Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Ik zou graag zelf mijn Shih Tzu willen trimmen...

Forum voor opmerkingen en vragen over de verzorging van de hond. (bv vragen over huid, haar, nagels, etc.)
Tevens een plek voor vragen over riemen, manden, kleding, etc

Moderator: moderatorteam

scooby2003
nieuw lid

Ik zou graag zelf mijn Shih Tzu willen trimmen...

Ongelezen bericht door scooby2003 »

Ik heb een Shih Tzu en zou hem graag zelf willen trimmen.
Ten eerste omdat het zo duur is om het iedere 2-3 maanden naar de trimsalon te brengen.
Ten tweede omdat ik zijn vacht dan beter kan bijhouden, ik houd niet zo van lang haar. Ik vind het kort mooier.
Ten derde omdat ik dan zelf zijn oren en ogen beter kan verzorgen. Ik weet namelijk niet hoe je oorharen moet plukken.

Dus ik zou graag iets van een workshop of zo willen volgen.
Is iemand hier bekend mee.. Weet iemand waar deze te volgen zijn..

Hebben jullie tips?

Gr.Liliane
M@scha
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labraque
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door M@scha »

misschien wil de trimmer die het nu doet je uitleggen hoe je dat moet doen??

regel 1 is in ieder geval: voel je weerstand? Stoppen!! het kan een oortje zijn! :ok: :mrgreen:
Afbeelding
Lysette
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Lysette »

Bij http://www.specialgrooming.nl organiseren ze workshops waar je je eigen hondje kan leren trimmen :ok:
Onderschrift verwijderd door moderator ivm foutmelding foto

In liefdevolle herinnering; Job & Floor
EvavT

Ongelezen bericht door EvavT »

Weet je al of je een workshop wil gaan volgen?
Ik wil dat gaan doen, heb een mixje shih tzu maltheser die véél vachtverzorging heeft
:ok:
EvavT

Ongelezen bericht door EvavT »

Lysette schreef:Bij http://www.specialgrooming.nl organiseren ze workshops waar je je eigen hondje kan leren trimmen :ok:
Doe je nu alles zelf ? Leer je goed oorharen en nagels knippen ed???
Heb je veel moeten aanschaffen?
Gast

Ongelezen bericht door Gast »

ik ben zelf trimmster maar ik kan niet zomaar uitleggen hoe je een hondje kan trimmen, ik heb voor geleerd ,heb exames gedaan, worshops gevolgd,dat leer je niet zomaar.
En dan nog iets wat belangrijk is heb je feeling ervoor of niet, het is een vak en niet zomaar iets.
B-S
Vaste gebruiker

Ongelezen bericht door B-S »

lupa, je heb helemaal gelijk!

maar vergeet niet:
de eisen die iemand stelt, aan het werk wat die zelf gedaan heeft,
liggen veeeeeel lager. plukje haar meer of minder zien ze niet en willen ze dan ook niet zien (ze hebben er tenslotte uren op zitten zwoegen)
En hun zelf ontworpen model...dat vonden ze mooi.

Ik denk aan mijn eigen huis...
Zelf geschildert de boven verdieping, prachtig vind ik het, ik zeg tegen iedereen: "heb ik gedaan hoor..mooi he?"
en iedereen zegt braaf: prachtig, goed hoor, knap gedaan.
vervolgens denk ik dat ik prachtig werk heb afgelevert (ik kan zo schilder worden :mrgreen: )

Maar....
Nu heeft een echte schilder mijn huis beneden geschildert.
Tja....nu zijn mijn UREN schilderen, tja hoe zeg ik het (lastig hoor toegeven ;) )
Je ziet duidelijk het verschil. :cry:
AfbeeldingAfbeelding
Gast

:-D :-D leuk vergelijking :mrgreen:
en bij het trimmen van een hond komt er nog iets bij, het bewegen van de hond,als je niet echt goed weet wat je doet is de kans op inknippen in je hond groot, dat heb ik vaker gezin.
en normaal doe je ongveer 2 uur erover en iemand die geen ervaring heeft ,nou even denken .....4 uur? en dat is voor de hond niet echt leuk.
En een dag een stukkje doen en de andere dag de andere stukkje is het ook geen optie.
Over de prijzen ,nee ik vind het niet duur als je bedenkt wat een trimsterervoor moet doen, maar de kapper is ook niet goedkoop en de mondhygienist ook niet(ik moest 48 euro betalen voor een kwartier werk) :twisted:
B-S
Vaste gebruiker

Ongelezen bericht door B-S »

:ok: :ok: :ok:
AfbeeldingAfbeelding
Lysette
Zeer actief
Contacteer:

lupa schreef: En een dag een stukkje doen en de andere dag de andere stukkje is het ook geen optie.
Waarom niet?

