Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Gele stuiterbal

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

sternentänzerin
Zeer actief
Aantal honden: 1

Gele stuiterbal

Ongelezen bericht door sternentänzerin »

Gisteren is er een gele stuiterbal in ons huis komen wonen. :I:
Oma Thessa is het er redelijk mee eens want ze is vrij heilig voor hem en hij houdt galant afstand.

Cooper, een bijna driejarige golden.
Voor ons belangrijk dat hij vrij, lief en sociaal is.
Een heerlijke hond, die dus duidelijk ook van water houdt. (Zijn we totaal niet gewend)

Eerste impressie van de jongeman in twee kiekjes
Afbeelding

Afbeelding
...; We will never surrender Winston Churchill
nelleke
Zeer actief
Mijn ras(sen): langhaar duitse herder en een kater

Re: Gele stuiterbal

Ongelezen bericht door nelleke »

Wat een leukere. Herinnert mij aan jonge Moos en Indy. Nu beleef jij er heel veel jolig plezier van.je gele stuiterbal.
Afbeelding
Neeltje
Marion.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Golden Retriever
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Marion. »

Tuttut... dat heet een gouden stuiterbal :pffff:

Heerlijk blij bekkie en fijn dat oma Thessa hem heeft goedgekeurd. Met "lief, vrij en sociaal" zit je met dit mannetje denk ik wel goed. En ik vind dat er best meer foto's mogenhoor!
Groeten Marion en lieve knuffels van Teun en Ted

Afbeelding
ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals

Ongelezen bericht door ranetje »

Gefeliciteerd met de entree van deze gouden jongen :ok:
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
thom
Zeer actief
Mijn ras(sen): Portugees 'straatschoffie'.
Contacteer:

Ongelezen bericht door thom »

Wat heerlijk voor jullie. :ok:
Afbeelding
alm@
moderator
Mijn ras(sen): Langhaar teckel
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door alm@ »

Mooie stuiterbal. Veel geluk met hem.
Afbeelding
sternentänzerin
Zeer actief

nelleke schreef: 26 aug 2024 15:56 Wat een leukere. Herinnert mij aan jonge Moos en Indy. Nu beleef jij er heel veel jolig plezier van.je gele stuiterbal.
Dankjewel, we doen heel erg ons best. En dat kost vrij weinig moeite. :engel:
Marion. schreef: 26 aug 2024 15:57 Tuttut... dat heet een gouden stuiterbal :pffff:

Heerlijk blij bekkie en fijn dat oma Thessa hem heeft goedgekeurd. Met "lief, vrij en sociaal" zit je met dit mannetje denk ik wel goed. En ik vind dat er best meer foto's mogenhoor!
Oh ik doe het meteen verkeerd he?
Gouden stuiterbal it is! :flower:

Hoewel ik hem bijna Bambi wou gaan noemen vanmiddag, hij springt net als een hertje door de wereld heen.

En ik beloof mijn camera morgen mee te nemen als we gaan zwemmen bij de plas.
ranetje schreef: 26 aug 2024 16:22 Gefeliciteerd met de entree van deze gouden jongen :ok:
Danku! Het voelt echt als een enorme bof.
thom schreef: 26 aug 2024 16:25 Wat heerlijk voor jullie. :ok:
Ja. :I: Het was echt niet leuk om afscheid te nemen van Freddy en we zijn er nog altijd echt verdrietig van. Maar hij had het goed. Meer dan.
Het voelde wel even van we laten het dan even bij Thessa. Maar daar dacht mevrouw heel erg anders over.
alm@ schreef: 26 aug 2024 18:43 Mooie stuiterbal. Veel geluk met hem.
Dankjewel, daar gaan we voor. :ok:
twinkeltje
moderator
Mijn ras(sen): De liefste rassen die bestaan

Ongelezen bericht door twinkeltje »

Wat een leuke stuiterbal
Afbeelding
Branka
moderator

Ongelezen bericht door Branka »

Marion. schreef: 26 aug 2024 15:57 Tuttut... dat heet een gouden stuiterbal :pffff:

Wat Marion inderdaad schrijft. En verder: gefeliciteerd, je hebt een Golden en die zwemmen :LOL:
Afbeelding
Marion.
Zeer actief

sternentänzerin schreef: 26 aug 2024 20:58 Oh ik doe het meteen verkeerd he?
Gouden stuiterbal it is! :flower:

Hoewel ik hem bijna Bambi wou gaan noemen vanmiddag, hij springt net als een hertje door de wereld heen.

