Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
basset griffon vendeen
Moderator: moderatorteam
- Budeltje
- geregistreerd lid
basset griffon vendeen
Zijn er hier mensen die een basset griffon vendeen hebben/kennen?
Alhoewel ik zelf een golden heb, ben ik helemaal weg van de pbgv dus ik zou graag weten wat jullie van deze honden vinden.
Alhoewel ik zelf een golden heb, ben ik helemaal weg van de pbgv dus ik zou graag weten wat jullie van deze honden vinden.
-
- Actief
- Mijn ras(sen): Oostenrijkse Pincher
- Contacteer:
even verderop woont er een.. vind het leuke honden om te zien....
Heb er nog heel even over ged8 (lees geprobeerd om hem mijn ouders aan te smeren
)
Heb er nog heel even over ged8 (lees geprobeerd om hem mijn ouders aan te smeren

Please Check Out: http://groups.msn.com/dinadeoostenrijks ... r/homepage
-
- Zeer actief
- Suuz!
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Grand Basset Griffon Vendeen
- Aantal honden: 3
Ehm ja... ik heb een bgv. Alleen dan de grand. De petit lijkt kwa karakter en uiterlijk wel op deze ,.. alleen formaat is iets kleiner
.. haha..
Ik zelf ben helemaal weg van het ras.
Toen ik mijn gbgv in huis haalde, wist ik eigenlijk nog vrij weinig van het ras. Het is een herplaatser! Toevallig tegen aan gelopen, en ik was op slag verliefd. Sja daarna veel verdiept in zn rassoort en dergelijken... en moet zeggen, als het aan mij ligt, nooit meer anders dan een gbgv. Ik vind overigens wel een nadeel van onze gbgv dat ie bijna nooit los kan. Wel op de hondensport vereniging b.v. & op het strand, maar niet hier in de buurt. Waarom niet? Hij ruikt van alles. Konijntjes in tuinen bij mensen, hij zit in no-time in de tuin! Oftewel hij heeft dus heel erg het jacht instinct. Maar dat is ook voor iedere bgv anders! De ene heeft daar veel meer last van dan de ander!
Maarruh mag ik vragen hoe je er zo op komt dat je die zo leuk vindt? Zo populair zjin ze namenlijk niet
...
greetz Suus

Ik zelf ben helemaal weg van het ras.
Toen ik mijn gbgv in huis haalde, wist ik eigenlijk nog vrij weinig van het ras. Het is een herplaatser! Toevallig tegen aan gelopen, en ik was op slag verliefd. Sja daarna veel verdiept in zn rassoort en dergelijken... en moet zeggen, als het aan mij ligt, nooit meer anders dan een gbgv. Ik vind overigens wel een nadeel van onze gbgv dat ie bijna nooit los kan. Wel op de hondensport vereniging b.v. & op het strand, maar niet hier in de buurt. Waarom niet? Hij ruikt van alles. Konijntjes in tuinen bij mensen, hij zit in no-time in de tuin! Oftewel hij heeft dus heel erg het jacht instinct. Maar dat is ook voor iedere bgv anders! De ene heeft daar veel meer last van dan de ander!
Maarruh mag ik vragen hoe je er zo op komt dat je die zo leuk vindt? Zo populair zjin ze namenlijk niet

greetz Suus
Often people say to me that grand bassets are not trainable and even think that they're not so smart. I think the grand basset makes most breeds look like they're brain dead
d'Artagnan, Pompidou & Lune.
- Budeltje
- geregistreerd lid
Hoe kun je ze nu niet leuk vinden?P!nki schreef:Maarruh mag ik vragen hoe je er zo op komt dat je die zo leuk vindt? Zo populair zjin ze namenlijk niet...
greetz Suus

Nee, ik moet eerlijk bekennen dat ik 3 weken geleden nog niet eens wist dat ze bestonden, maar toen ik er eentje zag lopen was ik meteen verkocht. Vandaar dat ik nu dus zo veel mogelijk over ze te weten wil komen. (heb dus ook al heel het net doorzocht, maar het leek me leuk om het hier dus ook eens te vragen)
- Suuz!
- Zeer actief
ok als je informatie over ze wil of zo.. je mag me ook wel toevoegen op msn als je dat hebt! Kan je vollop vragen
haha..
greetz Suus

greetz Suus
Often people say to me that grand bassets are not trainable and even think that they're not so smart. I think the grand basset makes most breeds look like they're brain dead
-
- Zeer actief
- Suuz!
- Zeer actief
dit is de petit:

