Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

bench

Forum waar men kan praten over het gedrag en de opvoeding van puppies en volwassen honden (of de eigenaar).

Moderator: moderatorteam

mdv02
Vaste gebruiker

bench

Ongelezen bericht door mdv02 »

Wij hebben Beau in de bench zitten als ze overdag alleen thuis is en als ze s'nachts slaapt. We hebben wel geprobeerd om haar uit de bench alleen te laen, maar dit is niet goed voor de huisraad.
Nu denken we echter al een tijdje na over een tweede hond, deze hond willen we graag zonder bench opvoeden. Heeft iemand ervaring met 1 hond in de bench en de ander niet?

Groetjes Martijn
Afbeelding
speurneus carola

Ongelezen bericht door speurneus carola »

er leven hier 2 labjes in 2 grote benches de grootste die er zijn de c6, zijn allebei herplaatsers die in hun jongere jaren niks geleerd hebben en ook niet hoe ze zich moeten gedragen in het dagelijks leven met elkaar en met de huisraad (staan ook op tafel en zo), door het werk wat ze doen krijgen ze echter zoveel beweging en geestelijke belasting dat ze het heel normaal vinden, wel wil het eens zijn dat ze in de kooi mee gaan doen met spelltjes die de anderen doen, en dat is niet altijd prettig. maar het is te doen, toen ik de eerste lab kreeg heeft ie een paar maanden in een vari el gezeten en dat ging ook prima, hier zitten ze er meestal de hele dag in hoewel ze er ook wel eens uit zijn hoor, als een paar van de andere honden aan het werk zijn of aan het trainen zijn en hun hebben al gewerkt, dan laat ik ze wel eens los maar dan is het gelijk feest hier.

het gaat dus wel.
Mirandab
Vaste gebruiker

Ongelezen bericht door Mirandab »

het is per hond heel verschillend.
Ik heb 4 honden en 4 benches.
1 hond is altijd los. (spaniel) Die gebruikt hem echt als mand. Ligt er ook in als het deurtje open staat. Mijn teefje is ook veel los.. ook 's nachts. dat gaat super.. Gaat er ook zelf inliggen als ze het even zat is op de bank 8O
Mijn 2 mechelaar reuen zijn drama als ze los zijn.
De jongste helemaal. Die sleept dekens en alles wat los en vast zit door het huis en is een heuze wervelstorm.. Die moet ik ook echt wat te doen geven anders is het geen harden.
Mijn oudste mechelaar reu begint het nu te leren op het moment dat we thuis zijn om los te zijn.. Maar 's nachts en als wij weg zijn dan ligt hij in de bench.. (overdag ook wel eens een paar uur in de kennel buiten)
Afbeelding
Hutsje
Zeer actief
Mijn ras(sen): moddercockers
Aantal honden: 2

Re: bench

Ongelezen bericht door Hutsje »

mdv02 schreef:Wij hebben Beau in de bench zitten als ze overdag alleen thuis is en als ze s'nachts slaapt. We hebben wel geprobeerd om haar uit de bench alleen te laen, maar dit is niet goed voor de huisraad.
Nu denken we echter al een tijdje na over een tweede hond, deze hond willen we graag zonder bench opvoeden. Heeft iemand ervaring met 1 hond in de bench en de ander niet?

Groetjes Martijn
Hoeveel uur zit ze dan in de bench per etmaal?
Afbeelding
mdv02
Vaste gebruiker

Ongelezen bericht door mdv02 »

Ze zit als we aan het werk zijn max 5 uur in de bench, en als ze s'nachts slaapt. Als los is als wij niet thuis zijn dan slaat denk ik redelijk snel de verveling bij haar toe en gaat ze op zoek naar dingen om op te kunnen kauwen. :jank:
We gaan wel proberen om haar uit haar bench te krijgen, maar wachten er even mee tot ze iets ouder is, nu is ze 14 maanden.
Afbeelding
Dingo
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse herder

Ongelezen bericht door Dingo »

mdv02 schreef:Ze zit als we aan het werk zijn max 5 uur in de bench, en als ze s'nachts slaapt. Als los is als wij niet thuis zijn dan slaat denk ik redelijk snel de verveling bij haar toe en gaat ze op zoek naar dingen om op te kunnen kauwen. :jank:
We gaan wel proberen om haar uit haar bench te krijgen, maar wachten er even mee tot ze iets ouder is, nu is ze 14 maanden.
Is ook logisch toch? als je ze oplsuit kan ze er niet bij, dus pakt ze haar kans als het wel kan ;)
AfbeeldingAfbeelding
Who finds a faithful friend, finds a treasure.
mirella*
Actief

Ongelezen bericht door mirella* »

Een stukje tekst uit het cursusmateriaal van de hondenschool.