En ik beloof mijn camera morgen mee te nemen als we gaan zwemmen bij de plas.
Goeso, je leert snel. Mooi hè, die hertjes-sprongen door het hoge gras? De ochtend nadat we Sis hadden laten inslapen en dus voor het eerst met Teun alleen door velden liepen, deed zij dat ook. Sowieso doet ze dat wel, maar op dat moment vond ik het meer dan geweldig :I:

Nou, kom maar op met die zwemfoto's. Het was er weer voor vandaag (en o, hou er rekening mee dat ze ook met vorst het water in willen)

Afbeelding
sternentänzerin
Zeer actief

Ongelimiteerd het water in kunnen rennen was bijna niet te geloven.
Afbeelding

Deze plek was veel minder eng, want ver weg van de waterskiërs, maar hier was het een diepere instap.
Daar moest hij letterlijk even overheen, daarna ging hij los.
Afbeelding

Na bijna 3 uur aan en in het water werd er toch een beetje gedoezeld en was hij zeer tevreden.
Afbeelding

En het bewijs dat we er echt samen in waren vandaag…..
Afbeelding

Met de camera zijn er weinig foto’s gemaakt. Thessa was er wat minder van gecharmeerd dat hij echt ging zwemmen. Doodeng al dat water. Dus uiteindelijk toch maar rustig gaan liggen, maar dat had wel wat begeleiding nodig.

Afbeelding
Marion.
Zeer actief

Wat heeft dat mannetje een mazzel gehad dat hij bij jullie mocht komen :cheer: :cheer: :cheer:

Afbeelding
sternentänzerin
Zeer actief

Een week verder en wat genieten we!

Het is echt een gouden hondje. Marion je gaf zo lief aan dat hij mazzel heeft gehad, maar oh wat hebben wij ook een mazzel zeg.
Zo blij, ik begin al helemaal te wennen aan zijn eigenwijze getrippel en de hertensprongen. :I:

We hebben hem natuurlijk echt wel veel laten doen de eerste week, ik wou zeker weten dat ik niets over het hoofd zou zien. Van zwemmen, wandelen, wijkpicknick en begin en einde van de combisport. Met kinderen, zonder kinderen, met speeltjes, zonder speeltjes, strenger en gewoon mild. Hij wil gewoon heel graag lief gevonden worden en doen wat hij moet doen.

Uitproberen mag hij van harte, want in vergelijk met Thessa lach ik me gewoon kapot om zijn pogingen stoer niet te luisteren terwijl hij even de andere kant op stuitert en net doet alsof hij me niet hoort.

Met kinderen is hij zo zacht. Maar ook heel alert omdat hij niets wil missen om eventueel te spelen of te rennen. Dus we zijn langzaam bezig met aandacht op ons volwassenen en niet perse bij kind(eren) en bezig met zijn eigen ding tijdens het wandelen ipv met wat kind doet.
Kind krijgt wel ook de leiding met momenten, maar als het klaar is is het dan ook weer klaar en mag hij weer op ons focussen.

Hij voelt in en buiten huis enorm goed aan hoe het met mij of onze dochter gaat en signaleert op een heel fijne manier. Ik heb al twee keer op tijd rust kunnen nemen door hem, terwijl ik misschien wel iets langer had doorgezet.

Op de hondenschool hebben we dus de start en het einde van combisport les meegedaan. Bij man had hij wat minder aandacht. Maar begrijpelijk, want die was ook hele dagen werken afgelopen week. Laatste deel met mij was hij al meer gefocust en kon de aandacht er beter bijhouden. Tussendoor even spanning eruit gelopen en gezwommen en na de les mocht hij nog met een nieuw vriendje spelen terwijl wij opruimden. Dan speelt hij wel maar houdt ons ook goed in de gaten. Niet dat we opeens verdwijnen in zo een opberghok.

