Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Hoe kan dat nou?

Dit forum is voor al uw vragen, ervaringen en weetjes over het fokken van honden.

Moderator: moderatorteam

laantje
Vaste gebruiker

Hoe kan dat nou?

Ongelezen bericht door laantje »

Waren we zo blij met Angel haar puppies, komt Patricia net huilend binnen met een dode pup in haar handen :cry2:
Niks aan te zien...........mooi bol buikje, niet blauw van benauwdheid, gewoon een gave pup..........hoe kan dat nou????
Westside Kennel
Actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Westside Kennel »

Hoe oud ??

:zwaai:
groeten
Eric en Jac
The Westside Kennel Holland
http://home.planet.nl/~thoma472
Official delegate Club Espagnol del Ca de Bou

Mortero (Crom) de Almallutx por siempre
Afbeelding
jip007
Erelid
Mijn ras(sen): naakthonden .
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door jip007 »

kan van alles zijn, als je het wil weten moet je sectie laten doen.
Afbeelding
Knuffies van Flirtje, Sophietje, Pommelien en Splinter.
laantje
Vaste gebruiker

Hij dronk goed............
AnjaJ
Zeer actief

Ongelezen bericht door AnjaJ »

Jeetje das echt sneu :cry:
Veel liefs Anja

R.I.P Tyson en Harry
LongFields
Zeer actief
Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door LongFields »

Zonde joh! Maar ik heb wel vaker gelezen en gehoord dat er binnen een paar dagen na de geboorte een (of meerdere) pup(s) sterven. Als je zeker wilt weten wat je puppie had kun je daar alleen maar achter komen door sectie te laten verrichten. Zou ik persoonlijk wel doen, wie weet is het iets wat je andere pups ook zouden kunnen oplopen, en dan is het wellicht nodig deze ook te behandelen voordat het te laat is...
Sterkte ermee, hopelijk doen je andere pups het beter dan die ene.
Angelique25
Zeer actief
Mijn ras(sen): Old English Sheepdog
Aantal honden: 6
Contacteer:

Ongelezen bericht door Angelique25 »

Moeder erop gaan zitten/liggen. Is hier ook gebeurd waar ik bijzit, pup (2 dagen oud) op slag dood, ook verder niets aan te zien. :cry:
tiborh
Vaste gebruiker

Ongelezen bericht door tiborh »

8O een normale moederhond gaat nooit op een GEZONDE pup zitten!wij weten niet of het gezond is maar een moederhond wel,oerinstinct!We denken dat het gezond is ook na sectie maar ik ga van de moeder uit!trouwens tot nu toe nooit meegemaakt dat er een pup is gestorven en helaas dat is ook moeder natuur.

marleen en de doggies
M@ri@nne
Zeer actief

Ongelezen bericht door M@ri@nne »

Martijn schreef:Vergis je je in bertus. Moederdieren zijn niet per definitie perfect en het instinct van honden is op z'n zachtst gezegd gemankeerd. Het zou goed kunnen dat Saarlozen beter in hun instinct zitten maar er zitten er zat tussen die zenuwachtig of afgeleid zijn door een andere piepende pup of een geluid in huis en per ongeluk op een pupje gaan staan of zitten.
Ik denk inderdaad niet dat ze uitgebreid blijven zitten kijken en hoeveel een pup van een dag kan hebben weet ik ook niet maar wel dat het ook bij een normale, gezonde teef gewoon kan gebeuren.
Het is Marleen en niet Bertus. ;) :?
Groetjes, Marianne.
Afbeelding
tiborh
Vaste gebruiker

8O ja hallo ik heb SWH reuen gehad en zit al zo,n 20 jaar in de duitse herders.Ik spreek alleen uit eigen ervaring!Wel goed de berichtjes lezen Martijn!!!!!!!!!!!!

marleen en de doggies(DHfokker)
Westside Kennel
Actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Westside Kennel »

Martijn schreef: Het gebeurt gewoon vrij veel dat teven per ongeluk een pupje dooddrukken.
Dat ben ik niet met je eens.
Een normaal gezonde teef zal niet zo heel snel een gezonde pup doodliggen. OK je hebt er lomperds bij maar dat zijn wel de uitzonderingen.
Zelfs een "doodligrand" in je werpkist hoeft dan geen garantie te zijn.

groeten
Eric en Jac
The Westside Kennel Holland
http://home.planet.nl/~thoma472
Official delegate Club Espagnol del Ca de Bou

Mortero (Crom) de Almallutx por siempre
Afbeelding
veronique
Vaste gebruiker
Contacteer:

Ongelezen bericht door veronique »

