Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Diabetes cipidus?
Moderator: moderatorteam
- annicka
- Zeer actief
Diabetes cipidus?
Hoi,
Heeft iemand van jullie wel eens gehoord van diabetes cipidus?
Mijn Kaya heeft urine dat er uit ziet als water en de DA denkt dat deze soort diabetes daar verantwoordelijk voor is.
Groeten, Ellen
Mijn Kaya heeft urine dat er uit ziet als water en de DA denkt dat deze soort diabetes daar verantwoordelijk voor is.
Groeten, Ellen
Groetjes van Ellen en een Knuf van Noa, Luna en Fitz.
- Yari
- Zeer actief
Re: Diabetes cipidus?
Ja wel van gehoord: en het heet diabetes insipidus.annicka schreef:Hoi,
Groeten, Ellen
De hond schijnt dan een stofje te missen wat ervoor zorgt dat de urine geconcentreerd wordt. Om zeker te weten of ze deze aandoening heeft moet je geloof ik om het uur of om de paar uur urine opvangen wat dan gecontroleerd moet worden, maar makkelijker is het om gewoon te kijken hoe het gaat als je de medicijnen (Minrin) gaat toedienen (dit moet in het oog gedruppeld worden).
Maar is het soortelijk gewicht van Kaya's urine dan al bepaald bij je DA?

Groetjes: Mariëlle & Yari :voet:
- annicka
- Zeer actief
Ja, natuurlijk. Anders kom je niet zo gauw tot deze conclusie. Ze moet nog wat verdere onderzoeken ondergaan, maar de eerste gedachte van de DA ging hier naar uit. Ik wist alleen niet wat de consequenties waren voor Kaya, maar weet nu wat meer. Het schijnt met medicijnen zeer goed in de hand te houden te zijn, gelukkig maar voor deze 10-jarige zeer actieve dame. Maandag moeten we terug komen en komen we misschien wat meer te weten. Ondertussen is Kaya al een eind opgeknapt vergeleken met vrijdag, toen voelde ze zich duidelijk knap beroerd.
Bedankt voor je informatie, daar heb ik tenminste wat aan.
Groeten, Ellen
Bedankt voor je informatie, daar heb ik tenminste wat aan.

Groeten, Ellen
- Yari
- Zeer actief
Graag gedaan!annicka schreef:Ja, natuurlijk. Anders kom je niet zo gauw tot deze conclusie. Ze moet nog wat verdere onderzoeken ondergaan, maar de eerste gedachte van de DA ging hier naar uit. Ik wist alleen niet wat de consequenties waren voor Kaya, maar weet nu wat meer. Het schijnt met medicijnen zeer goed in de hand te houden te zijn, gelukkig maar voor deze 10-jarige zeer actieve dame. Maandag moeten we terug komen en komen we misschien wat meer te weten. Ondertussen is Kaya al een eind opgeknapt vergeleken met vrijdag, toen voelde ze zich duidelijk knap beroerd.
Bedankt voor je informatie, daar heb ik tenminste wat aan.![]()
Groeten, Ellen

- annicka
- Zeer actief
Goed, vandaag weer voor verder onderzoek geweest en...........NIETS meer aan de hand, bloed goed, urine ok, dus wat het nu geweest is, we staan voor een compleet raadsel. Kaya maar verder heel goed in de gaten houden, verder alleen een antibiotica kuurtje, om een eventuele ontsteking weg te krijgen. Misschien dat dat de truuk is...........
Groeten, Ellen
Groeten, Ellen
- Yari
- Zeer actief
Hmmm. vreemd hoor. Maar goed, het belangrijkste is dat ze er geen last meer van heeft toch?! Nu maar hopen dat het niet meer terug komt en wat het dan geweest is?? Denk inderdaad ook dan iets van een ontsteking ofzo; daar kunnen ze veel van gaan drinken.annicka schreef:Goed, vandaag weer voor verder onderzoek geweest en...........NIETS meer aan de hand, bloed goed, urine ok, dus wat het nu geweest is, we staan voor een compleet raadsel. Kaya maar verder heel goed in de gaten houden, verder alleen een antibiotica kuurtje, om een eventuele ontsteking weg te krijgen. Misschien dat dat de truuk is...........
Groeten, Ellen
P.S: Is ze wel gesteriliseerd? Als ze een (beginnende) baarmoederontsteking hebben begint dat vaak met meer drinken en dus vaak ook waterigere urine.