"Een bench is niet zielig

Mits goed getraind zal uw pup zijn bench met zijn eigen mandje of plait echt als een veilig plekje voelen. Veel mensen vinden dat zielig, ze ziende bench als een gevangenis (waarom mensen een kinderbox niet zielig vinden???). Een bench geeft de hond echter juist de prettige illusie van een eigen hol, een vielige plek. "

Dus ik zou zeggen gewoon twee benches (wel ruim natuurlijk) voor twee honden.
Gast

Ongelezen bericht door Gast »

mdv02 schreef:Nu denken we echter al een tijdje na over een tweede hond, deze hond willen we graag zonder bench opvoeden.
Waarom denk je dat je 2e hond niet sloopt? De meeste pups en jonge honden slopen als ze de kans krijgen. Als ze het slopen eenmaal aangeleerd hebben is het er moeilijk weer uit te krijgen. Ik zou ook voor je 2e hond een bench gebruiken als je wilt dat jehuis heel blijft.
lies
Zeer actief

Ongelezen bericht door lies »

ozzy heeft tot ong. zijn 4e maand in een bench gezeten, alleen als wij er niet waren. amy heeft er nog korter ingezeten, heeft wel eens aan wat plintjes liggen knagen. beiden zijn nu een paar uur per dag alleen, zonder bench en ze slopen niet. ozzy heeft zowiezo nooit wat gesloopt. ze liggen of op bed of op de bank of in de mand (vooral oz)
Hutsje
Zeer actief
Mijn ras(sen): moddercockers

Ongelezen bericht door Hutsje »

mirella* schreef:Een stukje tekst uit het cursusmateriaal van de hondenschool.

"Een bench is niet zielig

Mits goed getraind zal uw pup zijn bench met zijn eigen mandje of plait echt als een veilig plekje voelen. Veel mensen vinden dat zielig, ze ziende bench als een gevangenis (waarom mensen een kinderbox niet zielig vinden???). Een bench geeft de hond echter juist de prettige illusie van een eigen hol, een vielige plek. "

Dus ik zou zeggen gewoon twee benches (wel ruim natuurlijk) voor twee honden.
Waarom willen mijn honden er dan (zonder training) niet in als het zo prettig is? Mits goed gecontditioneerd bedoelen ze! En mijn honden beschouwen het hele huis als een veilige plek waar ze op alle bedden en kleden zich erg op hun gemak voelen.
Afbeelding
mirella*
Actief

Hutsje schreef: Waarom willen mijn honden er dan (zonder training) niet in als het zo prettig is? Mits goed gecontditioneerd bedoelen ze! En mijn honden beschouwen het hele huis als een veilige plek waar ze op alle bedden en kleden zich erg op hun gemak voelen.
Doe toch niet zo moeilijk. Na een nachtje in de bench vinden mijn honden het heerlijk en gaan ze er uit zich zelf in liggen. Met trainen wordt bedoelt de hond te trainen dat ze in de bench blijven wanneer je weg gaat. Het werkt natuurlijk niet om ze erin te stoppen en meteen een paar uur weg te gaan.
Dingo
Zeer actief

mirella* schreef:
Hutsje schreef: Waarom willen mijn honden er dan (zonder training) niet in als het zo prettig is? Mits goed gecontditioneerd bedoelen ze! En mijn honden beschouwen het hele huis als een veilige plek waar ze op alle bedden en kleden zich erg op hun gemak voelen.
Doe toch niet zo moeilijk. Na een nachtje in de bench vinden mijn honden het heerlijk en gaan ze er uit zich zelf in liggen. Met trainen wordt bedoelt de hond te trainen dat ze in de bench blijven wanneer je weg gaat. Het werkt natuurlijk niet om ze erin te stoppen en meteen een paar uur weg te gaan.
inderdaad, de gemakkelijkste weg dus ;) niks geen sloperij enz enz. Lekker zelf weten, maar ik heb een hond die geen kooi nodig heeft om zich " veilig" te voelen, Hij voelt zich veilig in het hele huis ;)
AfbeeldingAfbeelding
mirella*
Actief