Lysette
Zeer actief
Contacteer:

EvavT schreef:
Lysette schreef:Bij http://www.specialgrooming.nl organiseren ze workshops waar je je eigen hondje kan leren trimmen :ok:
Doe je nu alles zelf ? Leer je goed oorharen en nagels knippen ed???
Heb je veel moeten aanschaffen?
Ja dat leer je allemaal. Je moet wel alles zelf aanschaffen, als je je hond knipt zijn dit alleen de scharen (ook wel 40 euro per stuk ofzo 8O ) en als je hem wil scheren komt daar nog een tondeuze bij. Ik heb er ook een tondeuze bij, wel erg duur maar met 2 honden heb ik alles in 2 jaar terug verdient dus als je het zo bekijkt is het niet duur :ok: Bovendien gaan de spullen echt heel lang mee (als je goede spullen koopt maar dat kan ik wel aanraden, wel duur in het begin maar je doet er zoveel langer mee en het werkt ook gewoon 10 x fijner!!).

Floor en Benno gaan nu nooit meer naar de trimmer en dat vinden ze veel fijner, ze zaten altijd gigantisch te stressen daar :?

Ik ben met Benno gemiddeld 3 uur bezig (verdeeld over een paar dagen) en met Floor ander half uur. Benno begint het altijd na een tijdje zat te worden :mrgreen:

Angelique25
Zeer actief
Mijn ras(sen): Old English Sheepdog
Aantal honden: 6
Contacteer:

Ongelezen bericht door Angelique25 »

Martijn schreef:Ik denk toch echt dat de gemiddelde hond liever anderhalf uur door de eigen baas getrimd wordt dan een half uur door een vreemde.
Ik denk dat de gemiddelde hond liever een knip/scheer/kambeurt krijgt van iemand die precies weet waar de tere plekken zitten en hoe klitten te verwijderen enz enz. Daarbij voelt een hond de onzekerheid van de baas waardoor de hond vaak onhandelbaar wordt. Zie ook de berichten over nagels knippen, oren uitplukken enz.
Gast

ben eens met angelique.
en ik ben echt geen vreemde voor mijn trim hondjes.
Ik zal je nog sterker vertellen er zijn genoeg honden die gillen en vervelend doen als de baas met hun bezig is dan als een prof.trimmer met hun bezig is.
laeken
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door laeken »

Mijn hond is niet te trimmen door een vreemde helaas, nauwelijks door mij, maar dat gaat net. Hebben de trimmers een goede tip voor pijnloos ontwollen. De herderhark, de kam, de borstel en dat ronde gekartelde ding doen hun werk niet goed. Het beste lijkt een kam, maar ook wel weer het pijnlijkst. :?
Afbeelding
linlin

Ongelezen bericht door linlin »

B-S schreef:Je ziet duidelijk het verschil. :cry:
ja. en niet altijd ten voordele van degene die zich uitgeeft voor professioneel trimmer.

ik zie wat misbaksels rondsjouwen hier in de buurt. geschoren ruwharige jackies, tot een soort vleermuis verworden schnautzertjes (want dat hoort zo :? ), foxjes met belachelijke baarden waar van alles en nog wat in blijft hangen (ook dat hoort zo, hoor).

zolang jij je hond niet zwaar irriteert met je gepluk, gefrut en geknip zie ik geen bezwaar.
Gast

[quote="linlin"][quote="B-S"]Je ziet duidelijk het verschil. :cry:[/quote]

ja. en niet altijd ten voordele van degene die zich uitgeeft voor professioneel trimmer.

ik zie wat misbaksels rondsjouwen hier in de buurt. geschoren ruwharige jackies, tot een soort vleermuis verworden schnautzertjes (want dat hoort zo :? ), foxjes met belachelijke baarden waar van alles en nog wat in blijft hangen (ook dat hoort zo, hoor).