Hij vindt soms dingen wel even spannend. Maar herstelt enorm snel en went ook snel aan nieuwe dingen. Zoals een fietskar, daar springt hij nu al met veel plezier in als die achter de bakfiets hangt.
Zijn staart wordt zo mooi hoog en ontspannen gedragen, kan overuren maken van blijdschap en in de ochtend hoor ik hem al voorzichtig kwispelen terwijl we boven in beweging komen.

Oh en hij en Thessa samen zijn ook echt zo leuk. Heel anders dan tussen Thessa en Freddy, maar zo goed had ik het me niet kunnen voorstellen.
Samen in de kofferbak is geen probleem. Aan de riem aan 1 kant samen zij aan zij lopen is geen probleem.
Aandacht delen ook niet en met eten doen we het gewoon zoals altijd en ook dat gaat geweldig.
Thessa zelf heeft ook echt weer een impuls om dingen te ondernemen, Cooper heeft steun aan haar rust en gelatenheid in de alledaagse situaties.

Coooper zelf slaapt sinds zaterdagavond heel veel en heel ontspannen.
Wel graag in de buurt van ons als we beneden zijn, maar het vertrouwen moet groot zijn want hij ligt soms al lekker ontspannen met een hele blote buik en pootjes half in de lucht. :slaap2:
ranetje
Zeer actief

Wat een geweldige update :ok:
De beste aanschaf ooit :I:
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Marion.
Zeer actief

Wat een heerlijk verhaal :cheer: :cheer: :cheer:

Afbeelding
twinkeltje
moderator
Mijn ras(sen): De liefste rassen die bestaan

Ongelezen bericht door twinkeltje »

Daar word je bij lezen al vrolijk van
Afbeelding
sternentänzerin
Zeer actief

Ik word dan weer gewoon nog vrolijker van jullie reacties.

Na al die jaren: een grote hond zonder problemen. Het is echt enorm wennen, mijn zorgenbeesten vertellen dat ze echt op kunnen rotten en enorm genieten.

En begrijp me niet verkeerd. Ik hou van Thessa en ze heeft het echt zo goed als maar kan met haar ervaring in het leven toen ze zo jong was. Maar ze heeft het ook echt niet altijd makkelijk en wij hebben het niet altijd makkelijk voor haar. En dat is ok. Maar ik zie nu nog een keer beter wat ze had kunnen hebben.
Freddy kwam toen ze het nog enorm moeilijk had en hij schoof zo makkelijk gewoon in, had zijn plasproblemen door geleerd te hebben in huis te plassen. Maar was verder zorgeloos maar vooral ook enorm voor zichzelf goed en minder geneigd te werken met ons. Knuffelen, snoepjes, nog meer knuffels en lekker eten stonden heel hoog op zijn lijstje en door zijn hartruis en epilepsie hebben we ook echt wel gezien dat sommige dingen gewoon niet konden.

Maar nu dus die twee grote honden en dan het gemak en plezier en mensgerichte hond zijn. Ik schiet er toch nog gewoon van vol. Zowel positief als verdriet wat mensen voor een schade kunnen aanrichten.
ranetje
Zeer actief

sternentänzerin schreef: 03 sep 2024 22:03 Ik word dan weer gewoon nog vrolijker van jullie reacties.

Na al die jaren: een grote hond zonder problemen. Het is echt enorm wennen, mijn zorgenbeesten vertellen dat ze echt op kunnen rotten en enorm genieten.

En begrijp me niet verkeerd. Ik hou van Thessa en ze heeft het echt zo goed als maar kan met haar ervaring in het leven toen ze zo jong was. Maar ze heeft het ook echt niet altijd makkelijk en wij hebben het niet altijd makkelijk voor haar. En dat is ok. Maar ik zie nu nog een keer beter wat ze had kunnen hebben.
Freddy kwam toen ze het nog enorm moeilijk had en hij schoof zo makkelijk gewoon in, had zijn plasproblemen door geleerd te hebben in huis te plassen. Maar was verder zorgeloos maar vooral ook enorm voor zichzelf goed en minder geneigd te werken met ons. Knuffelen, snoepjes, nog meer knuffels en lekker eten stonden heel hoog op zijn lijstje en door zijn hartruis en epilepsie hebben we ook echt wel gezien dat sommige dingen gewoon niet konden.

Maar nu dus die twee grote honden en dan het gemak en plezier en mensgerichte hond zijn. Ik schiet er toch nog gewoon van vol. Zowel positief als verdriet wat mensen voor een schade kunnen aanrichten.
Dat kan ik me voorstellen.
Het is ook triest wat honden kan worden aangedaan.

