Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Hoe reageert jouw hond op vuurwerk ?

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

teckeltoos
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door teckeltoos »

Afbeelding

Peer is niet bang of onrustig. Toch laat ik hem voor de zekerheid voor de nachtplas met de jaarwisseling in de goed afgesloten achtertuin.

Wat doe jij en/of heb je er tegen gedaan als jouw hond wel bang is voor vuurwerk of hoe voorkom je dat een hond vuurwerk angst ontwikkelt ?
yvon
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bullmastiff
Aantal honden: 2
Contacteer:

Re: Hoe reageert jouw hond op vuurwerk ?

Ongelezen bericht door yvon »

Hier waren ze niet bang Tot 3 dagen geleden vuurwerk tijdens het uitlaten werd afgestoken en knalde boven ons uit een. gelukkig luisteren ze goed en zijn altijd aangelijnd ,maar ze wilde beiden wel erg graag naar huis.
Afbeelding
GAIA
Crescent
Zeer actief

Ongelezen bericht door Crescent »

Het is hier gewoonweg rampzalig met Loulou. Gister was ook echt m’n grens bereikt. Gebroken nachten en een trillende hond die het simpelweg dagelijks besterft is echt niet om aan te zien. Ze heeft nu de associatie met bos en park dat daar wordt geknald dus onze hele uitlaatklep van wandelen is weg en ik doe het gewoon niet meer. Er hoeft maar 1 vuurwerkje af te gaan en ze kruipt met krassende nagels over de grond. Het is nog nooit zo erg geweest.

Ik ben vanaf half december een hele lichte dosis CBD aan het opbouwen en geef ook l-theanine bij.

Geen enkele wandeling meer kunnen maken zonder doodsangst is mooi geweest. Vandaag eens langs ome Doc om te praten over iets sterkers, want zij heeft zo geen leven meer.
What do you hear, Starbuck?
-Nothing but the rain…
twinkeltje
moderator
Mijn ras(sen): De liefste rassen die bestaan

Ongelezen bericht door twinkeltje »

Mijn vorige honden hadden er nooit last van Alleen blacky was extreem bang, maar nu hij slechter hoort is hij tot nu toe kalm, ik hoop dat dat zo blijft
Ooit had ik een JR die was gek op vuurwerk die probeerde het te vangen , dat was ook heel eng
Afbeelding
Tineke
Zeer actief
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door Tineke »

Abra heeft er niets van , wat voor knal ze ook hoort tijdens het uitlaten.
Luus wordt er wel onrustig van en duidelijk geïrriteerd en Jimi is bang.
Hier in onze eigen buurt valt het enorm mee met de knallen, we wonen pal naast een kinderboerderij en er wordt wellicht mede daarom hier weinig geknald. En er wordt op gehandhaafd vanwege de dieren en dat zal ook mede er de oorzaak van zijn dat er minder geknald wordt.
Afbeelding
De honden van voorbij, ze blijven in mijn leven
De honden van voorbij ,ik blijf met ze verweven.

https://www.facebook.com/Hondenherplaatsingennl
Fotogravinnetje
Technisch beheer
Mijn ras(sen): Markiesjes: Elco (maart 2014) en zijn zoon Gait (oktober 2016). (Gait = Gerrit in dialect)
Contacteer:

Ongelezen bericht door Fotogravinnetje »

Hier ging gisteravond echt een bom af. Ze tilden hun kop nog niet eens op. Ben blij dat ze er zo goed mee om gaan
ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door ranetje »

Mijn honden zijn in het algemeen niet bang voor vuurwerk
Ita is één keer heel erg geschrokken (een vuurpijl werd vlak bij ons afgestoken bij het uitlaten op oudejaarsavond) toen ze niet in orde was en veel rugpijn had.
Dat was in 2014.
Ik heb toen direct counter conditioning ingezet.
Tijdens het geweld om 12 uur 's nachts heb ik haar bij me genomen en steeds iets lekkers gegeven en op de grond gestrooid.
Sindsdien staat de zak met snoepjes klaar.
Zodra het begon te knallen keek Ita naar de zak met snoepjes :lol1:

Met Claire heb ik dat daarna ook meteen gedaan, al is ze wel iets onrustig omdat ze er van overtuigd is dat er wordt gejaagd en daar moet ze bij zijn :mrgreen:
Dus veel knallen = snoepjes
Werkt hier perfect :D
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
blondie
Zeer actief

Ongelezen bericht door blondie »

Het is hier al maanden onrustig met echte bommen die afgestoken worden. Laatste paar dagen komt daar nu ook dat knal siervuurwerk bij.
Tot nu toe redelijk de dans ontsprongen met dat het écht vlakbij tijdens het uitlaten werd afgestoken, gelukkig.

Aki kijkt bij hele harde bommen wel op (buiten met lopen) maar gaat dan weer verder zijn ding doen, Chara kijkt naar hem en besluit dan ook maar dat het blijkbaar niets ergs is en doet verder ook haar ding.
Ze lopen nog wel op stukken los, maar we moeten nu het wat meer afgestoken wordt toch wel wat op gaan letten, risico is te groot dat er wel ineens vlakbij wat afgestoken gaat worden en dan weet je natuurlijk niet of ze er nog steeds zo kalm onder blijven.

Binnen negeren ze het ook, dan wordt er af en toe wel in de straat nu ook afgestoken.

Jol was altijd heel bang, we gaven haar de mogelijkheid om bij hevige angst in de trapkast te gaan zitten, achterin de kast lag een kleedje.
Soms koos ze er voor om wel bij mij te komen liggen aan mijn voeten, onder de bar in de keuken, of lag ze in de bench die altijd in de woonkamer staat.
Buiten hield ik haar aan een wat kortere lijn, ze vond dat prettiger op een bepaald moment. Als ze echt te angstig was of raakte, dan ging ik nadat ze geplast had direct terug met haar naar huis en liepen mijn vriend of ik verder met Aki alleen.

Jol nam geen snoepjes meer aan, de angst was te lang en te ver ontwikkeld door de jaren heen dat je haar nauwelijks nog kon bereiken.
alm@
moderator
Mijn ras(sen): Langhaar teckel
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door alm@ »

Crescent schreef: 27 dec 2021 10:55 Het is hier gewoonweg rampzalig met Loulou. Gister was ook echt m’n grens bereikt. Gebroken nachten en een trillende hond die het simpelweg dagelijks besterft is echt niet om aan te zien. Ze heeft nu de associatie met bos en park dat daar wordt geknald dus onze hele uitlaatklep van wandelen is weg en ik doe het gewoon niet meer. Er hoeft maar 1 vuurwerkje af te gaan en ze kruipt met krassende nagels over de grond. Het is nog nooit zo erg geweest.

Ik ben vanaf half december een hele lichte dosis CBD aan het opbouwen en geef ook l-theanine bij.

Geen enkele wandeling meer kunnen maken zonder doodsangst is mooi geweest. Vandaag eens langs ome Doc om te praten over iets sterkers, want zij heeft zo geen leven meer.
Wat sneu :ugh:

De 2 grote teckels reageren nergens op. Sammetje schrok in het begin van een knal en begon te blaffen. Maar al snel toen hij merkte dat de andere 2 niet reageerden en wij ook niet, was het over.
Afbeelding
blondie
Zeer actief

Ongelezen bericht door blondie »

Crescent schreef: 27 dec 2021 10:55 Het is hier gewoonweg rampzalig met Loulou. Gister was ook echt m’n grens bereikt. Gebroken nachten en een trillende hond die het simpelweg dagelijks besterft is echt niet om aan te zien. Ze heeft nu de associatie met bos en park dat daar wordt geknald dus onze hele uitlaatklep van wandelen is weg en ik doe het gewoon niet meer. Er hoeft maar 1 vuurwerkje af te gaan en ze kruipt met krassende nagels over de grond. Het is nog nooit zo erg geweest.