zolang jij je hond niet zwaar irriteert met je gepluk, gefrut en geknip zie ik geen bezwaar.[/quote]

mischin zijn het bewuste keuzes geweest, juist om bv een ruwharig jakcis geen pijn te doen wordt er soms over gegaan naar scheren, mischin zit het haar van de ruwharig jackisl waar je over hebt zo vast(omdat geklooit wordt met de ras) dat de enige optie scheren is.
Mischin is de vacht van deze hond niet gezond genoeg om het normaal te kunnen plukken.
Een beurt bij de trimmer doet geen pijn, mits je het goed doet.
Kom we zijn geen dierebeulen!!!!
Angelique25
Zeer actief
Contacteer:

MARC_S schreef:Mijn hond is niet te trimmen door een vreemde helaas, nauwelijks door mij, maar dat gaat net. Hebben de trimmers een goede tip voor pijnloos ontwollen. De herderhark, de kam, de borstel en dat ronde gekartelde ding doen hun werk niet goed. Het beste lijkt een kam, maar ook wel weer het pijnlijkst. :?
Probeer eens een Coat King en dan de 3510, daar moet je mee uit de voeten kunnen.
Angelique25
Zeer actief
Contacteer:

[quote="lupa]Een beurt bij de trimmer doet geen pijn, mits je het goed doet.
Kom we zijn geen dierebeulen!!!![/quote]

Daar zeg je wat erbij. Helaas zijn er echter teveel trimsalons die onderweg vergeten zijn waarom ze ooit met dit vak begonnen zijn en die inderdaad de honden zo afleveren zoals Linlin schets. Wanneer je een aantal jaren meedraait zul je zelf ook geconfronteerd worden met de wanprestaties van andere trimsalons en dan bedoel ik echt geen knipje in het oor oid, want een ongelukje kan altijd gebeuren.
Nee, dan is het de gediplomeerde trimmer die door de klant wordt gezien als autoriteit en die dan als enige leidraad bij de bepaling van de behandelmethode "snelheid en eenvoud" hanteerd, waardoor vachten compleet geruïneerd kunnen worden of dat de hond op z'n zachts gezegt straal voor joker loopt.

Gelukkig zijn er ook veel goede trimsalons, je moet ze alleen weten te vinden en niet onbelangrijk, vaak is de prijs een verschil, niet altijd, maar vaak wel. Dan is het de klant die een topprestatie eist en daar een zakcentje voor wil betalen.
Lysette
Zeer actief
Contacteer:

Angelique25 schreef:
Martijn schreef:Ik denk toch echt dat de gemiddelde hond liever anderhalf uur door de eigen baas getrimd wordt dan een half uur door een vreemde.
Ik denk dat de gemiddelde hond liever een knip/scheer/kambeurt krijgt van iemand die precies weet waar de tere plekken zitten en hoe klitten te verwijderen enz enz. Daarbij voelt een hond de onzekerheid van de baas waardoor de hond vaak onhandelbaar wordt. Zie ook de berichten over nagels knippen, oren uitplukken enz.
Floor en Benno stonden altijd kei te stressen bij de trimsalon. Nu zitten of staan ze er gewoon heel ontspannen bij :ok:

Angelique25
Zeer actief
Contacteer:

Lysette schreef:
Angelique25 schreef:
Floor en Benno stonden altijd kei te stressen bij de trimsalon. Nu zitten of staan ze er gewoon heel ontspannen bij :ok:
Was je erbij? want als dat het geval is dan zijn de meeste honden niet te harden. Daarbij heb je het verschil van de trimsalon met de één op éénbehandeling en die waar de honden de hele dag in de salon moeten blijven en dat laatste lijkt mij geen pretje en zeer stressvol.
Maar goed, jij hebt een workshop gedaan, dus val je buiten de groep die ik bedoelde :P
Daarbij kan ik me er heel goed in inleven dat iemand het gewoon leuk vindt om zelf met zijn of haar hond bezig te zijn en dat niet een een vreemde wil overlaten en is het financiële plaatje niet altijd doorslaggevend. Toen ik nog geen hondentrimmer was deed ik mijn honden ook zelf, achteraf gezien liepen ze af en toe lekker voor joker, maar de mazzel die je daarmee hebt is dat het weer vrij vlot aangroeit.
Daarbij zal de schilder zijn geld ook wel waard zijn, maar vindt ik het inhuren daarvan erg veel geld kosten en kies er daarom voor om dat ook zelf te doen.
En wat voor trimmers en doehetzelvers geldt...oefening baart kunst.
Lysette
Zeer actief
Contacteer:

De trimmer zei het zelf ook altijd. Floor en Benno houden ook niet zo van vreemden :mrgreen:

billy
Erelid
Mijn ras(sen): Fox en Duitse Jacht terrier
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door billy »

