Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
alles van te voren wetend had je dan dezelfde hond genomen?
Moderator: moderatorteam
-
- Actief
alles van te voren wetend had je dan dezelfde hond genomen?
Ik ben heel benieuwd of jullie dezelfde hond hadden genomen als je alles van te voren had geweten. Ik bedoel qua karakter eigenlijk.
Eerlijk gezegd, had ik van tevoren het karakter van Bo, rashond, een bassetje, geweten had ik haar niet genomen. Ik heb hiervoor vier andere honden gehad en de eerste (kruising bouvier) en de laatste hond (kruising heidewachtel/drentse patrijs) waren heeeeel trouw en echt op je gericht, het vrouwtje was alles voor hun. Niet overdreven dat je ze niet alleen kon laten maar ze hingen gewoon erg aan mij tot hun dood eigenlijk. Volgden mij in alles, waren ook wel honden met pit als het er op aan kwam en luisterden goed. Misha, laatste hond, had later dan wel problemen soms met andere honden maar dat was dan ook het enige. Ik heb me nooit van te voren in het karakter verdiept van een hond, de andere twee waren eerder van mijn zus geweest en die luisterden dan weer redelijk, dus dat was dan ook wel fijn. Maar Bo luistert meestal niet, heel eigenwijs karaktertje, heel zelfstandig, gaat haar eigen gangetje en hangt niet aan mij. Als er mensen over de vloer komen waar ze stapel op is dan denk ik wel eens, als ze met ze mee gaat naar huis voor altijd zou ze me misschien niet eens missen. Bo is verder wel een lief hondje hoor, zou haar nooit daarom weg doen maar ik heb dus het idee dat het haar niet uitmaakt of ik nou het vrouwtje ben of iemand anders. En dat vind ik niet leuk. Puppy Fovos luistert soms nog beter dan Bo, is een kruising duitse herder en die zijn van karakter heel trouw en erg gericht op de baas heb ik gehoord dus ik heb goede hoop dat dat anders zal gaan. Ik val dus op honden die heeel trouw zijn aan de baas, dat is het eigenlijk. Daarom ben ik heel benieuwd hoe dat bij jullie is. Hebben jullie je van tevoren verdiept in het karakter van je hond, van ja, zo'n type hond neem ik of zo niet hadden jullie achteraf gezien, als je het overnieuw had kunnen doen, toch ook liever een ander type hond gehad die dan misschien beter bij je had gepast?
gr. Jacqie
Eerlijk gezegd, had ik van tevoren het karakter van Bo, rashond, een bassetje, geweten had ik haar niet genomen. Ik heb hiervoor vier andere honden gehad en de eerste (kruising bouvier) en de laatste hond (kruising heidewachtel/drentse patrijs) waren heeeeel trouw en echt op je gericht, het vrouwtje was alles voor hun. Niet overdreven dat je ze niet alleen kon laten maar ze hingen gewoon erg aan mij tot hun dood eigenlijk. Volgden mij in alles, waren ook wel honden met pit als het er op aan kwam en luisterden goed. Misha, laatste hond, had later dan wel problemen soms met andere honden maar dat was dan ook het enige. Ik heb me nooit van te voren in het karakter verdiept van een hond, de andere twee waren eerder van mijn zus geweest en die luisterden dan weer redelijk, dus dat was dan ook wel fijn. Maar Bo luistert meestal niet, heel eigenwijs karaktertje, heel zelfstandig, gaat haar eigen gangetje en hangt niet aan mij. Als er mensen over de vloer komen waar ze stapel op is dan denk ik wel eens, als ze met ze mee gaat naar huis voor altijd zou ze me misschien niet eens missen. Bo is verder wel een lief hondje hoor, zou haar nooit daarom weg doen maar ik heb dus het idee dat het haar niet uitmaakt of ik nou het vrouwtje ben of iemand anders. En dat vind ik niet leuk. Puppy Fovos luistert soms nog beter dan Bo, is een kruising duitse herder en die zijn van karakter heel trouw en erg gericht op de baas heb ik gehoord dus ik heb goede hoop dat dat anders zal gaan. Ik val dus op honden die heeel trouw zijn aan de baas, dat is het eigenlijk. Daarom ben ik heel benieuwd hoe dat bij jullie is. Hebben jullie je van tevoren verdiept in het karakter van je hond, van ja, zo'n type hond neem ik of zo niet hadden jullie achteraf gezien, als je het overnieuw had kunnen doen, toch ook liever een ander type hond gehad die dan misschien beter bij je had gepast?
gr. Jacqie
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): 2 Griekse herplaatsers
- Aantal honden: 2
- Dingo
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse herder
- antoinette
- Zeer actief
- Contacteer:
-
- Zeer actief
Je weet wat de roichtlijnen een beetje zijn maar omdat elk individu een eigen karakter heeft, gevormd door de omstandigheden van het nest, is dat van te voren moeilijk in te schatten.antoinette schreef:Ik snap de vraag niet helemaal: als je voor een rashond gaat dan weet je toch wat voor karakter het ras heeft wat je uitkiest
Ik zou weer voor beide honden kiezen. De een omdat ik daarmee kan lezen en schrijven en de ander omdat het een clown is die me wel eens grijze haren bezorgd. Om even terug te komen op de quote, ze zijn beide van hetzelfde ras en ook nog eens familie van elkaar maar een karakterverschil van dag en nacht

