Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Geblokkeerd door Fokker
Moderator: moderatorteam
-
- nieuw lid
- Mijn ras(sen): Engelse bulldog
- Aantal honden: 3
Geblokkeerd door Fokker
Vorige week heb ik een pup aangekocht met stamboom. Na een controle bij de dierenarts blijkt dat deze pup een erfelijke aandoening heeft aan zijn ogen. We hebben de fokker hierover gecontacteerd omdat volgens de dierenarts, wij recht hebben op 2 jaar garantie. Dit wil zeggen dat de fokker zou tussenkomen voor de kosten van de operatie die onze pup heeft moeten ondergaan. Het antwoord die wij kregen van onze fokker was dat dit helemaal niet klopt en daarna zijn wij op alle contactmanieren geblokkeerd waardoor wij deze niet meer kunnen bereiken.
Kunnen wij hier nog iets aan doen? We zouden de stamboom papieren ook nog moeten krijgen maar als wij op alle mogelijke manieren geblokkeerd zijn, vrees ik dat wij die niet meer zullen krijgen.
Kunnen wij hier nog iets aan doen? We zouden de stamboom papieren ook nog moeten krijgen maar als wij op alle mogelijke manieren geblokkeerd zijn, vrees ik dat wij die niet meer zullen krijgen.
- ranetje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Griffon Korthals
- Aantal honden: 1
Re: Beknopte handleiding voor nieuwe leden
Ik denk dat je die stamboompapieren nog wel krijgt
Mocht dat niet zo zijn dan kan je misschien via de rasvereniging nog wel voor elkaar krijgen dat je die papieren krijgt.
Wat voor oogafwijking heeft de DA geconstateerd?
Mocht dat niet zo zijn dan kan je misschien via de rasvereniging nog wel voor elkaar krijgen dat je die papieren krijgt.
Wat voor oogafwijking heeft de DA geconstateerd?
- yvon
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Bullmastiff
- Aantal honden: 2
- Contacteer:
Re: Geblokkeerd door Fokker
Welkom
Wil jij met alle geweld de stamboom dan denk ik dat jij aan het korstte end trekt
Ja het hoort bij de hond
Nee de raad van beheer kan je ook niet helpen
Dan vraag ik aan jou.
Hoe komt jou DA erbij dat jij 2 jaar garantie hebt op erfelijke gebreken?
Dan word niet eens door een rasvereniging gegeven. max 18 maand minimaal 12 maand en dan nog moet jij met bewijzen komen.
Welk stamboom heeft je hond?
Heb jij een contract getekend?
Hoe kan het zo escaleren?
Heb jij alle bewijzen verzameld en jij wilt je recht halen zoek een advocaat die weet waar hij het overheeft dan kun je nog iets vangen, maar geef en heb geen hoop
Succes en sterkte met je hond
Wil jij met alle geweld de stamboom dan denk ik dat jij aan het korstte end trekt
Ja het hoort bij de hond
Nee de raad van beheer kan je ook niet helpen
Dan vraag ik aan jou.
Hoe komt jou DA erbij dat jij 2 jaar garantie hebt op erfelijke gebreken?
Dan word niet eens door een rasvereniging gegeven. max 18 maand minimaal 12 maand en dan nog moet jij met bewijzen komen.
Welk stamboom heeft je hond?
Heb jij een contract getekend?
Hoe kan het zo escaleren?
Heb jij alle bewijzen verzameld en jij wilt je recht halen zoek een advocaat die weet waar hij het overheeft dan kun je nog iets vangen, maar geef en heb geen hoop
Succes en sterkte met je hond
- yvon
- Zeer actief
- Contacteer:
- Branka
- moderator
- Mijn ras(sen): Golden Retriever
Ten eerste: welkom, omdanks jouw niet leuke verhaal/ervaring.
Wat betreft jouw verhaal vraag ik mij ook af waar de dierenarts zijn informatie vandaan heeft. Twee jaar klopt beslist niet. Dat is 6 maanden. Binnen die termijn zit je nog als je de pup twee weken geleden hebt gehaald.
Maar garantie is wel een consumentenrecht ding. Wat dat betreft geeft Yvon hierboven ook al wat nuttige linkjes.
Eerlijk gezegd vraag ik mij af hoe de communicatie is verlopen nadat je bij de dierenarts dit bericht kreeg, maar ook voordat je jullie pup meekregen. Want een fokker die zo botweg de deur dicht gooit en alle communicatie uit de weg gaat is vreemd.
Wat betreft jouw verhaal vraag ik mij ook af waar de dierenarts zijn informatie vandaan heeft. Twee jaar klopt beslist niet. Dat is 6 maanden. Binnen die termijn zit je nog als je de pup twee weken geleden hebt gehaald.
Maar garantie is wel een consumentenrecht ding. Wat dat betreft geeft Yvon hierboven ook al wat nuttige linkjes.
Eerlijk gezegd vraag ik mij af hoe de communicatie is verlopen nadat je bij de dierenarts dit bericht kreeg, maar ook voordat je jullie pup meekregen. Want een fokker die zo botweg de deur dicht gooit en alle communicatie uit de weg gaat is vreemd.

