Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Goede avond ik heb vanmiddag een puppy gehaald een shih tzu nu heb ik een kat rondlopen maar die accepteert het nog niet
Moderator: moderatorteam
-
- nieuw lid
- Mijn ras(sen): Shih tzu
- Aantal honden: 1
Goede avond ik heb vanmiddag een puppy gehaald een shih tzu nu heb ik een kat rondlopen maar die accepteert het nog niet
Goede avond hoe went een kat aan een puppy ik heb vanmiddag puppy gehaald maar de kat is niet blij gaat dat wel goed komen?
Bvd fred
Bvd fred
- Patricia.
- moderator
- Mijn ras(sen): Whippet x poedel
Spaanse dame
2 Bulgaarse heren - Aantal honden: 4
Re: Goede avond ik heb vanmiddag een puppy gehaald een shih tzu nu heb ik een kat rondlopen maar die accepteert het nog
Goedeavond.
Ja hoor dat komt goed.
Met heeeel veel geduld en niks forceren.
Zorg dat de kat weg kan uit de zelfde ruimte en evt hoog kan zitten.
Ja hoor dat komt goed.
Met heeeel veel geduld en niks forceren.
Zorg dat de kat weg kan uit de zelfde ruimte en evt hoog kan zitten.

- ranetje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Griffon Korthals
Re: Goede avond ik heb vanmiddag een puppy gehaald een shih tzu nu heb ik een kat rondlopen maar die accepteert het nog
Wat Patricia schrijft 
Je kunt ze ook laten wennen door de kat rond te laten lopen als de hond in de bench zit (als je die hebt?)
Eventueel afwisselen door de hond vrij te laten lopen en de kat in de bench.
Tenzij die kat (of hond) daar gillend gek wordt natuurlijk.
In ieder geval laat de pup niet achter de kat aan rennen/opjagen.
En als de kat tijdelijk liever in een andere kamer zit, gewoon laten gaan.
Geduld is een schone zaak

Je kunt ze ook laten wennen door de kat rond te laten lopen als de hond in de bench zit (als je die hebt?)
Eventueel afwisselen door de hond vrij te laten lopen en de kat in de bench.
Tenzij die kat (of hond) daar gillend gek wordt natuurlijk.

In ieder geval laat de pup niet achter de kat aan rennen/opjagen.
En als de kat tijdelijk liever in een andere kamer zit, gewoon laten gaan.
Geduld is een schone zaak

- Crescent
- Zeer actief
- Aantal honden: 2
Zorg dat de kat lekker veilig en knus hoog kan zitten, en begrens de pup in zijn speelsheid naar de kat.
What do you hear, Starbuck?
-Nothing but the rain…
-Nothing but the rain…
- thom
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Portugees 'straatschoffie'.
- Contacteer:
Een puppy gehaald ? Dat klinkt niet meteen als een goede voorbereiding.