Heftig is dat dan he.. je voelt je zo machteloos ook.
Jol had dat ook heel erg zeker toen ze net bij mij kwam wonen.
Hele lichaam trilde en ze wist niet waar ze het zoeken moest :ugh: ook bij onweer trouwens.
Met Jol ooit eens heel vroeg naar strand ook gegaan op oudejaarsdag, maar zelfs heel in de verte hoorde ze de knallen en rook ze de kruitdamp en raakte ook op strand helaas in paniek, je kunt dan beter inderdaad maar thuis blijven hoe sneu ook.
ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals

Ongelezen bericht door ranetje »

:ugh:

Forumlid marian* gaf haar Drent Benthe op oudejaarsavond af en toe een lepeltje advocaat.
Dat hielp best goed.
Benthe was ook altijd angstig bij vuurwerk.
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
jenn90
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labrador x dalmatier
Peruaanse naakthond x working kelpie 2x
Jack russel
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door jenn90 »

Rally was heel panisch voor vuurwerk/ onweer ed dankzij een knalvuurpijl als pup naar hem is gegooid. Bijna alles geprobeerd het enige wat toen hielp is vuurwerkdruppels die ik op kon smeren als hij overstuur was en dat haalde echt de scherpe kantjes ervan af.

Dakar Zorro en lucky gelukkig geen angst
Ramble hopelijk ook niet straks, we zitten nu ook in een rustige omgeving waar weinig zal worden geknald.
Afbeelding
Patricia.
moderator
Mijn ras(sen): Whippet x poedel
Spaanse dame
2 Bulgaarse heren

Ongelezen bericht door Patricia. »

Fire is wat dat betreft bomproof.
Alleen 2 jaar terug een paar dagen op zijn hoede geweest nadat we buiten liepen en wat gasten een "bom" in het oude bushokje gooide.

Bella vind het beneden minder eng dan als we al op bed liggen dan zijn het grote angst ogen en trillen.

Pepper vind het ook dood eng pupillen schieten alle kanten op , kruipt weg en blaft en gromt met Onix mee doe wilt ze "opvreten ".

Pepper reageerd buiten momenteel ook op de schoten van de jagers .
Boven op bed ligt hij in zijn cave dan reqgeerd hij niet echt
Afbeelding
MoTsiTsi

Ongelezen bericht door MoTsiTsi »

Bij Tirsa kon je een rotje afsteken en ze keer niet op of om. Lotje raakt volledig in paniek, vluchtmodus. Binnen is het ok, buiten niet. Er zijn de laatste dagen al een paar flinke knallen geweest tijdens de wandeling en heb ik de grootste moeite om haar te houden. Ze wil ook niet meer, dus ik denk dat we de komende dagen mooi thuis blijven, en volgend jaar er met goede moed weer aan beginnen.
welshwitch
Technisch beheer
Mijn ras(sen): Jack Hussell

Ongelezen bericht door welshwitch »

Tom moet en zal dat vuurwerk hebben. Daar heeft counter conditioning heel goed bij geholpen en ik kan nu normaal over straat. Alleen bij meerdere knallen achter elkaar slaat hij aan en moet ik nog echt even ingrijpen.

Casper snapt de ophef niet zo en heeft laatst verwonderd staan kijken naar een vader die met zijn kindjes cat.1 vuurwerk aan het afsteken was.
Hij blaft wel met Tom mee soms, maar kijkt dan zo van waar blaffen we eigenlijk om?
Ik ben heel benieuwd hoe hij met oud en nieuw gaat reageren.
Afbeelding
Marion.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Golden Retriever

Ongelezen bericht door Marion. »

