar op over ga dan gaan de andere honden ook mee. ik heb al gezien dat ze in waddinxveen ong een half uur rijden van ons die carnibest hebben, het zag er "goed" uit op de site. Onze dierenwinkel had alleen rodi diepvriesvoer.
hebben jullie een indicatie van hoeveel het ongeveer kost als je versvoer gaat geven ? ayka is nu ong 26 kg, jewel 30 kg, en alva 21 kg.
en gaan ze daar veel van poepen? (ayka kan het niet goed ophouden dan staat ze midden in de nacht voor de deur te piepen.. :roll: de muts.. :mrgreen: )
Rodi is naar verhouding duur en je moet er veel van geven. Bij andere merken kan dat een stuk minder zijn. Uiteindelijk zijn de meesten wel wat duurder uit met vers, maar heel veel duurder dan een dure brok hoeft het niet te zijn. En als je dit soort darmproblemen er mee kunt verhelpen en een tripje naar de dierenarts uitspaart ben je snel goedkoper uit...
De ontlasting wordt met verse voeding meestal stukken minder.

Hoeveel je moet geven blijft natuurlijk even uittesten, dat verschilt per hond en per voer weer. Een kleine indicatie: mijn honden hebben een tijdje Duck gegeten en aten toen 600 gram (voor de 30 kilo wegende Nora) en 800 gram (voor de 36 kilo wegende Ferro) per dag. Natte vingerwerk levert voor jouw honden, er nog van uit gaande dat ze vrij actief zijn, zo tussen de 500 en 700 gram per dag als richtlijn denk ik...

Afbeelding

qyan

hoi,
met een verteringsonderzoek moet je een potje met poep naar de DA brengen, wordt dan opgestuurd naar utrecht.
in/ aan de poep kunnen ze dan zien hoe het met de vertering zit, welke voedingsstoffen ze wel en niet kunnen verdragen en hoe de alvleesklier werkt.
vies werkje om het in dat potje te krijgen :mrgreen: maar goed, we wisten wel wat.

uit die test kan blijken of je hond misschien ebpaalde granen ed niet kan verteren, maar ook welke dierlijke eiwitten niet verteren.
ook wormen ed, komen naar boven.
A.d.h daarvan kun je bepalen welk voer je moet gaan geven.
en als er niets uitkomt, zet hem dan op versvoer.
ook als blijkt dat bepaalde dierlijke eiwitten niet worden verteerd, ook op versvoer zetten.
de eiwitstructuur van vers vlees is namelijk anders als de eiwitten in doodgekookte brokken.

qyan kan bijv kip niet verteren indien gekookt of kip in brokken.
maar rauwe kip kan weer wel.
het verhittingsproces in brokken en het kookproces veranderen dus de vorm van het eiwit.

ik ebn blij dat ik toen barfplaats heb ontdekt en niet ben gegaan voor hypoallergeen.
het hefet ven geduurd eer het goed ging, maar we hebben door gezet en inmiddels is qyan al 10 maanden van zijn maag/ darmklachten af terwijl de DA had voorspeld dat het nooit meer weg zou gaan.
zelfs de DA die ookal zelf vers voerde, raad nu probleemhonden die brokken eten vers aan. hetzij gewoon vers, of de hypoallergene versie van carnibest, waar alleen eend en rijst inzit.

gewoon een verteringsonderzoek vragen en lekker op vers zetten.
weg met dat perdure voer van de da, die vult alleen maar zijn portemonnee met de darmklachten van je hond. en de darmen worden echt niet beter van die dure brokken, alleen maar slechter. als je eenmaal aan hypoallergeen begint kan je hond niets anders meer verdragen en de darmflora wordt verziekt!
qyan

felicia schreef:
Ria

heb net gekeken er zijn best veel bekenden van dit forum daar! interessante site trouwens.

de eeste 3 dagen koken
daarna rauw.

zou dat goed zijn ?

groetjes Felicia
als je carnibest gaat voeren, begin dan met carnibest ligt. dit bevat meer pens en pens is weer goed voor de darmflora.
begin met 500 gram verdeeld over 2x en kijk wat het doet.
de hoeveelheden zijn richtlijnen.
valt je hond af, geef je meer, komt ze aan , geef je minder.
als carnibest light goed gaat, stap je over op de natuurmix.
ook dara weer rustig ana beginnen, maar niet meer koken!
wat je verder nog kunt geven van carnibest, een echte aanrader: kruidenmix/ groene mix. dit bevat veel goede bacterien voor de darmen. het is de maaginhoud van runderen! heel gezond en perfect voor honden met darmproblemen. gefe het zelf dagelijks.