Prima joh als jij je honden niet in een bench wil doen moet je het niet doen, maar probeer mij niet te vertellen dat het slecht is voor honden.
Ik probeer enkel iemand advies te geven en ik denk dat een bench geen enkel probleem oplevert, sterker nog ik ben van mening dat honden het fijn vinden een eigen plek te hebben.
Dingo
Zeer actief

mirella* schreef:Prima joh als jij je honden niet in een bench wil doen moet je het niet doen, maar probeer mij niet te vertellen dat het slecht is voor honden.
Ik probeer enkel iemand advies te geven en ik denk dat een bench geen enkel probleem oplevert, sterker nog ik ben van mening dat honden het fijn vinden een eigen plek te hebben.

joh? :roll:
ik probeer jou niks te vertellen hoor :? ik geef alleen aan dat ik honden niet in een kooi hoef te stoppen, om ze een veilig en prettig onderkomen te geven..
Volgens mij probeer jij mij te vertellen dat het zo'n geweldige uitvinding is...sorry, daar trap ik niet in ;)
AfbeeldingAfbeelding
EvitaP
Zeer actief
Aantal honden: 1
Contacteer:

Ongelezen bericht door EvitaP »

Ik geloof dat een bench bedoeld is om te voorkomen dat hij gaat slopen als je hem alleen laat en het zindelijk maken makkelijker maakt.
Het is dus niet de bedoeling dat je het voor de rest van z'n leven gebruikt. Als hij na een jaar in de bench gaat slopen dan heb je iets verkeerd aangeleerd, heeft hij energie te veel, of iets dergelijks. Dat moet je dan zien uit te zoeken, om dan het probleem aan te pakken. Ziet er trouwens ook niet uit, zo'n bench in de kamer.
Ik heb het gebruikt voor hoover tot hij ong. een jaar was. Daarna zonder bench.
groetjes
Evita

https://nl-nl.facebook.com/adogsagenda - Activiteiten van de Noa Dog!
mirella*
Actief

Martijn schreef:Hou je toch je domme muil met je eigen plek. Ik bind jou toch ook niet op je nest vast zodat je weet dat het jouw plek is.

Mijn honden zoeken hun eigen plek domweg zelf uit.
Maar ja, je moet wat he als je je hond hele dagen alleen wilt laten en te dom bent om dat eerst aan te leren. Gaat ie slopen dus dan maar in een caviakooi.
Eerste klas super eikel gebruik je geheugen eens!!! Ik laat mijn hond geen hele dagen aleen thuis. Ik vind het niet erg als er wat gesloopt wordt!!!!!
Ik merk alleen maar aan mijn honden dat ze het fijn vinden om een eigen plek te hebben waar ze zich terug kunnen trekken. Jij laat je honden zeker ook op de bank en op het bed, lekker voor de rangorde! Of heb je daar nog nooit van gehoord.
Mijn honden lopen overdag heerlijk los rond, ook als ik eens een uurtje weg bent. En wat schetst mijn verbazing als ik thuis kom, er komen twee honden uit hun bench gelopen. Zo erg vinden ze de bench dus.
En geloof mij ik heb ze nooit geleerd in een bench te liggen, ze zijn er uit zich zelf in gaan liggen, dat krijg je dus als je de hond niet dwingt in een bench te gaan en op die manier is het dus niet zielig om een hond in de bench te laten slapen. Snap je het allemaal nog? Misschien moet je eea nog een keer lezen om tot je door te laten dringen. Mr. ik weet alles beter en ik ben de beste baas ter wereld.
moderatorteam
Zeer actief

Ongelezen bericht door moderatorteam »

We verzoeken iedereen dringend om het schelden te laten.
Het moet toch mogelijk zijn om elkaar duidelijk te maken wat je bedoelt zonder scheldwoorden.
Met vriendelijke groet
Moderators hondenforum.nl

Niemand is incognito
Hanneke2
Zeer actief

Ongelezen bericht door Hanneke2 »

Haha, wat een commotie weer. Hoeveel keer zou deze discussie nou al gevoerd zijn?