- annicka
- Zeer actief
Nee, ze is niet gesteriliseerd, maar wel gecheckt op een baarmoederontsteking. Het typische is dat ze niet veel meer heeft gedronken dan dat ze normaal doet.............het blijft gewoonweg vreemd.
Ze krijgt in ieder geval wel antibiotica, voor het geval dat er wel ergens een ontsteking zit.
Groeten, Ellen
Ze krijgt in ieder geval wel antibiotica, voor het geval dat er wel ergens een ontsteking zit.
Groeten, Ellen
- Yari
- Zeer actief
Hmmm.... het blijft oppassen hoor!! Je kunt zo nooit helemaal zeker weten dat het geen baarmoederontsteking is. Antibiotica werkt eigenlijk nooit voldoende bij een baarmoederontsteking; castreren is de enige optie.annicka schreef:Nee, ze is niet gesteriliseerd, maar wel gecheckt op een baarmoederontsteking. Het typische is dat ze niet veel meer heeft gedronken dan dat ze normaal doet.............het blijft gewoonweg vreemd.
Groeten, Ellen
Wanneer is ze loops geweest?
Echt hoor, hou haar heel goed in de gaten; er zijn een hoop honden die pas heel laat aangeven dat ze ziek zijn van een baarmoederontsteking en helaas gaan sommigen er dan dus ook aan onderdoor doordat ze de operatie niet meer overleven....
Als ze weer vrij veel gaat drinken of wat minder actief wordt of minder eetlust krijgt ga dan a.u.b. weer naar je DA!!
Hoezo is ze eigenlijk niet gecastreerd als ik vragen mag?

- annicka
- Zeer actief
Dat is een vraag die vraagt om een wedervraag.
Waarom zou ik haar WEL laten castreren? Alles heeft zijn voor en na-delen. Voor mij wegen de nadelen zwaarder dan de voordelen. Geen enkele van mijn meiden is gecastreerd, dat is voor mijn gevoel alleen nodig op medische indicatie.
Met het in de gaten houden van een baarmoederontsteking heb ik de nodige ervaring- dat moet je wel hebben als je 9 teefjes hebt- en ik moet zeggen dat bij mijn jongste, Noa-die van de foto-, antibiotica wel heeft gewerkt. Gelukkig wel, want daar wil ik in de toekomst een nestje mee fokken.
Met Kaya zijn we zeer oplettend, ze is de hele dag bij me (me and my shadow) en het valt me zeker op als er wat mankeert bij de dame.
De DA vond het heel vreemd dat ze niet uitgedroogd was bij de grote hoeveelheden urine die ze produceerde, maar dat wist ze later te verklaren, wij waren er gewoon heel rap bij.
Groetjes, Ellen
Waarom zou ik haar WEL laten castreren? Alles heeft zijn voor en na-delen. Voor mij wegen de nadelen zwaarder dan de voordelen. Geen enkele van mijn meiden is gecastreerd, dat is voor mijn gevoel alleen nodig op medische indicatie.
Met het in de gaten houden van een baarmoederontsteking heb ik de nodige ervaring- dat moet je wel hebben als je 9 teefjes hebt- en ik moet zeggen dat bij mijn jongste, Noa-die van de foto-, antibiotica wel heeft gewerkt. Gelukkig wel, want daar wil ik in de toekomst een nestje mee fokken.
Met Kaya zijn we zeer oplettend, ze is de hele dag bij me (me and my shadow) en het valt me zeker op als er wat mankeert bij de dame.
De DA vond het heel vreemd dat ze niet uitgedroogd was bij de grote hoeveelheden urine die ze produceerde, maar dat wist ze later te verklaren, wij waren er gewoon heel rap bij.
Groetjes, Ellen
- Yari
- Zeer actief
Waarom wel laten castreren??: Kunnen ze in ieder geval geen baarmoederontsteking/kanker krijgen en als je vroeg steriliseert is de kans op mammatumoren nihil. Ook neemt de kans op suikerziekte enorm af. Verder kunnen ze natuurlijk ook niet meer schijnzwanger worden wat voor sommige teven niet echt fijn is.annicka schreef:Dat is een vraag die vraagt om een wedervraag.
Groetjes, Ellen
Vind ik wel redenen genoeg om te castreren. Maar goed ieder z'n mening.
Het enige nadeel zou kunnen zijn dat ze incontinent kunnen worden (maar is ook vaak bij bep. rassen) en 9 van de 10 keer is dat met medicatie erg goed te verhelpen. Liever dat dan kankergezwellen vind ik.
Verder zou een hond die al wat dominant is nog wat dominater kunnen worden, maar heb ik met m'n lab geen last van. Verder zou ik zo geen nadelen meer weten.
Maar goed, daar ging het hier eigenlijk niet om, het ging erom dat je je hondje goed in de gaten moet houden, maar zo te horen zal dat wel lukken!!

- annicka
- Zeer actief