vis zou ik nog even mee wachten!
qyan reageerde toen zijn darmen niet goed waren heel slecht op vis en constant ana de diaree.
gewoon eerst alleen vlees en dan iedere week ene visje, maar eerst goede ontlasting op vlees!
felicia
Zeer actief

jelle schreef:
felicia schreef:
Als je minder hoeft te geven is het wel weer een meer geconcentreerde brok, lijkt me. De vraag is of ze die nu kan verteren...
Rodi is naar verhouding duur en je moet er veel van geven. Bij andere merken kan dat een stuk minder zijn. Uiteindelijk zijn de meesten wel wat duurder uit met vers, maar heel veel duurder dan een dure brok hoeft het niet te zijn. En als je dit soort darmproblemen er mee kunt verhelpen en een tripje naar de dierenarts uitspaart ben je snel goedkoper uit...
De ontlasting wordt met verse voeding meestal stukken minder.

Hoeveel je moet geven blijft natuurlijk even uittesten, dat verschilt per hond en per voer weer. Een kleine indicatie: mijn honden hebben een tijdje Duck gegeten en aten toen 600 gram (voor de 30 kilo wegende Nora) en 800 gram (voor de 36 kilo wegende Ferro) per dag. Natte vingerwerk levert voor jouw honden, er nog van uit gaande dat ze vrij actief zijn, zo tussen de 500 en 700 gram per dag als richtlijn denk ik...
dat zou dan idd tussen de 500 en 700 gram per dag worden, valt me best mee eigenlijk.
dat ze er minder ontlasting van krijgen klinkt wel heel erg goed..

het is idd wel een meer geconcentreerde brok die we vanmiddag hebben gekocht. ik ga toch even proberen of de brokken die ze nu krijgt goed gaan, ze heeft aan het einde van haar pupperiode toen royal canin size nutrition pupvoeding gehad en daar deed ze het toen ook heel goed op..ik hoop eigenlijk dat ze het op de volwassen size nutri ook goed gaat doen..dat is voor ons toch wat makkelijker omdat de winkel om de hoek ligt en ik voor versvoer toch een eindje moet rijden. duss als deze brokken goed gaan houd ik het hierop en anders ga ik over op versvoer.
en dat visje ga ik 1 zowiezo proberen in te voeren.. gekookte kip met de bouillon geef ik ook wel eens dat gaat ook altijd goed..
Afbeelding
qyan

oh ja, als je overstapt op vers zul je de eerste tijd rond de kilo zitten.
naarmate de hond langer op vers staat en alles beter gata verteren, kan de hoeveelheid vers soms wel met de helft omlaag!
ook de ontlasting zal anazienlijk minder worden.

qyan poepte een half kopje en dat 2 x per dag op 1 kilo vlees.
naarmate ze het vlees beter op gaan nemen en alles goed gaan verteren wordt de ontlasting dus aanzienlijk minder!
felicia
Zeer actief

qyan schreef:
felicia schreef:
Ria

de eeste 3 dagen koken
daarna rauw.

zou dat goed zijn ?

groetjes Felicia
als je carnibest gaat voeren, begin dan met carnibest ligt. dit bevat meer pens en pens is weer goed voor de darmflora.
begin met 500 gram verdeeld over 2x en kijk wat het doet.
de hoeveelheden zijn richtlijnen.
valt je hond af, geef je meer, komt ze aan , geef je minder.
als carnibest light goed gaat, stap je over op de natuurmix.
ook dara weer rustig ana beginnen, maar niet meer koken!
wat je verder nog kunt geven van carnibest, een echte aanrader: kruidenmix/ groene mix. dit bevat veel goede bacterien voor de darmen. het is de maaginhoud van runderen! heel gezond en perfect voor honden met darmproblemen. gefe het zelf dagelijks.

vis zou ik nog even mee wachten!
qyan reageerde toen zijn darmen niet goed waren heel slecht op vis en constant ana de diaree.
gewoon eerst alleen vlees en dan iedere week ene visje, maar eerst goede ontlasting op vlees!
ok het visje moet even wachten :mrgreen:
ayka heeft heel lang op rijst met gekookte kip gestaan en deed het daar toen goed op, de klachten gingen toen over maarja je hond kan niet eeuwig op rijst met kip staan..
dat darmonderzoek ga ik toch eens vragen aan de DA alleen ik denk niet dat ze dat zomaar doen als je erom vraagt?
Afbeelding
felicia
Zeer actief

qyan schreef:oh ja, als je overstapt op vers zul je de eerste tijd rond de kilo zitten.
naarmate de hond langer op vers staat en alles beter gata verteren, kan de hoeveelheid vers soms wel met de helft omlaag!
ook de ontlasting zal anazienlijk minder worden.