In mijn ogen gaat het niet om het verschijnsel bench, maar hoe je er mee omgaat. Een stoeptegel die verantwoord wordt gebruikt is een heel handig ding, maar je kan er ook iemand z'n hersens mee inslaan. (Okee, dat is een rare vergelijking. :? )

Wij hebben de bench hier iets van 4,5 maand gebruikt (alleen 's nachts) eigenlijk vooral om te voorkomen dat er 's nachts ellende tussen de hond en de katten zou kunnen ontstaan. Bij nader inzien hadden we de bench wel veel eerder op kunnen ruimen, maar dat weet je niet van tevoren.

Jack had in z'n hele leven nog nooit een bench gezien, maar stapte er de eerste avond hier zelf in om lekker in slaap te vallen. En al die tijd dat hij er 's nachts in lag ging het deurtje pas dicht als hij zelf vond dat het bedtijd was. :-D 's Ochtends deurtje weer open, en dan ging er effe een half oog open waarna Jack nog een tijdje doorpitte.

Persoonlijk vind ik het op zo'n manier gebruiken van een bench dus prima, niks zieligs aan.

Maar een reisbench gebruiken waarin je hond z'n kont niet kan keren om het arme beest effe uit de weg te hebben (ik ken echt mensen die dat doen), je hond overdag urenlang in de bench zetten omdat hij anders je spullen sloopt (uit verveling, laat staan hoe erg hij zich in die bench verveelt), je hond voor straf in de bench zetten, je pup in de bench zetten omdat hij dan eerder zindelijk wordt omdat hij niet in z'n eigen plas wil liggen en het dan maar de hele nacht ophoudt... :roll:

Een bench op zich, blijf ik een handig ding vinden. Er is hier wel eens een zwerfkat aan komen lopen, en tot de dierenambulance kwam heeft ze een halve dag helemaal happy in die bench gezeten met eten & drinken, kattebak en kussentje, zonder dat ze gemolesteerd werd door ons eigen kattenspul.

De hele discussie die nu weer oplaait gaat volgens mij dan ook niet puur over de bench, het gaat over hoe je omgaat met je hond.

Hanneke
Hanneke, Toto, Tika en Pindapoes
Daan

Ongelezen bericht door Daan »

Even een voetnoot.
Een reisbench heeft de zelfde afmetingen als een ijzeren.
Alleen is 'ie geschikt om mee te reizen.
Hanneke2
Zeer actief

Daan schreef:Even een voetnoot.
Volgens mij heb je ze allebei in allerlei maten. De reisbench waar ik het over heb was een slag groter dan zo'n kattenreisbench.

Wij hebben dus zelf (opgeklapt in de schuur :-D ) een ijzeren, maar da's best een joekel van een ding, reisbenches hebben ze volgens mij niet in die maat.

Hanneke
Marion.

Ongelezen bericht door Marion. »

mirella* schreef:Eerste klas super eikel gebruik je geheugen eens!!!
Mirella toch... je bent toch niet samen met Gooiske (sorry, weet niet meer precies hoe je de naam schrijft) elkaar aan het ophitsen? Onder het genot van een drankje misschien? Nou ja, zal wel een gezellige meiden-avond zijn.
Vertel je morgen nog even - zonder opruiende emoties - wat jouw standpunten zijn?
Daan

Ongelezen bericht door Daan »

Hanneke2 schreef:
Volgens mij heb je ze allebei in allerlei maten. De reisbench waar ik het over heb was een slag groter dan zo'n kattenreisbench.

Wij hebben dus zelf (opgeklapt in de schuur :-D ) een ijzeren, maar da's best een joekel van een ding, reisbenches hebben ze volgens mij niet in die maat.

