Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Pigmentverlies

Medische vragen en opmerkingen over de hond, zowel regulier als alternatief.
(Raadpleeg bij twijfelgevallen altijd uw dierenarts!)

Moderator: moderatorteam

memo
Actief

Pigmentverlies

Ongelezen bericht door memo »

Hoi,

mijn golden van 5 wordt al wit op zijn rug. Normaal als honden wit worden begint het toch bij hun neus? Kan een hond ook door andere redenen pigment verliezen? Iemand anders evt. ook ervaringen hiermee?
Zijn vacht is verder mooi glimmend en hij is hardstikke gezond...
Een dier heb je voor zijn leven, niet voor even!

Afbeelding
Yvonne Bekkers
Vaste gebruiker
Contacteer:

Ongelezen bericht door Yvonne Bekkers »

Nou, niet bij Goldens, maar bij ons ras de Rottweiler gebruiken we "vliernetel-extract" als de teven loops zijn, of als de honden gaan wisselen (tanden). Dit omdat het bekpigment dan vaak lichter wordt. (hoe dit komt ???)
Hiermee kun je het voor een deel ondervangen. Ook word de bruine kleur van de "brand" er donkerder van.
Ik weet niet of dit middel bij de Golden ook werkt ???
Groetjes Yvonne,

en een poot van Beer en Kenza
www.vanberinishofke.nl

Afbeelding
memo
Actief

Mees heeft ook slecht pigment: bruine neus en lichte nagels. Als het alleen bij het verlies van pigment blijft, dan vind ik het geen probleem. Als het maar geen stille ziekte is ofzo...
Ik heb gehoord dat rood zeewier ook goed werkt om het pigment op peil te brengen. Helaas kleurt het de vacht niet terug...en vers voeren wordt ook wel eens genoemd...

Afbeelding
Elvira
Zeer actief
Mijn ras(sen): golden retriever
Aantal honden: 1
Contacteer:

Ongelezen bericht door Elvira »

dat is een winterneus. Van de zomer zal hij wel weer donkerder worden. Allerlei toevoegingen aan het voer werken maar beperkt. Het pigment wordt vaak wel minder met ouder worden, loopheid en dracht. Een wat lichtere neus mag volgens de standaard en de hond krijgt er dus geen slechtere beoordeling om. Als hij natuurlijk te licht wordt wel.

Groetjes Elvira
Elvira
Zeer actief
Mijn ras(sen): golden retriever
Aantal honden: 1
Contacteer:

Ongelezen bericht door Elvira »

dat is een winterneus. Van de zomer zal hij wel weer donkerder worden. Allerlei toevoegingen aan het voer werken maar beperkt. Het pigment wordt vaak wel minder met ouder worden, loopheid en dracht. Een wat lichtere neus mag volgens de standaard en de hond krijgt er dus geen slechtere beoordeling om. Als hij natuurlijk te licht wordt wel.

Groetjes Elvira
memo
Actief

Elvira schreef:dat is een winterneus. Van de zomer zal hij wel weer donkerder worden. Allerlei toevoegingen aan het voer werken maar beperkt. Het pigment wordt vaak wel minder met ouder worden, loopheid en dracht. Een wat lichtere neus mag volgens de standaard en de hond krijgt er dus geen slechtere beoordeling om. Als hij natuurlijk te licht wordt wel.

Groetjes Elvira
Hoi Elvira,

nee hoor, hij heeft altijd een bruine neus. Altijd al gehad...maar het gaat me ook meer om zijn vacht, dan om zijn neus, maar er komen eigenlijk alleen reacties over het pigment van de neus...vandaar...

Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Medisch”