qyan poepte een half kopje en dat 2 x per dag op 1 kilo vlees.
naarmate ze het vlees beter op gaan nemen en alles goed gaan verteren wordt de ontlasting dus aanzienlijk minder!
aha vandaar dat ik op de barfsite dat van die kilo las..
Afbeelding
qyan

het is jouw hond, als jij een verteringsonderzoek wilt, is dat je goed recht.
de problemen met de darmen zijn nu toch wel ene keer genoeg geweest.
jij bepaald wat er met je hond gebeurd, niet de DA!!!!
felicia
Zeer actief

qyan schreef:het is jouw hond, als jij een verteringsonderzoek wilt, is dat je goed recht.
de problemen met de darmen zijn nu toch wel ene keer genoeg geweest.
jij bepaald wat er met je hond gebeurd, niet de DA!!!!
ja das waar.. ik ben soms eigenlijk "te lief"

(kijken jullie ook naar amalia op tv?) :mrgreen:
Afbeelding
ien
Erelid
Contacteer:

Ongelezen bericht door ien »

Neem anders een contact op met de schrijver van dit boek.. http://k9joy.com/RauweVoedingVoorHonden/index.php

hij geeft een hele goede uitleg over diaree,braken van honden en hoe te gaan starten met versvlees.
Je moet eerst ieder medisch probleem uitschaklen,of zeker weten dat dat er niet is voordat je zomaar adviezen over versvlees gaat opvolgen.
Niet iedere hond is gelijk en wat bij de een werkt hoeft niet voor jouw hond goed te zijn!!

Ook heeft BARF-natuurlijk [zie link onder] een schat voor informatie voor je,veel kennis, met files,problemen en hoe te handelen..ergggg makkelijk met opzoeken!!
:p: :p:
succes
Afbeelding
felicia
Zeer actief

thanks! ik ga ns kijken op de link..

verder heb ik iedereen verboden om brood te geven.. worst mag ook niet meer etc.
Ze heeft vandaag gelukkig niet meer gekotst en maar 2 keer gepoept.. of dat nou aan dat nieuwe voer ligt, of ze gewoon een goede dag heeft? ik geef een handje nieuw voer op 5 gewoon zeg maar..

ik heb zo'n idee dat het misschien beter gaat, omdat er geen brood meer wordt gegeven. nadat jullie schreven dat granen slecht zijn ging ik verder analyseren wat ze kreeg en dat was 's ochtends brood..(1 bruine boterham zonder) dat zijn nu dus weer brokken geworden.
Ik hoop dat het zo weer voort gaat zetten, ook als ik de hoeveelheid nieuw voer opvoer en oud voer afbouw. (t kan zo weer omslaan nl.)
Afbeelding
ien
Erelid
Contacteer:

Ongelezen bericht door ien »

felicia schreef: ik heb zo'n idee dat het misschien beter gaat, omdat er geen brood meer wordt gegeven. nadat jullie schreven dat granen slecht zijn ging ik verder analyseren wat ze kreeg en dat was 's ochtends brood..(1 bruine boterham zonder) dat zijn nu dus weer brokken geworden.
Ik hoop dat het zo weer voort gaat zetten, ook als ik de hoeveelheid nieuw voer opvoer en oud voer afbouw. (t kan zo weer omslaan nl.)
hier is een stukje uit zijn boek waar hij schrijft over omschakeling
http://k9joy.com/RauweVoedingVoorHonden ... 16-124.pdf
Afbeelding
felicia
Zeer actief

ien schreef:
felicia schreef: ik heb zo'n idee dat het misschien beter gaat, omdat er geen brood meer wordt gegeven. nadat jullie schreven dat granen slecht zijn ging ik verder analyseren wat ze kreeg en dat was 's ochtends brood..(1 bruine boterham zonder) dat zijn nu dus weer brokken geworden.
hier is een stukje uit zijn boek waar hij schrijft over omschakeling
http://k9joy.com/RauweVoedingVoorHonden ... 16-124.pdf
ik lees zo dat het best erg ingrijpend is om over te schakelen van droog naar versvlees..vind het eigenlijk wel een beetje eng..
misschien kan ik het ook beter pas doen als ze het weer goed doet op het andere voer anders heb ik er een probleem bij?
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Medisch”