Hanneke
dit is de bench die ik gebruikt heb.
Formaat retriever.
90/65/65 diepte hoogte breedte.
Ik heb alleen voor een zogenaamde reiskennel gekozen omdat ik die 'mooier' vond dan zo'n metalen rammelding, en wat knusser.
En misschien praktischer, in de auto. Maar de maten kwamen eigenlijk helemaal overeen.
Ik heb gekozen wat ik 'mooier' vond.
En wat ik eventueel ooit nog eens zou kunnen gebruiken als hij eenmaal bench af was.
Hanneke2
Zeer actief

Daan schreef:
Hanneke2 schreef:

Hanneke
dit is de bench die ik gebruikt heb.
Formaat retriever.
90/65/65 diepte hoogte breedte.
Ik heb alleen voor een zogenaamde reiskennel gekozen omdat ik die 'mooier' vond dan zo'n metalen rammelding, en wat knusser.
En misschien praktischer, in de auto. Maar de maten kwamen eigenlijk helemaal overeen.
Ik heb gekozen wat ik 'mooier' vond.
En wat ik eventueel ooit nog eens zou kunnen gebruiken als hij eenmaal bench af was.
Die van Jack is inderdaad groter, 120 lang uit mijn hoofd, die kan je met de beste wil van de wereld ook niet in een auto zetten. :-D Wij hebben destijds wel even staan twijfelen in de dierenwinkel, maar voor in huis is dit voor een beetje formaat hond gewoon lekker ruim. (Vandaar dat we wel blij waren dat hij naar de schuur kon, want het neemt wel ontzaglijk veel ruimte in!)

Hanneke
mirella*
Actief

Saartje schreef:Mirella toch... je bent toch niet samen met Gooiske (sorry, weet niet meer precies hoe je de naam schrijft) elkaar aan het ophitsen? Onder het genot van een drankje misschien? Nou ja, zal wel een gezellige meiden-avond zijn.
Vertel je morgen nog even - zonder opruiende emoties - wat jouw standpunten zijn?
Inmiddels hebben we de drankjes wel op (is nu half vier), maar tijdens onze vorige reactie waren we nog nuchter. We worden echter erg opgefokt van Martijn en zijn kortzichtige reacties.
Wat betreft onze standpunten. Wij zijn geen tegenstander van het gebruik van een bench mits goed gebruikt. Sterker nog wij denken dat het een goede en veilige plaats voor de hond kan zijn waar hij/zij zich kan terug trekken terwijl de deur openstaat.
Verder lukt het op dit moment niet zo goed, maar we hebben nog steeds hetzelfde standpunt als aan het begin van de avond zonder drank. Dus misschien is terug lezen een betere oplossing als alles op dit moment op nieuw in typen. Tja het was een gezellige meiden-avond met goede hondenonderwerpen.

Welterusten

Mirella & Gooitske
Mama Sanneke
Zeer actief

Ongelezen bericht door Mama Sanneke »

Moderatorteam schreef:We verzoeken iedereen dringend om het schelden te laten.
Het moet toch mogelijk zijn om elkaar duidelijk te maken wat je bedoelt zonder scheldwoorden.
Ja, dit gaat duidelijk te ver hé.
Schelden op iemand die advies vraagt !
En ik die aan mijn puberzoon gisteren nog heb gezegd :
je mening geven is iets anders dan anderen steeds af te breken.
Echt niet mooi.
Het is niet omdat je eigen hond zoals Luka bij mij niet graag in de bench wilde, dat anderen het niet mogen proberen.
Of dat je het moet afkeuren, ieder zijn manier.
Sanneke
Sanneke, Bazinneke van Luka Poedelmans
Afbeelding
Ik ben gewoon mezelf
Golden Stanley

Ongelezen bericht door Golden Stanley »