Onderschrift verwijderd door moderator ivm foutmelding afbeelding
Dyna, Lulu, Kito, Nikan
Dyna, Lulu, Kito, Nikan
-
- Actief
Het heeft mij nooit uitgemaakt of het een rashond is of niet. Bo komt uit een kennel en Misha was erg aan het treuren om zijn overleden vriendinnetje dus ik was op zoek naar een ander hondje, teefje, voor hem. Asiels afgeweest enz. Tot Bo bij de dierenarts met foto en al op het prikbord stond, kende dat soort hondjes helemaal niet, franse bassetjes, maar het belangrijkste vond ik dat Misha weer een vriendinnetje had, aan iets anders dacht ik niet. Klikte meteen tussen die twee en dat vond ik het belangrijkste. Ik ging dus niet echt voor een rashond. Maar als er ooit in de toekomst weer een ander hondje zou komen denk ik, nu ik dat met Bo zo mee maak, dat ik nu me wel meer ga verdiepen in de raseigenschappen van een hond. Maar ik ben wel heel lief voor haar hoor, prijs ik het puppy doe ik dat ook bij Bo, om niks dan eigenlijk maar ik trek het puppy niet voor, en Bo is en blijft de baas over het puppy. Dus behandel Bo net zo lief en zo consequent als mijn andere hondjes die ik heb gehad.antoinette schreef:Ik snap de vraag niet helemaal: als je voor een rashond gaat dan weet je toch wat voor karakter het ras heeft wat je uitkiest
gr. Jacqie
Laatst gewijzigd door Jacqie op 13 dec 2003 10:03, 4 keer totaal gewijzigd.
- Angelique25
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Old English Sheepdog
- Aantal honden: 6
- Contacteer:
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Cane Corso, Friese Stabij,chihuahua
- Aantal honden: 10
- jip007
- Erelid
- Mijn ras(sen): naakthonden .
- Aantal honden: 4
- Roelfien
- Zeer actief
- Aantal honden: 0
Ik snap je wel een beetje, je hebt een bewuste keuze gemaakt, alleen op basis van zaken die toen belangrijk leken (en ook zijn, want het moet ook klikken met je andere hond) om er daarna achter te komen dat die keuze toch nog niet bewust genoeg was.
Volgens mij overkomt je dat ook geen tweede keer.
(als je tenminste niet op ons lijkt
)
Wij hebben dat met onze Jackie wel een beetje gehad.
Jackie is ook gekozen omdat ie een lief koppie heeft, leuk bij Beertje past en gewoon een relaxt hondje is.
Maar ja, ik haalde dus wel een foxterrier in huis. 8O
Oftewel een eigenwijs hondje, dat echt alleen maar doet waar ie zelf zin in heeft (en leer hem dat met 7 jaar oud dan nog maar eens af), die naar je gromt als het hem niet bevalt en die eigenlijk iedereen die iets te vreten bij zich heeft ontzettend lief vindt, dus of ie nou ons zo ontzettend aardig vindt kom je ook niet achter.
Maar één geruststelling: ook dat went.
En hij is toch wel echt ons vriendje geworden, met al zijn eigenaardigheden erbij.
Maar ja, het vraagt wel bijstelling van de ideeën die je hebt over een hond.
Volgens mij overkomt je dat ook geen tweede keer.