Ik heb het toch al van verschillende fokkers gehoord en dat waren van verschillende rassen dat een teef op een pup was gaan liggen.
Je gaat mij echt niet vertellen dat een teef op een pup gaat liggen alleen omdat er iets mis is met het beestje.
Als het echt mis is dan zal ze het eerder verstoten dan doodliggen lijkt mij.
Afbeelding
Groetjes van Veronique en een poot van Diezel
Afbeelding
EVEN DE BINNENKANT VAN MIJN OGEN BEKIJKEN....
jip007
Erelid

tiborh schreef:8O een normale moederhond gaat nooit op een GEZONDE pup zitten!wij weten niet of het gezond is maar een moederhond wel,oerinstinct!We denken dat het gezond is ook na sectie maar ik ga van de moeder uit!trouwens tot nu toe nooit meegemaakt dat er een pup is gestorven en helaas dat is ook moeder natuur.

marleen en de doggies
Dit kan zeker weten ook met gezonde pup gebeuren, als de pup niet goed is, laat de teef al eerder iets merken. Wij hadden bij het laatste nest van Dino , een zwart reutje en die wilde ze gelijkal niet likken, ook duwde ze hem weg omdat hij niet mocht drinken van haar :cry: We zijn naar de DA geweest en die kon niets vreemds vinden aan de pup, hij zag er ook normaal uit . Hij had wel melk gekregen via de sonde en was dus niet aan het uitdrogen. Volgendedag is hij overleden, en wat bleek nu bij de sectie :cry:kleintje kon wel plassen maar niet goed genoeg, zijn plasbuis was veel te smal en kon dus zijn afvalstoffen niet kwijt :cry:
Afbeelding
kanjer
Actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door kanjer »

Het kan altijd gebeuren dat de Teef op de pups gaat liggen
zeker ons ras voordat hun zijn opgestaan als ze merken dat
er een pup onderligt dan ben je een kwartier veder
daarom slapen wij de eerste drie weken ook bij de werpkist
dan zijn we er tenmisten bij :ok:
gr. gaby :zwaai:
Apache † 02-01-05
Lucky

Don't be afraid 'Cuz I won't bite
Afbeelding

Carpe Diem
TIS ONLY IN THEIR DREAMS THAT MEN TRULY BE FREE,
'TWAS ALWAYS THUS, AND ALWAYS THUS WILL BE.
Angelique25
Zeer actief
Mijn ras(sen): Old English Sheepdog
Aantal honden: 6
Contacteer:

Ongelezen bericht door Angelique25 »

Mijn teef is een lomperd :cry: Het was ook nog eens haar eerste nestje. De pup deed het prima. Waarschijnlijk mede door de vacht heeft de teef de pup niet gevoeld, maar het was ook secondenwerk. Zitten, plof, pup dood, beestje heeft de tijd niet gehad om piep te zeggen of weg te kruipen.
Ik word dus strontziek van die lui die al deze gevalletjes generaliseren onder "de pup was niet goed", of dat de teef geschoffeld zou zijn. Terwijl het net zo vaak om een ongelukje gaat van een onervaren (en lompe)teef.
jip007
Erelid

Daarom moet je eigenlijk ook nooit de warmte lamp in het midden hangen. Altijd aan de zijkant van de kist, de puppen zoeken dan na het drinken de warmte op, en ma heeft dan meer ruimte om eens lekker te gaan verliggen.
Afbeelding
malu
Vaste gebruiker
Contacteer:

Ongelezen bericht door malu »

wij hebben met onze teef ook diverse keren gehad dat ze er precies met haar grote dikke kont op een pup ging zitten: bij ons konden we ze er dan nog onderuit pulken en gingen ze niet meteen dood.
Dat gebeurd heel vaak dat een teef erop gaat liggen en dat is op een ongezonde pup of niet: het kan allebei.
alleen ik denk dat de ongezonde pup er meer kans op heeft dan de gezonde pup.
Pretty x-mas and a verry happy newyear.
Groetjes ,
Malu, Nonja, Dibbes,Troy en Stapper.
jip007
Erelid

Inge O schreef:
jip007 schreef:Daarom moet je eigenlijk ook nooit de warmte lamp in het midden hangen. Altijd aan de zijkant van de kist, de puppen zoeken dan na het drinken de warmte op, en ma heeft dan meer ruimte om eens lekker te gaan verliggen.
toch niet bij mijn teven dan, die willen persé tegen de wand gaan liggen, rond de pups. liggen die dan tegen de wand als ze terug de werpkist in stapt dan wordt dat juist een zeer gevaarlijk gewriemel voor alles op z'n plaats ligt. zijn de pupjes al wat ouder en hoeft ze er niet meer konstant bij te liggen, dan rust ze gewoon naast de kist.
hier vinden de teven het verschrikkelijk om onder de lamp te liggen.
Afbeelding
jip007
Erelid