Geniet van deze nieuwe situatie :I:
Afbeelding
Marion.
Zeer actief

sternentänzerin schreef: 03 sep 2024 22:03 Ik word dan weer gewoon nog vrolijker van jullie reacties.

Gewoon genieten. Heeft zo moeten zijn. De dure doodle-pupjes vinden wel een huis. Geniet gewoon van deze gouden vondst :E:

Afbeelding
thom
Zeer actief
Mijn ras(sen): Portugees 'straatschoffie'.
Contacteer:

Ongelezen bericht door thom »

Met recht een gouden keuze én een gouden hond ! :cheer:
Afbeelding
sternentänzerin
Zeer actief

We hebben vandaag het kind naar school gebracht en zijn daarna een andere route terug gelopen.
Eerst heel lekker lomp gespeeld met een border collie en een mix met boxer. Thessa vindt het zalig dat ze zich er niet mee hoeft te bemoeien en lekker door kan snuffelen.

En kijk eens wat hij vond, hij was helemaal trots op zichzelf. :I:
Met waterval, waar je dus zo lekker in kunt spatten met je pootjes.
Alleen de eenden waren wat minder van hem gecharmeerd en terwijl ze dat duidelijk maakten kwam hij snel weer terug rennen.

Afbeelding
Marion.
Zeer actief

sternentänzerin schreef: 06 sep 2024 15:46 We hebben vandaag het kind naar school gebracht en zijn daarna een andere route terug gelopen.
Eerst heel lekker lomp gespeeld met een border collie en een mix met boxer. Thessa vindt het zalig dat ze zich er niet mee hoeft te bemoeien en lekker door kan snuffelen.

En kijk eens wat hij vond, hij was helemaal trots op zichzelf. :I:
Met waterval, waar je dus zo lekker in kunt spatten met je pootjes.
Alleen de eenden waren wat minder van hem gecharmeerd en terwijl ze dat duidelijk maakten kwam hij snel weer terug rennen.

Afbeelding
Haha, knap kind! Hou er rekening mee dat ze ook in de winter gewoon elke plas in willen hoor :mrgreen:
(maar met een watervalletje erbij zal het met ijsvorming wel meevallen)

Afbeelding
sternentänzerin
Zeer actief

Marion. schreef: 06 sep 2024 16:24 Haha, knap kind! Hou er rekening mee dat ze ook in de winter gewoon elke plas in willen hoor :mrgreen:
Vandaag klikte ook voor het eerst de opdracht apport. Daarna was hij zo blij met zichzelf dat het natuurlijk niet meteen nog een keer lukte. Maar hey, het eerste waterspeeltje is netjes opgehaald en in mijn hand gedeponeerd ipv verder van mij weg en me dan vragend aankijken.

En dan in de winter gewoon doorlopen en bij de auto / fietskar een badjas aan?
Ja ik ben er echt een leek in hoor, eerste hond die het water vrijwillig in gaat bij temperaturen onder de 21 graden. Thessa vindt er nu al niets meer aan :mep:
ranetje
Zeer actief

sternentänzerin schreef: 06 sep 2024 20:51
Marion. schreef: 06 sep 2024 16:24 Haha, knap kind! Hou er rekening mee dat ze ook in de winter gewoon elke plas in willen hoor :mrgreen:
Vandaag klikte ook voor het eerst de opdracht apport. Daarna was hij zo blij met zichzelf dat het natuurlijk niet meteen nog een keer lukte. Maar hey, het eerste waterspeeltje is netjes opgehaald en in mijn hand gedeponeerd ipv verder van mij weg en me dan vragend aankijken.
Wat leuk, dat heb je snel voor elkaar :D
Iets lekkers geven is misschien nog wel een extra motivatie om het nog een keer te doen :wink:
Ja ik ben er echt een leek in hoor, eerste hond die het water vrijwillig in gaat bij temperaturen onder de 21 graden. Thessa vindt er nu al niets meer aan :mep:
Zo doe ik het wel :ok:
Mijn hond gaat ook het hele jaar het water in :D
In beweging houden tot de badjas aan kan.
Afbeelding
Marion.
Zeer actief

sternentänzerin schreef: 06 sep 2024 20:51

Ah nee joh, die badjas hoeft niet eens. Ik kies alleen wel heel zorgvuldig de plekken uit waar ze wel in het water mogen. Ligt er een laagje ijs, dan mag het niet. Ga je maar verderop. En verder ren je jezelf maar weer warm.