- Marion.
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Golden Retriever
Uit je zinsopbouw denk ik dat je uit België komt? Dan weet ik niet of de links hier boven wel van toepassing zijn. Ikzelf vind "garantie" wel een heel vies woord als je een hond aanschaft. Natuurlijk moet een goede fokker met je meedenken, of je de keuze geven voor een andere pup als er al zo snel iets gevonden wordt door de dierenarts. Maar dat laatste zou ik al helemaal nooit willen, want dat pupje zit vanaf dag 1 diep in mijn hart en die geef ik alle zorg wat nodig is. Ik vraag me alleen af of jullie je hondje wel bij een goede fokker vandaan hebben. Maar over de stamboom zou ik me het minst zorgen maken, mijn zorg zou naar mijn pup gaan.Emma_26 schreef: ↑27 apr 2023 12:28 Vorige week heb ik een pup aangekocht met stamboom. Na een controle bij de dierenarts blijkt dat deze pup een erfelijke aandoening heeft aan zijn ogen. We hebben de fokker hierover gecontacteerd omdat volgens de dierenarts, wij recht hebben op 2 jaar garantie. Dit wil zeggen dat de fokker zou tussenkomen voor de kosten van de operatie die onze pup heeft moeten ondergaan. Het antwoord die wij kregen van onze fokker was dat dit helemaal niet klopt en daarna zijn wij op alle contactmanieren geblokkeerd waardoor wij deze niet meer kunnen bereiken.
Groeten Marion en lieve knuffels van Teun en Ted

- thom
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Portugees 'straatschoffie'.
- Contacteer:
Misschien is het ook wel zo aardig om een reactie te gen op antwoorden en vragen in je topic. Wel zo leuk toch ?

- yvon
- Zeer actief
- Contacteer:
- Fotogravinnetje
- Technisch beheer
- Mijn ras(sen): Markiesjes: Elco (maart 2014) en zijn zoon Gait (oktober 2016). (Gait = Gerrit in dialect)
- Contacteer:
Ze heeft niet meer ingelogd...
- thom
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Portugees 'straatschoffie'.
- Contacteer:
Dat gaat helaas vaak zo. Zonde van de moeite die mensen genomen hebben.

- yvon
- Zeer actief
- Contacteer:
daar heb ik ook niet altijd zin om dingen uit tekeggen najah goed hopelijk is het hondje aan de betere hand en zij een ervaring rijker
- twinkeltje
- moderator
- Mijn ras(sen): De liefste rassen die bestaan
Ach wie weet googelt iemand anders iet uit de tekst en heeft die er wat aan , zo ben ik ook op het forum gekomen
- ranetje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Griffon Korthals
Zo is hettwinkeltje schreef: ↑05 mei 2023 08:38 Ach wie weet googelt iemand anders iet uit de tekst en heeft die er wat aan , zo ben ik ook op het forum gekomen