Aki is altijd een rustige eter en een fijnproever. Hij zal dus ook niet snel iets uit je handen bijten als je wat aanreikt. Wil eerst goed weten wat hij voorgeschoteld krijgt bijvoorbeeld voordat hij het opeet.
Ook goed te zien als ik verschillende dingen in de voerbak leg, of 2 soorten vleesmix. Hij eet dan precies datgene wat hij lekker vindt eerst, en als hij dingen niet lekker vindt eet hij er omheen
Voor Jol liet hij bijvoorbeeld met liefde zijn sperziebonen liggen
Tegenwoordig eet hij wel alles op. Omdat we veelvraat Chara hebben. En waarschijnlijk omdat we nu ook gewoon 2x op een dag voeren en veel minder snacks geven dan vroeger.
Chara krijgt haar eten op een bepaalde temperatuur, speciaal voer wat de beste werking geeft op ca. 25/30 graden. Dus voor het eten opgediend wordt gaat een zakje met haar maaltijd in heet water. Daarna met wat "normaal" versvoer persen we het in een roze antischrokbak.
Er gaat een kleedje op de vloer in de kamer, en daar krijgt zij de bak nadat ze echt even rustig moet blijven zitten, en daarna mag ze aanvallen.
Ik denk dat we die bak altijd zullen moeten blijven gebruiken, want rustig eten zal ze nooit gaan doen, die antischrokbak werkt dus perfect. Ben nog steeds blij dat een forumlid de tip gaf en deze bak mij toe wilde sturen.
Aki krijgt zijn eten dan in de keuken in een normale bak. Deuren kunnen wel open blijven, Chara gaat gelukkig niet meer naar Aki toe als hij nog eet. Ze wachten keurig tot ze beiden met bakken klaar zijn en inspecteren daarna elkaars bak nog even.