(als je tenminste niet op ons lijkt

Wij hebben dat met onze Jackie wel een beetje gehad.
Jackie is ook gekozen omdat ie een lief koppie heeft, leuk bij Beertje past en gewoon een relaxt hondje is.
Maar ja, ik haalde dus wel een foxterrier in huis. 8O
Oftewel een eigenwijs hondje, dat echt alleen maar doet waar ie zelf zin in heeft (en leer hem dat met 7 jaar oud dan nog maar eens af), die naar je gromt als het hem niet bevalt en die eigenlijk iedereen die iets te vreten bij zich heeft ontzettend lief vindt, dus of ie nou ons zo ontzettend aardig vindt kom je ook niet achter.

Maar één geruststelling: ook dat went.

En hij is toch wel echt ons vriendje geworden, met al zijn eigenaardigheden erbij.
Maar ja, het vraagt wel bijstelling van de ideeën die je hebt over een hond.

Bevriend met rooie kaai Herman en dametje Ici.
In memoriam Yentie en Toby
In memoriam Yentie en Toby
-
- Zeer actief
- scooby1
- Zeer actief
- Contacteer:
ik ben heel blij met Scooby hoor, maar ik had graag een kleiner ras gehad voor mijn kinderen. Maar dan met het karakter van een herder. een kleinere hond is wat makkelijker om mee te nemen. In de auto , maar ook naar andere mensen toe. De kinderen hadden een kleiner hondje wel kunnen uitlaten. Scooby laat ik niet door hun uitlaten. Ze is te sterk en het is onverantwoord. Maar mijn man wilde een "echte hond" en geen kleintje. Vroeger hadden we al een duitse herder , dus was de keus gauw gemaakt. Ben heel blij met Scooby.
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Whippet en dwergpoedel
- Moos
- Zeer actief
-
- Zeer actief
Ondanks alle problemen met andere honden en mensen is Wuilus echt een ideale hond. Ze luisterd supergoed, kan prima alleen zijn en is vreselijk trouw en loyaal. Verder is ze rustig en lief voor kinderen, sportief (nu wat minder natuurlijk nu ze oud is) en zeer rustig in huis.
Ik kan me niet voorstellen dat ik nog een hond krijg met zulke goede eigenschappen in een hond.
We zullen zien hahaha.
Maar de nadelen als honden grijpen en mensen op straat aanvallen als ze iets te hard praten of op me af lopen snachts, tja daar kan ik wel mee leven eigenlijk. Perfect bestaat niet natuurlijk.
Dus nee, voor mij geen andere hond
Ik kan me niet voorstellen dat ik nog een hond krijg met zulke goede eigenschappen in een hond.

Maar de nadelen als honden grijpen en mensen op straat aanvallen als ze iets te hard praten of op me af lopen snachts, tja daar kan ik wel mee leven eigenlijk. Perfect bestaat niet natuurlijk.
Dus nee, voor mij geen andere hond

- Martin
- Zeer actief
- TaMa
- Zeer actief
- Contacteer:
- Inge
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse Herder
- Contacteer:
Ja...wel hetzelfde ras, nee...niet dezelfde hond
Ik heb het dan over Nika.
Nika is geweldig hoor, een betere kameraad kan je je niet wensen, maar ze is nooit echt gezond geweest. Had ik vantevoren geweten hoeveel ik met haar zou sukkelen, had ik verder gezocht naar een andere pup.
Maar ik ben als een blok op Nika gevallen.
De boxer is mijn eerste grote liefde, ik zal altijd een gigantisch zwak houden voor het ras.
Moet zeggen dat de Hollandse Herder korthaar ondertussen aardig in de buurt komt. Hoewel ik Marouck regelmatig achter het behang kan plakken, is ze echt mijn vriendinnetje, het hondje dat er mede voor gezorgd heeft dat ik niet verder afgegleden ben in een depressie. Met Marouck heb ik een hele speciale band, maar Nika is echt mijn allessie