Teun heeft nog niet echt vuurwerk meegemaakt. Vorig jaar was ze net 4 weken bij ons. Sis keek niet op of om, en zij dus ook niet. Het was hier ook erg rustig en dit jaar ook weer lijkt het. Volgens mij sparen ze hier het vuurwerk op voor de ene keer dat de Graafschap wint.
1e Kerstdag zaten we 3 hoog in Zeist, en werd wel aardig geknald. Maar ze vond die baby van neefje spannender haha. Ze keek wel op bij een knal, maar dan gelijk weer naar dat wezen dat weer ergens op schoot zat.
Groeten Marion en lieve knuffels van Teun en Ted

Afbeelding
Ramiek
Zeer actief
Mijn ras(sen): borderterrier
Contacteer:

Ongelezen bericht door Ramiek »

Hier reageren de honden niet op het vuurwerk
groetjes van Annemiek

Afbeelding
*Rana 23-7-2015
http://www.ramiek.nl
MirjamV
Zeer actief
Mijn ras(sen): Boerenfox, Shetland Sheepdog

Ongelezen bericht door MirjamV »

De oudste reageert helemaal niet. De jongste (bijna 6 maanden) kijkt naar hem en ziet dat hij niet reageert als er geknald wordt. Dus dat gaat tot nu toe helemaal goed en reageert hij ook eigenlijk niet.
Hammetime
Zeer actief
Mijn ras(sen): Hollandse Herder

Ongelezen bericht door Hammetime »

Benthe is er niet bepaald van onder de indruk maar wel als er heel dichtbij geknald wordt. Maar ook dan is ze na een paar seconden alweer hersteld en wil spelen. Mijn poes daarentegen die normaal zo dapper is, schrikt van elke knal die ze hoort, ook van veraf.
StormenRoxy
Zeer actief
Mijn ras(sen): kruising en engelse Cockerspaniel
Labrador

Ongelezen bericht door StormenRoxy »

Roxy reageerde totaal niet op vuurwerk.
Voor Myla is het de eerste keer dit jaar. Iemand tips hoe ik dit het beste kan aanpakken? Voor nu blijf ik neutraal als er vuurwerk wordt afgeschoten.
Once upon a time can happen anytime Whiskey*Toska*Storm*Roxy*

Afbeelding
Kas75!
nieuw lid
Mijn ras(sen): Kruising kooiker/beagle

Ongelezen bericht door Kas75! »

Kas is enorm bang geworden voor vuurwerk en harde geluiden.

Dit was de eerste 2 weken dat hij bij mij was niet zo, maar nadat er een super harde knalpijl recht boven de achtertuin ontplofte, verstijfde hij van angst, en sindsdien is hij angstig geworden.

In huis gaat het goed, maar buiten (en met name als het avond is) wil hij niet meer wandelen.

In de ochtend is uitlaten geen probleem (tussen 5.00 en 10.00uur) maar zodra hij buiten is na 10.00uur en een knal hoort, gaat de staart tussen de benen en wil hij naar huis. Ik neem hem na 10.00uur mee naar het bos, en daar geeft hij niets om geluiden.

In de avond (rond 22.00u)neem ik hem wederom mee in de auto, en rijd dan naar zijn favoriete bos, daar springt hij dan uit de kofferbak, en doet dan snel zijn behoefte.

Hij heeft 1x in zijn bench geplast afgelopen week, toen iemand het blijkbaar erg leuk vond om om 3.00u enorm hard siervuurwerk af te steken in een straat achter het huis.

Ik heb nu in de namiddag en de avond een relaxopet (op de voor mensen niet te horen stand, want anders ben ik ook zo vertrokken) aanstaan, en geef Kas rond 19.00u beaphar no stress pillen, op aanraden van de dierenarts).

De relaxopet werkt redelijk goed. Kas valt er na 1 minuut van in slaap, en als er buiten een harde knal is, dan opent hij even zijn ogen, en slaapt daarna direct weer, maar naar buiten gaan is voorlopig even voorbij.

Mijn kinderen zijn bij hun moeder met oudjaarsdag, dus dan is het lekker rustig in huis, en kan ik de hele dag aandacht geven aan Kas.

Hopelijk valt het mee met vuurwerk de aankomende dagen, maar ben bang dat er toch heel veel de lucht ingaat.

