Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

winderig

Medische vragen en opmerkingen over de hond, zowel regulier als alternatief.
(Raadpleeg bij twijfelgevallen altijd uw dierenarts!)

Moderator: moderatorteam

lindah
Vaste gebruiker
Contacteer:

winderig

Ongelezen bericht door lindah »

Wij hebben met Guido een tijd lopen tobben met ontstoken anaalklieren. Na een aantal antibiotica kuren en druppels was het nog steeds niet over. Uiteindelijk zijn ze onder narcose schoongemaakt. Nu is het alleen zo dat meneer sindsdien de meest vreselijke winden laat. En niet af en toe maar het gaat bijna achterelkaar door. :jank: Voorheen had hij hier geen last van. Zou het kunnen zijn dat er iets beschadigd is door het schoonmaken van de anaalklieren? Er is niets veranderd wat voer betreft.

Wie heeft er hier ervaring mee?

Groetjes Linda :zwaai:
Afbeelding
Peet2
Zeer actief

Ongelezen bericht door Peet2 »

Je zou denken dat gasvorming in de darmen begint...en dus geen oorzaak zou kunnen hebben bij een behandeling juist aan het einde van de darm....Vreemd! Heeft hij niet stiekum iets geschooierd (paardepoep, vuilnisbak....oid) ?? :zwaai:
Peet
miranda

Ongelezen bericht door miranda »

Rockey was ook geopereerd aan zijn anaalklieren maar geen extra uitlaatgassen nadien :mrgreen:

Ik denk dat je het toch in de voeding moet zoeken, pas van voeding veranderd??? of ander merk kluifjes of iets extra's gegeven???
vinkje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Golden Retriever
Boomertje

Ongelezen bericht door vinkje »

Ze schrijft dat er niets veranderd is aan het voer.
Misschien moet je eens veranderen van voer. :ok:
Afbeelding

Als je de mensen leert kennen, ga je van dieren houden.
cloris
Zeer actief
Mijn ras(sen): Dogo Argentino en de Portugese Keizerhond
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door cloris »

vinkje schreef:Ze schrijft dat er niets veranderd is aan het voer.
Misschien moet je eens veranderen van voer. :ok:
Niets veranderd aan het voer, maar misschien wel zoals hierboven ook geschreven andere koekjes? andere kluiven? pensstaafjes noem het maar op...
Maar als dat het ook niet is zou ik idd eens een ander voer gaan proberen ;)
Afbeelding
De Koning is dood, lang leve de Keizer
Juan Manuel Fangio is one of the best car racers the world has ever known
Fangio; I would give anything for just one minute with you... Ik mis je vriend...
chrico
Zeer actief

Ongelezen bericht door chrico »

Okee om niet in herhaling van mijn medeforummers te vallen maar wat voer je nu, brok diner enz enz?
Onderschrift verwijderd door moderator ivm foutmelding afbeelding
Dyna, Lulu, Kito, Nikan
Scarlett
Actief

Ongelezen bericht door Scarlett »

Ik ben ook heel benieuwd naar jouw ervaringen met het schoonspoelen van de klieren.
Onze Charley, nu 6 maanden, heeft ook chronisch onstoken anaalklieren. Een maand lang verschillende ab kuurtjes gehad,, elke week laten uitknijpen. Niets hielp. Ben nu bezig met homeopathie, kan daar nog niet echt iets zinnings over zeggen. Zie wel dat hij niet lekker in zijn velletje zit, is wat lusteloos, eet slechter. Dus niet echt ziek, maar wat lamlendig. Een operatie aan die klieren zou een groot risico qua incontinentie inhouden en daarbij mag het niet voor zijn 1e levensjaar.
Voeding schijnen we héél goed te doen, volgens de kenners.
Dus alle opmerkingen, ervaringen etc. zijn heel welkom om ons manneke er overheen te krijgen.
Als je hond denkt dat jij de belangrijkste persoon ter wereld bent, hoef je geen andere opinie meer te raadplegen.
- - - - - - - - - - - -
Het leven is een feest, alleen moet je wel zelf de slingers ophangen.
miranda

Ongelezen bericht door miranda »

Scarlett schreef:Ik ben ook heel benieuwd naar jouw ervaringen met het schoonspoelen van de klieren.
Onze Charley, nu 6 maanden, heeft ook chronisch onstoken anaalklieren. Een maand lang verschillende ab kuurtjes gehad,, elke week laten uitknijpen. Niets hielp. Ben nu bezig met homeopathie, kan daar nog niet echt iets zinnings over zeggen. Zie wel dat hij niet lekker in zijn velletje zit, is wat lusteloos, eet slechter. Dus niet echt ziek, maar wat lamlendig. Een operatie aan die klieren zou een groot risico qua incontinentie inhouden en daarbij mag het niet voor zijn 1e levensjaar.
Dus alle opmerkingen, ervaringen etc. zijn heel welkom om ons manneke er overheen te krijgen.
Hoi Scarlet. ik wil de ervaring best delen.