Ik heb het dan over Nika.
Nika is geweldig hoor, een betere kameraad kan je je niet wensen, maar ze is nooit echt gezond geweest. Had ik vantevoren geweten hoeveel ik met haar zou sukkelen, had ik verder gezocht naar een andere pup.
Maar ik ben als een blok op Nika gevallen.

Moet zeggen dat de Hollandse Herder korthaar ondertussen aardig in de buurt komt. Hoewel ik Marouck regelmatig achter het behang kan plakken, is ze echt mijn vriendinnetje, het hondje dat er mede voor gezorgd heeft dat ik niet verder afgegleden ben in een depressie. Met Marouck heb ik een hele speciale band, maar Nika is echt mijn allessie

Groetjes Inge

Danco 16-02-1996 † 30-12-2006 Snoepie 03-07-1994 † 03-07-2008 Nika 07-07-1999 - † 10-08-2009 Marouck 24-08-2002 † 22-05-2012 Numa 11-05-2011 † 2017

Danco 16-02-1996 † 30-12-2006 Snoepie 03-07-1994 † 03-07-2008 Nika 07-07-1999 - † 10-08-2009 Marouck 24-08-2002 † 22-05-2012 Numa 11-05-2011 † 2017
-
- Actief
- Contacteer:
Vanaf dat ik Tibbe al in het nest zag liggen toen hij pas 1 week was, dacht ik die wordt het. En nu kan ik nooit meer zonder hem. Het is echt een schat van een hond. De karakter beschrijving van de Stabij klopt niet helemaal bij hem, maar dat maakt ook niets uit. Voor mij blijft hij toch heel speciaal.
-
- Zeer actief
Als we van tevoren de hele gebruiksaanwijzing van Ferro hadden geweten hadden we het misschien wel niet gedaan, omdat ik me dan afgevraagd zou hebben of ik dat wel aan kon zonder verdere ervaring. Nu, 5 jaar later had ik hem en de ervaring toch echt niet willen missen. Juist omdat hij niet de makkelijkste is heb ik er in snel tempo heel veel van geleerd. En we zijn stapelgek op hem. Echt mijn ventje.
Nora is zo makkelijk...
Als we dat van te voren hadden geweten had ik er nog minder lang over na hoeven denken. Alhoewel heel eerlijk gezegd het contact met Ferro toch wat intenser is naar mijn idee.
Nora is zo makkelijk...

Als we dat van te voren hadden geweten had ik er nog minder lang over na hoeven denken. Alhoewel heel eerlijk gezegd het contact met Ferro toch wat intenser is naar mijn idee.
Groetjes, Marielle, Sirena, Diaz, Rios en Boeli!

Voor altijd in onze herinnering... Vigo (+02-11-2012); Esperanza (+19-06-2012); Ferro (+04-08-10); Grandi (+15-01-09); Moya (+01-02-08 ); Berta (+27-11-06); Ymke (+04-07-06); Nora (+02-12-05)
Voor altijd in onze herinnering... Vigo (+02-11-2012); Esperanza (+19-06-2012); Ferro (+04-08-10); Grandi (+15-01-09); Moya (+01-02-08 ); Berta (+27-11-06); Ymke (+04-07-06); Nora (+02-12-05)
- Karin
- Actief
- Contacteer:
- Roosje
- Zeer actief
- Aantal honden: 1
Ik heb eindelijk mijn ras gevonden. Tot nu toe hadden we telkens voor een ander ras gekozen. Bij mijn ouders thuis hadden we ook steeds verschillende rassen gehad (Wolfshond, Duitsedog, klein bastaardje en een Doberman Pincher). Toen we trouwde was onze eerste hond een Engelse Bullterrier een ras waar ik nog steeds een zwak voor heb, maar ik wou na hem toch iets makkelijkers hebben en dat werd Ratteplan (Brusselse Griffon) en Vip (Bichon Frise). Na Ratteplan en Vip zocht ik een ras met al de eigenschappen die ik leuk vond in de drie honden die we gehad hadden, de keuze viel op de Franse Bulldog. Ze hebben de enthousiasme, eigenwijsheid en stoere uitstraling van Prins, de vrolijkheid en ongecompliceerdheid van Vip en het kort snuitige en levendigheid van Ratteplan
Een betere keuze hadden we niet kunnen maken, mijn zoektocht is voorbij 