Ik ben tegen bench-gebruik, puur omdat de hond beperkt wordt in z'n bewegingsvrijheid. Dat is mijn mening, maar ik veroordeel een ander niet die een pup wel in een bench houdt. Mits op een normale manier, geen uren achter elkaar en tot een bepaalde leeftijd. Dan overgaan naar een gang of kamer. Wat mij alleen opvalt, is dat weinig mensen bij voorbaat al het risico niet willen nemen om bv. de pup in een grote gang te houden en die gang puppy-bestendig te maken, terwijl dat eigenlijk nog niet eens zoveel werk is. En het sloopgedrag valt over het algemeen 100% mee, als je maar zorgt voor genoeg speel- en bijtmateriaal. Of een deel van de kamer afscheiden door zo'n puppy-ren. Dat is toch veel fijner voor dat dier?
Dingo
Zeer actief

Golden Stanley schreef:Ik ben tegen bench-gebruik, puur omdat de hond beperkt wordt in z'n bewegingsvrijheid. Dat is mijn mening, maar ik veroordeel een ander niet die een pup wel in een bench houdt. Mits op een normale manier, geen uren achter elkaar en tot een bepaalde leeftijd. Dan overgaan naar een gang of kamer. Wat mij alleen opvalt, is dat weinig mensen bij voorbaat al het risico niet willen nemen om bv. de pup in een grote gang te houden en die gang puppy-bestendig te maken, terwijl dat eigenlijk nog niet eens zoveel werk is. En het sloopgedrag valt over het algemeen 100% mee, als je maar zorgt voor genoeg speel- en bijtmateriaal. Of een deel van de kamer afscheiden door zo'n puppy-ren. Dat is toch veel fijner voor dat dier?
precies. Misschien nog wel minder moeite dan naar de dierenzaak te hollen en zo'n kooi aan t schaffen, of via internet een kooi te bestellen.
AfbeeldingAfbeelding
mirella*
Actief

Mama Sanneke schreef: Ja, dit gaat duidelijk te ver hé.
Schelden op iemand die advies vraagt !
En ik die aan mijn puberzoon gisteren nog heb gezegd :
Je hebt gelijk maar de reden dat wij niet meer zo aardig bleven ligt in de discussie over "aanschaf pup en alleen laten'' waarin Martijn ook al de hele tijd lag te zieken, zoals hij meestal doet.

Groeten Gooitske en Mirella
Dingo
Zeer actief

schelden is een teken van zwakte, van het niet weten te communiceren met een ander, en dan vervolgens maar een blik scheldwoorden los te trekken. Men denkt dat dit kennelijk intelligent overkomt, echter hierdoor maak je jezelf ontzettend ongeloofwaardig en het is ook nog eens vreselijk kinderachtig gedrag. Zeg gewoon wat je vind, zonder mekaar voor van alles uit te maken, daar zit helemaal niemand op te wachten.
AfbeeldingAfbeelding
EvitaP
Zeer actief
Aantal honden: 1
Contacteer:

Ongelezen bericht door EvitaP »

Golden Stanley schreef:Ik ben tegen bench-gebruik, puur omdat de hond beperkt wordt in z'n bewegingsvrijheid. Dat is mijn mening, maar ik veroordeel een ander niet die een pup wel in een bench houdt. Mits op een normale manier, geen uren achter elkaar en tot een bepaalde leeftijd. Dan overgaan naar een gang of kamer. Wat mij alleen opvalt, is dat weinig mensen bij voorbaat al het risico niet willen nemen om bv. de pup in een grote gang te houden en die gang puppy-bestendig te maken, terwijl dat eigenlijk nog niet eens zoveel werk is. En het sloopgedrag valt over het algemeen 100% mee, als je maar zorgt voor genoeg speel- en bijtmateriaal. Of een deel van de kamer afscheiden door zo'n puppy-ren. Dat is toch veel fijner voor dat dier?
Inprincipe het zelfde idee, als een bench.
En in de gang sluit je 'm toch ook op?
Maar als het kan waarom niet?

De eerste nacht, toen ik cindy had (ze was al 6 jr) bleef ik bij haar slapen onder de trap naast/in haar mand. :-D Was heel gezellig.
Maarja cindy was al zindelijk en we namen aan dat ze niet sloopte. Dat scheelt al heel veel met een pup.
groetjes
Evita

https://nl-nl.facebook.com/adogsagenda - Activiteiten van de Noa Dog!
Plaats reactie

Terug naar “Gedrag en opvoeding”