En dit is de grand:

heb ff snel wat foto's van internet geplukt... (had geen zin om te uploaden hahaha)

En dit is de grand:

heb ff snel wat foto's van internet geplukt... (had geen zin om te uploaden hahaha)
- Yvonne Bekkers
- Vaste gebruiker
- Contacteer:
hoi,
Een kennis van me heeft 5 petits, ze heeft ook een internetsite.
Ik zal de link hierbij zetten.
Top hondjes, met een heerlijk eigenwijs karakter.
http://www.petit-basset-griffon-vendeen.nl
Een kennis van me heeft 5 petits, ze heeft ook een internetsite.
Ik zal de link hierbij zetten.
Top hondjes, met een heerlijk eigenwijs karakter.
http://www.petit-basset-griffon-vendeen.nl
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Teckel
- Aantal honden: 1
- Contacteer:
Hier in de buurt heeft iemand er 2...
Die ene is blind en is toen een keer over mijn hond heen gewalst en sindsdien doet mijn hond net of hij ze niet ziet (hij kijkt letterlijk de andere kant op, ook als die eigenaar hem roept terwijl als ze alleen is hij helemaal enthousiast is en geaait wil worden)
Die ene is blind en is toen een keer over mijn hond heen gewalst en sindsdien doet mijn hond net of hij ze niet ziet (hij kijkt letterlijk de andere kant op, ook als die eigenaar hem roept terwijl als ze alleen is hij helemaal enthousiast is en geaait wil worden)

- Flater
- Vaste gebruiker
Ik vind ze ook zoooo gaaf.
Op een hondententoonstelling hebben we ze gezien en ze vielen gelijk in het oog...
Wij er naar toe, want deze honden hadden we nog nooit gezien...
Tijdje met deze mensen staan praten en het zijn echt leuke honden.
Wij hebben wel eens gezegd dat als er een hond bij komt, dat dat dan een GBGV of een PBGV moet zijn.
Echt heel lieffffffffffffffff
Op een hondententoonstelling hebben we ze gezien en ze vielen gelijk in het oog...
Wij er naar toe, want deze honden hadden we nog nooit gezien...
Tijdje met deze mensen staan praten en het zijn echt leuke honden.
Wij hebben wel eens gezegd dat als er een hond bij komt, dat dat dan een GBGV of een PBGV moet zijn.
Echt heel lieffffffffffffffff
Flater, Trotse bezitster van een ruwhaar-teckel...
- Eline*
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Spaanse pepers!
- Aantal honden: 2
- Contacteer:
De meeste honden van dit ras die ik ken kunnen dus inderdaad nooit los.P!nki schreef: Ik vind overigens wel een nadeel van onze gbgv dat ie bijna nooit los kan. Wel op de hondensport vereniging b.v. & op het strand, maar niet hier in de buurt. Waarom niet? Hij ruikt van alles. Konijntjes in tuinen bij mensen, hij zit in no-time in de tuin! Oftewel hij heeft dus heel erg het jacht instinct. Maar dat is ook voor iedere bgv anders! De ene heeft daar veel meer last van dan de ander!
Groet Eline,
Juno en Kiki
Nelson hoort ook bij ons, al is hij er niet meer...

Stichting Dierenhulp Cadiz
Boek Spaanse honden in Nederland;handleiding bij adoptie
Juno en Kiki
Nelson hoort ook bij ons, al is hij er niet meer...

Stichting Dierenhulp Cadiz
Boek Spaanse honden in Nederland;handleiding bij adoptie
-
- Zeer actief
- LongFields
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos - Aantal honden: 3
Nee, dat kreeg een vriend van mij ook te horen toen hij een fokker belde om eventueel een pup te bespreken. Bij zijn vriendin (daar zou de pup voor worden) zou de hond in de roedel komen, en op het terrein van een manege komen te wonen. Alle andere honden lopen los en dit gaat prima. De fokster van de Basset gaf direct aan dat het zeer moeilijk zou worden om de pup los te laten lopen, omdat ze zo'n sterk ontwikkeld jachtinstinct hebben en daarbij nog eens enorm eigenwijs kunnen zijn, dat dit te gevaarlijk zou zijn op het bedrijf.Eline* schreef:De meeste honden van dit ras die ik ken kunnen dus inderdaad nooit los.P!nki schreef: Ik vind overigens wel een nadeel van onze gbgv dat ie bijna nooit los kan. Wel op de hondensport vereniging b.v. & op het strand, maar niet hier in de buurt. Waarom niet? Hij ruikt van alles. Konijntjes in tuinen bij mensen, hij zit in no-time in de tuin! Oftewel hij heeft dus heel erg het jacht instinct. Maar dat is ook voor iedere bgv anders! De ene heeft daar veel meer last van dan de ander!
Heel erg jammer, maar wel eerlijk! Ik vind het trouwens enorm leuke honden om te zien, zowel de Petit als de Grand (maar ja, dat ruwe haar weer he