- Xhrista
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Saarlooswolfhond
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
Nooit spijt gehad voor de keuze van Saarlooswolfhond.Wel merk ik natuurlijk de grote verschillen onderling.
Stenka is me eigenlijk te lief,xandra heeft meer dat dwarsige van een teef,daar houd ik wel van.Soms wilde ik dat ze wat minder terughoudend was,maar aan de andere kant is het geen zenuwpees.
Solo zou ik niet meer willen missen,maar denk niet dat ik haar uit een nest met puppy's had gekozen(ze is hier geboren,als enige pup),hoewel ik wel merk dat je na een poos toch naar elkaar toe groeit.
Gr. Christa
Stenka is me eigenlijk te lief,xandra heeft meer dat dwarsige van een teef,daar houd ik wel van.Soms wilde ik dat ze wat minder terughoudend was,maar aan de andere kant is het geen zenuwpees.
Solo zou ik niet meer willen missen,maar denk niet dat ik haar uit een nest met puppy's had gekozen(ze is hier geboren,als enige pup),hoewel ik wel merk dat je na een poos toch naar elkaar toe groeit.
Gr. Christa
-
- Actief
Ja, ik zou het absoluut wéér doen en dan bedoel ik 2 spaanse zwerfhonden adopteren, alleen heb ik me van te voren nooit gerealiseerd dat je honden in huis haalt waarbij het zwerven bij sommigen al van generatie op generatie in de genen zit. Dat is in ons geval een handicap, want mijn honden zijn jagers.Ze jagen op álles en dat betekent dus dat ik ze helaas niet los kan laten,want dan taaien ze 'm er tussenuit.Ze vangen ook regelmatig iets(aan de lange lijn!!!) en hun jachtinstinct is dusdanig ontwikkeld dat ik altijd een beetje op mijn hoede moet blijven.Dat is iets wat je van tevoren natuurlijk nooit in kunt calculeren en ondanks deze extra "toegift" prijs ik me nog steeds gelukkig met 2 hele lieve byzondere hondemaatjes!

- *Silvia*
- Zeer actief
eigenlijk had ik nooit over de bullterrier nagedacht.
thuis hadden we vroeger of kruisingen en duitseherders en drie pitbulls gehad en ik zei altijd later wil ik een pitbull als ik op mezelf ga wonen.
helaas kon dat feest niet door gaan .
de bullterrier ben ik later op het oog gekomen door een vriendin van me en ik heb zeker geen spijt ervan.
ben voor de tweede bullterrier bezig en dat moet een witte reu worden.
groetjes sil en balou
thuis hadden we vroeger of kruisingen en duitseherders en drie pitbulls gehad en ik zei altijd later wil ik een pitbull als ik op mezelf ga wonen.
helaas kon dat feest niet door gaan .
de bullterrier ben ik later op het oog gekomen door een vriendin van me en ik heb zeker geen spijt ervan.
ben voor de tweede bullterrier bezig en dat moet een witte reu worden.
groetjes sil en balou
- cloris
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Dogo Argentino en de Portugese Keizerhond
- Aantal honden: 1
Ja, maar zo'n exemplaar als Fangio krijg ik niet meer denk ik...
*PS, Rob... wacht maar toch Chaya wat ouder is
*PS, Rob... wacht maar toch Chaya wat ouder is

De Koning is dood, lang leve de Keizer
Juan Manuel Fangio is one of the best car racers the world has ever known
Fangio; I would give anything for just one minute with you... Ik mis je vriend...