Bij Rockey zijn zijn anaalklieren niet gespoeld maar operatief verwijdert.
Rockey had een allergie (1992-1993) en vrat binnen 1 nacht zijn haren van zijn mooie collie-vacht van witte kraag tot/met staart (dit deed hij echt in 1 nacht) zo'n jeuk dat hij had.
Verschillende allergietesten gedaan ook voedingstesten, maar niks mocht baten. Telkens zaten zijn anaalklieren vol dus legde de DA het erop dat daar dan de jeuk vandaan moest komen.

Ten einde raad... want ja je probeert dan echt van alles want een hond met jeuk is gewoon heel er zielig hebben we daarin toegestemd en zijn zijn anaalklieren operatief verwijdert.
Een voordeel... die konden niet meer vollopen... een nadeel... de hond is zijn eigen geur kwijt... ik weet eigenlijk niet of dat dat voor een hond nadelig is.

Geholpen tegen de jeuk heeft het in ieder geval niet helaas.
lindah
Vaste gebruiker
Contacteer:

chrico schreef:Okee om niet in herhaling van mijn medeforummers te vallen maar wat voer je nu, brok diner enz enz?
Bij ons krijgen ze een lam en rijst brok van een eigen merk. Dat zijn we gaan voeren omdat Boris heel gevoelig was op zijn darmen en sindsdien gaat het erg goed. Ook Guido doet het er erg goed op, hij is trouwens niet anders gewend want we voerden het al voordat hij kwam. Verder krijgen ze een aantal keer per week versvlees met rijst of pasta en bruin brood. Varkens oren en koekjes van Nutro. Als beloning tijdens het trainen krijgt hij rodi worst er is echt niets verandert wat betreft het voer. Jullie hebben gelijk als je zegt dat de gasvorming in de darmen begint, maar ik vind het zo typisch dat het is begonnen na dat zijn anaalklieren zijn schoongemaakt.

Groetjes,

Linda :zwaai:
Afbeelding
lindah
Vaste gebruiker
Contacteer:

Scarlett schreef:Ik ben ook heel benieuwd naar jouw ervaringen met het schoonspoelen van de klieren.
Ik moet zeggen dat het schoonspoelen wel goed geholpen heeft. Zijn anaalklieren waren echt behoorlijk ontstoken. Aanhemzelf hebben we niets gemerkt in de zin van sleetje rijden of bijten, hij begon alleen heel erg te stinken. de ab kuren hebben echt niets geholpen en nadat ze zijn schoongespoeld was het wel meteen over. Alleen laat hij sindsdien heel erg scheten. Mag ik vragen wat jij je honden voert?

Groetjes,

Linda :zwaai:
Afbeelding
qyan

Ongelezen bericht door qyan »

colloidaal zilver!!!
werkt uitstekend.
qyan had ook geregeld anaalklierontstekingen, op een gegeven moment hielp antibiotica ook niet meer.
ben toen dat gaan geven en na 1,5 week was het weg en is niet meer terug gekomen.
wel het proberen waard.
baadt het niet dan schaadt het niet
vuilnisbas
Actief
Mijn ras(sen): Kruising en een Galgo espanol
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door vuilnisbas »

Hoi,

Ik zag dat je ze weleens varkensoren geeft. Ik deed dat ook maar mijn hond ging er ook vreselijk van ruften(sorry voor het taalgebruik maar dat is het echt). Dus hier geen varkensoren meer.

Groetjes,
Nanda en Bas
Groetjes,
Nanda en Ollie.
Peet2
Zeer actief

Ongelezen bericht door Peet2 »

Ik zou geen brood meer geven...die tarwe irriteert de darmen vaak en ze kunnen er niets mee (nemen het niet op, verteert niet goed). Ook geen varkensoren meer geven, geeft grote kans op huidirritaties. Varkensvlees is zowiezo niet goed voor honden. Probeer eens een paar dagen alleen vers vlees, of 's morgens Nutro en 's avonds vers vlees.....Heeft bij mijn Beau ( echt een ontzennende :tong: stinkerd...) enorm geholpen!

Echt, het kan niet aan de anaalklieren liggen.....winden beginnen door gasvorming in het maag-darm kanaal.....en dat wijst toch echt op de voeding (of schooieren).......
:zwaai:
Succes,
Peet
jelle
Zeer actief

Ongelezen bericht door jelle »

Inderdaad is winderigheid in het algemeen een teken dat er iets niet goed gaat met de spijsvertering. Die varkensoren schijnen daar redelijk berucht in te zijn, die zou je eens een tijdje niet kunnen geven om te zien of dat het is. Veel honden doen het ook niet zo goed op granen inderdaad, dus die een tijdje vermijden zou ook kunnen schelen.