Afbeelding
Marion.
Zeer actief

Even voor de goede orde.... ik sjouw alleen met mijn honden, en heb er plezier mee. Ik train niets. Willen ze in het water, gaan ze gewoon in het water. Maar ik doe - ook in de winter - niet aan badjassen of auto's op standje tropisch.
Het water in mogen ze altijd, al is het een modderplas. Als er ijs is dan mag het niet, want dat vind ik eng. Ik ben zóooo streng :mrgreen:

Afbeelding
sternentänzerin
Zeer actief

ranetje schreef: 06 sep 2024 20:59 Wat leuk, dat heb je snel voor elkaar :D
Iets lekkers geven is misschien nog wel een extra motivatie om het nog een keer te doen :wink:
Vier kilo snoepjes en veel auditieve beloning. :mrgreen:
Heb net ook de voerdummy’s gevonden in de bak met speelgoed die nooit gebruikt werd.

Zo doe ik het wel :ok:
Mijn hond gaat ook het hele jaar het water in :D
In beweging houden tot de badjas aan kan.
Mooi, dat in beweging houden is voorlopig nog geen probleem schat ik zo in.
Dankjewel, echt een nieuwe wereld na honden die we er met man en macht in moesten zetten.
sternentänzerin
Zeer actief

Marion. schreef: 06 sep 2024 21:39 Even voor de goede orde.... ik sjouw alleen met mijn honden, en heb er plezier mee. Ik train niets. Willen ze in het water, gaan ze gewoon in het water. Maar ik doe - ook in de winter - niet aan badjassen of auto's op standje tropisch.
Het water in mogen ze altijd, al is het een modderplas. Als er ijs is dan mag het niet, want dat vind ik eng. Ik ben zóooo streng :mrgreen:
De strengste!
Ik geloof dat we per direct de dierenpolitie moeten inschakelen. :lol1:

Maar je hebt gelijk over ijs. Dat mag van mij sowieso niet, behalve zoals twee jaar geleden toen op een gegeven alles zo vast en dik was dat we echt konden schaatsen. Maar dan nog ben ik heel voorzichtig en is het alleen Thessa die de geurtjes lekker vindt waar de pollen er nog bovenuit komen. En verder gaat ze ook niet.
Sneeuw is dan een heel andere verhaal, daar kan ik haar de hele dag in laten liggen als je het haar vraagt.

De badjas werd hier wel gewaardeerd, maar vooral door de mensen die net op de bank zaten na ons rondje vennen en bij terugkomst een gouden stuiterbal aan hun benen hadden die knuffels wou. :LOL:
ranetje
Zeer actief

Mijn honden mogen ook niet op het ijs, ten strengste verboden.

Ik stook mijn auto nooit erg warm en na hard werken is het voor Claire fijn om even snel op te drogen in een badjas.
Voor mij is dat ook fijn want dan komt ze thuis schoon en droog uit de auto .
Naar bos en zo voor de grote wandelingen loop ik vanuit huis, dus dan heeft een badjas niet veel zin.
Ze hoeft er niet mee over straat :tongue:
Afbeelding
Marion.
Zeer actief

ranetje schreef: 06 sep 2024 22:44 Mijn honden mogen ook niet op het ijs, ten strengste verboden.

Ik stook mijn auto nooit erg warm en na hard werken is het voor Claire fijn om even snel op te drogen in een badjas.
Voor mij is dat ook fijn want dan komt ze thuis schoon en droog uit de auto .
Naar bos en zo voor de grote wandelingen loop ik vanuit huis, dus dan heeft een badjas niet veel zin.
Ze hoeft er niet mee over straat :tongue:
Snap ik heel goed hoor, ze zijn ook ideaal! Nog voor allerlei merken ze verkochten maakte ik ze al, ik heb er echt heel erg veel genaaid. Maar mijn eigen honden hebben ze nooit aan gehad (alleen in het begin, voor de pasvorm :mrgreen: )

Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”