Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Hond valt ineens uit
Moderator: moderatorteam
- Zata50
- geregistreerd lid
- Aantal honden: 1
Hond valt ineens uit
Ik heb een labradoodle van 7 jaar.
Zojuist zat ik op een terras met haar . Ze lag lekker te slapen onder de tafel en er liep ineens een hond langs . Toen viel ze enorm uit . Grommen en willen aanvallen , tenminste zo leek het want ze zat aan de riem.
Ik schrok enorm ervan.
Ik nam haar daarna op schoot en toen liep er een hond voorbij en toen viel ze weer uit.
Ik ben zo geschrokken dat ik na commentaar maar ben vetrokken van het terras. Ik ken mijn hond niet zo.
We zitten de hele week al op het terras en normaal snuffelt ze even en dan kwispelt ze wat en loopt weer door .
Wel kan mij hond af en toe wat kattig zijn als ze los loopt naar drukke honden, dan gromt ze van zich af . Ze heeft een voorkeur voor rustige honden. Dan vind ze spelen prima mist niet te lang .
Heeft iemand advies ?
Alvast bedankt !
Zojuist zat ik op een terras met haar . Ze lag lekker te slapen onder de tafel en er liep ineens een hond langs . Toen viel ze enorm uit . Grommen en willen aanvallen , tenminste zo leek het want ze zat aan de riem.
Ik schrok enorm ervan.
Ik nam haar daarna op schoot en toen liep er een hond voorbij en toen viel ze weer uit.
Ik ben zo geschrokken dat ik na commentaar maar ben vetrokken van het terras. Ik ken mijn hond niet zo.
We zitten de hele week al op het terras en normaal snuffelt ze even en dan kwispelt ze wat en loopt weer door .
Wel kan mij hond af en toe wat kattig zijn als ze los loopt naar drukke honden, dan gromt ze van zich af . Ze heeft een voorkeur voor rustige honden. Dan vind ze spelen prima mist niet te lang .
Heeft iemand advies ?
Alvast bedankt !
- ranetje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Griffon Korthals
Re: Hond valt ineens uit
Geen idee of het een incident is (omdat ze het nooit deed) of dat ze verandert.
En als ze verandert kan dat op deze leeftijd verschillende redenen hebben.
Een daarvan zou kunnen zijn dat ze niet lekker in haar vel zit?
Dat is iets wat je moet uitzoeken.
Daarnaast kan je het volgende doen.
Je zou het kunnen gaan oefenen.
Eerst niet op een terras, maar op een bankje en zorg dat je veel lekkers bij je hebt, echt lekkers.
Zie je een hond naderen, dan vraag je haar aandacht en je geeft steeds een klein stukje lekkers tot de hond voorbij is.
Daarmee kan je met goed oefenen de aandacht naar jou verleggen als er een hond aankomt.
Dat is een vorm van counter conditioning.
En als ze verandert kan dat op deze leeftijd verschillende redenen hebben.
Een daarvan zou kunnen zijn dat ze niet lekker in haar vel zit?
Dat is iets wat je moet uitzoeken.
Daarnaast kan je het volgende doen.
Je zou het kunnen gaan oefenen.
Eerst niet op een terras, maar op een bankje en zorg dat je veel lekkers bij je hebt, echt lekkers.
Zie je een hond naderen, dan vraag je haar aandacht en je geeft steeds een klein stukje lekkers tot de hond voorbij is.
Daarmee kan je met goed oefenen de aandacht naar jou verleggen als er een hond aankomt.
Dat is een vorm van counter conditioning.
- twinkeltje
- moderator
- Mijn ras(sen): De liefste rassen die bestaan
- Aantal honden: 2
Als ze in 7 jaar zo vreemd doen ineens zou ik kijken of ze nergens pijn heeft of zo
Ik hoop dat je achter de oorzaak komt
Ik hoop dat je achter de oorzaak komt
- Zata50
- geregistreerd lid
Hoi, daar heb ik helemaal niet eens aan gedacht ? Dat ze pik heeft . Ze loopt verder normaal en heeft net haar jaarlijkse controle gehad .
Ik ga vanavond gelijk aan de slag met aandacht afleiden met iets lekker !
Ik ga vanavond gelijk aan de slag met aandacht afleiden met iets lekker !
- Zata50
- geregistreerd lid
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): 2 raslozen, namelijk:1 grote husky maal Am. Bulldog, en 1 kleine jack hussel. Nu geen honden meer.
- Aantal honden: 0
Ze kan de eerste keer even geschrokken zijn, toen ze lag te slapen, en ineens een andere hond vlakbij was.
Heeft onze wijlen buster ook eens gehad. Terwijl dat een echte goedzak was. Die deed alleen effe een verdwaasde blaf. Terwijl hij nooit blafte.
Nu is ze er daardoor wat alert op geworden.
Ik zou hem dan niet op schoot hebben genomen, zo kan je de schrikreactie er onbewust in wrijven. Dus een soort van belonen voor dat gedrag.
Ik zou er niet teveel ophef over maken, want dan wordt het een ding. Oefenen en positief belonen kan geen kwaad.
Maar je kan er ook voor kiezen om gewoon eens te zeggen wat je van dat gedrag vindt. Dat is wel een persoonlijkheids dingetje. Wat jou het beste ligt.
Wat ook nog vaak een oorzaak kan zijn met sommige honden, is dat als je een tijdje zit, je hond een territorium aan gaat houden. En dat gaat verdedigen. Maar omdat je hond al 7 jaar is, denk ik eerder dat hij de eerste keer gewoon geschrokken is.
Heeft onze wijlen buster ook eens gehad. Terwijl dat een echte goedzak was. Die deed alleen effe een verdwaasde blaf. Terwijl hij nooit blafte.
Nu is ze er daardoor wat alert op geworden.
Ik zou hem dan niet op schoot hebben genomen, zo kan je de schrikreactie er onbewust in wrijven. Dus een soort van belonen voor dat gedrag.
Ik zou er niet teveel ophef over maken, want dan wordt het een ding. Oefenen en positief belonen kan geen kwaad.
Maar je kan er ook voor kiezen om gewoon eens te zeggen wat je van dat gedrag vindt. Dat is wel een persoonlijkheids dingetje. Wat jou het beste ligt.
Wat ook nog vaak een oorzaak kan zijn met sommige honden, is dat als je een tijdje zit, je hond een territorium aan gaat houden. En dat gaat verdedigen. Maar omdat je hond al 7 jaar is, denk ik eerder dat hij de eerste keer gewoon geschrokken is.
- Fotogravinnetje
- Technisch beheer
- Mijn ras(sen): Markiesjes: Elco (maart 2014) en zijn zoon Gait (oktober 2016). (Gait = Gerrit in dialect)
- Aantal honden: 2
- Contacteer:
Is ze ook weer gevaccineerd? Dan kan het prima zo zijn dat ze zich niet helemaal lekker voelde door die prik