- twinkeltje
- moderator
- Mijn ras(sen): De liefste rassen die bestaan
Ik heb altijd alles los bij elkaar gezet als de kat niet in het nauw gedreven kan worden komt het bijna altijd wel goed, het heeft voor de ene kat meer tijd nodig dan voor de andere.
Kat heeft alleen plekje nodig waar de hond niet bij kan ze hebben vaak al een krappaal of kast waar ze op kunnen
Kat heeft alleen plekje nodig waar de hond niet bij kan ze hebben vaak al een krappaal of kast waar ze op kunnen
- yvon
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Bullmastiff
- Contacteer:
Goedemorgen Fred
Geef het de tijd
Je kat is niet anders gewend dan alle aandacht tekrijgen en nu zal hij het moeten delen.
Onze katten wilden niets van onze honden weten niet als pup maar ook niet als toen ze volwassen waren. het werd geaccepteerd ,maar vriendjes nee dat zijn ze nooit geworden,
Accepteren zal je kat zeker ,misschien ooit vriendjes ,maar ik zou er zelf niet teveel van verwachten
Geef het de tijd
Je kat is niet anders gewend dan alle aandacht tekrijgen en nu zal hij het moeten delen.
Onze katten wilden niets van onze honden weten niet als pup maar ook niet als toen ze volwassen waren. het werd geaccepteerd ,maar vriendjes nee dat zijn ze nooit geworden,
Accepteren zal je kat zeker ,misschien ooit vriendjes ,maar ik zou er zelf niet teveel van verwachten
-
- Zeer actief
- Aantal honden: 0
Is die kat al gewend aan honden ?
Geduld is idd een schone zaak.
Verder erop letten dat de kat altijd wegkomen kan. Hondepuppies kunnen voor een kat nogal onbehouwen over komen.
Zorg ervoor dat pup de kat met rust laat maar laat de kat wel toenadering zoeken als die dat wil en prijs de pup als die dan rustig blijft. Ik denk dat je dat het beste kan doen als de pup slaapt of moe is nadat je met hem gespeeld hebt of na het uitlaten.
Je kan ook het beste de gedachte dat het misschien niet goed gaat uit je hoofd zetten. Het gaat wel goed energie pikken ze dan beiden makkelijker op.
Geduld is idd een schone zaak.
Verder erop letten dat de kat altijd wegkomen kan. Hondepuppies kunnen voor een kat nogal onbehouwen over komen.
Zorg ervoor dat pup de kat met rust laat maar laat de kat wel toenadering zoeken als die dat wil en prijs de pup als die dan rustig blijft. Ik denk dat je dat het beste kan doen als de pup slaapt of moe is nadat je met hem gespeeld hebt of na het uitlaten.
Je kan ook het beste de gedachte dat het misschien niet goed gaat uit je hoofd zetten. Het gaat wel goed energie pikken ze dan beiden makkelijker op.
-
- nieuw lid
Nee was geen honden gewend ik heb kat drie jaar uit een asiel altijd samen geweest met mijn nu ik klaar bent met werken heb ik tijd voor een puppie ik hoop dat het goed gaat komen kat is best bang uitgevallen als ik visite krijg is hij al weg
Dus gewoon geduld dan komt het goed?
- Branka
- moderator
- Mijn ras(sen): Golden Retriever
Geduld en zorgen dat de kat een veilige plek heeft waar de pup niet kan komen. Precies wat er voor mij ook wordt gezegd.
Toen onze eerste hond kwam heeft de kat een week balend boven gezeten door die indringer. Daarna hebben we hem naar beneden gehaald en kon hij vanaf de bankleuning de pup gade slaan. Pup mocht niet op de bank en kat kon vanaf daar veilig kijken. Geblaas als hij ongewenst werd benaderd hebben we niet afgestraft, grenzen mocht hij aangeven.
Na verloop van tijd was het goed en bij onze tweede pup een paar jaar later was het na een paar dagen al goed.
Bij ons was het contact tussen de kat en de honden uiteindelijk zo goed dat hij ze buiten uit liep te dagen en de laatste ronde meeliep.
Toen onze eerste hond kwam heeft de kat een week balend boven gezeten door die indringer. Daarna hebben we hem naar beneden gehaald en kon hij vanaf de bankleuning de pup gade slaan. Pup mocht niet op de bank en kat kon vanaf daar veilig kijken. Geblaas als hij ongewenst werd benaderd hebben we niet afgestraft, grenzen mocht hij aangeven.
Na verloop van tijd was het goed en bij onze tweede pup een paar jaar later was het na een paar dagen al goed.
Bij ons was het contact tussen de kat en de honden uiteindelijk zo goed dat hij ze buiten uit liep te dagen en de laatste ronde meeliep.

- twinkeltje
- moderator
- Mijn ras(sen): De liefste rassen die bestaan
Nou het komt bijna altijd goed 100% weet je nooit natuurlijk
ik had 1 kat die ging er gelijk aan ruiken en de ander bleef ook een week op afstand
ik had 1 kat die ging er gelijk aan ruiken en de ander bleef ook een week op afstand
- welshwitch
- Technisch beheer
- Mijn ras(sen): Jack Hussell
Mijn kat is net zo, die duikt meteen achter de bank als de bel gaat.ferdinand11 schreef: ↑30 jan 2022 09:51 Nee was geen honden gewend ik heb kat drie jaar uit een asiel altijd samen geweest met mijn nu ik klaar bent met werken heb ik tijd voor een puppie ik hoop dat het goed gaat komen kat is best bang uitgevallen als ik visite krijg is hij al weg
Toen onze eerste hond als pup in huis kwam hadden we nog 3 katten. De bazigste kat heeft toen meteen de grenzen aangegeven en dat is daarna prima gegaan.
Nu is er nog 1 over en hebben we vorig jaar er een pup bij gekregen. Wolly geeft geen grens aan dus dat doen wij voor haar. Ze heeft haar eigen kamer (ja luxe) en die is verboden terrein voor beide honden, dat gaat gelukkig erg goed.
Dus als jouw kat geen grens aangeeft ben jij degene die dat zal moeten doen en zoals anderen al zeggen geef je kat een plek waar hij/zij zich terug kan trekken (dat hoeft niet een eigen kamer te zijn, een hoge plek is vaak al voldoende).

-
- nieuw lid
Heel hartelijk dank voor reacties moet allemaal goed komen is net een dagje wennen voor de kat pup heeft nergens last die gaat ze gang wel
Mvg fred
Mvg fred