Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Zindelijk
Moderator: moderatorteam
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Bull Terrier x Dogo Argentino
Old English Bulldog x Cane Corso - Locatie: amersfoort
Zindelijk
Ik heb jullie advies nodig. Sinds zondag hebben we een herplaatser van 7 maanden. Volgens de vorige eigenaar was de hond zindelijk. Hier is de hond niet helemaal zindelijk. Hij komt van een boerderij en de vorige eigenaar zij dat hij zindelijk was en ook in huis kwam. Ik denk dat het verhaal wat anders in elkaar zit. Ik gok dat de hond vooral op het erf heeft gelopen. Hij is super lief en doet het echt goed maar je kan merken dat hij niets kent. Aan de riem lopen snapt hij niet. Buiten ziet hij van alles wat hij niet kent. Plassen en poepen tijdens het wandelen gaat op goed geluk. Meestal doet hij niets buiten en als je terug komt van de wandeling doet hij het in huis. Hij lijkt vooral afgeleid te zijn als hij buiten is. Soms kan je hem voor zijn als hij probeert te plassen of poepen maar we zijn ook vaak te laat. In de nacht ligt hij op bed en tot nu toe is hij op bed zindelijk. Hebben jullie tips voor ons?
Laatst gewijzigd door meissielief op 15 jul 2023 21:13, 1 keer totaal gewijzigd.

Fan van de bredere rassen honden en paarden
- ranetje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Griffon Korthals
- Aantal honden: 1
Re: Zindelijk
Wat voor hond?meissielief schreef: ↑15 jul 2023 20:32 Ik heb jullie advies nodig. Sinds zondag hebben we een herplaatser van 7 maanden. Volgens de vorige eigenaar was de hond zindelijk. Hier is de hond niet helemaal zindelijk. Hij komt van een boerderij en de vorige eigenaar zij dat hij zindelijk was en ook in huis kwam. Ik denk dat het verhaal wat anders in elkaar zit. Ik gok dat de hond vooral op het erf heeft gelopen. Hij is super lief en doet het echt goed maar je kan merken dat hij niets kent. Aan de riem lopen snap hij niet. Buiten ziet hij van alles wat hij niet kent. Plassen en poepen tijdens het wandelen gaat op goed geluk. Meestal doet hij niets buiten en als je terug komt van de wandeling doet hij het in huis. Hij lijkt vooral afgeleid te zijn als hij buiten is. Soms kan je hem voor zijn als hij probeert te plassen of poepen maar we zijn ook vaak te laat. In de nacht ligt hij op bed en tot nu toe is hij op bed zindelijk. Hebben jullie tips voor ons?
Aan de riem lopen rustig aanleren.
Niet te veel dwingen een kant op of meetrekken.
Rustig laten snuffelen.
Plassen en poepen tijdens de wandeling kan nog even moeilijk zijn omdat hij van alles ziet buiten dat voor hem onbekend is.
Dan heeft hij geen tijd om te plassen en te poepen

Doet hij dat toevallig wel buiten, beloon hem daar dan voor (en geef het een naam "plasje doen" o.i.d., dan kan hij later misschien zelfs op commando plassen).
Als hij binnen wat doet reageer je er niet op en je ruimt het rustig op.
Zie je dat hij binnen aanstalten maakt om te plassen/poepen lok hem dan snel naar buiten om het daar te doen en beloon hem als dat lukt.
Grote kans dat je dan sneller duidelijk maakt waar het de bedoeling is.
Het bevuilen van de eigen slapplaats doet hij in ieder geval niet

Dat is al hartstikke mooi
edit: typo
Laatst gewijzigd door ranetje op 16 jul 2023 11:03, 1 keer totaal gewijzigd.
- twinkeltje
- moderator
- Mijn ras(sen): De liefste rassen die bestaan
- Aantal honden: 2
Re: Zindelijk
Wat Ranetje zegt dus, heel veel geduld komt vast goed
Heel veel plezier met je nieuwe hond
Heel veel plezier met je nieuwe hond