- Suuz!
- Zeer actief
hihi ja het is inderdaad erg jammer dat ze niet los kunnen.
Wij gaan regelmatig naar het hondenbos in het 'leesten' bij apeldoorn. Daar is het namenlijk helemaal omheind en dan kan die lekker zn gang gaan. Daar werd de laatste keer ook de rasvereniging wandeling gehouden. Allemaal van die monsters die normaal dus niet los kunnen hihi ... was wel onwijs gaaf!
Elke keer denk ik weer 'ah misschien lukt het nu wel'.. want in het hondenbos lijkt ie toch best wel aandacht voor ons te hebben..maar sinds de laatste keer doe ik het niet meer.. ik heb m hier in de buurt los gelaten, en vervolgens heeft ie zn neus op de grond gedrukt & is ie zo de autoweg over gelopen naar de overkant ... omdat ie vond dat ie daar iets rook... sja.. dat doen we dus niet meer..
maar t zijn inderdaad heerlijke beesten, en ik ben echt helemaal weg van het ras!
Wij gaan regelmatig naar het hondenbos in het 'leesten' bij apeldoorn. Daar is het namenlijk helemaal omheind en dan kan die lekker zn gang gaan. Daar werd de laatste keer ook de rasvereniging wandeling gehouden. Allemaal van die monsters die normaal dus niet los kunnen hihi ... was wel onwijs gaaf!
Elke keer denk ik weer 'ah misschien lukt het nu wel'.. want in het hondenbos lijkt ie toch best wel aandacht voor ons te hebben..maar sinds de laatste keer doe ik het niet meer.. ik heb m hier in de buurt los gelaten, en vervolgens heeft ie zn neus op de grond gedrukt & is ie zo de autoweg over gelopen naar de overkant ... omdat ie vond dat ie daar iets rook... sja.. dat doen we dus niet meer..
maar t zijn inderdaad heerlijke beesten, en ik ben echt helemaal weg van het ras!
- Suuz!
- Zeer actief
Ondertussen loopt onze Sorbonne in het bos prima los
...
Het vergt heel wat tijd en geduld, en je moet altijd zorgen dat je alert bent, maarrrr hij kan het wel
en luistert goed.

Het vergt heel wat tijd en geduld, en je moet altijd zorgen dat je alert bent, maarrrr hij kan het wel

- Iceaa
- Zeer actief
- Frederique
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Bouvier des Flandres
- Aantal honden: 1
- Contacteer:
- noekie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): american bulldog,
Xfila/stabij/lab/? - Aantal honden: 2
- Contacteer:
Mijn baas heeft er 1 Banjer genaamd, maar dat is de oude standaard nog, hij is namelijk 22 jaar.
Hij is vroeger mishandeld en is daarom naar vreemden niet echt leuk.
Maar als hij je kent dan is het een schat van een hond.
Banjer heeft gehoorzaamheidsdiploma's en heeft ook wel los gelopen in bos ed.
Alleen nu niet meer, hij is wat doof aan het worden en een beetje dement.
Je moet hem niet zomaar aaien, het kan nu soms wel een half uur duren voor hij door heeft dat je op de bank zit en wie je bent.
Hij is vroeger mishandeld en is daarom naar vreemden niet echt leuk.
Maar als hij je kent dan is het een schat van een hond.
Banjer heeft gehoorzaamheidsdiploma's en heeft ook wel los gelopen in bos ed.
Alleen nu niet meer, hij is wat doof aan het worden en een beetje dement.
Je moet hem niet zomaar aaien, het kan nu soms wel een half uur duren voor hij door heeft dat je op de bank zit en wie je bent.
scooby 06-07-1995/31-08-2007
andor 12-04-2001/10-09-2009
andor 12-04-2001/10-09-2009