Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Ader hals klopt chihuahua

Medische vragen en opmerkingen over de hond, zowel regulier als alternatief.
(Raadpleeg bij twijfelgevallen altijd uw dierenarts!)

Moderator: moderatorteam

Papichulo
nieuw lid
Mijn ras(sen): Chihuahua
Aantal honden: 1

Ader hals klopt chihuahua

Ongelezen bericht door Papichulo »

Hallo allemaal,

Ik heb ene chihuahua van net 5 jaar oud. Uiteraard ga ik een afspraak maken bij de dierenarts maar omdat ze zo bang is en dan in de paniek schiet vraag ik hier ook advies.
Sinds een aantal dagen klopt er een ader in haar hals. Ze speelt, eet, is levendig. Ze lijkt er geen last van te hebben, wel is ze in mijn ogen iets vermoeider dan normaal maar verder geen klachten.
Zoals gezegd bel ik de dierenarts maar iemand dit weleens meegemaakt/herkenbaar?

Liefs,
Debbie.
ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals
Aantal honden: 1

Re: Ader hals klopt chihuahua

Ongelezen bericht door ranetje »

Als je een ader ziet kloppen weet je in ieder geval zeker dat haar hartje actief is.
Als je twijfelt of de hartslag normaal is kan je de slagen per minuut tellen.
Dat je die ader ziet kloppen betekent gewoon dat die ader dicht onder de huid ligt.
Zou voor mij niet direct alarm betekenen.,
Maar heel verstandig dat je naar de DA gaat als je twijfelt, dat is altijd goed :ok:

De hartslag van een gezonde hond ligt op 60-120 slagen per minuut. Als de hond slaapt, kan de hartslag dalen naar 30 slagen per minuut.
Goede uitleg staat hier
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
steffieh
geregistreerd lid
Mijn ras(sen): Golden Retriever
Aantal honden: 2

Re: Ader hals klopt chihuahua

Ongelezen bericht door steffieh »

hoi!! ik heb me daar ook ooit zorgen over gemaakt en toen kwam ik erachter dat dat bij mij gewoon de bloeddruk is die ontstaat door het kloppen van het hart, dan loop in het ritme van het hart een bloedvat op in de hals! de dierenarts zei toen wel dat als ie te ver oploopt dat een teken kan zijn van problemen met bloeddruk, vnornamlijk als ie staat en als ie ook opeens sneller moe is msischien toch wel spannend??

hopelijk is het niks!!
Plaats reactie

Terug naar “Medisch”