Inge O schreef:
jip007 schreef:
Inge O schreef:
jip007 schreef:Daarom moet je eigenlijk ook nooit de warmte lamp in het midden hangen. Altijd aan de zijkant van de kist, de puppen zoeken dan na het drinken de warmte op, en ma heeft dan meer ruimte om eens lekker te gaan verliggen.
toch niet bij mijn teven dan, die willen persé tegen de wand gaan liggen, rond de pups. liggen die dan tegen de wand als ze terug de werpkist in stapt dan wordt dat juist een zeer gevaarlijk gewriemel voor alles op z'n plaats ligt. zijn de pupjes al wat ouder en hoeft ze er niet meer konstant bij te liggen, dan rust ze gewoon naast de kist.
oh ja, dát is bij de mijne ook zo :mrgreen: ! (zelfs zo erg dat ze een keer de puppen uit de kist haalde, ze vond het daar maar niets).
dat is dan ook de reden dat ik de lamp wèl in het midden hang: puppen in het diepste punt ih. midden onder de lamp, moeder aan de zijkant náást de lamp!
dan mag je wel een joekel van een kist hebben, anders komt de stralings warmte ook nog in het midden tegen de zijkanten aan :roll:
Afbeelding
Mol
Zeer actief

Ongelezen bericht door Mol »

jip007 schreef:
Inge O schreef:
jip007 schreef:
Inge O schreef: toch niet bij mijn teven dan, die willen persé tegen de wand gaan liggen, rond de pups. liggen die dan tegen de wand als ze terug de werpkist in stapt dan wordt dat juist een zeer gevaarlijk gewriemel voor alles op z'n plaats ligt. zijn de pupjes al wat ouder en hoeft ze er niet meer konstant bij te liggen, dan rust ze gewoon naast de kist.
oh ja, dát is bij de mijne ook zo :mrgreen: ! (zelfs zo erg dat ze een keer de puppen uit de kist haalde, ze vond het daar maar niets).
dat is dan ook de reden dat ik de lamp wèl in het midden hang: puppen in het diepste punt ih. midden onder de lamp, moeder aan de zijkant náást de lamp!
dan mag je wel een joekel van een kist hebben, anders komt de stralings warmte ook nog in het midden tegen de zijkanten aan :roll:
sorry maar dat is dan jammer vooer moeders, als ze het warm heeft dan he,
ik heb de warmte lamp ook altijd in een hoek hangen en moeders vind het soms ook warm,maar dat is dan jammer due puppen vinden het heerlijk

mol :twisted: 8)
jip007
Erelid

puppen kunnen zich na een paar uur al aardig snel redden , ook al liggen ze aan de andere kant. Ze kruipen toch ook al gelijk uit het vlies naar de tepels, en ze hebben het ook heel snel door waar het warm is. Nou ja ieder doet het op zijn eigen manier , hier is er gelukkig nog nooit een teef op een pup gaan liggen.
Afbeelding
Mol
Zeer actief

Ongelezen bericht door Mol »

jip007 schreef:puppen kunnen zich na een paar uur al aardig snel redden , ook al liggen ze aan de andere kant. Ze kruipen toch ook al gelijk uit het vlies naar de tepels, en ze hebben het ook heel snel door waar het warm is. Nou ja ieder doet het op zijn eigen manier , hier is er gelukkig nog nooit een teef op een pup gaan liggen.
nou hier dan in zo verre dat ik ze flink hoorde kermen en moeder verbaast in de ronde zat te kijken van welke piept er nou????

maar nog nooit 1 dood gelegen.

mol :twisted: 8)
Neeltje

Ongelezen bericht door Neeltje »

veronique schreef:Ik heb het toch al van verschillende fokkers gehoord en dat waren van verschillende rassen dat een teef op een pup was gaan liggen.
Je gaat mij echt niet vertellen dat een teef op een pup gaat liggen alleen omdat er iets mis is met het beestje.
Als het echt mis is dan zal ze het eerder verstoten dan doodliggen lijkt mij.
Ik dus ook. Een van de redenen (zeggen ze) dat ze de eerste tijd bij de puppenkist blijven slapen.
tiborh
Vaste gebruiker

a :Martijn reageer ik niet drukjes,maar er is wel een verschil met de naam Bertus of Marleen.b:ik reageer alleen uit mijn eigen ervaring dat ik het (gelukkig nog nooit heb meegemaakt dat de teef op een gezonde pup ging liggen of een dode pup heb gehad.sinds 1978 in de DH,dus enige ervaring mag wel spreken!

groetjes marleen en de doggies
Xhrista
Zeer actief
Mijn ras(sen): Saarlooswolfhond
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door Xhrista »

tiborh schreef:er is wel een verschil met de naam Bertus of Marleen.

groetjes marleen en de doggies
Ja maar weinig verschil tussen Idorh en Tiborh,snappie

Christa
tiborh
Vaste gebruiker

:p: :p: ;) ikke gesnapt!verder geen uitleg meer.Discussie gesloten.

:zwaai: groetjes xris van marleen en d,r doggies
laantje
Vaste gebruiker

Sorry dat ik nu pas weer reageer, maar ik heb de griep..........pups zijn van de buren en er hangt geen lamp boven, ander puppies doen het heel goed!
Denk dat het toch een slectie van moeder natuur is geweest..........
Plaats reactie

Terug naar “Fokken van honden”