Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Brief van "boven"

Een plek om je overleden hond te herdenken.

Moderator: moderatorteam

teckeltoos
Zeer actief
Aantal honden: 0

Brief van "boven"

Ongelezen bericht door teckeltoos »

Hallo mama! Weet je nog... ...op de dag dat ik je moest verlaten? Ik lag op de tafel met mijn hoofd in je armen en ik had pijn. Opeens veranderde alles. Ik kon je van bovenaf zien en de pijn was helemaal over. Ik riep: "Bedankt mam, het gaat goedmet me. Bedankt voor alles." Maar je huilde zo hard dat je me niet kon horen. Nu ik achter de regenboogbrug ben, is hier echt niets meer mis met me. We spelen, ravotten en jagen de hele dag. Er is geen afgunst en geen strijd. Elk dier is hier vertegenwoordigd, niemand hoeft bang te zijn. Maar soms, terwijl ik speel, is het alsof ik je stem hoor. Dan kijk ik op je neer, zie je hoe je huilt, mijn halsband in je handen, of je kijkt naar een foto van mij en geeft die een kus heel zacht. Mam, ik kan al je kussen voelen en geloof me, ik mis jou ook! Af en toe komt er iemand achter de regenboogbrug naar ons toe. Hij wordt enthousiast begroet door zijn beste vriend. Dan gaan ze samen verder. Op momenten als deze mis ik je heel erg. Mam- ik weet niet wanneer je komt, maar ooit zullen we weer samen zijn..... zo lang wacht ik nog!
je trouwe vriend...
Berven
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): Teckel, de mooiste hondenras ter wereld
Aantal honden: 1

Re: Brief van "boven"

Ongelezen bericht door Berven »

Prachtig geschreven, maar ik begrijp het ook goed waarom sommige jonge honden ook op hun ouders wacht in de hemel. Of wel ook met vorige bazen worden herenigd wordt weet ik ook niet. De pups worden meestal met 4 of 5 maanden losgeweekt van een moeder en vader zodat ze verkocht worden aan de nieuwe eigenaars. Ik denk ook dat ouders van een pup sterke band hebben met hun kinderen zowel ze eerste maanden hun hebben verzorgd.

Weet je ook waar ik ook aan denk dat mijn hondje is nu samen met zijn eigen familie waar hij ook in Wielen bij fokker was, dat geeft mij ook veel rust en berusting. Zowel is misschien ook mooier dat alle overleden honden ook de ouders weer ontmoeten in de hemel en daarna hun overleden baasjes.

Een supermooie gedachte.
ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals

Ongelezen bericht door ranetje »

Ah Berven, jouw hondje kwam van Rascal's Home :wink:
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
alm@
moderator
Mijn ras(sen): Langhaar teckel
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door alm@ »

Berven schreef: 11 aug 2022 13:44 De pups worden meestal met 4 of 5 maanden losgeweekt van een moeder en vader zodat ze verkocht worden aan de nieuwe eigenaars.
Ik denk dat je 8 á 9 weken bedoelt. Vader zorgt voor de dekking maar is vaak verder niet in beeld.
Afbeelding
Berven
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): Teckel, de mooiste hondenras ter wereld

Ongelezen bericht door Berven »

alm@ schreef: 11 aug 2022 16:20
Berven schreef: 11 aug 2022 13:44 De pups worden meestal met 4 of 5 maanden losgeweekt van een moeder en vader zodat ze verkocht worden aan de nieuwe eigenaars.
Ik denk dat je 8 á 9 weken bedoelt. Vader zorgt voor de dekking maar is vaak verder niet in beeld.
Aha, ok. Maar een moeder speelt ook een grote rol in het leven van een pup.
Plaats reactie

Terug naar “In memoriam”