Verstuurd vanaf mijn M2102J20SG met Tapatalk

teckeltoos
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door teckeltoos »

Handige tips KLIK
Sassy
moderator
Mijn ras(sen): Border Collie

Ongelezen bericht door Sassy »

Pearce en Bill zijn hier bang voor vuurwerk, de rest gelukkig niet.

Nu is Pearce altijd al heel gevoelig op geluid geweest, zijn vader had dat blijkbaar ook, en Bill komt uit dezelde lijnen, dus dat verbaasd me niet echt.
Ook voor onweer, of als er iets valt wat herrie maakt, vinden ze ook niet fijn.

CBD, bach rescue druppels, advocaat, helpt hier allemaal niks :(:
Gewoon samen uitzitten dan maar, bench met een deken erop, of lekker tegen me aan liggen op de bank.
Bibberend en wel.

Gelukkig is het hier de afgelopen weken rustig geweest, dat is het fijne aan thuiswerken, je kunt dat in het oog houden.
Hier in de gemeente is een vuurwerkverbod, en daar wordt ook wel redelijk op gehandhaafd.
Afbeelding
thom
Zeer actief
Mijn ras(sen): Portugees 'straatschoffie'.
Contacteer:

Ongelezen bericht door thom »

Niet heel erg bang gelukkig, maar wel flink onrustig, dus de advocaat is al in huis.
Afbeelding
Hazenrein
Zeer actief
Mijn ras(sen): De hazenreinsoort
Contacteer:

Ongelezen bericht door Hazenrein »

Ik heb werkelijk geen idee. Hier is nooit vuurwerk.
Hazenrein
Zeer actief
Mijn ras(sen): De hazenreinsoort
Contacteer:

Ongelezen bericht door Hazenrein »

Ach wat sneu.
En dan heb je aan zo’n vuurwerkverbod ook niks.
Volgend jaar Vakantiedagen sparen en de hele maand december naar la campagne in Frankrijk :idea:
Crescent
Zeer actief

Ongelezen bericht door Crescent »

Hazenrein schreef: 30 dec 2021 17:08

Ach wat sneu.
En dan heb je aan zo’n vuurwerkverbod ook niks.
Volgend jaar Vakantiedagen sparen en de hele maand december naar la campagne in Frankrijk :idea:
Nu is het hier wat vuurwerkgeweld dit jaar wel extra stevig, maar dat was te verwachten in lockdown 3. En wat je zegt, volgend jaar met de levende have wieberen naar rustiger contreien :ok:
What do you hear, Starbuck?
-Nothing but the rain…
Hammetime
Zeer actief
Mijn ras(sen): Hollandse Herder

Ongelezen bericht door Hammetime »

Hier in het Hoge Noorden wordt vandaag flink met carbid geknald, gelukkig is mijn herder er niet van onder de indruk. Goed, als ik er bij zou gaan staan werd het een ander verhaal, maar daar heb ik zelf ook absoluut geen trek in.
MoTsiTsi

Ongelezen bericht door MoTsiTsi »

Ik dacht net nog snel om 10 uur een klein rondje te doen met Lotje, ging gisteren ook, bijna dan(2 knallen, maar na 100 meter was ze weer hersteld). Maar ik had amper mijn jas aan en daar waren ze weer de knallen en niet meer gestopt. Hoop dat ik haar nog de tuin in krijg voor plasje/poepje. Ik heb haar net wat 'no stress paste' gegeven, dat helpt meestal wel. Binnen vindt ze het wel ok.
Fotogravinnetje
Technisch beheer
Mijn ras(sen): Markiesjes: Elco (maart 2014) en zijn zoon Gait (oktober 2016). (Gait = Gerrit in dialect)
Contacteer:

Ongelezen bericht door Fotogravinnetje »

Hier gaan intussen regelmatig bommen af, maar Elco en Gait blijven er nog steeds stoïcijns onder gelukkig
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”