Wat me wel nog opviel en nog niet was genoemd geloof ik: je schrijft dat hij antibiotica heeft gehad. Antibiotica doden bacterien, slechte maar ook goede. Het is mogelijk dat er door de antibiotica wat teveel goede darmbacterien zijn vernietigd die hem horen te helpen bij de spijsvertering. Je zou eens iets kunnen geven waardoor de darmflora weer op peil komt. Volgens mij zou verse vuile pens moeten helpen in deze, en anders zou ik eens te rade gaan daarvoor bij ervaren vers-voerders (BARFers). Hier op het forum zitten er een paar (Ien, Lizzy, Ignit bijvoorbeeld) en anders kun je het eens elders vragen (bijvoorbeeld op www.barfplaats.nl of op http://groups.yahoo.com/group/barf-natuurlijk/ )

Succes ermee in ieder geval!
Groetjes, Marielle, Sirena, Diaz, Rios en Boeli!

Afbeelding

Voor altijd in onze herinnering... Vigo (+02-11-2012); Esperanza (+19-06-2012); Ferro (+04-08-10); Grandi (+15-01-09); Moya (+01-02-08 ); Berta (+27-11-06); Ymke (+04-07-06); Nora (+02-12-05)
Liesbeth
Zeer actief
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Liesbeth »

Wat me wel nog opviel en nog niet was genoemd geloof ik: je schrijft dat hij antibiotica heeft gehad. Antibiotica doden bacterien, slechte maar ook goede.
Dat was het eerste waar ik aan dacht.
Ik raad je aan om probiotica te geven. Yakult bv of bij een reformhuis zoiets halen.
ÉN minstens 1 keer in de week versvoer geven. Liefst dagelijks, doe ik ook.
Maar geef na of tijdens een antibioticumkuur ook wat probiotica.
Groetjes Liesbeth en een lebber van Luuk.

Tessa 07-03-2007 --- 15-03-2018
Scarlett
Actief

Ongelezen bericht door Scarlett »

Ik ben overgestapt op homeopathische middelen. Ik moet zeggen, tot nu toe met resultaat. Van de week weer bij de da geweest en de klieren waren duidelijk veel minder onstoken.
colloidaal zilver!!!
Wat is dat? waar kan je het krijgen en wat zou het moeten doen? Oke, iets voor de anaalklieren neem ik aan maar.....
Hij heeft nooit zichtbaar last gehad van zijn onsteking, geen sleetje rijden oid, maar omdat hij idd stonk, is de da erachter gekomen.
Mag ik vragen wat jij je honden voert?
Ik voer 's ochtends Carnibest en 's avonds Farmfood. Altijd prima ontlasting, niet te dun, lekker stevig, niet hard. Raar praatje eigenlijk he, maar je ziet altijd zoveel aan de ontlasting!

Momenteel stinkt hij vreselijk uit zijn bek, maar zijn gebit is in orde. Mogelijk heeft dat er ook mee te maken. Het lichaam is een raar iets!
Als je hond denkt dat jij de belangrijkste persoon ter wereld bent, hoef je geen andere opinie meer te raadplegen.
- - - - - - - - - - - -
Het leven is een feest, alleen moet je wel zelf de slingers ophangen.
qyan

Ongelezen bericht door qyan »

Scarlett schreef:Ik ben overgestapt op homeopathische middelen. Ik moet zeggen, tot nu toe met resultaat. Van de week weer bij de da geweest en de klieren waren duidelijk veel minder onstoken.
colloidaal zilver!!!
Wat is dat? waar kan je het krijgen en wat zou het moeten doen? Oke, iets voor de anaalklieren neem ik aan maar.....
Hij heeft nooit zichtbaar last gehad van zijn onsteking, geen sleetje rijden oid, maar omdat hij idd stonk, is de da erachter gekomen.
Mag ik vragen wat jij je honden voert?
Ik voer 's ochtends Carnibest en 's avonds Farmfood. Altijd prima ontlasting, niet te dun, lekker stevig, niet hard. Raar praatje eigenlijk he, maar je ziet altijd zoveel aan de ontlasting!

Momenteel stinkt hij vreselijk uit zijn bek, maar zijn gebit is in orde. Mogelijk heeft dat er ook mee te maken. Het lichaam is een raar iets!
colloidaal zilver bestel ik zelf altijd op www.huisdierendokter.nl
je geeft het gewoon in, qyan kreeg 6 druppels per kg lichaamsgewicht en dan 2 tot 3x per dag.
ook oor en oogontsekingen zijn er prima mee te verhelpen. gebruik het zelfs voor huidontstekingen ;)
Plaats reactie

Terug naar “Medisch”