(had hier ergens gelezen dat het wel eens gebruikt werd bij honden die onrustig waren...)
Moderator: moderatorteam
Gewoon door zijn drinkwater doen? of zo op de tong?Eline* schreef:Nu zo vlak voor oud en nieuw zou ik hem op 4 maal daags 4 druppels zetten...je kan dat al naar gelang zijn gedrag wat verhogen of verlagen.
Ik vraag me wel af of hij er wat op doet. Resque is echt bedoeld voor schrik...een eerste hulp bij enorme stress.![]()
Ik ben dus benieuwd!
Dingo is dus niet panisch, maar naait zich zo op, dat hij na 12-en echt helemaal kapot is...malinois schreef:heb ooit relax van de dierenwinkel gehad, had weinig tot geen effect... en heb iets homeopatisch gehad, druppels... maar hoe heette die ook alweer??? Moet ik even opzoeken als ik het weer vind PM ik het wel naar je... bij mijn hond had het beide weinig effect... maar deze was dan echt panisch voor vuurwerk...
wil hij die "knalletjes" pakken?Dingo schreef:Gewoon door zijn drinkwater doen? of zo op de tong?Eline* schreef:Nu zo vlak voor oud en nieuw zou ik hem op 4 maal daags 4 druppels zetten...je kan dat al naar gelang zijn gedrag wat verhogen of verlagen.
Ik vraag me wel af of hij er wat op doet. Resque is echt bedoeld voor schrik...een eerste hulp bij enorme stress.![]()
Ik ben dus benieuwd!
Ik ben ook benieuwd, om hem nou met kalmeringstabletten vol te stoppen gaat me iets te ver, want hij is inderdaad niet bang...maar door de knallen heeft hij naar mijn mening wel last van stress..dus ben zeeeer benieuwd...ik laat het je weten
Geef de druppels gewoon op iets lekkers, is het gemakkelijkste.Dingo schreef:Gewoon door zijn drinkwater doen? of zo op de tong?
Ik ben ook benieuwd, om hem nou met kalmeringstabletten vol te stoppen gaat me iets te ver, want hij is inderdaad niet bang...maar door de knallen heeft hij naar mijn mening wel last van stress..dus ben zeeeer benieuwd...ik laat het je weten
Nee precies , was het ook zeker niet van plan...Eline* schreef:Geef de druppels gewoon op iets lekkers, is het gemakkelijkste.Dingo schreef:Gewoon door zijn drinkwater doen? of zo op de tong?
Kalmeringspillen zou ik niet doen bij een hond die opgefokt is. De kans dat hij dan nog meer over de rooie gaat is dan aanwezig.
Jamalinois schreef:wil hij die "knalletjes" pakken?Dingo schreef:Gewoon door zijn drinkwater doen? of zo op de tong?Eline* schreef:Nu zo vlak voor oud en nieuw zou ik hem op 4 maal daags 4 druppels zetten...je kan dat al naar gelang zijn gedrag wat verhogen of verlagen.
Ik ben dus benieuwd!
Ik ben ook benieuwd, om hem nou met kalmeringstabletten vol te stoppen gaat me iets te ver, want hij is inderdaad niet bang...maar door de knallen heeft hij naar mijn mening wel last van stress..dus ben zeeeer benieuwd...ik laat het je wetenDat is hier op dit moment wel het geval....
heb het al gevonden, 't was prodier nervositeit... maar wat er al gezegd is.. dit is een kalmerend middel, dus misschien niet verstandig om te geven in jou situatie, in ieder geval succes!Dingo schreef:Dingo is dus niet panisch, maar naait zich zo op, dat hij na 12-en echt helemaal kapot is...malinois schreef:heb ooit relax van de dierenwinkel gehad, had weinig tot geen effect... en heb iets homeopatisch gehad, druppels... maar hoe heette die ook alweer??? Moet ik even opzoeken als ik het weer vind PM ik het wel naar je... bij mijn hond had het beide weinig effect... maar deze was dan echt panisch voor vuurwerk...Ik lees t wel, alvast bedankt
Staat in ieder geval in de bijsluiter dat het ontspant en in geval van stress gebruikt kan worden....vandaar deze keuze...het zou ook zonder kunnen hoor, niet dat er hier dan zo'n drama losbarst, maar het zou voor Dingo prettiger zijn als hij iets ontspannender het nieuwe jaar in zou gaanmalinois schreef:heb het al gevonden, 't was prodier nervositeit... maar wat er al gezegd is.. dit is een kalmerend middel, dus misschien niet verstandig om te geven in jou situatie, in ieder geval succes!Dingo schreef:Dingo is dus niet panisch, maar naait zich zo op, dat hij na 12-en echt helemaal kapot is...malinois schreef:heb ooit relax van de dierenwinkel gehad, had weinig tot geen effect... en heb iets homeopatisch gehad, druppels... maar hoe heette die ook alweer??? Moet ik even opzoeken als ik het weer vind PM ik het wel naar je... bij mijn hond had het beide weinig effect... maar deze was dan echt panisch voor vuurwerk...Ik lees t wel, alvast bedankt
ik zat trouwens even te kijken op de homeopatische pagina hiervan en daar staat het wel tussen de 'angst' middelen...