Angelique25 schreef:
MARC_S schreef:Mijn hond is niet te trimmen door een vreemde helaas, nauwelijks door mij, maar dat gaat net. Hebben de trimmers een goede tip voor pijnloos ontwollen. De herderhark, de kam, de borstel en dat ronde gekartelde ding doen hun werk niet goed. Het beste lijkt een kam, maar ook wel weer het pijnlijkst. :?
Probeer eens een Coat King en dan de 3510, daar moet je mee uit de voeten kunnen.
Jaaaaaaaaaaaa Marc, probeer dat nou eens :mrgreen: :mrgreen:
Ik en anderen hebben het al eens meer tegen je gezegd :tong:
Ik heb het in verschillende topics zeker al 2 keer geadviseerd. EEN COAT KING. Het is echt een perfect ding.
Groetjes Els
Afbeelding
Lysette
Zeer actief
Contacteer:

billy schreef:
Angelique25 schreef:
Jaaaaaaaaaaaa Marc, probeer dat nou eens :mrgreen: :mrgreen:
Ik en anderen hebben het al eens meer tegen je gezegd :tong:
Ik heb het in verschillende topics zeker al 2 keer geadviseerd. EEN COAT KING. Het is echt een perfect ding.
Groetjes Els
Ja echt ideaal :ok: Hier heb je ook goedkopere versies, wel van het zelfde merk maar ik denk mindere kwaliteit ofzo. Maar dan kun je het wle een keer uitproberen, zijn maar 5 euro :ok:

Domie
Zeer actief
Aantal honden: 2
Contacteer:

Ongelezen bericht door Domie »

Om de kosten te besparen zou ik het ook liever zelf willen doen maar ik doe het niet. Ik zou Joep echt niet zelf zo mooi kunnen trimmen als de trimster het gedaan had. Ik ben ook van te voren met de trimster gaan praten omdat Joep toen ik hem net 2 weken had nog heel erg angstig was. Ze zou hem met de hand knippen en niet met de tondeuse. Ik mocht hem zelf wassen omdat ik al had gemerkt hoe bang hij was voor de fohn. Dan hoefde hij daar dus niet de stress te hebben van de enge tondeuse en de enge fohn. Ik vond het zelf een beetje eng hoe Joep het zou vinden om zo lang door een vreemde behandelt te worden. Hj was al in korte tijd van baas naar baas gegaan. De trimster zou mij bellen als hij echt niet te hanteren was. Dan mocht ik komen zodat hij toch een bekend gezicht zag. Maar det telefoon ging niet............ja pas na 2,5 uur. Joep was klaar! Ik ging hem meteen halen en wat gebeurde er...........???? Joep vond het er zo geweldig met al die andere hondjes dat hij niet mee naar huis wou :mrgreen:
Groetjes Domie en een lebberkus van Paco

Joepie 27-12-2002 - 03-08-2015
Bruce

dierenwinkel

Ongelezen bericht door Bruce »

ik ga dinsdag en vrijdag altijd naar een dierenwinkel al 7 jaar ze hebben nu daar een kruising tussen een maiteser leeuwtje en een chichu of zoe iets die hond is gek op me hij likt en bijt altijd in me oor en hij likt altijd me gezicht af hij bijt niet hard hoor het is een soort hondje wat senna1 heeft
Wil de hond
Zeer actief
Contacteer:

Re: dierenwinkel

Ongelezen bericht door Wil de hond »

Bruce schreef:ik ga dinsdag en vrijdag altijd naar een dierenwinkel al 7 jaar ze hebben nu daar een kruising tussen een maiteser leeuwtje en een chichu of zoe iets die hond is gek op me hij likt en bijt altijd in me oor en hij likt altijd me gezicht af hij bijt niet hard hoor het is een soort hondje wat senna1 heeft
Lief is dat hè Bruce, zo´n hondje die je hele gezicht aflikt en dan ook nog zachies in je oren bijt?!

Dat hondje is vast helemaal hoteldebotel van je als hij zo doet bij je. :ok: :mrgreen:
Bruce

als ik al binnen kom dan schuift hij uit

Ongelezen bericht door Bruce »

moet wel oppassen dat ik niet op da hondje (sonja) ga staan zo heet zij ik denk dat ze 14 weken nu is tis wel lief hondje zo eentje als tijger2 op foto heeft staan
Plaats reactie

Terug naar “Verzorging en toebehoren”