een vraag uit nieuwsgierigheid.
De kennelnaam is die verbonden aan een bepaalde persoon en wat als die persoon overlijdt, kan je dan de kennelnaam erven en verderzetten? en wanneer je stopt met fokken kan je dan je kennelnaam aan iemand anders overdragen?
Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
kennelnaam
Moderator: moderatorteam
-
- Zeer actief
kennelnaam
groetjes!

- mechelaar_fan
- Zeer actief
- Arona
- Actief
- Contacteer:
ik weet niet of het kan maar ik hoorde onlangs dat het mogelijk was om iemands kennelnaam over te kopen. Dat betekend gewoon dat de huidige eigenaar zelf bij St-Hubertus de nieuwe eigenaar van de kennelnaam doorgeeft - dus ik denk wel dat het mogelijk is.De kennelnaam is die verbonden aan een bepaalde persoon en wat als die persoon overlijdt, kan je dan de kennelnaam erven en verderzetten? en wanneer je stopt met fokken kan je dan je kennelnaam aan iemand anders overdragen?
Een kennelnaam erven kan denk ik mits de erfgenaam medehouder is van de kennelnaam (kan je ook al aanpassen als je al een kennelnaam hebt, hoeft niet meteen bij de aanvraag). Maar anders wordt normaal gezien de kennelnaam opgeheven of geannuleerd als die naam maar op 1 persoon staat.
Best kan je is informatie vragen bij ST-Hubertus (www.kmsh.be) of bij de Raad van Beheer (www.raadvanbeheer.nl)
Dogo Canario fokker - België
Corazón EL PERRO DIABLO @ 6,5 mn oud;

Corazón EL PERRO DIABLO @ 6,5 mn oud;
-
- Vaste gebruiker
- Contacteer:
Dacht dat je in NL een kennelnaam kan over nemen. weet dat veel fokkers die met "pensioen" gaan stoppen met fokken hun kennelnaam aan "bekende"over dragen soms vragen ze er ook geld voor zeker als die kennel een "goede"naam heeft.
Volgens mij is er een tijdje gelden een discussie geweest bij de Raad dat er veel rustende kennelnamen zij en het steeds moeilijker wordt om de juiste naam te vinden voor de nieuw komers. Wat ze er mee van plan zijn weet ik niet maar het zou geen slechte zaak zijn om die kennelnamen weer vrij te geven/ op te heffen.
Volgens mij is er een tijdje gelden een discussie geweest bij de Raad dat er veel rustende kennelnamen zij en het steeds moeilijker wordt om de juiste naam te vinden voor de nieuw komers. Wat ze er mee van plan zijn weet ik niet maar het zou geen slechte zaak zijn om die kennelnamen weer vrij te geven/ op te heffen.
Melanie en de peitjes

- Hutsje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): moddercockers
- Aantal honden: 2
- mechelaar_fan
- Zeer actief
Je moet je geen illusies maken over een kennelnaam.
kijk maar eens naar volgende schurk. http://www.hoogmaatheide.com/
hij heeft een kennelnaam, maar fokt niet met stamboom (aah ja, twee nestjes per jaar, importpups ...).
Zijn kennelnaam gebruikt hij gewoon als reclame.
kijk maar eens naar volgende schurk. http://www.hoogmaatheide.com/
hij heeft een kennelnaam, maar fokt niet met stamboom (aah ja, twee nestjes per jaar, importpups ...).
Zijn kennelnaam gebruikt hij gewoon als reclame.