http://www.puurnatuur.nl/home.htm
een fles bier geven helpt ook hoor , heb ik ooit eens gedaan om 23.00 het bier in zijn bak gedaan om 23.01 was het op en om 23.30 in zeer diepe slaap en om 02.00 was ie weer wakker maar toen bleek dat honden net zo nodig moeten pissen van bier als mensenDingo schreef:Nou, ik moet eerlijk zeggen dat er vrij snel resultaat te zien was.
Ben meteen begonnen(eergisteren) en Dingo loopt een stuk ontspannender rond, tijdens het uitlaten...
Eerder was het zo, dat bij iedere knal hij begon te blaffen, springen en helemaal uit zijn dak ging...
Ik kan goed zien dat dit een heel stuk minder is, en dat het voor hem zo prettiger moet zijn, en daar gaat het uiteindelijk om!!
Dus de mensen die het hier weleens over Bach hebben gehad, Bedankt voor de tip
Theo schreef:een fles bier geven helpt ook hoor , heb ik ooit eens gedaan om 23.00 het bier in zijn bak gedaan om 23.01 was het op en om 23.30 in zeer diepe slaap en om 02.00 was ie weer wakker maar toen bleek dat honden net zo nodig moeten pissen van bier als mensenDingo schreef:Nou, ik moet eerlijk zeggen dat er vrij snel resultaat te zien was.
Ben meteen begonnen(eergisteren) en Dingo loopt een stuk ontspannender rond, tijdens het uitlaten...
Eerder was het zo, dat bij iedere knal hij begon te blaffen, springen en helemaal uit zijn dak ging...
Ik kan goed zien dat dit een heel stuk minder is, en dat het voor hem zo prettiger moet zijn, en daar gaat het uiteindelijk om!!
Dus de mensen die het hier weleens over Bach hebben gehad, Bedankt voor de tip
Rescue kun je in deze gevallen bijna niet fout gebruiken, of je zou moeten overdoseren waardoor de hond straalllazerus wordt.Martijn schreef:Bach werkt geloof ik ook niet als het fout gebruikt wordt.basil schreef:nee hoor. daar begin ik niet aan. zeker niet bij tapaz. maar daar had ik die druppels ook niet voor, die waren voor iets anders. ze deden bij haar alleen gewoon niks.
dan heb je een bezopen en aan alcohol verslaafde diensthondDingo schreef:Theo schreef:een fles bier geven helpt ook hoor , heb ik ooit eens gedaan om 23.00 het bier in zijn bak gedaan om 23.01 was het op en om 23.30 in zeer diepe slaap en om 02.00 was ie weer wakker maar toen bleek dat honden net zo nodig moeten pissen van bier als mensenDingo schreef:Nou, ik moet eerlijk zeggen dat er vrij snel resultaat te zien was.
Dus de mensen die het hier weleens over Bach hebben gehad, Bedankt voor de tip![]()
![]()
![]()
Maar dan zou ik er nu al mee moeten beginnen , want het lijkt hier wel oorlogen op elke hoek van de straat ziet Dingo een pakwerker staan
Je reproduceert het prima hoor!Martijn schreef:Nee, ik bedoel met "fout" als je het voor iets anders gebruikt dan waar de druppels voor gemaakt zijn. Dan hebben ze geen effect.basil schreef:dat denk ik ook niet, maar dat was in dit geval niet het geval. het deed gewoon niks. jammer.Martijn schreef:Bach werkt geloof ik ook niet als het fout gebruikt wordt.basil schreef:nee hoor. daar begin ik niet aan. zeker niet bij tapaz. maar daar had ik die druppels ook niet voor, die waren voor iets anders. ze deden bij haar alleen gewoon niks.
Eline heeft het me uitgelegd maar ik kan dat niet terug produceren. In ieder geval heeft het alleen effect op de hond als je de juiste druppel bij de juiste kwaal gebruikt en anders is het gewoon water.
Nou perfect toch? scheelt een hele hoop stressDingo schreef:Nou......
Kon duidelijk verschil zien met vorig jaar, toen Dingo al vanaf een uurtje of 8 over de zeik was....nu eventjes van 12 tot 1, daarna aanmerkelijk rustiger als voorgaande jaren...dus hier was het een succes
Inderdaadcloris schreef:Nou perfect toch? scheelt een hele hoop stressDingo schreef:Nou......
Kon duidelijk verschil zien met vorig jaar, toen Dingo al vanaf een uurtje of 8 over de zeik was....nu eventjes van 12 tot 1, daarna aanmerkelijk rustiger als voorgaande jaren...dus hier was het een succes